كاخ سفید رهنمود استفاده از هوش مصنوعی را در آژانس‌های دولتی تدوین كرد

آژانس‌های دولتی ایالات متحده ازاین‌پس موظفند برای استفاده از هوش مصنوعی یك‌سری قوانین را رعایت كنند.

كاخ سفید رهنمود استفاده از هوش مصنوعی را در آژانس‌های دولتی تدوین كردهوش مصنوعیفناوریپنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰مطالعه 2 دقیقهبنفشه كمالیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتآژانس‌های دولتی ایالات متحده ازاین‌پس موظفند برای استفاده از هوش مصنوعی یك‌سری قوانین را رعایت كنند .

تبلیغاتجو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، پنج ماه پیش فرمانی اجرایی را برای رسیدگی به پیشرفت‌های غافلگیركننده‌ی هوش مصنوعی صادر كرد. این فرمان كه EO نام دارد، دستگاه‌های اجرایی و آژانس‌های دولتی آمریكا را موظف می‌كند كه پیشرفت‌های لحظه‌به‌لحظه‌ی هوش مصنوعی را زیر نظر بگیرند و برای كاهش سوگیری‌های احتمالی، راه‌حل ارائه دهند .

كامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریكا، خطاب به رسانه‌ها گفت: «ما در دولت وظیفه‌ی اخلاقی داریم كه مطئمن شویم هوش مصنوعی نه‌تنها به عموم مردم آسیب نمی‌رساند، بلكه باعث لذت بردن و افزایش رفاه آن‌ها می‌شود.»طبق فرمان اجرایی دولت ایالات متحده، همه‌ی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باید اطمینان حاصل كنند كه محصولات هوش مصنوعی ضمانت حفاظتی مشخصی دارند و حقوق و امنیت مردم را به‌خطر نمی‌اندازند؛ درغیراین‌‌صورت ممكن است با عواقبی همچون توقف استفاده از آن هوش مصنوعی روبه‌رو شوند .

برخی از موارد فرمان اجرایی بایدن، حفظ امنیت انتخابات، كنترل زیرساخت‌هایی مثل سیستم آب، خدماتی مثل شبكه‌های برق، وسایل نقلیه‌ی خودران و عملكرد ربات‌ها در محل كار و تحصیل را در بر می‌گیرد.همچنین نهادهای دولتی و خصوصی موظفند فهرستی از تمام سیستم‌های هوش مصنوعی را به‌همراه ارزیابی خطرات و نحوه‌ی مدیریت آن‌ها منتشر كنند و اگر آژانسی به‌دلیل محرمانگی موضوع نتواند موارد خاص را فاش كند، همچنان باید به دولت درباره‌ی آن‌ها گزارش دهد .

براساس قانون جدید، دستگاه‌های فدرال باید یك مدیر ارشد هوش مصنوعی را در سازمان خود استخدام كنند تا دولت مطمئن شود كه استفاده از هوش مصنوعی، طبق چارچوب‌ها پیش خواهد رفت. برای بسیاری از سازمان‌ها، ضرب‌الأجلی برای تشكیل هیئت‌مدیره‌ی هوش مصنوعی تعیین شده است .

مقاله‌ی مرتبطارتش آمریكا برای «استفاده مسئولانه» از هوش مصنوعی آماده می‌شودآمریكا قدمی محكم برای قانونمندكردن هوش مصنوعی برداشتسیاست جدید ایالات متحده بخشی از مجموعه‌قوانینی است كه سعی دارد حركت روبه‌جلو و به‌شدت سریع هوش مصنوعی را كمی كنترل كند .

پیش‌تر در اتحادیه‌ی اروپا نیز شاهد قوانین سختگیرانه‌ی زیادی بوده‌ایم. ایالت‌های مختلف آمریكا هم هركدام به‌طور جداگانه قوانین خاصی برای استفاده از هوش مصنوعی وضع كرده‌اند،‌ مثلاً در ایالت یوتا قانونی برای حمایت از مردم در برابر كلاهبرداران هوش مصنوعی تصویب شده و در ایالت تنسی قانونی تحت عنوان امنیت صدا و تصویر وضع شده است كه جلوی شبیه‌سازی صدای هنرمندان و افراد معروف را می‌گیرد .

منبع : https://www.zoomit.ir/ai-articles/418778-white-house-ai-guidelines-federal-government/

مجله فن آوری

 
مدل زرد ناتینگ فون 2a احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود
1403/02/08
پردازنده گیمینگ این كنسول دستی را هیچ كنسول دیگری ندارد
1403/02/08
این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الكتریكی با سرعت ۶ كیلومتربرساعت است
1403/02/08
گزارش‌ها از وضعیت بغرنج ویژن پرو؛ نظرسنجی اپل رسماً شروع شد
1403/02/08
شركت هوش مصنوعی ایلان ماسك سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌كند؟
1403/02/08
از تلویزیون قابل حمل تا پنل OLED شفاف؛ گزارش زومیت از نمایشگاه ال‌جی در ابوظبی [تماشا كنید]
1403/02/08
واتساپ در هند غیرفعال می‌شود؟
1403/02/08
گوشی جدید ناتینگ ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
1403/02/08
گوگل ۳ میلیارد دلار روی دیتاسنتری در آمریكا سرمایه‌گذاری می‌كند
1403/02/08
تماس با شماره‌های ذخیره‌نشده در واتساپ ساده‌تر می‌شود
1403/02/08
ابداع ماده‌ای رسانا كه هرچه به آن ضربه بزنید، سفت‌تر می‌شود
1403/02/08
رنگ‌بندی كامل هواوی واچ فیت ۳ فاش شد؛ ساعتی با طراحی آشنا
1403/02/08
نگاه نزدیك زومیت به X55 پرو ۲۰۲۴؛ شاسی‌بلند جدید چری با الهام از خودروهای گران‌قیمت‌تر
1403/02/08
قابلیت جادویی اندروید وارد حالت Split-Screen می‌شود
1403/02/08
آیا MSI دیگر به تولید كارت گرافیك AMD تمایلی ندارد؟
1403/02/08
مدل جدید گلكسی S24 سامسونگ رسماً رونمایی شد
1403/02/08
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com