تاكسی‌های خودران «كروز» دیوانه شدند، مدیرعامل استعفا داد

كایل وگت در حالی از صندلی هدایت كروز پایین می‌آید كه این شركت هنوز با پس‌لرزه‌های حادثه‌ی چند وقت پیش دست‌و‌پنجه نرم می‌كند.

تبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتكایل وگت در حالی از صندلی هدایت كروز پایین می‌آید كه این شركت هنوز با پس‌لرزه‌های حادثه‌ی چند وقت پیش دست‌و‌پنجه نرم می‌كند.تبلیغاتكایل وگت، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل كروز، پس از ۱۰ سال رهبری این استارتاپ خودرو‌های خودران، استعفا داد .

این جدایی پس از آن صورت می‌گیرد كه حدود دو ماه پیش، یكی از تاكسی‌های رباتیك كروز، عابر پیاده‌ای را زیر گرفت. به‌گزارش تك‌كرانچ، وگت در ایمیلی كه برای كاركنان فرستاد، ضمن اعلام خداحافظی‌اش از ناراحتی شدید خود و باور‌داشتن به «آینده‌ی عالی» كروز سخن گفت .

با‌این‌حال، این مهندس سابق اسپیس ایكس از اشاره به دلیل اصلی ترك این شركت خودداری كرد؛ هرچند با نیم‌نگاهی به بدبیاری‌های اخیر كروز، می‌توان در‌این‌باره گمانه‌زنی‌هایی كرد. در حادثه‌ای كه ۲ اكتبر (۱۰ مهر) روی داد، خودرویی به زنی كه در حال عبور از خیابان بود برخورد كرد و باعث شد كه او بچرخد و در‌نهایت سر راه خودروِ كروز قرار بگیرد .

همان‌طور‌كه این تاكسی خودران در حال گذر از چراغ سبز بود، این زن را زیر گرفت و درحالی‌كه پای او بین محور عقب و تایر گیر كرده بود، متوقف شد.پس از این اتفاق، اداره‌ی ملی ایمنی ترافیك بزرگراه‌های آمریكا و اداره‌ی حمل‌و‌نقل موتوری كالیفرنیا تحقیقاتی را آغاز كردند .

همچنین، مجوز آزمایش‌های خودران كروز تعلیق شد.در پاسخ به استعفای مدیرعامل كروز، مری بارا، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل جنرال موتورز، از كایل وگت تشكر كرد و گفت كه هیئت‌مدیره تصمیم او را درك می‌كند و به آن احترام می‌گذارد .

بارا بر تعهد جنرال موتورز بر هدف كروز برای ارائه‌ی حمل‌و‌نقل امن‌تر و در‌دسترس‌تر نیز تأكید كرد. جنرال موتورز، شركت خودروسازی آمریكایی، سال ۲۰۱۶ كروز را با مبلغ بیش از یك‌میلیارد دلار خرید.با خروج وگت، جنرال موتورز مو الشناوی، رئیس كروز را با حفظ سمت خود به مدیر ارشد فناوری این شركت منصوب كرد .

به‌علاوه، كریگ گلایدن، مدیر اجرایی جنرال موتورز، به‌عنوان مدیر ارشد اداری باقی می‌ماند. هنوز مشخص نیست كه چه كسی نقش مدیرعامل دائمی این شركت را بر‌عهده می‌گیرد.از‌دست‌دادن رهبر و مبتكری باتجربه كه كروز را از استارتاپی كوچك در گاراژ به جایگاه فعلی خود رساند، برای این شركت اصلاً اتفاق خوشایندی نیست .

ناگفته نماند كه كروز قصد داشت خدمات تاكسی رباتی خود را در سراسر آمریكا گسترش دهد. تیم باقی‌مانده در كروز باید ضمن تاب‌آوری زیر فشار افكار عمومی، اعتماد آن‌ها را به فناوری خودران این شركت دوباره جلب كند .

منبع : https://www.zoomit.ir/car/411895-cruises-ceo-resigns-official/

مجله فن آوری

 
اپل و گلدمن ساكس ۹۰ میلیون دلار جریمه شدند
1403/08/02
چرا رسیدن كاوشگر اروپا كلیپر به سیاره مشتری بسیار زمان‌بر است؟
1403/08/02
اپل سفارش تولید آیفون ۱۶ را كاهش داد؛ ادعای تحلیلگر برجسته
1403/08/02
آیا می‌توانیم با‌دیگر به عكس‌ها اعتماد كنیم؟ اپل و شركت‌های دیگر روی این مشكل كار می‌كنند
1403/08/02
گوگل احتمالاً با پیكسل ۱۰ و پیكسل ۱۱ در مسیر آیفون قدم برمی‌دارد
1403/08/02
دردسر جدید برای اینتل؛ ظاهراً پردازنده‌های Arrow Lake مشكل ناپایداری دارند
1403/08/02
كشف گسترده مواد شیمیایی ماندگار در ۹۹ درصد از بطری‌های آب جهان
1403/08/02
ریاضیدان آماتور بزرگ‌ترین عدد اول شناخته‌شده را كشف كرد
1403/08/02
ورود پردازنده‌های TSMC به محصولات هواوی؛ ابعاد جدیدی از پرونده مشخص شد
1403/08/02
تولید اپل ویژن پرو احتمالا تا پایان ۲۰۲۴ به‌طور كامل متوقف می‌شود
1403/08/02
افزونه‌های جدید نسخه اندروید مرورگر اج معرفی شدند؛ اما خبری از uBlock نیست
1403/08/02
هوش مصنوعی سامسونگ تا پایان امسال از ۲۰ زبان پشتیبانی خواهد كرد
1403/08/02
كیوسك گیمینگ كولرمستر با قیمت نجومی وارد بازار ایران شد
1403/08/02
دسترسی به اطلاعات سلامتی كاربر در اپلیكیشن Samsung Health آسان‌تر شد
1403/08/02
كدام دستگاه‌های هواوی به HarmonyOS Next مجهز می‌شوند؟
1403/08/02
گوگل ابزارهای یادداشت‌برداری قدرتمندی را به Google Keep اضافه می‌كند
1403/08/02
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com