وقتی عصبانی هستید تنها كافی است دست به قلم شوید

برای مهار خشم در موقعیت‌های مختلف زندگی لازم نیست از تكنیك‌های پیچیده‌ استفاده كنید. به‌گفته‌ی محققان كار ساده‌ای مانند نوشتن راهكار موثری است.

وقتی عصبانی هستید تنها كافی است دست به قلم شویدپزشكی و سلامتعلمیدوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰مطالعه 3 دقیقهسپیده نصیرزادهتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتبرای مهار خشم در موقعیت‌های مختلف زندگی لازم نیست از تكنیك‌های پیچیده‌ استفاده كنید .

به‌گفته‌ی محققان كار ساده‌ای مانند نوشتن راهكار موثری است.تبلیغاتاگر واقعا خشمگین هستید یك لحظه وقت بگذارید احساسات خود را روی ورق كاغذ بنویسید و سپس آن كاغذ را دور بریزید. براساس مطالعه‌ای جدید این‌ كار می‌تواند برای ازبین‌بردن خشم درونی شما كافی باشد .

محققان دانشگاه ناگویا در ژاپن، دو آزمایش را با حضور ۹۸ شركت‌كننده انجام دادند و دریافتند كه نوشتن احساسات خشم روی كاغذ و سپس مهم‌تر از همه دورانداختن یا پاره‌كردن این كاغذ باعث فروكش‌كردن احساس خشم می‌شود .

این تغییر احساسی زمانی كه داوطلبان كاغذ را دور نینداختند مشاهده نشد.نوبویوكی كاوای، دانشمند علوم شناختی می‌گوید: «ما انتظار داشتیم كه این روش تا حدودی خشم را سركوب كند. بااین‌حال زمانی كه خشم تقریبا به‌طور كامل ازبین رفت شگفت‌زده شدیم .

» هدف تحقیق به شركت‌كنندگان حاضر در مطالعه گفته نشد؛ اما از افراد خواسته شد یك مقاله بنویسند و سپس صرف‌نظر از كیفیت واقعی مقاله‌ها، بارخوردهای انتقادی و توهین‌آمیز به آن‌ها داده شد.پس از ارائه‌ی نقدها به داوطلبان، از آن‌ها خواسته شد تا افكار خود را درمورد احساساتی كه داشتند و چگونگی برانگیخته‌شدن این احساسات یادداشت كنند .

تمام شركت‌كنندگان حاضر از افزایش خشم درونی خود گزارش دادند. در مرحله‌ی بعد از داوطلبان خواسته شد تا نقدهای واردشده را دوباره بخوانند. در این مرحله به برخی از شركن‌كنندگان گفته شد تا یادداشت‌های خود را در یك برگه‌ی واضح و در كنار نقدی كه ارسال شده بود قرار دهند؛ درحالی كه از سایر داوطلبان خواسته شد تا با پاره‌كردن برگه‌ها یا خردكردن با دستگاه خردكن كاغذ، آن‌ها را دور بریزند .

دورریختن یادداشت، عصبانیت افراد را به سطح اولیه بازگرداندمحققان با كمك پرسش‌نامه‌های خودارزیابی كه توسط شركت‌كنندگان پر شده بود توانستند مشاهده كنند كه خشم یا سایر احساسات داوطلبان چگونه كاهش یافته بود .

عصبانیت افرادی كه برگه‌های خود را داخل سطل زباله یا خردكن قرار دادند، معمولا به سطح اولیه برگشت. بااین‌حال در هر دو كارآزمایی، خشم درونی گروهی كه یادداشت خود را نگه داشته بودند بالاتر از سطح اولیه باقی ماند .

با وجود مفیدبودن خشم در برخی از سناریوها مانند ایجاد انگیزه در افراد برای مبارزه با بی‌عدالتی اجتماعی، این احساس درعین‌حال می‌تواند به خشونت، سوءاستفاده یا تصمیماتی منجر شود كه به‌درستی در مورد آن‌ها فكر نشده است .

نكته‌ی مثبت در مورد روش جدید كنترل خشم، انجام سریع و آسان آن است. كاوای می‌گوید: «این تكنیك را می‌توان در لحظه و با یادداشت‌كردن منبع خشم مانند گرفتن یك یادداشت و سپس دورانداختن آن در هنگام عصبانیت در یك موقعیت كاری به‌كار برد .

»از برخی داوطلبان خواسته شد كه یادداشت‌های خود را خرد كنند؛ درحالی‌كه برخی دیگر آن‌ها را در جعبه‌های پلاستیكی نگه داشتند.تحقیقات پیشین نشان داده‌اند كه مواجهه با احساسات دشوار می‌تواند به حل آن‌ها كمك كند؛ اما به‌نظر می‌رسد كه اثربخشی این مواجهه به تكنیك مورد استفاده بستگی دارد؛ مثلا به‌جای فكركردن به موضوع، آن را بنویسید .

بیشتر بخوانیدچگونه خشم خود را در مسیری مفید هدایت كنیم؟9 مرداد 99مطالعه '9آیا افراد خشمگین و عصبی هوش پایینی دارند؟28 مرداد 97مطالعه '3محققان قصد دارند یافته‌های خود را در آینده بیشتر گسترش دهند و احتمالا به بررسی این موضوعات بپردازند كه آیا نوشتن یادداشت‌ها به‌صورت دیجیتالی هم مانند كاغذ فیزیكی عمل می‌كند یا اینكه چقدر زمان برای بازخوانی یادداشت‌ها نیاز است .

زمان لازم برای بازخوانی یادداشت‌ها در آزمایش اخیر ۳۰ ثانیه بود.تیم تحقیق همچنین پیوندی بین روش پیشنهادی خود و تمرین سنتی ژاپنی هاكیداشیسارا در معبد هیوشی در كیوسو ترسیم می‌كند. در این رویداد سالانه، دیسك‌های كوچكی كه هر یك دلایلی را برای عصبانی‌شدن به تصویر می‌كشند، شكسته می‌شوند .

منبع : https://www.zoomit.ir/health-medical/419924-writing-down-angry-feelings/

مجله فن آوری

 
پوكو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
1403/02/14
ماكت آیفون ۱۶ بار دیگر با چیدمان جدید دوربین‌ها لو رفت
1403/02/14
تاریخ رونمایی شیائومی ۱۵ لو رفت؟
1403/02/14
انتشار آپدیت One UI 6.1 برای گلكسی S22 متوقف شد
1403/02/14
اسپیكر عرضه‌نشده اپل بار دیگر رؤیت شد؛ این بار در دست راننده فرمول یك
1403/02/14
جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت؛ از خلاصه‌سازی متن تا جست‌و‌جو عمیق
1403/02/14
سازوكار بلاك‌كردن در ایكس اصلاح شد
1403/02/14
پلی‌استیشن پلاس دارید؟ این بازی‌های رایگان را همین حالا تجربه كنید
1403/02/14
تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
1403/02/14
مدیرعامل اپل: در مقابل شكایت دولت آمریكا ایستادگی می‌كنیم
1403/02/14
این بازی جدید كابوس كالاف دیوتی می‌شود؟
1403/02/14
نزدیك‌بینی در سطح نگران‌كننده‌ای شیوع پیدا كرده است
1403/02/14
گلكسی S21 بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ را ندارد
1403/02/14
سامسونگ مشكل جدید آیفون را به سخره گرفت [تماشا كنید]
1403/02/14
ابرخودرو ۲۵ میلیاردی فراری رونمایی شد؛ تهاجمی، چشم‌نواز و پرقدرت
1403/02/14
گوشی قدرتمند X100s در دنیای واقعی رؤیت شد؛ رونمایی نزدیك است
1403/02/14
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com