هرگز این كار را در واتساپ انجام ندهید؛ اكانت شما مسدود می‌شود

گجت‌نیوز نوشت: متا به‌تازگی قوانین امنیتی پیام‌رسان WhatsApp بروز كرده. بنابراین اگر قصد ندارید شاهد مسدود شدن اكانت واتساپ خود باشید، توصیه‌های این متن را حتما مطالعه كنید.

ممكن است فكر كنید واتساپ یك پلتفرم آزاد است كه می‌توانید در آن هر چیز كه دوست دارید را برای هركسی كه دوست دارید بفرستید. در واقعیت اما چنین نیست و این پلتفرم قوانین و مقرراتی دارد كه به اشتراك گذاری برخی محتوا یا انجام برخی كارها در این پیام‌رسان را محدود می‌كند.

البته احتمالا شما هم مثل بسیاری كاربران دیگر این قوانین پیش از استفاده را مطالعه نكرده‌اید. با این وجود بد نیست بدانید كه در صورت انجام مكرر برخی كارها در واتساپ ممكن است به‌طور دائمی از استفاده از این پیام‌رسان منع شوید.

واتساپ این حق را برای خود قائل است كه اكانت برخی كاربران را به‌طور موقت یا دائمی مسدود كند. با این حال، موقتی یا دائمی بودن بن اكانت‌ها بسته به خلافی كه مرتكب شده‌اند متفاوت خواهد بود. در این زمینه، این امكان هم وجود دارد كه با مسدود شدن دائمی شماره شما توسط واتساپ دیگر هرگز قادر به استفاده از این اپلیكیشن نباشید.

پنج كار كه ممكن است به مسدود شدن اكانت واتساپ شما منجر شود

 

1- ارسال محتوای كرك‌شده یا دارای كپی رایت

اكانت واتساپ مسدود

واتساپ به‌تازگی قوانین خود را به‌روزرسانی كرده و بندهای جدیدی مربوط به جلوگیری از ارسال محتوای كپی رایت دار را به آن اضافه كرده است. بنابراین در هنگام ارسال محتوای ویدیویی یا صوتی با این اپلیكیشن باید دقت بیشتری داشته باشید. به‌طور كلی ارسال فیلم‌های سینمایی و دیگر محتوای محافظت‌شده توسط واتساپ ممنوع است.‌ البته در ۹۹.۹ درصد مواقع حتی در صورت به اشتراك‌گذاری این محتوا از طریق واتساپ هیچ اتفاقی برای‌تان نخواهد افتاد. با این وجود برخی كاربران گزارش داده‌اند كه به خاطر ارسال محتوای محافظت‌شده با بن دائمی توسط واتساپ روبرو شده‌اند!

بنابراین در صورتی كه واتساپ تشخیص دهد محتوای ارسالی شما یك فایل كپی رایت دار است، ممكن است اكانت شما را مسدود كند. به همین جهت حتی اگر محتوایی كپی رایت دار را از واتساپ دریافت كردید، از بازنشر آن بپرهیزید تا به عواقب سنگین احتمالی انجام این كار دچار نشوید.

2- استفاده از تصاویر یا استیكرهای نامناسب

پیام رسان WhatsApp

نداشتن كپی رایت دلیلی بر امكان ارسال هر عكس دلخواه در واتساپ نیست.‌ قوانین جدید این پیام‌رسان به‌طور جدی بر روی محتوای مخرب با مضامین نژادپرستانه و جنسیت زده یا نفرت‌پراكنی حساس است و تنبیهی سخت را برای فرستنده آن‌ها در نظر می‌گیرد. بنابراین حتی اگر این دسته محتوا را با هدف سرگرمی یا به‌شوخی هم ارسال كنید، ممكن است با جریمه‌هایی سخت از سوی واتساپ روبرو شوید. البته در این شرایط هم تنها بخش اندكی از كاربران ممكن است متحمل جریمه شوند. با این وجود ممكن است شما در زمره این دسته محدود باشید.

3- استفاده از نسخه‌های شخص ثالث واتساپ

این مورد به‌طور خاص گریبانگیر كاربران اندروید است. كاربران این سیستم عامل باید مواظب باشند كه نسخه‌های شخص ثالث و غیررسمی از پیام‌رسان WhatsApp را دانلود نكنند؛ چرا كه در این صورت نه تنها خطرات امنیتی جدی متوجه‌شان خواهد شد؛ بلكه احتمال مسدود شدن اكانت واتساپ آن‌ها نیز به‌شدت افزایش خواهد یافت. این مورد متداول‌ترین دلیل مسدود شدن اكانت واتساپ افراد در سرتاسر دنیا به شمار می‌رود. كمپانی متا اجازه استفاده از اپلیكیشن‌ها و سرویس‌هایی مثل WhatsApp Plus یا WhatsApp GP یا سایر سرویس‌ها را به كاربران نمی‌دهد. بنابراین بسته به این كه چند بار اقدام به دریافت و استفاده از این اپلیكیشن‌ها كنید، با اعلان‌هایی از سوی واتساپ روبرو خواهید شد و ممكن است بن شدن موقت یا دائم در انتظارتان باشد.

4- ریپورت شدن مكرر

اكانت واتساپ مسدود

در صورتی كه از طریق واتساپ اقدام به ارسال اسپم یا محتوای نامناسب برای سایرین كنید یا به‌طور تصادفی اقدام به چت با افراد ناشناس كنید، ممكن است دیگر كاربران علاوه بر بلاك كردن شما، ریپورتتان كنند.در صورتی كه اكانت واتساپ شما ریپورت شود، پنج پیام آخر شما به همراه مشخصات فردی‌تان برای بررسی بیشتر در اختیار كارشناسان این كمپانی قرار می‌گیرد. این كارشناسان با بررسی خود تعیین می‌كنند كه چه تنبیهی برای شما در نظر بگیرند.در صورتی كه یك كاربر به دفعات متعدد ریپورت شود، احتمالا دسترسی او به واتساپ برای همیشه قطع خواهد شد. البته كاربرانی كه به این تصمیم واتساپ اعتراض داشته باشند، می‌توانند از طریق ایمیل یا با خود اپلیكیشن مخالفت خود را اعلام كنند. با این حال بعید است كه این اعتراض نتیجه‌ای در پی داشته باشد.

5- ارسال اسپم یا هك كردن سایر كاربران

اسپم به معنای ارسال یك پیام یكسان به چندین كاربر با هدف‌های تبلیغاتی است.‌ علیرغم این كه تبلیغ از طریق واتساپ روشی رایگان و موثر برای كسب توجه است، اما ارسال بیش از حد یك پیام برای كاربران ممكن است منجر به نارضایتی و ناراحتی آن‌ها شود.واتساپ تعداد افرادی كه می‌توانید یك پیام خاص را برایشان فوروارد كنید را به پنج نفر كاهش داده است.‌ از سوی دیگر این كمپانی به مشتریانش نیز توصیه می‌كند كه روش‌هایی را برای تبلیغات انتخاب كنند كه كمتر باعث نارضایتی سایر كاربران شود.مثلا به‌جای فوروارد كردن یك پیام برای چندین نفر، سعی كنید پیام مربوطه را به‌عنوان وضعیت (Status) خود قرار دهید تا همه مخاطبان بتوانند آن را مشاهده كنند. علاوه بر این، می‌توانید با ساخت یك گروه یا Community پیام خود را در آن واحد به چندین نفر منتقل كنید.همچنین پیش از آن كه پیامی را برای سایرین فوروارد كنید، از صحت آن اطمینان حاصل كنید تا واتساپ نتواند شما را به انتشار اطلاعات گمراه‌كننده متهم كند. برای این كار می‌توانید از وبسایت‌های خبری مربوطه استفاده كنید.

پیام رسان WhatsApp

همچنین برخی اوقات یك پیام بدون اطلاع فرستنده اصلی برای دیگران ارسال می‌شود. در این شرایط هم مسدود شدن موقت یا دائمی اكانت واتساپ در انتظار فرستنده اصلی خواهد بود.از طرف دیگر، مساله فیشینگ (Phishing) كه در آن هكرها می‌توانند بدون اجازه به اكانت كاربران دسترسی پیدا كنند هم مساله مهم دیگری است كه امنیت كاربران WhatsApp را به‌طور جدی تهدید می‌كند.واتساپ برای مقابله با این دسته مشكلات تدابیری مانند رمزگذاری دوطرفه (End-to-End Encryption) یا احراز هویت دومرحله‌ای (Two-step authentication) را اندیشیده است.‌ اما این اقدامات در برخی اوقات كافی نیست و هكرها همچنان می‌توانند از طریق واتساپ به اكانت سایرین دسترسی داشته باشند.دیگر مساله‌ای كه امنیت كاربران واتساپ را تهدید می‌كند، ارسال بدافزارها و لینك‌های شخص ثالثی است كه می‌تواند باعث آسیب دیدن دستگاه مخاطبین یا هك كردن آن شود.بنابراین متا در خصوص مساله امنیت، بسیار جدی است و در صورتی كه شما را در حین ارتكاب به این دسته اعمال شكار كند، مسدود شدن اكانت واتساپ خود را قطعی بدانید!

جمع بندی

اگر قصد دارید از پیام رسان واتساپ برای مدت‌های طولانی استفاده كنید، نباید مرتكب هیچ‌یك از كارهای گفته شده در این متن شوید. در غیر این صورت مسئولیت بن شدن اكانتتان متوجه خودتان خواهد بود! در صورتی كه این مسدود شدن اكانت به‌طور دائمی باشد، ممكن است شماره شما هرگز در واتساپ قابل مشاهده نباشد.

منبع :

مجله فن آوری

 
هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت
1403/02/06
تردز حالا ۱۵۰ میلیون كاربر فعال ماهانه دارد
1403/02/06
دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند
1403/02/06
گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌كند
1403/02/06
حیواناتی كه نمی‌توان به آن‌ها نه گفت
1403/02/06
قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت
1403/02/05
آیا برای نجات گونه‌های آسیب‌پذیر باید آن‌ها را تكامل دهیم؟
1403/02/05
واكنش مدیرعامل تیك‌تاك به احتمال فیلترشدن در آمریكا: هیچ‌جایی نمی‌رویم
1403/02/05
چرا نماد قلب هیچ شباهتی به قلب انسان ندارد؟
1403/02/05
گوشی‌های اندرویدی جایگاه آیفون را در بازار موبایل آمریكا تصاحب می‌كنند؟
1403/02/05
بررسی گلكسی A35؛ جانشین معنوی A54
1403/02/05
كوالكام به تقلب در بنچمارك‌های اسنپدراگون ایكس الیت و پلاس متهم شد
1403/02/05
نه! آیپد ایر غول‌پیكر اپل نمایشگر مینی LED نخواهد داشت
1403/02/05
اولین ساعت هوشمند آیكو با نمایشگر دایره‌ای و قیمت منطقی رونمایی شد
1403/02/05
۳ سال زندان در انتظار مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا
1403/02/05
فوری: رئیس‌جمهور آمریكا قانون فیلترشدن تیك‌تاك را امضا كرد
1403/02/05
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com