بررسی گلكسی واچ ۶ كلاسیك؛ روشن‌تر و سریع‌تر از همیشه

گلكسی واچ ۶ كلاسیك با تراشه‌ جدید و بهبود طراحی و باتری وارد بازاری شده كه رقابتی‌تر از همیشه است.

بررسی گلكسی واچ ۶ كلاسیك؛ روشن‌تر و سریع‌تر از همیشهبررسی ساعت هوشمندبررسیدوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰مطالعه 14 دقیقههادی غنی زادگانگلكسی واچ ۶ كلاسیك با تراشه‌ جدید و بهبود طراحی و باتری وارد بازاری شده كه رقابتی‌تر از همیشه است .

‌ آیا جدیدترین ساعت سامسونگ ارزش خرید دارد؟تبلیغاتسال گذشته سامسونگ با معرفی گلكسی واچ ۵ پرو، حلقه‌ی چرخان محبوب را از ساعت‌هایش كنار گذاشت تا وارد دنیای ساعت‌هایی شود كه بیشتر با فعالیت‌های ورزشی و محیط‌های بیرونی مطابقت دارند؛ اما به نظر می‌رسد این تصمیم آن چنان كه باید و شاید مورد استقبال طرفداران قرار نگرفت تا امسال در كنار رونمایی از گلكسی زد فولد ۵ و گلكسی فلیپ ۵، شاهد معرفی نسخه‌ی كلاسیك واچ ۶ باشیم .

توجه داشته باشید كه بازگشت سری كلاسیك ساعت‌های سامسونگ به معنی پایان سری پرو گلكسی واچ نیست و به نظر می‌رسد كه كره‌ای‌ها تصمیم دارند تا در بازه‌ای ۲ ساله این مدل را در سبد محصولات خود بگنجانند؛ به‌بیان دیگر هر یك‌سال یك‌بار شاهد عرضه‌ی نسخه پرو، سپس نسخه‌ی كلاسیك خواهیم بود .

باید گلكسی واچ ۶ كلاسیك را جایگزین گلكسی واچ ۴ كلاسیك بدانیم كه از طراحی و كیفیت ساخت بهتری بهره می‌برد و به تراشه‌ی جدید اگزینوس W930 نیز مجهز شده است. علاوه‌براین، كره‌ای‌ها نسل جدید گلكسی واچ كلاسیك را در دو انداز‌ه‌ی ۴۳ و ۴۷ میلیمتری و با نمایشگر بزرگ‌تر روانه بازار كرده‌اند و همانند نسل پنجم، از حسگر دماسنج نیز بهره می‌برند .

آیا تغییرات گلكسی واچ ۶ كلاسیك به اندازه‌ای هستند كه ارزش پرداخت هزینه‌ای در حدود ۱۳ میلیون تومان را داشته باشند؟ در ادامه با بررسی گلكسی واچ ۶ كلاسیك به تغییرات و ویژگی‌های ساعت هوشمند سامسونگ می‌پردازیم و به پرسش مطرح‌شده پاسخ می‌دهیم .

كپی لینكطراحی و كیفیت ساخت گلكسی واچ ۶ كلاسیكگلكسی واچ ۶ كلاسیك از همان زبان طراحی سری چهارم استفاده می‌كند؛ بدین‌ معنی كه همچنان شاهد طراحی گرد كلاسیك هستیم؛ البته اكنون حلقه‌ی چرخان دور نمایشگر، ۱۵ درصد باریك‌تر از نسل قبلی و صدالبته، زیباتر شده است .

بدنه‌ی دستگاه هم اندازه‌ی بزرگتری دارد و به‌لطف همین ابعاد بزرگ، كره‌ای‌ها توانسته‌اند ظرفیت باتری را افزایش دهند.بدنه‌ی گلكسی واچ ۶ كلاسیك همچنان از فولاد ضد زنگ ساخته شده و برخلاف چیزی كه در واچ ۵ پرو دیدیم، از تیتانیوم در ساختار بدنه خبری نیست؛ پوشش محافظ نمایشگر هم از نوع كریستال یاقوت كبود است كه تا ۶۰ درصد مقاومت بیشتری درمقایسه‌با گوریلا گلكس DX به‌كار‌رفته در گلكسی واچ ۴ دارد .

با توجه به افزایش ظرفیت باتری و بزرگ‌شدن ابعاد دستگاه، وزن نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری واچ ۶ كلاسیك به حدود ۵۲ گرم می‌رسد كه در‌مقایسه‌با واچ ۴ كلاسیك ۴۲ میلی‌متری، حدود ۵٫۵ گرم وزن بیشتری دارد كه چندان محسوس نیست .

نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری هم با وجود افزایش یك میلی‌متری ابعاد، همچنان ضخامت معقولی دارد و برای بیشتر مچ‌های متوسط و كوچك، مناسب خواهد بود.در سمت راست گلكسی واچ ۶ كلاسیك، شیار اسپیكر دیده می‌شود و در سمت چپ، همچنان دو كلید فیزیكی وجود دارند كه مابین آن‌ها، حفره‌ی مربوط به میكروفون به‌چشم می‌خورد .

كلیدهای فیزیكی به‌طور پیش فرض، به عنوان كلیدهای هوم و بازگشت كاربرد دارند؛ اما با اپلیكیشن Samsung wearable می‌توانید عملكرد آن‌ها را شخصی‌سازی كنید. از سوی دیگر هر دو كلید به‌عنوان سنسورهای BioActive نیز شناخته می‌شوند كه برای اندازه‌گیری تركیب بدنی به‌كار می‌روند .

بخش زیرین گلكسی واچ ۶ كلاسیك از حسگرهای متعددی مانند حسگر اپتیكال ضربان قلب، حسگر آنالیز امپدانس بیوالكتریك، حسگر الكتریكی (ECG) و حسگر اینفرارد برای اندازه‌گیری دمای پوست میزبانی می‌كند.سامسونگ در طراحی بندهای گلكسی واچ ۶ كلاسیك نیز تصمیمات مثبتی گرفته است؛ چراكه مكانیزم تعویض بندها بسیار ساده‌تر شده و مشابه آنچه در اپل واچ دیدیم، تنها با فشار دادن یك دكمه، می‌توان بند را از ساعت جدا كرد .

گذشته از مكانیزم ساده‌تر جداسازی بند، كره‌ای‌ها از مواد باكیفیت‌تری نیز در ساخت بندها استفاده كرده‌اند؛ هرچند كه همچنان با توجه به رده‌ی قیمتی دستگاه، بندها آن‌طور كه بایدوشاید مرغوب نیستند. ساختار سیلیكونی پشتی بندها حس بسیار خوبی دارد و ضد حساسیت است و در استفاده‌ی طولانی‌مدت، باعث عرق كردن نمی‌شود .

قسمت رویی بند از چرم مصنوعی با دور دوزی نخی استفاده می‌كند كه ظاهر كلاسیك ساعت را تكمیل می‌كند.لازم است بدانید كه بندها همچنان از ابعاد ۲۰ میلی‌متری استفاده می‌كنند؛ درنتیجه علاوه‌بر پشتیبانی از بند‌های پیشین، طیف وسیعی از بندهای موجود برای ساعت‌های كلاسیك، برای گلكسی واچ ۶ كلاسیك دردسترس خواهد بود .

مطابق معمول، گلكسی واچ ۶ كلاسیك با استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است و در فشار ۵ اتمسفری زیر آب، می‌تواند تا ۱۰ دقیقه دوام بیاورد. استاندارد نظامی MIL-STD-810H هم كماكان میان مشخصات فنی محسوب به‌چشم می‌خورد؛ پس دستگاه در شرایط سخت محیطی و هنگام سقوط از ارتفاع، مقاومت بیشتری دارد .

گلكسی واچ ۶ كلاسیك در دو رنگ نقره‌ای و مشكی عرضه شده است كه به‌نظر من، رنگ نقره‌ای، شباهت بیشتری به ساعت‌های عادی دارد و این موضوع جذابیت آن را بیشتر می‌كند.كپی لینكنمایشگر گلكسی واچ ۶ كلاسیكنمایشگر به‌كاررفته در هردو مدل نسل ششم گلكسی واچ‌ ارتقای بزرگی را تجربه می‌كند .

نسخه‌ی ۴۷ و ۴۳ میلی‌متری گلكسی واچ ۶ كلاسیك، به ترتیب از نمایشگرهای ۱٫۵ و ۱٫۳ اینچی استفاده می‌كنند كه نسبت به گلكسی واچ ۴ كلاسیك، ۰٫۱ اینچ بزرگتر شده‌اند. این نمایشگرها با پوشش بسیار مقاوم یاقوت كبود محافظت می‌شوند و به‌لطف وجود حلقه‌ی چرخان، كمتر پیش می‌آید كه لكه‌ی چربی دست روی آن ببینید .

گلكسی واچ ۶ از پنل OLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد و از قابلیت Always On نیز پشتیبانی می‌كند. كره‌ای‌ها امسال رزولوشن ۴۳۴×۴۳۲ پیكسل را برای نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری در نظر گرفته‌اند كه تراكم پیكسلی را از ۳۳۰ در گلكسی واچ ۴ كلاسیك (42mm) به عدد فوق‌العاده‌ی ۴۵۳ پیكسل‌براینچ رسانده است؛ بنابراین با نمایشگری كاملا شارپ روبه‌رو هستیم كه حتی فونت‌های ریز در آن خوانایی بسیار خوبی دارند .

ارتقای بعدی نمایشگر در زمینه‌ی روشنایی آن است. پنل به‌كاررفته در گلكسی واچ ۶ در حالت خودكار می‌تواند به روشنایی خیره‌كننده‌ی ۲۰۰۰ نیت برسد كه هم‌پای اپل واچ اولترا محسوب می‌شود. این مقدار از روشنایی باعث می‌شود تا استفاده از گلكسی واچ ۶ كلاسیك در محیط‌هایی با نور شدید، كاملا آسان و بدون دردسر باشد .

گذشته از بحث روشنایی و نرخ نوسازی، همچنان شاهد رنگ‌های شاداب، كنتراست بسیار بالا و شفافیت عالی در نمایشگر OLED ساعت هوشمند سامسونگ هستیم كه استفاده از آن را بسیار لذت بخش می‌كند. حساسیت لمسی و نرخ پاسخگویی لمسی نیز به اندازه‌ای است كه رضایت كامل شما را جلب كند .

گزینه‌ای نیز برای افزایش حساسیت لمسی وجود دارد كه هنگام استفاده از دستكش می‌تواند كاربردی باشد.كپی لینكمشخصات فنی و عملكرد گلكسی واچ ۶ كلاسیكبالاخره سامسونگ پس از دو سال، تصمیم گرفت تراشه‌ی W920 به‌كاررفته در گلكسی واچ ۴ و ۵ را كنار بگذارد تا از تراشه‌ی قدرتمندتر و به‌ظاهر بهینه‌تری در ساعت جدیدش استفاده كند .

گلكسی واچ ۶ از تراشه‌ی اگزینوس W930 قدرت می‌گیرد كه همچنان با فرآیند ۵ نانومتری تولید می‌شود؛ اما حالا هسته‌های Cortex-A55 پردازنده‌ی مركزی، به‌جای فركانس ۱٫۱۸ گیگاهرتز، روی فركانس ۱٫۴ گیگاهرتزی تنظیم شده‌اند كه به گفته سامسونگ، بهبودی ۱۸ درصدی در عملكرد دستگاه به‌وجود می‌آورد .

توجه كنید كه پردازنده‌ی گرافیكی تراشه بدون تغییر مانده و همچنان شاهد استفاده از تراشه Mali-G68 هستیم؛ حافظه‌ی دخیره‌سازی نیز همچنان ۱۶ گیگابایت است كه سیستم‌عامل تقریبا نصف آن را اشغال می‌كند؛ هرچند كه ۸ گیگابایت باقی‌مانده برای ذخیره‌سازی برخی فایل‌های صوتی و تصویری و همچنین نصب برنامه‌ها، كاملا كافی خواهد بود .

ظرف رم نیز با ارتقایی ۰٫۵ گیگابایتی، اكنون به ۲ گیگابایت می‌رسد.استفاده از تركیب تراشه‌ی Exynos W930 و رم ۲ گیگابایتی در كنار نسخه‌ی جدید One UI Watch باعث می‌شود تا گلكسی واچ ۶ كلاسیك، عملكردی به مراتب سریع‌تر و بهتر از آنچه در دو نسل قبلی دیده بودیم، داشته باشد .

در استفاده‌ی روزمره انیمیشن‌ها كاملا روان هستند و برخلاف گذشته، حین گشت‌وگذار در رابط كاربری، لگ و تأخیر آزاردهنده‌ای به‌چشم نمی‌خورد.همچنان عملكرد گلكسی واچ ۶ را نمی‌توانیم در حد تجربه‌ی اپل واچ اولترا بدانیم و هنوز هم ایرادات رفع‌نشده‌ای در رابط كاربری وجود دارد؛ به‌عنوان مثال، پس از روشن‌كردن ساعت، حدود ۲۰ ثانیه طول می‌كشد تا اصطلاحاً موتور رابط كاربری گرم شود و بتواند عملكرد سریعی داشته باشد و در این ۲۰ ثانیه همه چیز با تأخیر انجام می‌شود .

كره‌ای‌ها گلكسی واچ ۶ كلاسیك را به انواع و اقسام حسگرها مجهز كرده‌اند كه البته بیشتر آن‌ها را پیشتر در گلكسی واچ پرو دیده‌ایم؛ مثل حسگر شتاب‌سنج، ژیروسكوپ، قطب‌نما، ضربان قلب، دماسنج و فشارسنج یا بارومتر؛ اما یك حسگر جدید با نام 3D Hall به گلكسی واچ ۶ كلاسیك اضافه شده است كه برای ردیابی و موقعیت‌یابی دقیق‌تر استفاده می‌شود .

3D Hall در اصل یك سنسور موقعیت مغناطیسی سه‌بعدی محسوب می‌شود و می‌تواند حركات سه‌بعدی، خطی، زاویه‌ای و چرخشی را اندازه‌گیری كند؛ بنابراین می‌توان حدس زد كه سامسونگ از این سنسور برای موقعیت‌یابی دقیق‌تر حلقه چرخان فیزیكی استفاده می‌كند .

حسگر دماسنج پیش‌تر به تنهایی كاربردی نداشت؛ اما به‌نظر می‌رسد كه كره‌ای‌ها مجموعه‌ی API‌-های این حسگر را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده‌اند تا اپلكیشن‌های مختلف بتوانند از دیتای دماسنج استفاده كنند. از آنجا كه حسگر دماسنج، از نوع اینفرارد است و برای اندازه‌گیری دما، نیازی به تماس با سطح پوست ندارد، می‌تواند برای كاربری‌های جالبی همچون اندازه‌گیری دمای آب مورد استفاده قرار بگیرد .

امید می‌رود كه در آینده اپلیكیشن‌های كاربردی بیشتری برای دماسنج گلكسی واچ دردسترس قرار بگیرد.حسگر BioActive به قوت خود باقی است؛ ماژولی كه با دو الكترود در قسمت زیرین ساعت و دو الكترود دیگر درون دكمه‌ها، میزان آب و تركیب بدنی كاربر را از نظر بافت عضلانی، درصد چربی، BMI و حتی میزان متابولیسم پایه از طریق امپدانس، اندازه‌گیری كند؛ تمامی این داده‌ها به ۲۴۰۰ اندازه‌گیری مختلف نیاز دارند كه گلكسی واچ ۶ كلاسیك همه‌ی آن‌ها را ظرف ۱۵ ثانیه انجام می‌دهد .

تغییر سخت‌افزاری بعدی به موتور ویبره‌ی گلكسی واچ ۶ بازمی‌گردد كه قوی‌تر و دقیق‌تر از نسل قبلی عمل می‌كند. اسپیكر قرارگرفته در لبه‌ی سمت چپ نیز حجم و شفافیت رضایت بخشی دارد كه در كنار میكروفون‌های ساعت، عملكرد مناسبی برای مكالمه‌ی تلفنی دارد .

از سایر مشخصات گلكسی واچ ۶ كلاسیك می‌توان به وای‌فای دوبانده، پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۳، GPS و NFC اشاره كرد. ضمنا نسخه‌ی LTE این ساعت با ۵۰ دلار قیمت بیشتر نیز در دسترس قرار دارد.كپی لینكرابط كاربری و نرم افزار گلكسی واچ ۶ كلاسیكگلكسی واچ ۶ كلاسیك با سیستم‌عامل Wear OS 4 .

0 بر پایه‌ی اندروید ۱۳ عرضه شده است و از پوسته‌ی One UI Watch 5.0 استفاده می‌كند.به‌باور من، رابط كاربری One UI Watch 5 بیشتر برای اتصال با گوشی‌های سامسونگ توسعه یافته است؛ اما همچنان امكان اتصال ساعت به سایر گوشی‌های اندرویدی نیز وجود دارد .

نسخه‌ی جدید رابط كاربری تفاوت ظاهری چندانی با نسل قبلی ندارد و فقط چند واچ فیس جدید به آن اضافه شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد انیمیشن جابه‌جایی بین صفحات تغییر كوچكی به‌خود می‌بیند و به شكل بهتر و جذاب‌تری انجام می‌شود؛ نحوه‌ی نمایش اعلان‌ها نیز تغییر پیدا كرده و سامسونگ آن‌ها را داخل پس‌زمینه‌ی مستطیل‌شكل خاكستری نشان می‌دهد .

فونت رابط كاربری نیز ضخامت بیشتر و خوانایی بهتری دارد.دو ویژگی جدید هم در قسمت دوربین و چراغ‌قوه اضافه شده است كه ارتباط مستقیم با حلقه‌ی چرخان ساعت دارد. در اپلیكیشن دوربین كه Viewfinder دوربین گوشی به‌شمار می‌رود، با چرخاندن حلقه‌ی فیزیكی، می‌توانید زوم و در قسمت چراغ‌قوه نیز با چرخاندن حلقه، میزان نور را تنظیم كنید .

سامسونگ چند قابلیت جدید هم برای فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفته است كه در ادامه به آن‌ها اشاره می‌كنیم. اگر به سمت راست رابط كاربری اسكرول كنید، ویجت‌ها را مشاهده می‌كنید و در قسمت چپ نیز به اعلانات دسترسی دارید .

منوی اپلیكیشن‌ها با كشیدن انگشت از سمت پایین باز می‌شود كه آیكون آن‌ها كاملا مشابه چیزی است كه در گوشی‌های گلكسی دیده‌ایم.اگر از سمت بالای نمایشگر به سمت پایین بكشید، به منوی نوار ابزار دسترسی خواهید داشت .

از نحوه‌ی چینش نوار ابزار گرفته تا چیدمان اپلیكیشن‌ها و ترتیب ویجت‌ها را می‌توان شخصی‌سازی كرد. امكان شخصی‌سازی تمام واچ‌فیس‌های اختصاصی سامسونگ چه از نظر استایل و رنگ، چه نمایش اطلاعات وجود دارد. حتی می‌توان از میان هزاران واچ‌فیس در پلی استور، موارد دلخواه را نصب كرد .

كپی لینكقابلیت‌های سلامتی و ورزشی گلكسی واچ ۶ كلاسیكاپلیكیشن Samsung Health برای اولین‌بار با نام S health در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و اكنون بعد از گذشت ۱۱ سال، به اوج پختگی و بلوغ رسیده است. اپلیكیشن چه در گوشی، چه در ساعت، طراحی بسیار زیبایی دارد و در عین سادگی، اطلاعات كاملی در اختیار كاربر می‌گذارد .

با ۱۱ سال جمع‌آوری داده و تحقیق‌و‌توسعه، ساعت‌های سامسونگ، دقت بسیار بالایی در ردیابی فعالیت‌های ورزشی و اندازه‌گیری علائم بدنی دارند و حتی با محصولات شركت‌هایی همچون گارمین، فیت بیت و اپل رقابت می‌كنند .

كره‌ای‌ها چند وقتی است كه در كنار اپلیكیشن Samsung Health اپلیكیشن Health Monitor را برای ساعت‌های گلكسی معرفی كرده‌اند كه برای اندازه‌گیری ECG كاربرد دارد؛ اما متاسفانه این اپلیكیشن در منطقه ایران دسترس نیست؛ بنابراین نمی‌توانید با گلكسی واچ ۶ كلاسیك نوار قلبی بگیرید .

مورد جدیدی كه به گلكسی واچ ۶ كلاسیك اضافه شده است، ردیابی ضربان قلب نامنظم و اندازه‌گیری دمای پوست هنگام خواب نام دارد كه البته برای استفاده از این دو مورد، حتما باید از گوشی سامسونگ استفاده كنید. (اندازه‌گیری ضربان قلب نامنظم درحال‌حاضر در مناطق محدودی فعال شده است كه ایران جزوشان نیست .

)ساعت سامسونگ بعد از تشخیص اینكه كاربر وارد فاز خواب شده، شروع به پایش ضربان قلب و سطح اكسیژن خون می‌كند و براساس داده‌هایی كه جمع كرده است، زمان خواب سبك، خواب عمیق و خواب REM را محاسبه می‌كند. بعد از هفت روز استفاده از ساعت هنگام خوابیدن، اپلیكیشن Samsung Health الگوی خواب شما را به الگوی خواب یك حیوان (مانند شیر) تشبیه می‌كند و به شما پیشنهادهایی می‌دهد كه با عمل به آن‌ها می‌توانید عادت خواب سالم‌تری داشته باشید .

مورد جدید بعدی در گلكسی واچ ۶ كلاسیك، امكان اندازه‌گیری محدوده‌ی ضربان قلب یا Heart rate zone است. محدوده‌ی ضربان قلب هر فرد بسته به سن، وزن، تناسب اندام و سایر عوامل می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین گلكسی واچ ۶ كلاسیك با اندازه‌گیری این محدوده به شما كمك می‌كند تا حین تمرین‌های ورزشی، در محدوده‌ی مناسب خودتان بمانید .

ساعت هوشمند جدید سامسونگ همچنین قادر به تشخیص سقوط است تا مشابه چیزی كه قبلا در اپل واچ دیده بودیم، اگر هنگام تمرین ورزشی اصطلاحاً سقوط كردید، گلكسی واچ ۶ كلاسیك با اورژانس یا یك نفر انتخابی از لیست مخاطبین شما تماس بگیرد .

گلكسی واچ ۶ كلاسیك در بخش ردیابی فعالیت‌های ورزشی، از پیاده‌روی عادی گرفته تا دوچرخه‌سواری، فوتبال، ایروبیك، وزنه‌برداری، دویدن، شنا و ده‌ها ورزش دیگر پشتیبانی می‌كند؛ اما همچنان در بخش تشخیص خودكار ورزشی كه انجام می‌دهید، عملكرد قابل اتكایی ندارد و بهتر است این كار را به‌صورت دستی انجام دهید؛ البته بعد از ردیابی فعالیت ورزشی، اطلاعات جامعی مثل مسافت، سرعت و ضربان قلب دریافت می‌كنید .

اگر GPS دستگاه هم روشن باشد، می‌توانید محدوده‌ی فعالیت خود را ذخیره و مشاهده كنید.كپی لینكباتری گلكسی واچ ۶ كلاسیكنسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری گلكسی واچ ۶ كلاسیك از باتری ۴۲۵ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌كند كه درمقایسه‌با گلكسی واچ ۴ كلاسیك ۴۲ میلی‌متری، ۶۴ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد .

سامسونگ ادعا می‌كند كه این ساعت در استفاده‌های معمولی می‌تواند تا ۴۰ ساعت دوام بیاورد. طی بازه‌ای كه ساعت را برای بررسی در اختیار داشتم، با روشنایی خودكار نمایشگر و فعال‌بودن تشخیص حركت مچ، به راحتی ۱٫۵ روز را دوام آورد كه تقریباً نزدیك به ادعای سامسونگ است .

در نظر داشته باشید كه از گلكسی واچ ۶ صرفا برای چك‌كردن اعلانات، زمان، پخش موزیك، ردیابی خواب و پیاده‌روی استفاده كردیم كه استفاده‌ی سبكی محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر جزو افرادی هستید كه در طول روز چند ساعت ورزش می‌كنید و می‌خواهید از قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن استفاده كنید، احتمالا دستگاه بیشتر از یك روز همراهی‌تان نمی‌كند .

اگر بخواهیم شارژدهی گلكسی واچ ۶ كلاسیك را ارزیابی كنیم، باید بگوییم كه بهتر از واچ ۴ و بدتر از واچ ۵ پرو است.داخل جعبه‌ی گلكسی واچ ۶ كلاسیك مشابه چیزی كه در نسل ۵ دیدیم، شارژر بی‌سیم با اتصال Type-C و توان ۱۰ وات قرار داده شده است كه با استفاده از آن می‌توان در زمان تقریبا ۹۰ دقیقه، ساعت را به‌طور كامل شارژ كرد .

كپی لینكجمع‌بندیاگر عمر باتری نه‌چندان خوب و عملكرد كند و آهسته را دو نكته‌ی منفی اساسی گلكسی واچ‌های سامسونگ بدانیم، گلكسی واچ ۶ كلاسیك حداقل مورد دوم را رفع كرده است.گلكسی واچ ۶ كلاسیك نسبت به گلكسی واچ ۴ كلاسیك، كیفیت ساخت بالاتری دارد و حاشیه‌ی چرخان باریك‌تر آن، اكنون دقت بسیار بهتری ارائه می‌دهد .

استفاده از تراشه‌ی اگزینوس W930 در كنار ۲ گیگابایت رم باعث شده است تا مشكل عملكرد كند و آهسته در این ساعت حل شود؛ اما در زمینه‌ی شارژدهی، پیشرفت بزرگی به‌چشم نمی‌خورد.گلكسی واچ ۶ كلاسیك با بازگشت حلقه‌ی چرخان، یكی از زیباترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است كه دركنار زیبایی ظاهری، امكانات سلامتی كاملی نیز در اختیار می‌گذارد .

همچنین رابط كاربری One UI Watch 5.0 سازگاری بسیار بالایی با اكوسیستم سامسونگ دارد و استفاده از آن با نمایشگر باكیفیتش، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.قیمت ساعت هوشمند گلكسی واچ ۶ كلاسیك در نسخه‌های ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری، در حدود ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان است كه حدود ۴ میلیون از نسخه‌ی عادی گران‌تر است؛ بنابراین اگر عاشق ظاهر كلاسیك هستید، به شما این قول را می‌دهم كه نسخه‌ی كلاسیك و حلقه‌ی چرخان، كاملا ارزش هزینه‌ی بیشتر را دارد و تجربه‌ی جذاب‌تری در اختیارتان خواهد گذاشت .

منبع : https://www.zoomit.ir/wearable-review/409202-samsung-galaxy-watch-6-classic-review/

مجله فن آوری

 
اپل و گلدمن ساكس ۹۰ میلیون دلار جریمه شدند
1403/08/02
چرا رسیدن كاوشگر اروپا كلیپر به سیاره مشتری بسیار زمان‌بر است؟
1403/08/02
اپل سفارش تولید آیفون ۱۶ را كاهش داد؛ ادعای تحلیلگر برجسته
1403/08/02
آیا می‌توانیم با‌دیگر به عكس‌ها اعتماد كنیم؟ اپل و شركت‌های دیگر روی این مشكل كار می‌كنند
1403/08/02
گوگل احتمالاً با پیكسل ۱۰ و پیكسل ۱۱ در مسیر آیفون قدم برمی‌دارد
1403/08/02
دردسر جدید برای اینتل؛ ظاهراً پردازنده‌های Arrow Lake مشكل ناپایداری دارند
1403/08/02
كشف گسترده مواد شیمیایی ماندگار در ۹۹ درصد از بطری‌های آب جهان
1403/08/02
ریاضیدان آماتور بزرگ‌ترین عدد اول شناخته‌شده را كشف كرد
1403/08/02
ورود پردازنده‌های TSMC به محصولات هواوی؛ ابعاد جدیدی از پرونده مشخص شد
1403/08/02
تولید اپل ویژن پرو احتمالا تا پایان ۲۰۲۴ به‌طور كامل متوقف می‌شود
1403/08/02
افزونه‌های جدید نسخه اندروید مرورگر اج معرفی شدند؛ اما خبری از uBlock نیست
1403/08/02
هوش مصنوعی سامسونگ تا پایان امسال از ۲۰ زبان پشتیبانی خواهد كرد
1403/08/02
كیوسك گیمینگ كولرمستر با قیمت نجومی وارد بازار ایران شد
1403/08/02
دسترسی به اطلاعات سلامتی كاربر در اپلیكیشن Samsung Health آسان‌تر شد
1403/08/02
كدام دستگاه‌های هواوی به HarmonyOS Next مجهز می‌شوند؟
1403/08/02
گوگل ابزارهای یادداشت‌برداری قدرتمندی را به Google Keep اضافه می‌كند
1403/08/02
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com