چگونه در هر سلول اكسل به خط بعدی برویم؟

در مقاله‌ی پیش‌رو سه روش آسان برای رفتن به خط بعدی در یك سلول اكسل را آموزش می‌دهیم.

چگونه در هر سلول اكسل به خط بعدی برویم؟آموزش اكسلآموزشپنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰مطالعه 4 دقیقهنوید عموزادهتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتدر مقاله‌ی پیش‌رو سه روش آسان برای رفتن به خط بعدی در یك سلول اكسل را آموزش می‌دهیم .

تبلیغاتدر اكثر نرم‌افزارهای آفیس برای رفتن به یك خط جدید چالشی وجود ندارد و شما به سادگی با فشار دادن Enter روی كیبورد اینكار را انجام می‌دهید؛ اما در مایكروسافت اكسل ماجرا متفاوت است و با فشاردادن دكمه‌ی Enter، مكان‌نما به سلول بعدی منتقل می‌شود؛ اما نگران نباشید، در این مطلب سه روش آسان و كاربردی را به شما آموزش می‌دهیم كه می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد خطوط جدید در سلول‌ها و رفتن به خط بعدی در اكسل استفاده كنید .

فهرست مطالبروش اول: رفتن به خط بعدی در سلول اكسل با میان‌بر كیبوردروش دوم: رفتن به خط بعدی در سلول با استفاده از Wrap Textروش سوم: رفتن به خط بعدی در سلول با ویژگی Find and Replaceكپی لینكروش اول: رفتن به خط بعدی در سلول اكسل با میان‌بر كیبوردیكی از ساده‌ترین روش‌ها برای رفتن به خط بعدی در یك سلول اكسل، استفاده از میان‌بر كیبورد است .

برای استفاده از میان‌بر در سیستم‌های ویندوزی و مك مراحل زیر را دنبال كنید:ابتدا باید یك سلول را انتخاب كنید. برای مثال، زومیت را در سلول E1 تایپ كردیم.حالا باید Alt+Enter را روی كیبورد فشار دهید تا مكان‌نما به خط بعدی در اكسل برود .

اگر از سیستم مك استفاده می‌كنید، باید Control + Option + Return را روی كیبورد فشار دهید. كپی لینكروش دوم: رفتن به خط بعدی در سلول با استفاده از Wrap Textروش دیگر برای رفتن به خط بعدی در سلول اكسل، استفاده از گزینه‌ی Wrap Text است .

اگر می‌خواهید عرض سلول را ثابت نگه دارید، این روش برای شما مناسب است. توجه داشته باشید كه در این مورد نمی‌توان عرض ستون را به‌صورت خودكار تنظیم كرد. مراحل زیر را برای رفتن به خط بعدی در اكسل طی كنید:ابتدا سلول مدنظرتان را تعیین كنید .

برای مثال، ما سلول‌ E1 را برای اجرای تابع Wrap Text انتخاب كردیم.منوی Home را در نوار بالای صفحه انتخاب كنید و سپس روی Wrap Text بزنید.پس از انتخاب Wrap Text، اكسل تابع را اجرا كرده و مانند تصویر زیر متن را در سلول در چندین خط نمایش می‌دهد .

كپی لینكروش سوم: رفتن به خط بعدی در سلول با ویژگی Find and Replaceسلول‌ مد نظر را انتخاب كنید.در نوار بالای صفحه روی تب Home كلیك كنید و سپس Find and Replace را در سمت راست بالای صفحه انتخاب كنید. راه دیگر این است كه دكمه‌های Ctrl+H را روی كیبورد فشار دهید تا پنجره‌ی Find and Replace باز شود .

حالا در پنجره‌ی Find and Replace، در قسمت Find what، یك‌بار روی كیبورد دكمه‌ی فاصله (اسپیس) را فشار دهید.در قسمت Replace with، دكمه‌های Ctrl + J را روی كیبورد فشار دهید. توجه داشته باشید كه نیاز نیست چیز دیگری در این قسمت وارد كنید، چراكه خود اكسل به‌دنبال این دستور كاراكترهای خاصی را اضافه می‌كند .

روی Replace All كلیك كنید.درنهایت شما باید ارتفاع و عرض سطرها را تنظیم كنید تا مطمئن شوید متن با سلول مطابقت دارد.مقاله‌ی مرتبط:چطور در اكسل اعداد را فارسی كنیم؟با استفاده از روش‌های فوق به‌راحتی می‌توانید در هر سلول اكسل به خط بعدی بروید .

مایكروسافت اكسل به‌عنوان محبوب‌ترین نرم‌افزار صفحه‌گسترده (Spreadsheet) با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها همراه است. اگر قصد دارید اكسل را بیشتر یاد بگیرید می‌توانید مقاله‌های جامع و كاربردی آموزش اكسل مثل میانگین در اكسل، آموزش استفاده از تابع IF در اكسل، نمایش فرمول در اكسل و رسم نمودار در اكسل با فرمول را مطالعه كنید .

منبع : https://www.zoomit.ir/excel-tutorial/420394-go-next-line-excel/

مجله فن آوری

 
آی‌مسیج پس از قطعی كوتاه‌، مجددا در دسترس قرار گرفت
1403/02/28
پشتیبانی از گوگل درایو به ChatGPT اضافه شد
1403/02/28
دستمزد مدیرعامل انویدیا ۶۰ درصد افزایش یافت
1403/02/28
رسمی: زمان عرضه بازی GTA 6 به‌صورت حدودی اعلام شد
1403/02/28
تیك‌تاك با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود
1403/02/27
اینستاگرام به‌دلیل اعتیادآوربودن، زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا می‌رود
1403/02/27
حقایق ناگفته درمورد مانسا موسی، ثروتمندترین مرد تاریخ
1403/02/27
گوشی موتورولا X50 اولترا با هوش مصنوعی و نمایشگر ۱۴۴ هرتز معرفی شد
1403/02/27
اكتیویژن استودیو «الس‌ور» را برای توسعه بازی‌های كاملا جدید و بزرگ افتتاح كرد
1403/02/27
یافته جدید محققان، كلیشه مضربودن اینترنت برای سلامتی را زیر سؤال می‌برد
1403/02/27
اپراتور آمریكایی تماس ماهواره‌ای را به آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر اضافه می‌كند
1403/02/27
میزو با رونمایی گوشی «۲۱ نوت» خداحافظی از بازار موبایل را تكذیب كرد
1403/02/27
نات كوین رمزارز محبوب و جنجالی تلگرام در صرافی ایرانی بیت پین لیست شد!
1403/02/27
گوشی میان‌رده محبوب ۲۰۲۲ سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد
1403/02/27
مشخصات فنی ارزان‌ترین گوشی برند ناتینگ لو رفت
1403/02/27
درختان به جامانده از انفجار هسته‌ای هیروشیما، پیام صلح منتشر می‌كنند
1403/02/27
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com