اپل صدها هزار آیفون قابل استفاده را اوراق می‌كند

۱۰۰ هزار آیفون سالم كه كارمندان یكی از شركای تجاری اپل سرقت كردند، در نهایت سر از چین درآوردند.

اپل صدها هزار آیفون قابل استفاده را اوراق می‌كندمطالب موبایلكسب و كارفناوریپنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰مطالعه 2 دقیقهمهدی بازیار تبلیغاتتبلیغاتتبلیغات۱۰۰ هزار آیفون سالم كه كارمندان یكی از شركای تجاری اپل سرقت كردند، در نهایت سر از چین درآوردند .

تبلیغاتگزارشی تازه، اپل را به خردكردن عمدی صدها هزار آیفون، آیپد و اپل واچ قابل استفاده به جای استفاده‌ی مجدد از قطعات یا فروش دوباره‌ی آن‌ها متهم كرده است.منشأ ادعای جدید به شكایتی برمی‌گردد كه اپل در سال ۲۰۲۰ علیه یكی از پیمانكاران بازیافتش به نام GEEP Canada تنظیم كرد .

بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، این شركت از طرف اپل مأمور شده بود تا بیش از ۵۰۰ هزار آیفون، ۲۵ هزار آیپد و ۱۹ هزار اپل واچ را اوراق و سپس بازیافت كند.اوضاع زمانی بالا گرفت كه طبق بازرسی‌های انجام شده، حداقل ۱۰۰ هزار مورد از آن آیفون‌های محكوم به مرگ، هنوز به اینترنت و شبكه‌های همراه دسترسی داشتند .

كارمند شریك بازیافت اپل شاهد خرد شدن انبوهی از ایرپاد، مك بوك و اپل واچ به ظاهر سالم با چكش بوده استاپل كارمندان GEEP را متهم كرد كه به جای نابود كردن دستگاه‌ها طبق قرارداد، به‌ این خاطر كه بسیاری از آن‌ها كاملاً قابل‌استفاده بوده‌اند، آن‌ها را سرقت كرده و عمدتاً در چین فروخته‌اند .

GEEP هرگونه تخلفی را رد و ادعا كرد كه كارمندان متقلب مسئول این سرقت بوده‌اند. پرونده‌ی قضایی اپل علیه GEEP متوقف شده است و اگر اپل آن را پیگیری نكند، به‌طور خودكار مختومه اعلام می‌شود. حال، گزارشی از بلومبرگ ادعا می‌كند كه اپل احتمالاً به‌خاطر جلوگیری از اعتراف علنی به دستور نابودی دستگاه‌هایی كاملاً سالم، شكایتش را رها كرده باشد؛ چراكه این عمل با موضع علنی اپل مبنی‌بر پایداری زیست‌محیطی و استفاده‌ی مجدد از دستگاه‌ها در تضاد است .

طبق گزارش، دستورالعمل‌های بازیافت اپل به صراحت پیمانكاران را از فروش مجدد دستگاه‌ها یا برداشتن قطعات قابل استفاده منع می‌كند. اسناد داخلی بیان می‌كنند كه دستگاه‌های ارسالی برای بازیافت باید به «قطعاتی ریز به اندازه‌ی كانفتی (Confetti)» خرد شوند و «هیچ استفاده‌ی مجدد، هیچ برداشت قطعات و هیچ فروش مجددی» نداشته باشند .

مقالات مرتبط:آیفون چقدر دوستدار محیط‌زیست است؟ نگاهی به قابلیت‌های ربات بازیافت اپلاپل رسما به اعتراض‌ها درباره «جفت‌سازی قطعات» آیفون پاسخ داداپل برای اولین بار، تعمیر آیفون را با قطعات دست دوم امكان‌پذیر می‌كندطبق گزارش بلومبرگ، یك كارمند سابق ناشناس از یكی دیگر از شركای بازیافت اپل، ادعا كرده كه در همان دوره شاهد خرد شدن انبوهی از ایرپاد، مك بوك و اپل واچ به ظاهر سالم با چكش بوده است .

گزارش مورد بحث حاكی است كه شاید اپل برای كاهش رقابت با فروش محصولات جدید، اقدام به نابودی دستگاه‌ها كند.اپل در پاسخ از اظهار نظر در مورد جزئیات پرونده خودداری كرد؛ اما گفت كه برنامه‌ی بازیافتش از زمان شكایت GEEP «با پرش‌هایی بلند پیشرفت كرده است» و در صورت امكان، بازسازی و استفاده مجدد بر بازیافت اولویت دارد .

منبع : https://www.zoomit.ir/mobile/419781-100000-iphones-stolen-instead-of-scrapped/

مجله فن آوری

 
آیفون ۱۵ در آمریكا به اندازه آیفون ۱۴ محبوب نیست
1403/02/12
انسان‌تباران دنیسووا چه كسانی بودند؟
1403/02/12
هوش مصنوعی وارد آیفون شد؛ اما نه آن‌طور كه فكرش را می‌كنید
1403/02/12
افشاگری در دادگاه؛ مایكروسافت به‌دلیل ترس از گوگل روی OpenAI سرمایه‌گذاری كرد
1403/02/12
باگ‌های آزاردهنده جدیدی وارد ویندوز ۱۱ شده‌اند
1403/02/12
گوشی آیفون ۱۶ كی عرضه می‌شود؟
1403/02/12
بازی‌های سرگرم‌كننده پلتفرم لینكدین در دسترس قرار گرفتند
1403/02/12
به ابرخودرو بتمن سلام كنید؛ باابهت، پرسرعت و خشن
1403/02/12
منشا دومین قمر زمین، دهانه‌ای در ماه است
1403/02/12
گوگل خواستار اصلاح قوانین مهاجرت آمریكا برای جذب استعدادهای هوش مصنوعی شد
1403/02/12
اپل واچ اولترا امسال تغییرات بزرگی به خود نمی‌بیند
1403/02/12
استقبال چشمگیر از جاروبرقی رباتیك ۲۰۲۴ سامسونگ در كره
1403/02/12
One UI 6.1 یكی از محبوب‌ترین آپدیت‌های نرم‌افزاری تاریخ سامسونگ است
1403/02/12
فروشگاه فایروال، معرفی چند برند برتر دزدگیر اماكن
1403/02/12
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد
1403/02/12
آیا نان یخ‌زده سالم‌تر است؟
1403/02/12
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com