بلندترین برج مسكونی جهان در دبی در دست ساخت است

برج مسكونی دبی مارینا سیكس سنس با ارتفاع ۵۱۷ متر و بیش از ۱۲۰ طبقه، به یازدهمین برج بلند جهان تبدیل خواهد شد.

بلندترین برج مسكونی جهان در دبی در دست ساخت استعلوم پایه و مهندسیعلمیپنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵مطالعه 3 دقیقهسارا ارجمندتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتبرج مسكونی دبی مارینا سیكس سنس با ارتفاع ۵۱۷ متر و بیش از ۱۲۰ طبقه، به یازدهمین برج بلند جهان تبدیل خواهد شد .

تبلیغاتدبی همین حالا میزبان مرتفع‌ترین ساختمان جهان، یعنی برج خلیفه است؛ اما به‌زودی افتخار بلندترین برج مسكونی جهان را نیز از آن خود خواهد كرد. این برج بسیار مرتفع كه در منطقه‌ی دبی مارینا در دست ساخت است، ۱۲۲ طبقه دارد و ۲۵۱ واحد مسكونی بسیار مجلل را در بر خواهد گرفت .

ساختمان مرتفع جدید دبی با نام «برج مسكونی دبی مارینا سیكس سنس» با ۵۱۷ متر ارتفاع، ركورد بسیاری از بلندترین برج‌های مسكونی جهان را خواهد شكست. بلندترین برج مسكونی فعلی، برج سنترال پارك نیویورك است كه حداكثر ارتفاع ۴۷۴ متر و ۱۷۹ واحد را دارد .

به این ترتیب برج جدید دبی به یازدهمین برج مرتفع جهان تبدیل می‌شود.Six Senses Residence Dubai Marina به ارتفاع ۵۱۷ متر خواهد رسیدبرج مسكونی دبی توسط شركت معماری «وودز باگوت اند دبلیواس‌پی میدل ایست» طراحی شده است .

بر اساس تصاویر رندر، این برج به شكل یك ساختمان مدور شیك و براق طراحی شده كه در قسمت بالا باریك می‌شود و دارای نواحی تراس و بالكن‌های متعدد است.بیشتر بخوانید:پروژه بعدی عربستان: ساخت بلندترین برج جهان با ارتفاع باورنكردنی ۲ كیلومتر16 اسفند 02مطالعه '2آسمان‌خراش دوقلو دبی عنوان طولانی‌ترین ساختمان كنسولی جهان را از آن خود می‌كند1 اسفند 02مطالعه '2برج مسكونی دبی مارینا سیكس سنس همان‌طور كه از نامش نیز پیدا است، در همكاری با شركت اقامتگاهی و هتل بوتیك سیكس سنز ساخته می‌شود .

فضای داخلی برج دارای تركیبی از «خانه‌های استاندارد» با چهار اتاق خواب و «عمارت‌های آسمان» است كه روی سه طبقه تقسیم شده‌اند و مساحت ۱۳۱۰ متر مربع را پوشش می‌دهند و دارای پنج اتاق خواب هستند.اتاق‌های برج دبی مارینا سیكس سنس دارای مبلمان‌ سفارشی متناسب با چشم‌انداز هستنددكوراسیون داخلی توسط شركت میچل اند ایدز طراحی شده است و شامل باكیفیت‌ترین و لوكس‌ترین وسایل ممكن است .

هر واحد، چشم‌انداز باشكوه منطقه‌ی مارینای دبی و كل شهر را نشان می‌دهد. هنوز اطلاعاتی از قیمت خانه‌ها در دست نیست، اما واضح است كه بهای هر واحد به میلیون‌ها دلار خواهد رسید. در بیانیه‌ی مطبوعاتی شركت مشاور املاك سلكت گروپ آمده است:از جدیدترین وسایل تناسب اندام تا بخش‌های ویژه برای امید به زندگی و فضاهای اجتماعی دارای چشم‌انداز در سكوی آسمان طبقه‌ی ۱۰۹، برج سیكس سنز یك معیار جدید برای تندرستی و سلامت ساكنان ارائه می‌دهد .

از میان لوازم و متریال لوكس می‌توان به باشگاه‌های فانكشنال، استقامتی و كاردیو و استودیوهای مجازی بوكس و دوچرخه‌سواری، استخر بی‌نهایت، حمام یخ، اتاق نمك، سوناهای فنلاندی، فروسرخ و بیو، اتاق صوت درمانی، اتاق‌های ماساژ، سینماهای فضای داخلی و خارجی و كلینیك طول عمر اشاره كرد كه مجموعه‌ی كاملی از خدمات را ارائه می‌دهد .

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}برج سیكس سنز همچنین دارای تاریخچه‌ای خاص است .

این برج قبلا در سال ۲۰۰۷ با عنوان پنتومینیوم طراحی شد. بااین‌حال كار روی این برج به دلیل بحران مالی جهانی متوقف شد و سال بعد مجددا آغاز شد. شركت مشاور املاك سلكت گروپ ساختمان نیمه‌كاره را به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار تصاحب كرد .

به نقل از این شركت، در حال حاضر ۲۵ درصد آن ساخته شده و اواخر سال ۲۰۲۸ تكمیل خواهد شد.با وجود نگرانی‌ها درباره‌ی سیل دبی كه به باور دانشمندان به دلیل تغییرات اقلیمی رخ داده است، بعید است میل به ساخت‌وساز انبوه در این شهر فروكش كند و از سویی پروژه‌های بزرگ دیگری مثل برج مرسدس بنز و برج بوگاتی در دست ساخت هستند .

منبع : https://www.zoomit.ir/fundamental-science/420500-tallest-residential-tower-dubai/

مجله فن آوری

 
۲ برادر در ۱۲ ثانیه ۲۵ میلیون دلار رمزارز سرقت كردند
1403/02/28
آیا بازی مورد انتظار Assassin’s Creed Shadows تماماً آنلاین است؟
1403/02/28
خودرو شاسی‌بلند پورشه كاین ۲۰۲۵ با قیمت بسیار بیشتر از نسل قبل عرضه می‌شود
1403/02/28
اندروید ۱۵ سیستم ویبره گوشی‌ها را هوشمند می‌كند
1403/02/28
هتل قشم نزدیك آكواریوم پروانه طلایی-علی بابا
1403/02/28
فوری: گلكسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد
1403/02/28
مایكروسافت احتمالا ۱۰ درصد از نیروهای چینی‌اش را به آمریكا می‌برد
1403/02/28
گلكسی M35 در آستانه رونمایی رؤیت شد؛ میان‌رده خوش‌قیمت با باتری پرظرفیت
1403/02/28
گوشی محبوب پوكو به HyperOS آپدیت شد
1403/02/28
آی‌مسیج پس از قطعی كوتاه‌، مجددا در دسترس قرار گرفت
1403/02/28
پشتیبانی از گوگل درایو به ChatGPT اضافه شد
1403/02/28
دستمزد مدیرعامل انویدیا ۶۰ درصد افزایش یافت
1403/02/28
رسمی: زمان عرضه بازی GTA 6 به‌صورت حدودی اعلام شد
1403/02/28
تیك‌تاك با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود
1403/02/27
اینستاگرام به‌دلیل اعتیادآوربودن، زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا می‌رود
1403/02/27
حقایق ناگفته درمورد مانسا موسی، ثروتمندترین مرد تاریخ
1403/02/27
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com