پروژه ساخت بلندترین آسمان‌خراش آمریكا در اكلاهما سیتی تأیید شد

پروژه‌ی جسورانه‌ی برج لجندز با ۵۸۱ متر ارتفاع، در صورت اجرا و ساخت به بلندترین آسمان‌خراش ایالات متحده و ششمین ساختمان بلند در جهان تبدیل خواهد شد.

پروژه ساخت بلندترین آسمان‌خراش آمریكا در اكلاهما سیتی تأیید شدعلوم پایه و مهندسیعلمیمعماریسه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰مطالعه 3 دقیقهغزل امیریتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتپروژه‌ی جسورانه‌ی برج لجندز با ۵۸۱ متر ارتفاع، در صورت اجرا و ساخت به بلندترین آسمان‌خراش ایالات متحده و ششمین ساختمان بلند در جهان تبدیل خواهد شد .

تبلیغاتمقام‌های ایالات متحده ساخت بلندترین ساختمان آمریكا را تأیید كرده‌اند و برخلاف انتظارها، این آسمان‌خراش در نیویورك یا شیكاگو ساخته نخواهد شد؛ بلكه محل ساخت آن، اكلاهما سیتی، منطقه‌ای مستعد گردباد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر است .

اكلاهما سیتی مركز ایالت اكلاهما و بیست‌ونهمین شهر بزرگ آمریكا است.پروژه‌ی جسورانه‌ی ساخت آسمان‌خراش در اكلاهما سیتی، در ابتدا به عنوان دومین آسمان‌خراش بلند ایالات متحده مطرح شد. پس از ارائه‌ی طرح پیشنهادی، طراحان و سازندگان تصمیم گرفتند كه دوباره بر سر میز نقشه‌كشی بنشینند و بهتر از قبل پیش بروند .

برنامه‌ها در نهایت برای تبدیل طرح پیشنهادی به بلندترین ساختمان این كشور به‌روز شد و از آن زمان تاكنون، جزئیات تكمیلی بیشتری از طرح ارائه شده است.برج لجندز، ۳۹ متر از مركز تجارت جهانی یك در منهتن نیویورك بلندتر خواهد بودمحل ساخت آسمان‌خراش جدید كه «برج لجندز» نام گرفته است، در محل پاركینگی در نزدیكی مسیر راه‌آهن و تأسیسات شركت اجاره ماشین‌آلات آمریكایی یو-هاول قرار دارد .

این برج ۵۸۱ متر یا ۱۹۰۷ فوت ارتفاع خواهد داشت. عدد نمادین ۱۹۰۷ به سالی اشاره دارد كه اكلاهما رسماً عنوان چهل‌و‌ششمین ایالت در ایالات متحده را به خود اختصاص داد.برج لجندز ۳۹ متر از «مركز تجارت جهانی یك»، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش فعلی ایالات متحده در جنوب منهتن نیویورك، بلندتر خواهد بود و پس از «مركز تجارت جهانی پینگ ان» در شنژن، گوانگ‌دونگ چین، در رتبه‌ی ششم فهرست بلندترین ساختمان‌های دنیا قرار خواهد گرفت .

سه برج كوچك‌تر نیز در كنار ساختمان اصلی قرار می‌گیرد كه هر یك ۱۰۵ متر ارتفاع خواهند داشت. این چهار ساختمان ۱٬۷۷۶ واحد مسكونی، مراكز خرید، مراكز تفریحی و همچنین، هتلی لوكس را میزبانی خواهند كرد.سه برج كوچك‌تر در كنار برج اصلی لجندزمراكز خرید و مراكز تفریحی برج لجندزالبته نگرانی‌هایی نیز وجود دارد .

به نظر می‌رسد كه ساختن آسمان‌خراشی با این ارتفاع در شهری كه كمتر از یك میلیون نفر جمعیت دارد (اگر كل منطقه‌ی شهری اكلاهما سیتی را در نظر بگیریم، حداكثر جمعیت حدود ۱٫۴ میلیون نفر است) از لحاظ اقتصادی آنقدرها هم منطقی نیست .

بااین‌حال، اسكات متسون، طراح پروژه اخیراً اعلام كرده است كه بودجه‌ی مورد نیاز برای تامین پروژه به ارزش ۱٫۶ میلیارد دلار را دریافت كرده است.علاوه بر این، وال‌استریت ژورنال گزارش می‌دهد كه در جلسه‌ی اخیر برنامه‌ریزی شهری، نگرانی مبرم و مهم‌تر دیگری نیز مطرح شده است: آب و هوا .

اكلاهما سیتی به بزرگی و شدت گردبادهای بی‌شمارش معروف است و طرح ساخت چنین آسمان‌خراش مرتفعی، انواع سناریوهای كابوس‌وار را به ذهن متبادر می‌كند.بیشتر بخوانیدعقب‌نشینی عربستان از پروژه لاین؛ فاز اولیه شهر ۱۷۰ كیلومتری بسیار كوچك‌تر خواهد بود14 روز پیشمطالعه '2پروژه بعدی عربستان: ساخت بلندترین برج جهان با ارتفاع باورنكردنی ۲ كیلومتر16 اسفند 02مطالعه '2راب بودتی، مدیر ارشد در‌ شركت معماری AO كه مسئولیت طراحی پروژه‌ی برج لجندز را برعهده دارد، با در نظر گرفتن این نكته اطمینان‌خاطر داد كه مهندسان برای پایداری بیشتر، مغزه‌ی بتنی حجیمی را در محیط چاه آسانسور نصب خواهند كرد و پنجره‌های آسمان‌خراش نیز می‌توانند بدون هیچ آسیبی در برابر نیروی گردباد مقاومت كنند .

در واقع، بودتی معتقد است كه برج لجندز در صورت وقوع گردباد، یكی از امن‌ترین مكان‌ها برای پناه‌گرفتن در اكلاهما سیتی خواهد بود.سازندگان و طراحان امید دارند كه پروژه‌ی جسورانه‌ی بلندترین آسمان‌خراش آمریكا، گامی بلند به سمت آینده باشد و اكلاهما سیتی را به یكی از مقاصد گردشگری جهانی تبدیل كند .

منبع : https://www.zoomit.ir/fundamental-science/419971-legends-tower-permission-oklahoma-city/

مجله فن آوری

 
هواوی مخفیانه بودجه تحقیقات برخی از دانشگاه‌های آمریكا را تأمین می‌كند!
1403/02/14
رخ‌نمایی پرچمدار پرقدرت و مورد انتظار سونی؛ اكسپریا ۱ مارك ۶ را ببینید
1403/02/14
فضاپیمای چانگ‌ای ۶ پرتاب شد؛ آغاز ماموریت چین برای نمونه‌برداری از نیمه پنهان ماه
1403/02/14
پردازنده اختصاصی كامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
1403/02/14
قاتل پرچمدار بعدی وان پلاس در راه است
1403/02/14
سونی رقیب گلكسی A55 را با جك هدفون و اسپیكرهای متفاوت عرضه می‌كند
1403/02/14
مدیر مالی اپل: به رشد ما در عربستان و تركیه توجه كنید، نه افت درآمد در چین
1403/02/14
SSD-های ۳۰۰ ترابایتی به‌زودی ظهور می‌كنند
1403/02/14
پوكو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
1403/02/14
ماكت آیفون ۱۶ بار دیگر با چیدمان جدید دوربین‌ها لو رفت
1403/02/14
تاریخ رونمایی شیائومی ۱۵ لو رفت؟
1403/02/14
انتشار آپدیت One UI 6.1 برای گلكسی S22 متوقف شد
1403/02/14
اسپیكر عرضه‌نشده اپل بار دیگر رؤیت شد؛ این بار در دست راننده فرمول یك
1403/02/14
جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت؛ از خلاصه‌سازی متن تا جست‌و‌جو عمیق
1403/02/14
سازوكار بلاك‌كردن در ایكس اصلاح شد
1403/02/14
پلی‌استیشن پلاس دارید؟ این بازی‌های رایگان را همین حالا تجربه كنید
1403/02/14
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com