چگونه ویجت‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۱ را حذف كنیم؟

اگر از ویجت‌های ویندوز ۱۱ خسته‌ شده‌اید، می‌توانید آن‌ها را به‌طور كامل حذف كنید. در مقاله‌ی پیش رو، با نحوه‌ی انجام این كار آشنا می‌شویم.

چگونه ویجت‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۱ را حذف كنیم؟آموزشسیستم عاملویندوزشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰مطالعه 4 دقیقهكوثر نیكومنشتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتاگر از ویجت‌های ویندوز ۱۱ خسته‌ شده‌اید، می‌توانید آن‌ها را به‌طور كامل حذف كنید .

در مقاله‌ی پیش رو، با نحوه‌ی انجام این كار آشنا می‌شویم.تبلیغاتاگر از ویندوز ۱۱ استفاده می‌كنید، قطعاً برایتان پیش آمده است كه ناخواسته نشانگر ماوس را روی دكمه‌ی ویجت در گوشه‌ی نوار وظیفه قرار دهید و ویجت‌ها بخش زیادی از صفحه‌نمایش را اشغال كنند .

شاید اگر چنین دكمه‌ای در كار نباشد، بسیاری از افراد اصلاً تمایلی به بازكردن بخش ویجت‌ها نداشته باشند.یكی از كاربردی‌ ترین قابلیت‌های ویندوز ۱۱ امكان حذف كاملِ ویجت‌ها از نوار وظیفه است. اگر شما هم از افرادی هستید كه ویجت‌های ویندوز ۱۱ را مفید نمی‌دانند، خوشبختانه می‌توانید آن‌ها را به‌طور كامل حذف كنید؛‌ اما چنانچه گهگاهی از این بخش استفاده می‌كنید، توصیه می‌كنیم فقط گزینه‌ی دسترسی به ویجت در نوار وظیفه را غیرفعال كنید .

درادامه، به نحوه‌ی غیرفعال كردن ویجت‌ها با استفاده‌ از روش‌های مختلف می‌پردازیم.كپی لینكغیرفعال كردن ویجت‌های ویندوز ۱۱ از نوار وظیفهاگر دوست ندارید ویجت‌ها را به‌طور كلی حذف كنید و صرفاً با نمادهای موجود در نوار وظیفه مشكل دارید، می‌توانید با استفاده‌ از روش زیر این نمادها را حذف كنید .

روی نوار وظیفه راست‌كلیك كنید.گزینه‌ی Taskbar Settings را انتخاب كنید.كلید روبه‌روی Widgets را از On به Off تغییر دهید.با انجام مراحل مذكور دیگر خبری از نماد ویجت در نوار وظیفه نخواهد بود؛‌ ولی همچنان با فشردن كلیدهای Windows + W می‌توانید آن‌ها را مشاهده كنید .

شاید این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد؛ ولی بد نیست بدانید كه ویجت‌ها هنوز هم در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و در حال استفاده از منابع سیستمتان هستند.كپی لینكحذف كلیِ ویجت‌ها با دستور PowerShellهمان‌طور كه اشاره شد، روش قبل تنها از بازشدن ویجت‌ها به‌اشتباه جلوگیری می‌كند و ویجت‌ها هنوز هم در دسترس قرار دارند .

برای اینكه ویجت‌ها كاملاً حذف شوند، طبق مراحل زیر از دستور PowerShell استفاده كنید:PowerShell را در منوی استارت جست‌وجو كنید.روی Windows PowerShell راست كلیك و سپس Run as administrator را انتخاب كنید.دستور زیر را تایپ كنید و Enter را فشار دهید .

Get-AppxPackage *WebExperience* | Remove-AppxPackageپس از تكمیل مراحل، بخش ویجت‌ها به‌طور كامل از ویندوز ۱۱ حذف می‌شود. حتی گزینه‌ی Widgets را در برنامه‌ی تنظیمات برای كنترل نماد آب‌وهوا در نوار وظیفه پیدا نخواهید كرد .

درصورتی‌كه از حذف ویجت‌ها پشیمان شدید، طبق مراحل قبل پیش بروید. ولی این‌ بار دستور زیر را در كادر مربوطه تایپ كنید و سپس Enter را بزنید:winget install --id 9MSSGKG348SPدرادامه، Y را تایپ كنید و مجدداً Enter را فشار دهید .

برای اعمال تغییرات، كامپیوتر را ری‌استارت كنید.كپی لینكغیرفعال كردن اخبار در بخش ویجت‌هااگر می‌خواهید بخش ویجت‌ها باقی بماند، ولی ترجیح می‌دهید فقط ویجت‌های اصلی را مشاهده كنید؛ مایكروسافت گزینه‌ای را برای غیرفعال‌‌سازی بخش فید خبری نیز ارائه كرده است كه به‌ شما امكان می‌دهد صرفاً ویجت اخبار را حذف كنید .

روی ویجت آب‌وهوا در نوار وظیفه كلیك كنید یا كلیدهای Windows + W را فشار دهید.نماد تنظیمات در گوشه‌ی بالا سمت راست را انتخاب كنید.روی Show or hide feeds ضربه بزنید.درانتها برای غیرفعال كردن فید اخبار، دكمه‌ی روبه‌روی My Feed را فشار دهید و Turn off را انتخاب كنید .

پس از تكمیل مراحل مذكور، فید اخبار در بخش ویجت‌ها غیرفعال می‌شود و فقط به ویجت‌هایی همچون آب‌وهوا و تقویم دسترسی خواهید داشت.كپی لینكغیرفعال كردن ویجت‌ها در لاك اسكرین ویندوز 11در دستگاه‌هایی كه از نسخه‌ی 23H2 و جدیدتر ویندوز ۱۱ استفاده می‌كنند، ویجت‌ها در صفحه‌ی قفل نیز نمایش داده می‌شوند .

اگر ترجیح می‌دهید صفحه‌ی قفل ویندوز عاری از هرگونه ویجت مثل آب‌وهوا و تقویم و اخبار مختلف باشد، با دنبال‌كردن مراحل زیر می‌توانید آن‌ها را غیرفعال كنید.به Settings و سپس Personalization بروید.Lock screen را انتخاب كنید .

گزینه‌ی Lock screen status را روی حالت None قرار دهید تا هیچ ویجتی در صفحه‌ی قفل نمایش داده نشود.اگر به چنین ترفندهایی علاقه دارید، بهترین ترفندهای مخفی ویندوز ۱۱ را از دست ندهید. همچنین درصورتی‌كه هنگام انجام مراحل فوق با مشكلی مواجه شدید، حتماً در بخش دیدگاه‌ها سؤالاتتان را مطرح كنید .

منبع : https://www.zoomit.ir/howto/420512-remove-windows-11-widgets/

مجله فن آوری

 
ساعت هوشمند ارزان‌ سامسونگ در راه است
1403/02/29
زوال میدان مغناطیسی زمین چگونه به تكامل حیات كمك كرد؟
1403/02/29
رقابت اتریوم و بیت كوین در استادیوم كیف پول من
1403/02/29
زمان عرضه آیفون SE 4 اپل مشخص شد؟
1403/02/29
مشخصات لپ‌تاپ اولد ۲۰۲۴ ایسوس با تراشه ایكس الیت لو رفت
1403/02/29
وقتی ورزش می‌كنیم، زمان كندتر از واقعیت می‌گذرد
1403/02/29
تاریخ دقیق عرضه كالاف دیوتی ۲۰۲۴ فاش شد
1403/02/29
نرم‌افزار خاطره‌انگیز و قدیمی Winamp متن‌باز می‌شود
1403/02/29
نسخه آیفون یوتیوب موزیك با تغییری كوچك آپدیت شد
1403/02/29
تبلت‌ گلكسی تب S9 سامسونگ حالا امنیت بیشتری دارد
1403/02/29
تقدیر از فعالان روابط عمومی اكوسیستم استارت‌آپی
1403/02/29
ویدیو جعبه گشایی پوكو F6 پرو در آستانه رونمایی لو رفت [تماشا كنید]
1403/02/29
با هشدار خالق فتوشاپ، لوگو شبیه‌ساز پرحاشیه Delta تغییر كرد
1403/02/29
پشتیبانی كامل از فایل‌های 7Zip و TAR به ویندوز ۱۱ آمد
1403/02/29
بازاریابی یا افشاگری؛ آیا واقعاً اطلاعات محرمانه شركت‌ها لو می‌رود؟
1403/02/29
ورشكستگی جنسیس؛ ۳ میلیارد دلار به مردم برگردانده می‌شود
1403/02/29
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com