نوكیا لاك‌پشت‌وار به افزایش درآمد ادامه می‌دهد

نوكیا در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ افزایش فروش را برای نیمه‌ی دوم سال جاری پیش‌بینی كرد.

نوكیا لاك‌پشت‌وار به افزایش درآمد ادامه می‌دهدمالی و اقتصادیكسب و كارپنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰مطالعه 2 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتنوكیا در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ افزایش فروش را برای نیمه‌ی دوم سال جاری پیش‌بینی كرد .

تبلیغاتنوكیا اعلام كرد سود سه‌ماهه‌ی اخیرش نسبت‌به انتظارات كمتر بوده، زیرا فروش این شركت به‌دلیل كاهش خرید فناوری 5G ازطرف اپراتورها افت كرده است؛ باوجوداین، برند فنلاندی انتظار دارد در سال جاری فروش خود را افزایش دهد .

كاهش تقاضا برای تجهیزات 5G در آمریكای شمالی كه بزرگ‌ترین بازار برای نوكیا و رقیب آن اریكسون به‌شمار می‌رود و همچنین از دست‌دادن سهم بازار در چین، هر دو شركت را مجبور به تعدیل انتظارات و تعدیل نیروی كار برای كاهش هزینه‌ها كرده است .

نوكیا سود عملیاتی سه ماهه‌ی اول سال جاری خود را به‌ثبت رساند كه به‌لطف كاهش هزینه‌ها به ۵۹۷ میلیون یورو رسیده است؛ عددی كه نسبت‌به ۴۷۹ میلیون یورو سال گذشته افزایش یافته، اما همچنان با درنظر گرفتن نرخ ارز با افت ۱۹ درصدی مواجه بوده است .

چهار تحلیلگر LSEG به‌طور میانگین سود ۶۶۳ میلیون یورویی را برای سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ نوكیا پیش‌بینی كرده‌ بودند. پكا لوندمارك، مدیرعامل نوكیا، می‌گوید بهبود ثبت‌شده در سفارشات اواخر سال گذشته، باوجود محیط چالش‌برانگیز مداوم كسب‌وكار، در سه ماهه‌ی اول سال جاری نیز ادامه داشته است .

او گفت: «در حالی كه نسبت‌به شرایط كلی اقتصادی آگاه هستیم، با درنظرگرفتن ورودی مستمر سفارشات، انتظار داریم میزان فروش بخش زیرساخت شبكه در سال ۲۰۲۴ با عملكرد بهتر در نیمه‌ی دوم سال افزایش یابد.»به گزارش رویترز، فروش نوكیا در بخش زیرساخت شبكه با احتساب واحد پول محلی، ۲۶ درصد كاهش یافته است .

لوندمارك درمورد بخش شبكه‌های موبایل كه فروش آن با نرخ ارز محلی ۳۷ درصد كاهش را نشان می‌دهد، به انتظار برای افزایش تقاضا در سال جاری اشاره كرد.مقالات مرتبط:احیای روح نوكیا و بازی خاطره‌انگیز مار؛ گوشی نیمه‌شفاف «بورینگ فون» معرفی شدپرفروش‌ترین موبایل‌های تاریخ در تصاحب نوكیا و آیفوننوكیا در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) پیش‌بینی كرده بود میزان تقاضا برای تجهیزات زیرساخت شبكه‌ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ افزایش یابد .

اریكسون نیز چند روز قبل اعلام كرد فروش در نیمه‌ی دوم سال به‌حالت عادی باز خواهد‌ گشت.نوكیا امروز چشم‌اندازی كه اوایل سال ۲۰۲۴ ارائه داده بود را برای سود عملیاتی قابل مقایسه در كل سال تكرار كرد كه به هدف ۲٫۳ تا ۲٫۹ میلیارد یورویی اشاره دارد .

لوندمارك گفت: «ما همچنان به فروش بهتر در نیمه‌ی دوم سال و دست‌یابی به چشم‌اندازمان برای سال جاری اطمینان داریم.»طبق گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ نوكیا، حاشیه‌ی سود ناخالص قابل‌مقایسه‌ی این شركت از ۳۷٫۷ درصد به ۴۸٫۶ درصد افزایش یافته است .

منبع : https://www.zoomit.ir/economics/419760-nokia-stronger-second-half-after-q1-profit-miss/

مجله فن آوری

 
استقبال چشمگیر از جاروبرقی رباتیك ۲۰۲۴ سامسونگ در كره
1403/02/12
One UI 6.1 یكی از محبوب‌ترین آپدیت‌های نرم‌افزاری تاریخ سامسونگ است
1403/02/12
فروشگاه فایروال، معرفی چند برند برتر دزدگیر اماكن
1403/02/12
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد
1403/02/12
آیا نان یخ‌زده سالم‌تر است؟
1403/02/12
مدل جدید گوشی پوكو X6 معرفی شد
1403/02/12
موقعیت شغلی یكی از ارشدترین مدیران هواوی تغییر كرد
1403/02/12
سقوط بیت‌كوین ادامه دارد؛ قیمت به زیر ۶۰ هزار دلار رسید
1403/02/12
عرضه یك گوشی با ۵ نام مختلف؛ سیاست عجیب برند ویوو
1403/02/12
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: تولیدكنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند
1403/02/12
آنر دو گوشی جدید با پردازنده پرقدرت عرضه می‌كند
1403/02/12
جهان احتمالا با ذراتی پر شده كه سریع‌تر از نور حركت می‌كنند
1403/02/12
پایان كار «تهران من»؛ «شهرزاد» از پنجم خرداد جایگزین می‌شود
1403/02/12
دو گوشی پرقدرت و مورد انتظار ویوو رخ‌نمایی كردند
1403/02/12
بررسی سرمایه‌گذاری در ترون و پیش‌بینی تغییرات در روند TRX با نیپوتو
1403/02/12
حلقه هوشمند رقیب گلكسی رینگ روانه بازار آمریكا می‌شود
1403/02/12
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com