سخنگوی كمیسیون صنایع مجلس دهم: تغییر ذائقه كاربران خانگی برای اتصال به شبكه فیبرنوری، نیازمند فرهنگ‌سازی است

باستانی اعتقاد دارد توسعه‌ شبكه فیبر نوری تأثیر بسزایی در رفع نیاز دیتای كاربر دارد؛ اما كاربران همچنان استفاده از وای‌فای و وایرلس را ترجیح می‌دهند.

سخنگوی كمیسیون صنایع مجلس دهم: تغییر ذائقه كاربران خانگی برای اتصال به شبكه فیبرنوری، نیازمند فرهنگ‌سازی استفناوری ایراناینترنت و شبكهفناوریسه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶مطالعه 2 دقیقهنوید مهریتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتباستانی اعتقاد دارد توسعه‌ شبكه فیبر نوری تأثیر بسزایی در رفع نیاز دیتای كاربر دارد؛ اما كاربران همچنان استفاده از وای‌فای و وایرلس را ترجیح می‌دهند .

تبلیغاتپروژه‌ی اتصال خانوارها و كسب‌وكارها به شبكه فیبر نوری (FTTH) به‌عنوان اصلی‌ترین برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با جدیت در حال پیگیری است و به گفته‌ی عیسی زارع‌پور، اكنون در نقطه‌ی مطلوبی قرار دارد .

او همچنین پیش‌بینی كرد كه سال ۱۴۰۳ سال طلایی فیبر نوری خواهد بود.طبق آخرین آمار ارائه‌شده از سوی امیر محمدزاده لاجوردی، قائم‌مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این پروژه در حال حاضر به ۴۳۰ شهر و میزان حفاری آن به بیش از ۷ هزار كیلومتر رسیده است .

او اعلام كرد كه میزان پوشش این طرح از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار در ابتدای سال گذشته به بیش از ۷ میلیون پوشش در ابتدای سال ۱۴۰۳ رسیده است.توسعه‌ی پروژه‌ی اتصال منازل و كسب‌وكارها به فیبر نوری، كه پیشرفته‌ترین فناوری در این حوزه است، می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای كاربران داشته باشد و سرعت را به نحو چشمگیری افزایش دهد .

با وجود این، در برخی اظهارنظرها از سوی كارشناسان یا مسئولین چالش‌ها و انتقادات مربوط به این پروژه نیز مطرح می‌شود.یكی از آخرین نكاتی كه درباره‌ی این پروژه مطرح شده، موضوع تمایل كاربر به استفاده از این تكنولوژی است كه سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم به آن اشاره كرد .

پرسش اینجا است كه پس از توسعه‌ی طرح فیبر نوری آیا كاربران خانگی تا آن اندازه نسبت به اتصال به شبكه فیبر نوری احساس نیاز می‌كنند كه آن را جایگزین اتصال به اینترنت پرسرعت فعلی كنند؟سعید باستانی، سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، در این باره اظهار كرده است كه «FTTH زمانی رشد زیادی خواهد داشت كه كاربر مناسب خود را داشته باشد و معمولاً وابسته به كسب و كارهای نوین است كه وابستگی به این حوزه دارد و به سرعت بالا و خدمات خاص نیاز دارد .

»به نظر او، هر تكنولوژی باید بر اساس نیاز وارد كشور شود و به این صورت شكل می‌گیرد كه ابتدا نسبت به آن احساس نیاز و سپس آن نیاز به فناوری تبدیل می‌شود و در نهایت افراد برای رفع نیاز خود از آن فناوری استفاده می‌كنند .

سخنگوی كمیسیون صنایع مجلس دهم در ادامه درباره‌ی نیاز به شبكه‌ی فیبر نوری توضیح داده و به سیتنا گفته است:اگر این نیاز نباشد، FTTH باید با سیستم‌های وایرلس رقابت كند و چون در مناطق كوچك كشور ما، كسب و كارهای ویژه وجود ندارد، بنابراین مردم رغبتی به استفاده از FTTH ندارند و از سیستم‌های وایرلس استفاده می‌كنند .

- سعید باستانی، سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس دهماو این تكنولوژی را بیشتر برای كسب‌وكارها مناسب دانسته و اعلام كرد: «FTTH این ویژگی را دارد كه اگر شركتی كار دیتا دارد و كاربران آن نیاز خاصی دارند، این شبكه می‌تواند كمك شایانی به آن‌ها داشته باشد؛ اما به‌عنوان شبكه‌ی دیتای خانگی، مردم ترجیح می‌دهند از سیستم‌های وای‌فای استفاده كنند، لذا تغییر ذائقه‌ی كاربران خانگی برای اتصال به شبكه فیبرنوری نیازمند فرهنگ‌سازی است .

»به گفته باستانی، زمانی كه در كشور كار خاصی در حوزه‌ی فناوری انجام می‌شود كه نیاز به سرعت بالای اینترنت داشته باشد، در حوزه‌ی دیتایی از FTTH استفاده خواهد شد؛ همان‌طور كه در حال حاضر هم در كشور ما بعضی شركت‌ها از این شبكه استفاده می‌كنند .

منبع : https://www.zoomit.ir/tech-iran/420013-ftth-usage-in-iran-in-future/

مجله فن آوری

 
هواوی مخفیانه بودجه تحقیقات برخی از دانشگاه‌های آمریكا را تأمین می‌كند!
1403/02/14
رخ‌نمایی پرچمدار پرقدرت و مورد انتظار سونی؛ اكسپریا ۱ مارك ۶ را ببینید
1403/02/14
فضاپیمای چانگ‌ای ۶ پرتاب شد؛ آغاز ماموریت چین برای نمونه‌برداری از نیمه پنهان ماه
1403/02/14
پردازنده اختصاصی كامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
1403/02/14
قاتل پرچمدار بعدی وان پلاس در راه است
1403/02/14
سونی رقیب گلكسی A55 را با جك هدفون و اسپیكرهای متفاوت عرضه می‌كند
1403/02/14
مدیر مالی اپل: به رشد ما در عربستان و تركیه توجه كنید، نه افت درآمد در چین
1403/02/14
SSD-های ۳۰۰ ترابایتی به‌زودی ظهور می‌كنند
1403/02/14
پوكو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
1403/02/14
ماكت آیفون ۱۶ بار دیگر با چیدمان جدید دوربین‌ها لو رفت
1403/02/14
تاریخ رونمایی شیائومی ۱۵ لو رفت؟
1403/02/14
انتشار آپدیت One UI 6.1 برای گلكسی S22 متوقف شد
1403/02/14
اسپیكر عرضه‌نشده اپل بار دیگر رؤیت شد؛ این بار در دست راننده فرمول یك
1403/02/14
جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت؛ از خلاصه‌سازی متن تا جست‌و‌جو عمیق
1403/02/14
سازوكار بلاك‌كردن در ایكس اصلاح شد
1403/02/14
پلی‌استیشن پلاس دارید؟ این بازی‌های رایگان را همین حالا تجربه كنید
1403/02/14
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com