با این قابلیت‌های دوربین گوشی‌های اندروید، حرفه‌ای‌تر عكاسی كنید

با استفاده از قابلیت‌های تعبیه‌شده در برنامه‌ی دوربین گوشی‌های اندروید، می‌توانید به عكاس بهتری تبدیل شوید و تصاویر جذاب‌تری ثبت كنید.

با استفاده از قابلیت‌های تعبیه‌شده در برنامه‌ی دوربین گوشی‌های اندروید، می‌توانید به عكاس بهتری تبدیل شوید و تصاویر جذاب‌تری ثبت كنید.دوربین گوشی‌های هوشمند امروزی در بیشتر سناریوها نیازهای عكاسی ما را رفع می‌كنند و ازآن‌جا‌كه همیشه گوشی‌‌های خود را به‌همراه داریم، ثبت لحظات خاص بسیار آسان‌تر شده است .

اگرچه گرفتن عكس با این روش به سادگیِ ضربه‌زدن روی دكمه‌ی شاتر دستگاه است، یادگیری برخی ترفندها به شما كمك می‌كند تا تصاویر حرفه‌ای‌تر و باكیفیت‌تری از لحظات مختلف زندگی‌تان ثبت كنید.اگر به یادگیری روش‌های پیشرفته‌ی عكاسی علاقه‌ای ندارید، جای نگرانی نیست؛ زیرا گوشی هوشمند اندرویدی شما می‌تواند بسیاری از این تكنیك‌ها را انجام دهد .

علاوه‌براین، نیازی نیست بابت به‌هم‌ریختن تنظیمات دوربین گوشی نگران باشید؛ زیرا امكان بازگردانی این گزینه‌ها به‌ حالت پیش‌فرض فقط با یك ضربه دردسترس شما خواهد بود. در این مقاله، قصد داریم شما را با ترفندهای مفید برای ثبت عكس‌های حرفه‌ای‌تر با گوشی‌های هوشمند اندروید آشنا كنیم .

توجه كنید كه گوشی‌های اندروید مختلفی در بازار وجود دارند و مشخصات دوربین هركدام متفاوت است؛ به‌همین‌دلیل، تأثیر تكنیك‌هایی كه به آن‌ها اشاره می‌كنیم، ممكن است روی برخی گوشی‌ها درمقایسه‌با سایر دستگاه‌های اندرویدی بیشتر یا كمتر باشد .

كپی لینكاستفاده از خطوط راهنمااستفاده از شبكه‌ی خطوط راهنما هنگام عكاسی راهكاری عالی برای اطمینان از تركیب‌بندی مناسب سوژه‌ها در صحنه است. این خطوط به شما كمك می‌كند بهترین تركیب‌بندی را هنگام عكاسی داشته باشید و حتی با خلاقیت‌ خود، تركیب‌های جدیدی را ایجاد كنید .

برنامه‌ی دوربین اكثر گوشی‌های اندروید از خطوط راهنما پشتیبانی می‌كند و معمولاً شبكه‌ای ۳ در ۳ را روی صفحه‌نمایش نشان می‌دهد. شما می‌توانید برای تركیب‌بندی بهتر، از قانون یك‌سوم استفاده كنید و سوژه‌ها را در یك‌سوم قاب دوربین قرار دهید .

برای استفاده از خطوط راهنما، برنامه‌ی دوربین گوشی اندروید را باز كنید و وارد بخش تنظیمات آن شوید. اكنون گزینه‌ی Grid and Guides را در حالت فعال قرار دهید.كپی لینكراه‌اندازی سریع (Quick Launch)در بسیاری از مواقع، ثبت لحظه‌ای جذاب به سرعت‌عمل زیاد نیاز دارد و باز‌كردن قفل گوشی و مراجعه به برنامه‌ی دوربین می‌تواند كمی طولانی شود؛ به‌همین‌دلیل، احتمال ازدست‌رفتن صحنه‌ی مدنظر وجود خواهد داشت .

با قابلیت Quick Launch، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممكن وارد برنامه‌ی دوربین گوشی اندروید خود شوید و در این حالت، تنها كاری كه برای گرفتن عكس باید انجام دهید، ضربه‌زدن روی دكمه‌ی شاتر است. در بسیاری از گوشی‌ها، این امكان وجود دارد كه با دو بار ضربه‌زدن روی دكمه‌ی افزایش یا كاهش صدا، به‌طور‌مستقیم وارد برنامه‌ی دوربین شوید .

برای این‌ منظور، وارد تنظیمات برنامه‌ی دوربین گوشی اندروید خود شوید و گزینه‌ی Quick Launch را فعال كنید. كپی لینكاشتراك‌گذاری و ویرایش سریعدر عصر رسانه‌های اجتماعی، سرعت اشتراك‌گذاری تصاویر بسیار زیاد است؛ ازاین‌رو، استفاده از سریع‌ترین روش برای اشتراك‌گذاری و ویرایش عكس‌ها بسیار مفید خواهد بود .

خوشبختانه گوشی‌های اندروید در این بخش نیز به شما كمك می‌كنند؛ زیرا امكان ویرایش و اشتراك‌گذاری سریع تصاویر ثبت‌شده با دوربین را فراهم می‌كنند.وارد برنامه‌ی دوربین گوشی اندروید خود شوید و در گوشه‌ی سمت‌ راست یا سمت‌ چپ پایین آن، آیكون تصاویر ثبت‌شده را مشاهده خواهید كرد .

معمولاً آخرین عكس گرفته‌شده با دوربین گوشی به‌عنوان كاور این آیكون نمایش داده می‌شود كه با ضربه‌زدن روی آن وارد آلبوم عكس‌ها خواهید شد. برای اشتراك‌گذاری عكس‌ها هنگام مشاهده‌ی آن‌ها روی نماد اشتراك‌گذاری ضربه بزنید .

برای ویرایش عكس مدنظر، روی نماد ویرایش ضربه بزنید.كپی لینكفعال‌سازی حالت حرفه‌ایاگر می‌خواهید به قابلیت تنظیم جزئیات بیشتر هنگام ثبت عكس دسترسی داشته باشید، بهتر است از حالت حرفه‌ای (Pro) برنامه‌ی دوربین گوشی اندروید خود استفاده كنید .

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد به مجموعه‌ای از تنظیمات دستی دوربین دسترسی داشته باشید؛ ازجمله‌ تنظیم سرعت شاتر و ISO و تعادل سفیدی رنگ.برای فعال‌سازی حالت حرفه‌ای، وارد برنامه‌ی دوربین گوشی اندروید خود شوید و در بخش حالت‌های تصویربرداری روی Pro ضربه بزنید .

اگر این گزینه را در حالت پیش‌فرض مشاهده نكردید، ابتدا روی More ضربه بزنید و در این بخش به ویژگی مذكور دسترسی خواهید داشت.كپی لینكروشن‌كردن HDR خودكاردانستن اینكه چه زمانی از محدوده‌ی دینامیكی بالا یا HDR استفاده كنید، تأثیر بسیار زیادی در كیفیت تصویر ثبت‌شده با دوربین گوشی هوشمند شما می‌گذارد .

استفاده از قابلیت HDR خودكار راهكاری عالی برای فعال یا غیرفعال‌ كردن خودكار این ویژگی است كه با‌توجه‌به شرایط صحنه و سوژه‌ای تنظیم خواهد شد كه قصد دارید از آن عكاسی كنید. بدین‌ترتیب، نیازی نیست مثل عكاسان حرفه‌ای خودتان تشخیص دهید آیا HDR برای صحنه‌ای كه قصد دارید از آن عكس بگیرید، نیاز است یا خیر؛ زیرا برنامه‌ی گوشی اندرویدی این‌ كار را به‌طور‌خودكار انجام خواهد داد .

برای استفاده از ویژگی HDR خودكار، برنامه‌ی دوربین گوشی خود را باز كنید و روی نماد HDR ضربه بزنید و این گزینه را روی Auto HDR قرار دهید.كپی لینكثبت فیلم صحنه‌‌آهستهبرنامه‌ی دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندروید قابلیت‌هایی برای بهبود مهارت‌های ثبت ویدئو ارائه می‌دهد .

قابلیت صحنه‌‌آهسته (Slo-Mo) قبلاً فقط مختص فیلم‌های اكشن بود؛ اما امروزه با پیشرفت فناوری، می‌توان روی بیشتر گوشی‌های هوشمند به‌راحتی فیلم‌های صحنه‌‌آهسته گرفت.ابتدا برنامه‌ی دوربین گوشی اندروید خود را باز كنید و حالت دوربین را روی More قرار دهید و سپس، گزینه‌‌ی Slo-Mo را انتخاب كنید .

اكنون می‌توانید مثل روش ضبط ویدئو استاندارد، از صحنه‌ی مدنظرتان فیلم بگیرید و آن را با سرعت بسیار آهسته‌تر پخش كنید. این ویژگی باعث می‌شود افراد دیگر هنگام تماشای ویدئو شما، احساس حرفه‌ای‌بودن را در آن تجربه كنند .

كپی لینكفعال‌سازی رنگ‌بندی ۱۰ بیتیاگر می‌خواهید عكس‌های شما جزئیات رنگ بیشتری داشته باشند، باید سیستم رنگ ۱۰ بیتی را در برنامه‌ی دوربین گوشی هوشمندتان فعال كنید. این گزینه به دستگاه شما اجازه می‌دهد بیش‌ از ۱۰۲۴ تُن هر رنگ اصلی را ثبت كند؛ بنابراین، هركدام از رنگ‌های قرمز و سبز و آبی را در ۱۰۲۴ حالت مختلف نماش می‌دهد .

این ویژگی باعث می‌شود تصاویر ثبت‌شده با بیش‌ از یك‌میلیارد نوع رنگ منحصربه‌فرد به‌نمایش درآیند. در مقام مقایسه، تصاویری كه با سیستم رنگ ۸ بیتی ثبت شده‌اند، فقط با ۱۶٫۷ میلیون رنگ نمایش می‌یابند.استفاده از سیستم رنگ ۱۰ بیتی هنگام عكاسی با گوشی‌های اندروید به تصاویر شما عمق رنگ بیشتری می‌بخشد و باعث می‌شود واقعی‌تر به‌نظر برسند .

علاوه‌براین، دست شما هنگام ویرایش این تصاویر بازتر خواهد بود. البته عكس‌های ثبت‌شده در حالت رنگ ۱۰ بیتی درمقایسه‌با عكس‌های ۸ بیتی، فضای بیشتری از حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه را اشغال می‌كنند.برای استفاده از سیستم رنگ ۱۰ بیتی، برنامه‌ی دوربین گوشی هوشمند اندروید خود را باز كنید و وارد بخش تنظیمات آن شوید .

درادامه، روی گزینه‌ی 10bit Color ضربه بزنید تا فعال شود.كپی لینكاستفاده از حالت پرترهاگر قصد دارید از افراد عكس بگیرید‌، حالت پرتره می‌تواند بسیار مفید واقع شود. این ویژگی پس‌زمینه‌ی سوژه‌ را به‌طور مصنوعی محو و جلوه‌ی بوكه را ایجاد می‌كند .

این یعنی سوژه از زمینه‌ی تصویر جدا به‌نظر می‌رسد كه به جذابیت تصویر كمك خواهد كرد. برای استفاده از حالت پرتره، در برنامه‌ی دوربین گوشی اندروید خود روی گزینه‌ی Portrait ضربه بزنید. علاوه‌براین، می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی روش‌ گرفتن عكس سلفی حرفه‌ای با گوشی، از خودتان عكس‌های جذاب‌تری ثبت كنید .

كپی لینكفعال‌سازی حالت RAWعكس‌های RAW برخلاف تصاویر JPEG، به‌صورت فشرده‌نشده و بدون پردازش‌های اضافه ثبت می‌شوند. اگرچه این ویژگی‌ها باعث می‌شود تصاویر RAW در ابتدا كسل‌كننده‌تر از تصاویر JPEG به‌نظر برسند، هدف این است كه بعداً با انجام ویرایش‌های دلخواه، جذابیت آن‌ها را ارتقا دهید .

فراموش نكنید كه حجم این تصاویر نیز بیشتر از عكس‌های معمولی است؛ بنابراین، هنگام ثبت عكس با این فرمت، باید به حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه خود توجه كنید. ناگفته نماند می‌توانید از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای نگه‌داری این فایل‌ها استفاده كنید .

اگر هریك از تنظیمات اشاره‌شده در این مقاله به كار شما نیامد، با مراجعه به بخش تنظیمات برنامه‌ی دوربین گوشی اندروید خود و انتخاب گزینه‌‌ی Default Settings، می‌توانید آن‌ها را به‌ حالت پیش‌فرض تغییر دهید .

منبع : https://www.zoomit.ir/mobile-learning/403954-android-camera-feature-better-photos/

مجله فن آوری

 
شگفتی‌آفرینی ماه‌نشین اسلیم؛ كاوشگر قمری ژاپن برای سومین بار از خواب بیدار شد
1403/02/08
نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت
1403/02/07
گوشی محبوب پوكو به HyperOS آپدیت شد
1403/02/07
تولید گلكسی S24 FE یك قدم به واقعیت نزدیك‌تر شد
1403/02/07
به لطف هوش مصنوعی، محل دفن افلاطون سرانجام كشف شد
1403/02/07
ویژگی شگفت‌آور گوشی پیكسل 8a لو رفت: ۷ سال آپدیت نرم‌افزاری!
1403/02/07
هواوی پردازنده هم‌سطح M3 اپل می‌سازد؟
1403/02/07
سیستم خودران تسلا بار دیگر زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی می‌رود
1403/02/07
ساتوشی Epic Sat با قیمت ۲٫۱۳ میلیون‌ دلار در كوینكس به‌فروش رفت
1403/02/07
مایكروسافت بینگ هر روز ۱۴۰ میلیون كاربر فعال دارد
1403/02/07
پس از A54، گوشی گلكسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت كرد
1403/02/07
شمارش معكوس برای بازگشت آیپد؛ هرآنچه از مراسم Let Loose اپل انتظار داریم
1403/02/07
جزئیات كامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
1403/02/07
كالبدشكافی پیورا ۷۰ اولترا، قطعات داخلی پرچمدار ۲۰۲۴ هواوی را به‌نمایش می‌گذارد
1403/02/07
فروش تسلا سایبرتراك بسیار بیشتر از خودرهای هامر بوده است
1403/02/07
اپل از رتبه اول بازار موبایل چین به رتبه پنجم سقوط كرد
1403/02/07
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com