ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل كه می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره كنند

پژوهشگران از مدل‌سازی كامپیوتری برای ایجاد نوع جدیدی از مواد متخلخل استفاده كرده‌اند كه با جذب گازهای گلخانه‌ای به مقابله با گرمایش زمین كمك می‌كند.

ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل كه می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره كنندانرژی و محیط زیستعلمیشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵مطالعه 2 دقیقهمریم صفدریتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتپژوهشگران از مدل‌سازی كامپیوتری برای ایجاد نوع جدیدی از مواد متخلخل استفاده كرده‌اند كه با جذب گازهای گلخانه‌ای به مقابله با گرمایش زمین كمك می‌كند .

تبلیغاتگروهی از پژوهشگران تحت سرپرستی دانشمندان دانشگاه هریوت-وات اسكاتلند ماده متخلخل جدیدی طراحی كرده‌اند كه می‌تواند كربن‌دی‌اكسید و سایر گازهای گلخانه‌ای را ذخیره كند. این تیم با همكاری پژوهشگران دانشگاه لیورپول، كالج سلطنتی لندن، دانشگاه ساوتهمپتون و دانشگاه علم و فناوری شرق چین، از مدل‌سازی كامپیوتری برای پیش‌بینی دقیق نحوه تركیب مولكول‌ها در نوع جدید مواد متخلخل استفاده كردند .

مطالعه در مجله‌ی Nature Synthesis منتشر شده است و نحوه ایجاد مولكول‌های توخالی قفس‌مانند را با ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی برای گازهای گلخانه‌ای مانند كربن‌دی‌اكسید و سولفور هگزا فلوراید توضیح می‌دهد. سولفور هگزا فلوراید گاز گلخانه‌ای قوی‌تر از كربن‌دی‌اكسید است كه می‌تواند هزاران سال در جو باقی بماند .

نویسندگان مقاله با اشاره به این موضوع كه برای كمك به حل بزرگ‌ترین چالش جامعه خود به مواد متخلخل نیاز داریم، می‌گویند، كاشت درختان روشی كارآمدی برای جذب كربن، اما بسیار كند است. بنابراین، به مداخله انسانی مانند مولكول‌های مصنوعی برای جذب كارآمد و سریع‌تر گازهای گلخانه‌ای از محیط‌زیست نیاز داریم .

مولكول‌های قفس‌مانند جدید با استفاده از مولكول‌های قفس‌مانند دیگری ایجاد شدند تا نوع جدیدی از مواد متخلخل را ایجاد كنند. نویسندگان مطالعه می‌گویند تركیب مطالعات محاسباتی مانند مطالعه آن‌ها با فناوری‌های جدید هوش مصنوعی می‌تواند منبع بی‌سابقه‌ای از مواد جدید را برای حل فوری‌ترین چالش‌ جامعه ایجاد كند و این مطالعه گامی مهم در این مسیر است .

بیشتر بخوانیدبا ۸ منبع پنهان گاز متان روی زمین آشنا شوید19 روز پیشمطالعه '7ابداع ماده‌ای رسانا كه هرچه به آن ضربه بزنید، سفت‌تر می‌شود7 روز پیشمطالعه '3پژوهشگران از مدل كامپیوتری برای پیش‌بینی دقیق این موضوع استفاده كردند كه مولكول‌ها چگونه در ماده متخلخل جدید آرایش پیدا می‌كنند .

متخصصان مدل‌سازی محاسباتی در كالج سلطنتی لندن و دانشگاه ساوتهمپتون شبیه‌سازی‌هایی را برای درك و پیش‌بینی روند مونتاژ مولكول‌های قفس‌مانند انتخابی و ایجاد مواد متخلخل طراحی كردند. این مولكول‌ها به ذخیره كربن‌دی‌اكسید و سولفور هگزا فلوراید تمایل دارند .

ساختار متخلخل ماده جدید به طور خاص امكان جذب و ذخیره گازهای مضر محیط را فراهم می‌كند.مولكول‌های با ساختار پیچیده می‌توانند برای حذف تركیبات سمی موسوم به تركیبات آلی فرار از هوا نیز استفاده شوند و می‌توانند در علم پزشكی نیز كاربردهای مهمی داشته باشند .

منبع : https://www.zoomit.ir/energy-environment/420466-new-porous-material-store-greenhouse-gases/

مجله فن آوری

 
تبلت‌ گلكسی تب S9 سامسونگ حالا امنیت بیشتری دارد
1403/02/29
تقدیر از فعالان روابط عمومی اكوسیستم استارت‌آپی
1403/02/29
ویدیو جعبه گشایی پوكو F6 پرو در آستانه رونمایی لو رفت [تماشا كنید]
1403/02/29
با هشدار خالق فتوشاپ، لوگو شبیه‌ساز پرحاشیه Delta تغییر كرد
1403/02/29
پشتیبانی كامل از فایل‌های 7Zip و TAR به ویندوز ۱۱ آمد
1403/02/29
بازاریابی یا افشاگری؛ آیا واقعاً اطلاعات محرمانه شركت‌ها لو می‌رود؟
1403/02/29
ورشكستگی جنسیس؛ ۳ میلیارد دلار به مردم برگردانده می‌شود
1403/02/29
دانشمند برجسته OpenAI به‌دلیل «كاهش توجه به مسائل ایمنی» استعفا كرد
1403/02/29
همه اطلاعاتی كه از فروشگاه حضوری دیجی‌كالا باید بدانید + آدرس دقیق
1403/02/29
باگ خطرناك iOS 17.5 عكس‌های شما را به آیفونی كه فروخته‌اید، برمی‌گرداند!
1403/02/29
آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در جویبار
1403/02/29
نشانه‌هایی از شیائومی ۱۵ پرو در كد منبع HyperOS دیده شد
1403/02/29
در فصل سرما، استایل خود را با پلیور و ژاكت زنانه دگرگون كنید
1403/02/29
آئین امضای قرارداد خرید تجهیزات بومی اولویت‌دار شبكه ملی اطلاعات و توسعه صادرات رایتل با حضور رئیس‌جمهور
1403/02/29
بازسازی شگفت‌انگیز چهره مومیایی اسرارآمیزی كه یك قرن در استرالیا نگهداری می‌شد
1403/02/29
تصاویر موتورولا ریزر ۲۰۲۵ لو رفت؛ تاشدنی مورد انتظار و رقیب زد فلیپ ۶
1403/02/29
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com