متا می‌خواهد مایكروسافت دنیای هدست‌های واقعیت مجازی باشد

متا برای افزایش بهره‌وری و كارآمدی پلتفرم واقعیت مجازی خود، قصد دارد تغییراتی گسترده در آن اعمال كند.

متا می‌خواهد مایكروسافت دنیای هدست‌های واقعیت مجازی باشدواقعیت مجازیسه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲مطالعه 2 دقیقهعلی محمدیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتمتا برای افزایش بهره‌وری و كارآمدی پلتفرم واقعیت مجازی خود، قصد دارد تغییراتی گسترده در آن اعمال كند .

تبلیغاتبر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی جدید متا، این شركت به دیگر سازندگان هدست اجازه خواهد داد تا از سیستم‌عامل اختصاصی Horizon OS روی محصولات خود استفاده كنند.سیستم‌عامل Horizon OS بر پایه‌ی اندروید ساخته شده، اما برای دنیای واقعیت مجازی و تركیبی بهینه‌سازی شده است .

آن‌طور كه متا می‌گوید، این هورایزن او اس حالا یك «سیستم‌عامل كامل واقعیت تركیبی» به‌شمار می‌آید.كاركرد Horizon OS وابستگی زیادی به فروشگاه نرم‌افزاری متا دارد كه میزبان انبوهی از اپلیكیشن‌ها و بازی‌های ویژه‌ی هدست واقعیت مجازی متا است .

در آینده‌ای نزدیك، تجربه‌ی استفاده از هدست‌های كوئست به دیگر هدست‌ها نیز گسترش پیدا خواهد كرد. متا تأیید كرده كه با دو برند بزرگ وارد همكاری شده است: ایسوس راگ قصد دارد با استفاده از Horizon OS، هدست واقعیت مجازی جدیدی را تولید كند، در حالی كه لنوو از این پلتفرم برای ساخت «دستگاه‌های واقعیت تركیبی برای بهره‌وری، یادگیری و سرگرمی» استفاده خواهد كرد .

Metaدر زمینه‌ی نرم‌افزار، متا اعلام كرده كه فروشگاه این شركت به‌زودی میزبان محتوای App Lab خواهد شد كه در حال حاضر دسترسی به آن دشوار است. App Lab به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را پیش از انتشار رسمی در فروشگاه، به‌سرعت روی هدست‌های كوئست اجرا كنند .

به گفته‌ی متا، توسعه‌دهندگان به یك «چارچوب جدید برنامه‌ی فضایی» نیز برای بهبود برنامه‌های واقعیت تركیبی دسترسی پیدا خواهند كرد.متا طی درخواستی مستقیم از گوگل خواستار راه‌اندازی پلی استور روی هدست‌های كوئست شده است: «متا با رویكردی باز در قبال محتوا، به كاربران هدست‌های واقعیت مجازی خود حق انتخاب گسترده‌ای می‌دهد .

كاربران سیستم‌عامل Horizon OS نه تنها به فروشگاه اختصاصی این شركت محدود نمی‌شوند، بلكه می‌توانند از سرویس‌های محبوب بازی نظیر Xbox Game Pass Ultimate نیز بهره‌مند شوند.»متا از گوگل درخواست كرده است تا «فروشگاه برنامه‌های دوبعدی گوگل‌ پلی» را به سیستم‌عامل Meta Horizon OS بیاورد .

با این اقدام، فروشگاه گوگل‌ پلی می‌تواند با همان مدل كسب‌و‌كاری كه در سایر پلتفرم‌ها از آن بهره می‌برد، در هدست‌های واقعیت مجازی متا نیز فعالیت كند.مقالات مرتبطمتا خود را برای عرضه ۴ هدست واقعیت مجازی دیگر آماده می‌كندمتا می‌خواست گوگل پلی را به هدست‌های واقعیت مجازی بیاوردپیش از این اخباری در مورد درخواست متا از گوگل برای راه‌اندازی پلی استور روی هدست‌های كوئست به گوش می‌رسید .

اوایل سال ۲۰۲۴ نیز گزارش‌هایی مبنی بر پیشنهاد گوگل برای مشاركت با متا در زمینه‌ی اندروید XR منتشر شد.درخواست اخیر متا از گوگل برای حضور پلی استور روی سیستم‌عامل Horizon OS، ابهاماتی دارد. متا ادعا می‌كند كه گوگل می‌تواند با «همان مدل كسب‌وكار» موجود در اندروید، پلی استور را در این پلتفرم راه‌اندازی كند .

این امر به‌طور بالقوه می‌تواند به درآمدزایی بهتر برای توسعه‌دهندگان نسبت به آنچه در فروشگاه متا گزارش شده است، منجر شود. اما نكته‌ی قابل توجه، تأكید متا روی عبارت «فروشگاه برنامه‌های دوبعدی» است كه این احتمال را مطرح می‌كند كه برنامه‌های واقعیت مجازی در پلی استور روی Horizon OS اجرا نشوند .

منبع : https://www.zoomit.ir/vr-ar/419987-meta-quest-horizon-os-google-play-store/

مجله فن آوری

 
ماكت آیفون ۱۶ بار دیگر با چیدمان جدید دوربین‌ها لو رفت
1403/02/14
تاریخ رونمایی شیائومی ۱۵ لو رفت؟
1403/02/14
انتشار آپدیت One UI 6.1 برای گلكسی S22 متوقف شد
1403/02/14
اسپیكر عرضه‌نشده اپل بار دیگر رؤیت شد؛ این بار در دست راننده فرمول یك
1403/02/14
جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت؛ از خلاصه‌سازی متن تا جست‌و‌جو عمیق
1403/02/14
سازوكار بلاك‌كردن در ایكس اصلاح شد
1403/02/14
پلی‌استیشن پلاس دارید؟ این بازی‌های رایگان را همین حالا تجربه كنید
1403/02/14
تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
1403/02/14
مدیرعامل اپل: در مقابل شكایت دولت آمریكا ایستادگی می‌كنیم
1403/02/14
این بازی جدید كابوس كالاف دیوتی می‌شود؟
1403/02/14
نزدیك‌بینی در سطح نگران‌كننده‌ای شیوع پیدا كرده است
1403/02/14
گلكسی S21 بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ را ندارد
1403/02/14
سامسونگ مشكل جدید آیفون را به سخره گرفت [تماشا كنید]
1403/02/14
ابرخودرو ۲۵ میلیاردی فراری رونمایی شد؛ تهاجمی، چشم‌نواز و پرقدرت
1403/02/14
گوشی قدرتمند X100s در دنیای واقعی رؤیت شد؛ رونمایی نزدیك است
1403/02/14
چگونه كامپیوتر را از طریق گوشی خاموش كنیم؟
1403/02/14
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com