ایلان ماسك با اخراج نیروهای تسلا، تیم سوپرشارژر را فلج كرد

درحالی‌كه تسلا با مشكلاتی مثل توقف پروژه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌كند، شاهد اخراج‌های متعدد در این شركت خودروساز برقی هستیم.

ایلان ماسك با اخراج نیروهای تسلا، تیم سوپرشارژر را فلج كردخودروفناوریشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵مطالعه 3 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتدرحالی‌كه تسلا با مشكلاتی مثل توقف پروژه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌كند، شاهد اخراج‌های متعدد در این شركت خودروساز برقی هستیم .

تبلیغاتایلان ماسك، مدیرعامل تسلا، با رویكرد كاملاً سخت‌گیرانه‌اش برای كاهش هزینه‌ها، اختلالات گسترده‌ای به‌بار آورده؛ اخراج حداقل ۵۰۰ نفر از بخش سوپرشارژر و خروج مدیر ارشد واحد مذكور یعنی ربكا تینوچی، فقط بخشی از پیامدهای تصمیم ماسك است .

اخراج نیروهای تسلا در بدترین زمان ممكن رخ داده است. این شركت در آستانه‌ی تبدیل سوكت شارژ اختصاصی خود به استاندارد عمومی در آمریكای شمالی قرار داشت. اكنون ماسك ادعا می‌كند تیم كوچك‌تر، به‌جای تمركز بر راه‌اندازی ایستگاه‌های سوپرشارژر جدید، بر آنلاین‌بودن دائمی ایستگاه‌های شارژ تمركز خواهد كرد .

كارمندان اخراج‌شده گفته‌اند تعدیل نیروی اخیر، توانایی تسلا را در رسیدگی به قطعی‌های احتمالی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.تسلا چند هفته پیش در اسناد ارائه‌شده به كمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریكا (SEC) از پیشرفت‌های بخش سوپرشارژر خود خبر داد .

خودروساز برقی در این سند از تصمیم خود برای تقویت تیم‌های زیرساخت شارژ با هدف گسترش شبكه و پشتیبانی از خودروهای برقی سایر شركت‌ها گفته بود. تسلا قبل‌ از تعدیل نیروی گسترده در بخش سوپرشارژر، ۱۷ میلیون دلار كمك‌هزینه‌ی دولتی برای توسعه‌ی زیرساخت شارژ خودروهای برقی دریافت كرده بود .

Getty Imagesتسلا در واقعیت، خلاف جهت توسعه‌ی شبكه‌ی شارژ خود عمل می‌كند. منابع خبری به Electrek گفته‌اند این شركت سفارش ساخت چهار ایستگاه سوپرشارژر را برای منطقه‌ی نیویورك لغو و از اجاره‌نامه‌ها صرف‌نظر كرده است .

این موضوع، پیش‌بینی ماسك مبنی‌بر كندشدن روند نصب ایستگاه‌های جدید را تأیید می‌كند.ایمیل‌های ارسالی به بخش شارژ تسلا، وضعیت نامطلوب این شركت را تأیید می‌كنند. به‌گفته‌ی پیمانكاری كه روی نصب ایستگاه‌های شارژ تسلا كار می‌كند، ایمیل‌های ارسالی همیشه برگشت می‌خورند .

این پیمانكار می‌گوید زمانی‌ كه برای نصب ایستگاهی در دالاس به محل پروژه مراجعه كرده، مسئول بخش ساخت‌وساز تسلا طی تماسی به او اعلام كرده است كه كل تیم تعدیل شده‌اند.پروژه‌های نصب شارژرهای كندتر تسلا (Level 2) در مجتمع‌های آپارتمانی نیز تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند .

شخصی به نام دون برك در ایكس اعلام كرده كه نصب چهار شارژر در ساختمان او به‌طور ناگهانی متوقف شده است و هیچ نشانه‌ای از رسیدگی به مشكل وجود ندارد.كاربری دیگری در ردیت نوشته كه پروژه‌ی ۷٬۰۰۰ دلاری او به‌دلیل نیاز به رفع مشكل نرم‌افزاری از طرف تسلا، متوقف شده است و هیچ پاسخی از این خودروساز دریافت نمی‌كند .

پیمانكار دیگری از لغو پروژه‌ی ساخت ایستگاه متشكل از ۴۳ شارژر خبر داد و به گفته‌ی این شخص، فردی كه با او در تسلا در ارتباط بوده، از اخراج كل تیم پروژه خبر داده است.Getty Imagesتسلا برای نصب ۲۰ هزار شارژر در هتل‌های هلیتون قراردادی بزرگ منعقد كرد، اما مشخص نیست این پروژه نیز تحت‌تأثیر وضعیت كنونی شركت خودروساز قرار خواهد گرفت یا خیر .

كمبود نیروی انسانی در تسلا بر دردسترس بودن آداپتورهای CCS به NACS تأثیر گذاشته است. قرار بود این آداپتورها امسال به مالكان خودروهای برقی فورد، ریوین و جنرال موتورز و نهایتاً به همه‌ی خودروسازان بزرگ ارسال شوند تا بتوانند از سوپرشارژرهای تسلا استفاده كنند .

برخی از مالكان فورد موستانگ مك‌-ای و F-150 لایتنینگ ایمیل‌هایی از فورد به‌اشتراك گذاشته‌اند كه نشان از تأخیر ارسال آداپتور شارژ سریع آن‌ها دارد. زمان تحویل برخی از این آداپتورها از ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) به ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) و برای برخی دیگر حتی به سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) موكول شده است .

مقالات مرتبط:ادامه بحران تسلا؛ مدیر منابع انسانی از این شركت جدا شدبحران برای ایلان ماسك؛ سود تسلا ۵۵ درصد افت كردشبكه‌ی سوپرشارژر تسلا به‌طور گسترده به‌عنوان الگوی برتر در زمینه‌ی ساخت زیرساخت شارژ خودروهای برقی شناخته می‌شود؛ الگویی كه به‌نظر می‌رسد سایر شبكه‌های شارژ خودروهای برقی از نظر وسعت و قابلیت اطمینان نمی‌توانند به آن برسند .

گفته می‌شود تسلا ۷۴ درصد از كل شارژرهای سریع آمریكای شمالی را در اختیار دارد.به‌گفته‌ی یكی از كارمندان سابق تسلا، تینوچی پیش‌ از تعدیل نیرو به‌صورت خصوصی با ماسك دیدار كرده بود تا مخالفت خود را با وسعت تعدیل نیرو اعلام كند .

منبع : https://www.zoomit.ir/car/420573-tesla-supercharger-layoffs-worst-time/

مجله فن آوری

 
این بازی شوتر جدید یك مزیت مهم نسبت‌ به كالاف دیوتی دارد [تماشا كنید]
1403/02/29
اندروید ۱۵ شارژدهی گوشی‌ها را در حالت آماده‌به‌كار بهبود می‌دهد
1403/02/29
مقام دولت كانادا، امنیت تیك‌تاك را زیر سؤال برد
1403/02/29
آلمان احتمالاً تجهیزات ارتباطی هواوی را به‌طور كامل حذف می‌كند
1403/02/29
تماشا كنید: ربات جراح سونی، دانه‌های ذرت را با دقت فوق‌العاده بالا بخیه می‌زند
1403/02/29
ساعت هوشمند ارزان‌ سامسونگ در راه است
1403/02/29
زوال میدان مغناطیسی زمین چگونه به تكامل حیات كمك كرد؟
1403/02/29
رقابت اتریوم و بیت كوین در استادیوم كیف پول من
1403/02/29
زمان عرضه آیفون SE 4 اپل مشخص شد؟
1403/02/29
مشخصات لپ‌تاپ اولد ۲۰۲۴ ایسوس با تراشه ایكس الیت لو رفت
1403/02/29
وقتی ورزش می‌كنیم، زمان كندتر از واقعیت می‌گذرد
1403/02/29
تاریخ دقیق عرضه كالاف دیوتی ۲۰۲۴ فاش شد
1403/02/29
نرم‌افزار خاطره‌انگیز و قدیمی Winamp متن‌باز می‌شود
1403/02/29
نسخه آیفون یوتیوب موزیك با تغییری كوچك آپدیت شد
1403/02/29
تبلت‌ گلكسی تب S9 سامسونگ حالا امنیت بیشتری دارد
1403/02/29
تقدیر از فعالان روابط عمومی اكوسیستم استارت‌آپی
1403/02/29
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com