مایكروسافت از هیئت‌مدیره OpenAI خارج شد؛ خالق ChatGPT دیگر عضو ناظر نمی‌خواهد

مایكروسافت می‌گوید كه پیشرفت OpenAI در حوزه‌ی هوش مصنوعی، دلیل اصلی تصمیمش برای ترك هیئت‌مدیره‌ی شركت سازنده‌ی ChatGPT است.

مایكروسافت از هیئت‌مدیره OpenAI خارج شد؛ خالق ChatGPT دیگر عضو ناظر نمی‌خواهدكسب و كارفناوریهوش مصنوعیچهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳مطالعه 2 دقیقهالهام بهمن پورتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتمایكروسافت می‌گوید كه پیشرفت OpenAI در حوزه‌ی هوش مصنوعی، دلیل اصلی تصمیمش برای ترك هیئت‌مدیره‌ی شركت سازنده‌ی ChatGPT است .

تبلیغاتبا گذشت چند ماه از پیوستن مایكروسافت به هیئت‌مدیره‌ی OpenAI و به‌دست‌آوردن یك كرسی ناظر در هیئت‌مدیره‌ی این شركت، مایكروسافت با ارسال نامه‌ای به OpenAI از تصمیم خود برای واگذاری كرسی ناظر خبر داد .

به گزارش سایت Axios دررابطه‌با كناره‌گیری مایكروسافت از OpenAI، این شركت با اطمینان به مسیری كه OpenAI در آن قرار دارد، گفت كه این شركت در حوزه‌ی هوش مصنوعی به پیشرفت مناسبی رسیده است و دیگر نیازی به حضور مایكروسافت ندارد .

OpenAI پس از این تصمیم مایكروسافت گفت كه ازاین‌پس، دیگر صندلی عضو ناظر در هیئت‌مدیره‌ی OpenAI وجود نخواهد داشت. این تصمیم در حالی گرفته شده است كه قرار بود فیل شیلر به‌عنوان عضو ناظر اپل به هیئت‌مدیره‌ی OpenAI اضافه شود .

خالق چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT در واكنش به تصمیم مایكروسافت، با صدور بیانیه‌ای، از این غول فناوری آمریكایی به دلیل اعتماد به هیئت‌مدیره‌ی OpenAI و هدایت این شركت تشكر كرد و گفت كه مشتاقانه منتظر ادامه‌ی همكاری موفق خود با مایكروسافت است .

OpenAI در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود به این موضوع اشاره كرد كه این شركت با رهبری سارا فریار، مدیر مالی OpenAI، در حال ایجاد یك رویكرد جدید برای تعامل با شركای استراتژیك خود مانند مایكروسافت و اپل و همچنین سرمایه‌گذارانش مانند Thrive Capital و Khosla Ventures است .

مقاله‌های مرتبطاز امروز دسترسی كاربران ایران، روسیه، چین و چند كشور دیگر به APIهای OpenAI مسدود می‌شودنیویورك تایمز: اطلاعات درون‌سازمانی OpenAI درباره فناوری‌های هوش مصنوعی به سرقت رفته استمایكروسافت، سال گذشته پس از اخراج و استخدام مجدد سم آلتمن توسط OpenAI، جایگاه ناظر را در هیئت‌مدیره‌ی این شركت به‌دست آورد .

در پی این اتفاق، اكثر اعضای هیئت‌مدیره‌ی OpenAI تغییر كرده و برخی از محققان برجسته مانند آندری كارپاتی و ایلیا سوتسكور نیز، OpenAI را ترك كردند.هیئت‌مدیره‌ی جدید در OpenAI متشكل از سم آلتمن، برت تیلور، مدیرعامل سابق Salesforce، لری سامرز، وزیر خزانه‌داری سابق، فیجی سیمو، مدیرعامل Instacart، نیكول سلیگمن، قائم‌مقام اجرایی سابق شركت سونی، دكتر سو دزموند - هلمن، مدیرعامل سابق بنیاد بیل و ملیندا گیتس و پل ناكاسونه، رئیس سابق NSA است .

منبع : https://www.zoomit.ir/business/423711-microsoft-leaves-observer-seat-openai/

مجله فن آوری

 
اپل و گلدمن ساكس ۹۰ میلیون دلار جریمه شدند
1403/08/02
چرا رسیدن كاوشگر اروپا كلیپر به سیاره مشتری بسیار زمان‌بر است؟
1403/08/02
اپل سفارش تولید آیفون ۱۶ را كاهش داد؛ ادعای تحلیلگر برجسته
1403/08/02
آیا می‌توانیم با‌دیگر به عكس‌ها اعتماد كنیم؟ اپل و شركت‌های دیگر روی این مشكل كار می‌كنند
1403/08/02
گوگل احتمالاً با پیكسل ۱۰ و پیكسل ۱۱ در مسیر آیفون قدم برمی‌دارد
1403/08/02
دردسر جدید برای اینتل؛ ظاهراً پردازنده‌های Arrow Lake مشكل ناپایداری دارند
1403/08/02
كشف گسترده مواد شیمیایی ماندگار در ۹۹ درصد از بطری‌های آب جهان
1403/08/02
ریاضیدان آماتور بزرگ‌ترین عدد اول شناخته‌شده را كشف كرد
1403/08/02
ورود پردازنده‌های TSMC به محصولات هواوی؛ ابعاد جدیدی از پرونده مشخص شد
1403/08/02
تولید اپل ویژن پرو احتمالا تا پایان ۲۰۲۴ به‌طور كامل متوقف می‌شود
1403/08/02
افزونه‌های جدید نسخه اندروید مرورگر اج معرفی شدند؛ اما خبری از uBlock نیست
1403/08/02
هوش مصنوعی سامسونگ تا پایان امسال از ۲۰ زبان پشتیبانی خواهد كرد
1403/08/02
كیوسك گیمینگ كولرمستر با قیمت نجومی وارد بازار ایران شد
1403/08/02
دسترسی به اطلاعات سلامتی كاربر در اپلیكیشن Samsung Health آسان‌تر شد
1403/08/02
كدام دستگاه‌های هواوی به HarmonyOS Next مجهز می‌شوند؟
1403/08/02
گوگل ابزارهای یادداشت‌برداری قدرتمندی را به Google Keep اضافه می‌كند
1403/08/02
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com