دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاكسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

انجمن تجارت الكترونیك تهران، در بیانیه‌ای اعلام كرده است اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری تصمیمی خلاف قانون است.

انجمن تجارت الكترونیك تهران: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاكسی‌های اینترنتی، غیرقانونی استفناوری ایرانكسب و كارپنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰مطالعه 2 دقیقهسعیده اسلامیهتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتانجمن تجارت الكترونیك تهران، در بیانیه‌ای اعلام كرده است اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری تصمیمی خلاف قانون است .

تبلیغاتانجمن تجارت الكترونیك تهران، در بیانیه‌ای اعلام كرده است اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است كه آثار زیان‌بار فراوانی را نیز به‌همراه خواهد داشت.به گزارش روابط عمومی انجمن تجارت الكترونیك تهران، در این بیانیه آمده است: چندی پیش سازمان امور مالیاتی كشور در اقدامی مغایر با قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین علی رغم بخشنامه صادره سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی مبنی بر معافیت شركت های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابجایی مسافر از مالیات بر ارزش افزوده، متأسفانه برگه قطعی مالیات بر ارزش افزوده برای شركت های تاكسی اینترنتی صادر كرده است ‌كه خوشبختانه با واكنش منطقی تعداد قابل توجهی از نمایندگان مبنی بر مخالفت با این اقدام مغایر قانون همراه شد .

انجمن تجارت الكترونیك تهران ضمن قدردانی از آقای میر تاج‌الدینی و سایر نمایندگان مخالف، تاكید می‌كند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است كه آثار زیان‌بار فراوانی را نیز به‌همراه خواهد داشت .

تاكسی‌های اینترنتی هم اینك زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری در سراسر كشور را تأمین می‌كنند و طبعا، هر شكلی از افزایش دستوری تعرفه‌های این بخش، آثار تورمی غیرقابل جبرانی را به‌همراه خواهد داشت .

علاه بر آن، سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراكی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند و ایجاد هزینه‌های سربارِ غیركارشناسی برای این گروه از استارتاپ‌ها، بدنه‌ی اكوسیستم دیجیتال را نیز نحیف‌تر می‌سازد.انجمن تجارت الكترونیك تهران از وزارت محترم اقتصاد تقاضامند است تا با عنایت به مشكلات عدیده‌ی این طرح كه پیش‌تر عنوان شد، تدابیر لازم را جهت رفع این مساله در نظر گرفته و جلوی بروز مشكلات مختلف حاصل از این تصمیم را بگیرند .

روز گذشته بیش از ۳۰ نماینده در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه‌ی مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ی تاكسی‌های اینترنتی در ازای دریافت مالیات بر ارزش افزوده مخالفت كرده‌اند. به گفته‌ی نماینده‌ی تبریز، درخواست سازمان امور مالیاتی در این مورد خلاف قوانین مصوب مجلس است .

منبع : https://www.zoomit.ir/tech-iran/420494-etchamber-opposition-increasing-tariff-internet-taxi/

مجله فن آوری

 
تیك‌تاك با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود
1403/02/27
اینستاگرام به‌دلیل اعتیادآوربودن، زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا می‌رود
1403/02/27
حقایق ناگفته درمورد مانسا موسی، ثروتمندترین مرد تاریخ
1403/02/27
گوشی موتورولا X50 اولترا با هوش مصنوعی و نمایشگر ۱۴۴ هرتز معرفی شد
1403/02/27
اكتیویژن استودیو «الس‌ور» را برای توسعه بازی‌های كاملا جدید و بزرگ افتتاح كرد
1403/02/27
یافته جدید محققان، كلیشه مضربودن اینترنت برای سلامتی را زیر سؤال می‌برد
1403/02/27
اپراتور آمریكایی تماس ماهواره‌ای را به آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر اضافه می‌كند
1403/02/27
میزو با رونمایی گوشی «۲۱ نوت» خداحافظی از بازار موبایل را تكذیب كرد
1403/02/27
نات كوین رمزارز محبوب و جنجالی تلگرام در صرافی ایرانی بیت پین لیست شد!
1403/02/27
گوشی میان‌رده محبوب ۲۰۲۲ سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد
1403/02/27
مشخصات فنی ارزان‌ترین گوشی برند ناتینگ لو رفت
1403/02/27
درختان به جامانده از انفجار هسته‌ای هیروشیما، پیام صلح منتشر می‌كنند
1403/02/27
متصل‌كردن ویندوز XP به اینترنت مثل «ایستادن در بین گله‌ای از گرگ‌ها» است
1403/02/27
موزیلا فایرفاكس به‌لطف RTX Video وضوح ویدیوها را ارتقاء می‌دهد
1403/02/27
اقامتی بی نظیر با شب، تركیبی فوق‌العاده از هیجان و آرامش
1403/02/27
كنسول دستی ۲۰۲۴ ایسوس احتمالا ۲۴ گیگابایت رم خواهد داشت
1403/02/27
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com