چطور به لاك اسكرین اندروید ویجت اضافه كنیم؟

گوشی‌های اندروید برخلاف آیفون به‌طور پیش‌فرض از ویجت‌های لاك‌اسكرین پشتیبانی نمی‌كنند؛ ولی با برخی روش‌ها می‌توانید این محدودیت را از میان بردارید.

چطور به لاك اسكرین اندروید ویجت اضافه كنیم؟آموزشآموزش گوشی هوشمند و تبلتسه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰مطالعه 9 دقیقهكوثر نیكومنشتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتگوشی‌های اندروید برخلاف آیفون به‌طور پیش‌فرض از ویجت‌های لاك‌اسكرین پشتیبانی نمی‌كنند؛ ولی با برخی روش‌ها می‌توانید این محدودیت را از میان بردارید .

تبلیغاتاگر به‌ شخصی‌سازی بخش‌های مختلف گوشی مثل سفارشی سازی ساعت در صفحه قفل علاقه‌مند هستید، قطعاً ویجت‌ها را هم دوست دارید؛ میانبرهای كوچكی كه به‌ شما امكان می‌دهند بدون بازكردن برنامه، به بخشی از محتوای آن دسترسی داشته باشید .

در گوشی آیفون به‌راحتی می‌توان ویجت‌های متنوع را به لاك‌اسكرین اضافه كرد و نیازی به هیچ برنامه‌ی متفرقه‌ای نیست؛ اما متأسفانه گوشی‌های اندروید به‌طور پیش‌فرض امكان افزودن ویجت به لاك‌اسكرین را ارائه نمی‌دهند .

به‌غیر از گوشی سامسونگ كه با به‌روزرسانی One UI 6.1 و استفاده از اپلیكیشن گودلاك امكان اضافه كردن ویجت به صفحه‌ی قفل را در اختیارتان قرار می‌دهند، برای انجام این كار در دیگر گوشی‌های اندرویدی باید دست به دامان اپلیكیشن‌های جانبی بشوید .

در مقاله‌ی پیش‌ رو با روش افزودن ویجت به گوشی‌های اندرویدی از جمله سامسونگ و شیائومی آشنا خواهید شد.كپی لینكاضافه كردن ویجت به لاك اسكرین سامسونگبه دو روش می‌توانید به لاك اسكرین گوشی سامسونگ ویجت اضافه كنید: با استفاده از ویجت‌های پیش‌فرض سامسونگ در به‌روزرسانی One UI 6 .

1 و دیگری از طریق اپلیكیشن Good Lock. در ادامه هردو روش را توضیح می‌دهیم.كپی لینكنحوه افزودن ویجت به لاك‌اسكرین سامسونگ با Good Lockبا استفاده از این ماژول كاربردی Good Lock سامسونگ می‌توان همان ویجت‌هایی را كه در صفحه اصلی لانچر گوشی قابل استفاده هستند، به صفحه‌ی قفل نیز اضافه كرد و حتی به‌ گزینه‌های شخصی‌سازی هریك از آن‌ها دسترسی داشت .

این امكان صرف‌نظر از ویجت‌های جدید One UI 6.1 كه درحال‌حاضر محدود به چند برنامه سامسونگ هستند، به‌ شما اجازه می‌دهد تا ویجت‌های اپلیكیشن‌های شخص ثالث را در لاك اسكرین اضافه كنید. اپلیكیشن Good Lock را از طریق گلكسی‌استور دانلود كنید .

پس از اجرای برنامه، LockStar را بیابید و با انتخاب Install آن را نصب كنید.پس از نصب، روی LockStar ضربه بزنید تا پیش‌نمایشی از صفحه‌ی قفل نمایش داده شود.برای شروع ویرایش، روی یكی از پیش‌نمایش‌ها ضربه بزنید .

برای افزودن ویجت، مجدداً روی پیش‌نمایش ضربه بزنید و افزودن ویجت را انتخاب كنید.ویجت مدنظرتان را انتخاب و Add را فشار دهید.با استفاده‌ از ابزارهای روی ویجت می‌توانید آن را تا حدی جابه‌جا كنید و میزان شفافیت آن را تغییر دهید .

در انتها، برای اعمال تغییرات، گزینه‌ی Save را بزنید.روش مذكور محدودیت‌هایی دارد؛ به‌عنوان مثال ویجت‌ها به‌نوعی به ویجت ساعت در صفحه‌ی قفل گره‌ خورده‌اند و فقط در فاصله‌ی معینی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا كرد .

از طرفی، ویجت‌های بزرگ‌تر به‌درستی در لاك‌اسكرین قرار نمی‌گیرند و به‌ناچار باید ویجت‌های كوچك‌تر را انتخاب كنید.دانلود GoodLock از گلكسی‌استوركپی لینكنحوه استفاده‌ از ویجت‌های پیش‌فرض سامسونگبا انتشار One UI 6 .

1 ویژگی‌های چشمگیر و قابل توجهی در اختیار كاربران سامسونگ قرار گرفت كه یكی از آن‌ها افزودن ویجت به لاك‌اسكرین گوشی به‌صورت مستقیم و بدون برنامه‌های متفرقه است.برای دسترسی به ویجت‌ها، صفحه‌ی قفل گوشی را چند ثانیه لمس كنید .

برای مشاهده‌ی گزینه‌های موجود Widgets را انتخاب كنید.برای افزودن هركدام از ویجت‌ها به لاك‌اسكرین، روی آن ضربه بزنید.ویجت مدنظر را انتخاب و پس از نمایان شدن گزینه‌ی Add آن را انتخاب كنید.در انتها با انتخاب ویجت می‌توانید ویرایش‌های لازم را روی آن انجام دهید .

توجه داشته باشید، درحال‌حاضر بخش ویجت‌های رابط كاربری One UI تنها محدود به چند اپلیكیشن سامسونگ است،‌ بااین‌حال همین تعداد از ویجت، بدون نیاز به بازكردن قفل صفحه‌ی گوشی اطلاعات بسیار مفیدی را از جمله نمایش وضعیت آب‌وهوا، ساعات طلوع و غروب خورشید، تعداد گام‌های برداشته‌شده و درصد باتری دستگاه‌های متصل در اختیار كاربر قرار می‌دهند .

كپی لینكافزودن ویجت به لاك‌اسكرین در شیائومی و دیگر گوشی‌های اندرویدیهمان‌طور كه اشاره شد، در گوشی شیائومی و دیگر گوشی‌های اندرویدی متأسفانه امكان افزودن ویجت وجود ندارد؛ ولی می‌توان از اپلیكیشن‌های جانبی استفاده كرد .

انتخاب ما اپلیكیشن Lockscreen Widgets است كه می‌توانید آن را از طریق لینك زیر دانلود كنید.دانلود Lockscreen Widgetsپس از نصب، ابتدا باید به‌ برنامه برای نمایش ویجت‌ها در صفحه‌ی قفل دسترسی بدهید. برای این‌ كار روی More Info و سپس Grant ضربه بزنید .

پس از آن به منوی Accessibility اندروید منتقل می‌شوید و می‌توانید آن را فعال كنید. چنانچه در این مرحله با خطای Restricted مواجه شدید:در تنظیمات گوشی به Apps بروید.اپلیكیشن Lockscreen Widgets را بیابید و در قسمت App info گزینه‌ی Allow restricted setting را روشن كنید .

مجدداً به Accessibility بروید و در قسمت Download apps گزینه‌ی Use Lockscreen Widgets را در حالت فعال قرار دهید.حالا می‌توانید برای افزودن ویجت‌ها به لاك‌اسكرین، مراحل زیر را پیش ببرید:دكمه‌ی روبه‌روی Enabled را فعال كنید و روی Add Widget ضربه بزنید .

در فهرست پیش‌ رو ویجت‌های مورد نظرتان را پیدا كنید و برای افزودن به لاك‌اسكرین روی آن ضربه بزنید.برای تأیید Create را انتخاب كنید.روی Preview ضربه بزنید تا ویجت نمایان شود. سپس دو انگشت خود را مثل زمانی‌ كه می‌خواهید عكس یا صفحه‌ای را بزرگ‌نمایی كنید، روی ویجت بكشید تا گزینه‌های ویرایش ظاهر شوند .

حالا می‌توانید با استفاده‌ از جهت‌های روی عكس، اندازه‌ی ویجت و محل قرارگیری آن را تغییر دهید.پس از افزودن ویجت، در لاك‌اسكرین گوشی نیز می‌توانید به برخی از گزینه‌های ویرایش دسترسی داشته باشید. برای حذف ویجت نیز تنها كافی است چند ثانیه انگشت خود را روی ویجت نگه‌ دارید و سپس روی علامت منفی قرمزرنگ ضربه بزنید .

در انتها گزینه‌ی Yes را برای تأیید انتخاب كنید تا ویجت حذف شود.نكته‌ی دیگر اینكه ویجت‌ها برخلاف روش‌های ذكرشده برای گوشی سامسونگ، در كنار یكدیگر قرار نمی‌گیرند و برای مشاهده‌ی هركدام باید انگشتتان را به سمت راست حركت دهید .

همچنین اگر مشكلی در استفاده از این برنامه مشاهده كردید، از مجاز بودن دسترسی‌های لازم از جمله دسترسی به حافظه اطمینان پیدا كنید. اگر اپلیكیشن دیگری را می‌شناسید كه می‌توان از آن برای افزودن ویجت به لاك‌اسكرین گوشی‌های اندرویدی استفاده كرد، حتماً نام آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید .

منبع : https://www.zoomit.ir/howto/420290-add-widget-android-lock-screen/

مجله فن آوری

 
اسكارلت جوهانسون: از شباهت صدای ChatGPT به صدای خودم «شوكه و عصبانی» شدم
1403/03/01
پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی‌های سامسونگ آپدیت شد
1403/03/01
ادعای مایكروسافت: سرفیس پرو جدید از مك‌بوك ایر M3 سریع‌تر است
1403/03/01
مایكروسافت Cocreator رونمایی شد؛ تولید تصویر با هوش مصنوعی
1403/03/01
قیمت بیت كوین با رشد ناگهانی از ۷۰ هزار دلار عبور كرد
1403/03/01
سامسونگ تلویزیون ۵۰ اینچ رایگان به خریداران یكی از محصولاتش هدیه می‌دهد!
1403/03/01
مشكل ترسناك آیفون؛ اپل آپدیت فوری منتشر كرد
1403/03/01
والپیپر جدید ویندوز ۱۱ برای كامپیوترهای هوش مصنوعی رونمایی شد
1403/03/01
ویدیو تبلیغاتی سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو ۲۰۲۴ مایكروسافت [تماشا كنید]
1403/03/01
دانشمندان درصدد تهیه نان سفید سالم‌تر هستند
1403/03/01
مایكروسافت نام‌گذاری عددی سرفیس پرو و لپ تاپ را كنار گذاشت
1403/02/31
مایكروسافت نسخه GPT-4o هوش مصنوعی كوپایلت را به‌نمایش گذاشت
1403/02/31
حالا نوبت ایسوس است؛ لپ‌تاپ هیجان‌انگیز Vivobook S 15 رونمایی شد
1403/02/31
لحظه‌ای تاریخی برای نسخه آرم ویندوز؛ ادوبی وارد می‌شود
1403/02/31
قیمت سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو ۲۰۲۴ مایكروسافت اعلام شد
1403/02/31
اچ‌پی با ساده‌سازی خانواده لپ‌تاپ‌هایش به استقبال هوش مصنوعی رفت
1403/02/31
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com