چگونه آیفون را ریست فكتوری كنیم؟

اگر آیفون شما مثل روزهای اول سریع نیست و هنگام انجام كارهای مختلف و استفاده از برنامه‌ها با مشكل مواجه می‌شوید، ریست فكتوری راهكاری ایدئال خواهد بود.

چگونه آیفون را ریست فكتوری كنیم؟آموزش گوشی هوشمند و تبلتآموزشسه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰مطالعه 4 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتاگر آیفون شما مثل روزهای اول سریع نیست و هنگام انجام كارهای مختلف و استفاده از برنامه‌ها با مشكل مواجه می‌شوید، ریست فكتوری راهكاری ایدئال خواهد بود .

تبلیغاتسیستم‌عامل iOS بسیار بهینه‌ عمل می‌كند اما همچنان پس‌ از مدتی استفاده، امكان دارد روی گوشی آیفون خود با مشكلاتی مثل كندی سرعت، خطا هنگام اجرای برخی برنامه‌ها یا عمل‌نكردن برخی قابلیت‌ها مواجه شوید یا به‌هر دلیل دیگر نیاز به راه‌اندازی دوباره گوشی آیفون یا واگذاركردن و فروش آن به شخصی دیگر را داشته باشید .

در این شرایط راهكارهای مختلفی دردسترس شما خواهد بود كه یكی از بهترین آن‌ها، ریست فكتوری یا همان بازنشانی به تنظیمات كارخانه است.این مطلب برای كاربران مبتدی و افراد تازه‌وارد تهیه شده است.كپی لینكپیش‌نیازهای ریست فكتوری آیفونریست فكتوری آیفون مراحل بسیار ساده‌ای دارد و فقط در چند دقیقه می‌توانید این كار را انجام دهید اما قبل‌ از شروع كار، حتماً نكات زیر را مطالعه كنید .

كپی لینكبكاپ گرفتن از آیفونقبل‌ از اقدام به فكتوری ریست آیفون، پیشنهاد می‌شود از اطلاعات مهم خود مثل عكس، فیلم، مخاطبان، پیام‌ها و موارد دیگر نسخه‌ی پشتیبان بگیرید؛ زیرا با انجام بازنشانی كارخانه، همه‌ی اطلاعات و تنظیمات شما به‌طور كامل از روی آیفون پاك خواهد شد .

می‌توانید با مرور مقاله‌ی آموزش انتقال فایل از آیفون به كامپیوتر، فایل‌های خود را قبل‌ از ریست فكتوری روی رایانه ذخیره كنید یا با بكاپ گرفتن از آیفون با آیتونز، از اطلاعات خود بكاپ بگیرید.كپی لینكغیرفعال‌ كردن قابلیت Find Myنكته‌ی بسیار مهم دیگری كه قبل‌ از شروع فرایند ریست فكتوری آیفون باید حتماً به آن توجه داشته باشید، غیرفعال‌ كردن قابلیت Find My است .

این كار باعث می‌شود پس‌ از انجام ریست فكتوری، با خطای Activation Lock مواجه نشوید. برای غیرفعال‌ كردن Find My روی آیفون، مراحل زیر را دنبال كنید:۱. وارد Settings شوید.۲. روی نام خود در بالای منوی تنظیمات ضربه بزنید و سپس گزینه‌ی Find My را انتخاب كنید .

۳. روی Find My iPhone ضربه بزنید.۴. اكنون از شما درخواست می‌شود گذرواژه‌ی اپل آی دی خود را وارد كنید.۵. روی Turn Off ضربه بزنید تا قابلیت Find My iPhone روی آیفون خاموش شود.مقالات مرتبط:چطور با آیفون آهنگ دانلود كنیم؟ معرفی بهترین اپلیكیشن هابهترین اپلیكیشن‌های رایگان و پولی آیفون؛ از ستاره‌شناسی تا مدیریت زمانقابلیت Find My برای پیداكردن گوشی‌های گم‌شده یا سرقتی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

برای آشنایی بیشتر با این ویژگی می‌توانید سری به مقاله‌ی قابلیت Find My اپل چگونه كار می‌كند، بزنید.كپی لینكمراحل ریست فكتوری آیفونپس‌ از تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات آیفون خود و همچنین غیرفعال‌كردن Find My، برای ریست فكتوری مراحل زیر را دنبال كنید:۱ .

به مسیر Settings > General > Transfer or Reset iPhone بروید.۲. اكنون باید روی گزینه‌ی Erase All Content and Settings ضربه بزنید. این گزینه یعنی از آیفون درخواست دارید همه‌ی محتویات و تنظیمات را پاك كند .

۳. در این مرحله امكان دارد آیفون از شما درخواست كدپین یا پسورد اپل آی دی را داشته باشد كه باید آن را وارد كنید.۴. اكنون باید تأیید كنید كه تصمیم شما برای حذف همه‌ی اطلاعات و تنظیمات آیفون قطعی است و درواقع دستگاه به‌نوعی تأیید نهایی را برای شروع فرایند ریست فكتوری از شما دریافت می‌كند .

نكته: اگر از eSIM استفاده می‌كنید، در این مرحله می‌توانید محتویات آن را پاك كنید یا نگه دارید. اگر eSIM خود را پاك كنید، برای فعال‌سازی مجدد آن باید با اپراتور خود تماس بگیرید.۵. منتظر بمانید تا عملیات ریست فكتوری آیفون كامل شود .

احتمال دارد با توجه‌ به نوع دستگاه شما، این مرحله چند دقیقه طول بكشد.راه‌اندازی گوشی آیفون بعد از ریست ساده است. پس‌ از تكمیل ریست فكتوری، آیفون مثل روزی كه برای اولین‌بار آن را خریداری كردید، وارد صفحه‌ی راه‌اندازی اولیه می‌شود و خبری از مشكلات كندی سرعت و ایرادهای نرم‌افزاری آن نخواهد بود .

منبع : https://www.zoomit.ir/mobile-learning/419898-how-factory-reset-iphone/

مجله فن آوری

 
قاتل پرچمدار بعدی وان پلاس در راه است
1403/02/14
سونی رقیب گلكسی A55 را با جك هدفون و اسپیكرهای متفاوت عرضه می‌كند
1403/02/14
مدیر مالی اپل: به رشد ما در عربستان و تركیه توجه كنید، نه افت درآمد در چین
1403/02/14
SSD-های ۳۰۰ ترابایتی به‌زودی ظهور می‌كنند
1403/02/14
پوكو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
1403/02/14
ماكت آیفون ۱۶ بار دیگر با چیدمان جدید دوربین‌ها لو رفت
1403/02/14
تاریخ رونمایی شیائومی ۱۵ لو رفت؟
1403/02/14
انتشار آپدیت One UI 6.1 برای گلكسی S22 متوقف شد
1403/02/14
اسپیكر عرضه‌نشده اپل بار دیگر رؤیت شد؛ این بار در دست راننده فرمول یك
1403/02/14
جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت؛ از خلاصه‌سازی متن تا جست‌و‌جو عمیق
1403/02/14
سازوكار بلاك‌كردن در ایكس اصلاح شد
1403/02/14
پلی‌استیشن پلاس دارید؟ این بازی‌های رایگان را همین حالا تجربه كنید
1403/02/14
تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
1403/02/14
مدیرعامل اپل: در مقابل شكایت دولت آمریكا ایستادگی می‌كنیم
1403/02/14
این بازی جدید كابوس كالاف دیوتی می‌شود؟
1403/02/14
نزدیك‌بینی در سطح نگران‌كننده‌ای شیوع پیدا كرده است
1403/02/14
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com