آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌كند

با وجود گزارش‌های متعدد مبنی‌بر افت فروش آیفون در چین، اپل با انتشار آمار رسمی، تحلیلگران را غافلگیر كرد.

آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد می‌كندمالی و اقتصادیمطالب موبایلفناورییك‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵مطالعه 2 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتبا وجود گزارش‌های متعدد مبنی‌بر افت فروش آیفون در چین، اپل با انتشار آمار رسمی، تحلیلگران را غافلگیر كرد .

تبلیغاتاپل با عملكرد بهتر از حد انتظار در بازار چین، گزارش‌های منتشرشده در ماه‌های اخیر را كه نشان‌دهنده‌ی افت فروش گوشی آیفون بودند، به چالش كشید. تیم كوك، مدیرعامل اپل، اعلام كرد درآمد حاصل از فروش آیفون در چین، قبل‌ از اعمال تعدیل‌های مربوط به اختلالات زنجیره‌ی تأمین ناشی‌ از كووید در سال ۲۰۲۲، رشد داشته است .

كوك خوش‌بینی بلندمدت اپل درمورد بازاری كه همچنان ۱۸ درصد از فروش خالص این شركت را تشكیل می‌دهد، تكرار كرد.تحلیلگران به‌دلیل نقش دوگانه‌ی چین به‌عنوان بازار بزرگ و پایگاه جهانی تولید آیفون، عملكرد این شركت را در كشور مذكور به‌دقت زیر نظر دارند .

كوك توضیح بیشتری نداد و تحلیلگران را با داده‌های مستقلی كه نشان می‌دهد آیفون به‌سرعت درحال ازدست‌دادن جایگاه خود در بازار موبایل چین است، رها كرد. داده‌های دولتی مربوط به ثبت دستگاه‌های جدید در چین، كاهش شدید عرضه‌ی آیفون را در دو ماه اول سال نشان می‌دهند .

از طرفی، تحلیلگران كانترپوینت از كاهش ۱۹ درصدی فروش گوشی‌های اپل در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ در چین خبر دادند. IDC كه به‌طور كلی به‌عنوان معیار ردیابی صنعت موبایل درنظر گرفته می‌شود، تخمین زده است كه محموله‌های جهانی آیفون در بازه‌ی زمانی مورد بحث ۱۰ درصد كاهش یافته‌اند .

این تناقض می‌تواند ناشی از تفاوت نحوه‌ی محاسبه‌ی درآمد از طرف تحلیلگران و اپل باشد.ویل وونگ، تحلیلگر IDC، پس از انتشار آمارهای رسمی اپل از فروش آیفون در چین گفت: «ما در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ شاهد كاهش سالانه در ارزش كلی ایجادشده‌ی ناشی از فروش آیفون در چین بودیم .

میانگین قیمت گوشی نقش مهمی در توضیح این تفاوت دارد. IDC قیمت‌های نهایی را كه مصرف‌كنندگان پرداخت می‌كنند، در نظر می‌گیرد، درحالی‌كه اپل احتمالاً از سطح قیمت دیگری مثل قیمت كارخانه در گزارش مالی خود بهره می‌برد .

»مقالات مرتبط:بهترین روز اپل در ۲ سال اخیر ثبت شد؛ عملكرد درخشان در بورس آمریكامدیر مالی اپل: به رشد ما در عربستان و تركیه توجه كنید، نه افت درآمد در چینبه گزارش بلومبرگ، سهام اپل پس‌ از اعلام خبر ۱۱۰ میلیارد دلار بازخرید سهام و كاهش كمتر از حد انتظار در فروش جهانی، در معاملات پس‌ از ساعت كاری روز پنجشنبه تا ۷٫۹ درصد افزایش یافت .

ارزش سهام تأمین‌كنندگان آسیایی اپل، از Hon Hai Precision Industry Co گرفته تا LG Innotek Co نیز بالا رفت. اپل جزئیات دقیق میزان فروش آیفون را در نواحی مختلف جهان فاش نمی‌كند. چارلز مون، تحلیلگر كانترپوینت، می‌گوید در سال جاری فروش آیفون در چین به‌ سمت مدل‌های جدیدتر متمایل شده كه باعث افزایش قیمت فروش متوسط به ازای هر واحد می‌شود .

منبع : https://www.zoomit.ir/economics/420604-apple-surprise-iphone-china-growth/

مجله فن آوری

 
به گوشی معتاد شده‌اید؟ این اپلیكیشن «آزاردهنده» مخصوص شما است!
1403/02/29
زنبورها چگونه ویروس‌ها را اهلی كرده‌اند؟
1403/02/29
تصاویر بازی Deadlock لو رفت؛ تركیب اورواچ و دوتا ۲
1403/02/29
گوشی پرچمدار جدید هواوی ۳۳ قطعه كاملاً چینی دارد
1403/02/29
گوشی اقتصادی سامسونگ به‌طور غیرمنتظره به One UI 6.1 آپدیت شد
1403/02/29
اولین نمایشگر ۱٬۰۰۰ هرتز 4K دنیا رونمایی شد
1403/02/29
شاخه گمشده نیل كه به ساخت اهرام مصر كمك كرد، شناسایی شد
1403/02/29
هواوی كامپیوتر جدیدی با پردازنده اختصاصی رونمایی كرد
1403/02/29
تون كوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ بیت ۲۴ بررسی می‌كند
1403/02/29
ایلان ماسك با ویدیو پرحاشیه سایبرتراك و پورشه ۹۱۱، مردم را فریب داد
1403/02/29
اینستاگرام می‌خواهد چهره‌های واقعی و بدون فیلتر كاربران به‌نمایش دربیایند
1403/02/29
شیرجه قیمت نات‌كوین؛ رمزارز جنجالی وضعیت جالبی ندارد
1403/02/29
اگزینوس ۲۵۰۰ به كابوس پردازنده‌های سامسونگ پایان می‌دهد؟
1403/02/29
حلقه هوشمند ارزان‌قیمت Rogbid 3 معرفی شد
1403/02/29
در آخرین روزهای كتاب و كتاب‌خوانی اردیبهشت ماه هدیه‌ی نقدی بلوجونیور را از دست ندهید
1403/02/29
اپل محدودیت مهم iOS را لغو كرد؛ اما با یك پیش‌نیاز بسیار سخت‌گیرانه
1403/02/29
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com