آموزش عكاسی نجومی در گوشی‌های گلكسی

ویژگی Astrophoto در گوشی‌های گلكسی، امكان ثبت عكس‌های خیره‌كننده از آسمان را فراهم می‌كند. در این مطلب با نحوه‌ی انجام این كار آشنا خواهیم شد.

ویژگی Astrophoto در گوشی‌های گلكسی، امكان ثبت عكس‌های خیره‌كننده از آسمان را فراهم می‌كند. در این مطلب با نحوه‌ی انجام این كار آشنا خواهیم شد.سامسونگ چندی پیش ویژگی‌های جدیدی را به اپلیكیشن Expert Raw اضافه كرد .

یكی از ویژگی‌های اضافه‌شده به دوربین جدید خانواده‌ی گلكسی، حالت جدید Astrophoto است كه می‌تواند آسمان تاریك شب را به بوم درخشانی از ستاره ها تبدیل كند. برای بهره‌گیری از این قابلیت و ثبت عكس‌های نجومی تنها به یكی از دستگاه‌های سازگار با اپلیكیشن Expert RAW سامسونگ، برنامه‌ی Expert RAW و یك پایه برای ثابت نگه‌داشتن تلفن همراه نیاز دارید .

سامسونگ ویژگی Astrophoto را از زمان عرضه‌ی One UI 5.1 ابتدا به سری گلكسی اس ۲۲ اضافه كرد. اكنون كاربران گوشی‌های سری اس ۲۳، اس ۲۱ و گلكسی زد فولد ۳ نیز امكان استفاده از ویژگی مذكور را دارند؛ بااین‌حال، انتظار می‌رود سامسونگ این ویژگی‌جذاب را به مدل‌های بیشتری از گوشی‌های مبتنی بر One UI 5 .

1 گسترش دهد.در این مطلب چگونگی كار با این قابلیت جذاب را آموزش می‌دهیم؛ بنابراین اگر از یكی از گوشی‌های سازگار با اپلیكیشن Expert Raw استفاده می‌كنید و می‌خواهید ستارگان را تسخیر كنید، همراه ما باشید. در ادامه با نحوه‌ی عكاسی نجومی در گوشی‌های گلكسی آشنا می‌شویم .

كپی لینكچگونه حالت Astrophoto را در گوشی‌های گلكسی فعال كنیم؟پیش از اینكه دوربین را در دست بگیرید و عكاسی نجومی را شروع كنید، ابتدا مطمئن شوید كه برنامه‌ی Samsung Expert RAW در گوشی شما موجود است. برای اطمینان از این مسئله مراحل زیرا را طی كنید:۱ .

ابتدا نرم‌افزار دوربین را باز كنید.۲. برای مشاهده‌ی تنظیمات بیشتر روی گزینه‌ی More ضربه بزنید.۳. حالا Expert RAW را انتخاب كنید.۴. درنهایت با رفتن به بخش تنظیمات مطمئن شوید كه گزینه‌ی special photo options فعال است .

اگر قبلا برنامه‌ی Expert Raw را نصب نكرده‌اید، می توانید با انتخاب این گزینه در بخش تنظیمات مستقیماً وارد گلكسی استور شوید و دانلود را انجام دهید. گفتنی است اگر گوشی شما از برنامه‌ی مذكور پشتیبانی نكند، آن را در دوربین گوشی مشاهده نمی‌كنید و امكان نصب آن را نخواهید داشت .

كپی لینكچگونه با Astrophoto عكس‌های نجومی بگیریم؟همانطور كه اشاره كردیم، یكی از موارد لازم برای استفاده از قابلیت Astrophoto قرار دادن گوشی روی سه‌پایه یا وسیله‌ای مشابه است تا بتواند گوشی را ثابت نگه دارد .

بنابراین وقتی تلفن ثابت شد و برنامه‌ی Expert RAW را باز كردید، برای ثبت تصاویر ستارگان مراحل زیر را پیش ببرید:۱. ابتدا در منظره‌یاب Expert RAW عكس‌های خود را روی حالت ۱۲ مگاپیكسل تنظیم كنید؛‌ زیرا Astrophoto روی وضوح بالاتر در دسترس نیست .

۲. روی نماد صورت فلكی در بالا سمت راست ضربه بزنید.۳. از پنجره‌ی پاپ اپ تنظیمات را انتخاب كنید.۴. Duration یا زمان را تنظیم كنید تا نور بیشتری جمع شود و عكس خیره‌كننده‌تری ثبت كنید.۵. sky guide یا راهنمای آسمان را فعال كنید تا ستارگان و صور فلكی را به‌راحتی مشاهده كنید .

۶. وقتی تنظیمات را كامل انجام دادید و برای گرفتن عكس آماده بودید روی دكمه‌ی شاتر ضربه بزنید.۷. برای اینكه بتوانید تصویری واضح و بدون تاری ثبت كنید، دوربین باید كاملا ثابت باشد و آن را به هیچ‌عنوان حركت ندهید .

كپی لینكویرایش‌های نهایی روی تصویر با لایت‌رومپس از گرفتن عكس روی پیش‌نمایش تصویر در منظره‌یاب ضربه بزنید تا پیش‌نمایش آن را مشاهده كنید. از آنجاكه Expert RAW با ادوبی لایت‌روم یكپارچه شده است، این امكان را می‌دهد كه عكس‌ها را به‌طور مستقیم در این نرم‌افزار ویرایش كنید .

این برنامه ابزارهای بسیاری برای ویرایش تصاویر ارائه می‌دهد كه با بهره‌گیری از آن‌ها تصاویر چشمگیرتر به‌نظر خواهند رسید.همانطور كه در تصاویر مشاهده می‌كنید، تصویر اول شبیه عكسی است كه در روشنایی روز از آسمان آبی گرفته شده؛ درحالی‌كه این عكس حدودا ساعت ۱۰ شب ثبت شده است و طبیعتا در آن زمان آسمان انقدر روشن نیست .

حالا به تصویر دوم نگاه كنید؛ این تصویر نشان می‌دهد كه یك عكس بعد از انجام ویرایش‌های لازم در لایت‌روم چقدر می‌تواند متفاوت به‌نظر برسد.فایل RAW تصویری خام و پردازش‌نشده است؛‌ بنابراین تصویر موردنظر را به عنوان یك عكس خام در نظر بگیرید كه برای نشان‌دادن پتانسیل كامل عكس باید پردازش شود .

ازاین‌رو، می‌توانید با نرم‌افزار ویرایش تصویر، تغییرات اساسی ایجاد كنید؛‌ برای مثال، تنظیم نوار لغزنده‌ی نوردهی، رنگ‌های مشكی، سایه‌ها و همچنین افزایش نقاط برجسته و سفید كمك می‌كنند تا عكس بهتر و خیره‌كننده‌تر به‌نظر برسد .

منبع : https://www.zoomit.ir/photography-learning/403989-astrophotography-galaxy-phones/

مجله فن آوری

 
سامسونگ دو پاوربانك ۴۵ وات رونمایی كرد
1403/02/07
گوگل در یك فصل ۸۰٫۵ میلیارد دلار درآمد به جیب زد
1403/02/07
افت شدید درآمد ایكس‌باكس و سرفیس؛ گزارش مالی جدید مایكروسافت منتشر شد
1403/02/07
بر فراز ابرها؛ تصاویری از دل آسمان كه هوش از سرتان می‌پراند
1403/02/07
فیلتر خودكار عبارت‌های توهین‌آمیز در تردز امكان‌پذیر شد
1403/02/06
منابع آگاه: مسدودشدن تیك‌تاك در آمریكا تقریبا قطعی است
1403/02/06
هفت كشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
1403/02/06
فوری: تاریخ رونمایی گلكسی زد فلیپ ۶، گلكسی رینگ و گلكسی واچ ۷ لو رفت
1403/02/06
لپ‌تاپ قدیمی دارید؟ ویندوز ۱۱ قرار است برای شما مزاحمت ایجاد كند
1403/02/06
تلگرام با ۱۵ قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس كرد
1403/02/06
میلیاردها سال را فراموش كنید: دانشمندان در عرض ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
1403/02/06
لیتوگرافی ۱٫۶ نانومتری TSMC برای تولید پردازنده‌های فوق پیشرفته رونمایی شد
1403/02/06
خالق تیك‌تاك شایعه‌ها را تكذیب كرد: برنامه‌ای برای فروش این شبكه اجتماعی نداریم
1403/02/06
طراحی جدید یوتیوب پس از انتقادهای شدید از دسترس خارج شد
1403/02/06
سرفیس لپ‌ تاپ ۶ با تراشه ایكس الیت رؤیت شد؛ رقیب مك‌‌ بوك چقدر قدرت دارد؟
1403/02/06
گوگل امسال ساعت هوشمند ارزان عرضه می‌كند؟
1403/02/06
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com