تماشا كنید: رونمایی از لباس فضانوردی جدید اسپیس ایكس برای پیاده‌روی فضایی

لباس فضانوردی جدید اسپیس ایكس كه برای پوشیدن در محیط خلاء طراحی شده، اندكی ضخیم‌تر و پیشرفته‌تر از لباس قبلی این شركت است.

تماشا كنید: رونمایی از لباس فضانوردی جدید اسپیس ایكس برای پیاده‌روی فضایینجوم و فضاعلمیچهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰مطالعه 4 دقیقهمیلاد میركانیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتلباس فضانوردی جدید اسپیس ایكس كه برای پوشیدن در محیط خلاء طراحی شده، اندكی ضخیم‌تر و پیشرفته‌تر از لباس قبلی این شركت است .

تبلیغاتاسپیس ایكس یكی از اجزای كلیدی مورد نیاز برای موفقیت پرتاب فضانوردی خصوصی بعدی‌اش را كه برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده، رونمایی كرده است.در ماموریت یادشده با نام «پولاریس دان»، قرار است اولین پیاده‌روی فضایی توسط فضانوردان خصوصی انجام شود؛ درنتیجه اسپیس ایكس باید لباسی را برای مسافرانش طراحی می‌كرد كه قادر به محافظت از آن‌ها دربرابر محیط خشن فضا باشد .

اكنون برای اولین‌بار فرصت تماشای این لباس فضانوردی جدید را به‌دست آورده‌ایم.لباس جدید اسپیس ایكس برای فعالیت‌های خارج از فضاپیما (EVA)، شباهت زیادی به لباس فضانوردی این شركت برای فعالیت‌های درون فضاپیما (IVA) دارد .

لباس كنونی فضانوردان اسپیس ایكس، برای پوشیدن در هنگام پرتاب و فرود فضاپیما طراحی شده است، اما برای استفاده در محیط خلاء مناسب نیست. درمقابل، لباس جدید EVA، دارای ویژگی‌هایی است تا ضمن افزایش تحرك فضانوردان، از آن‌ها در برابر فضای خلاء سرد و بدون هوا در خارج از فضاپیما محافظت كند .

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}تماشا در یوتیوبكریس دریك، مدیر تیم لباس فضانوردی اسپیس ایكس هنگام صحبت درباره‌ی لباس جدید در شبكه اجتماعی ایكس، گفت تلاش زیادی انجام شده است تا فضانوردان درون لباس در دمای مناسب قرار داشته باشند .

دریك همچنین به نمایشگر فرانما در طراحی كلاه ایمنی اشاره كرد كه داده‌های مربوط به دمای داخلی، رطوبت و فشار لباس را در مقابل دید فضانوردان قرار می‌دهد.جرد آیزاكمن، فرمانده ماموریت پولاریس دان نیز گفت: «از نظر زیبایی، لباس جدید ممكن است شبیه لباس IVA به‌نظر آید؛ اما آنچه در بطن لباس انجام شده، فوق‌العاده است .

»خدمه ماموریت پولاریس دان. از راست به چپ: سارا گیلیس، جرد آیزاكمن، اسكات پوتیت و آنا منون.SpaceXآیزاكمن قبلا تامین مالی و فرماندهی اولین ماموریت فضایی كاملا خصوصی اسپیس ایكس به نام اینسپریشن ۴ را در سال ۲۰۲۱ برعهده داشت .

اكنون وی با مجموعه ماموریت‌های جدید پولاریس دان قصد دارد تا علاوه‌بر جمع‌آوری پول برای امور خیریه، پروازهای فضایی خصوصی را به سطوح جدیدی ارتقا دهد.اسكات پوتیت، سرهنگ بازنشسته‌ی نیروی هوایی ایالات متحده به عنوان خلبان فضاپیما در كنار آیزاكمن حضور خواهد داشت .

سارا گیلیس و آنا منون، مهندسان ارشد عملیات‌ها در اسپیس ایكس نیز دو عضو دیگر خدمه‌ی پولاریس دان را تشكیل می‌دهند. این گروه چهار نفره امید دارد كه با ماموریت پیش‌رو، مرزهای سفر فضایی را درنوردد و با پرواز تا ارتفاع بیش از هزار كیلومتر، به دورترین نقطه‌ای از زمین برسد كه انسان‌ها از زمان آخرین ماموریت آپولو در بیش از ۵۰ سال پیش رفته‌اند .

خدمه چهار نفره پولاریس دان با لباس جدید فضانوردی اسپیس ایكس در كپسول دراگون نشسته‌اند.SpaceXمسیر پرواز ماموریت پولاریس دان، مداری بسیار بیضوی خواهد بود كه حضیض آن درحدود ۱۹۰ كیلومتر است و اوج آن به تقریبا ۱۲۰۰ كیلومتر می‌رسد .

فضاپیما سپس پس از چند گردش، ارتفاع اوج خود را به نزدیك ۱۴۰۰ كیلومتر افزایش خواهد دارد. هدف از رسیدن به چنین ارتفاعی، درك تاثیرات محیط فضا در آن فاصله بر بدن انسان و كپسول حامل فضانوردان است. درنهایت ارتفاع فضاپیما تا حدود ۷۰۰ كیلومتر كاهش می‌یابد تا سایر وظایف ماموریت ازجمله پیاده‌روی فضایی انجام شود .

بیشتر بخوانیدمیلیاردری كه با اسپیس ایكس به فضا سفر كرد، درصدد انجام پروازهای فضایی هیجان‌انگیزتر است27 بهمن 00مطالعه '6نخستین خدمه كاملا خصوصی اسپیس ایكس با فرود آبی تاریخی، ماموریتشان را به پایان رساندند28 شهریور 00مطالعه '4پولاریس دان ماموریتی پنج روزه خواهد بود و خدمه قصد دارند در طول این مدت، تا ۴۰ آزمایش انجام دهند .

برای مثال، آن‌ها می‌خواهند تصاویر پرتو ایكس از تابش‌ها در كمربند وان آلن (محدوده‌ی حلقه‌ای دربردارنده‌ی ذرات باردار پرانرژی در اطراف زمین) تهیه كنند و به بررسی مكانیزم‌هایی بپردازند كه موجب بیماری حركت در فضا می‌شوند .

لباس جدید به فضانوردان امكان می‌دهد تا كپسول دراگون را در فضا ترك كنند.SpaceXاز آنجایی كه كرو دراگون دارای هوابند نیست، كل كابین فضاپیما باید كم‌فشار باشد تا خدمه وظایف خارج از فضاپیما را انجام دهند. این امر به تغییراتی عمده در طراحی كپسول منجر شده است كه به فضای داخلی آن امكان می‌دهد دربرابر محیط خلاء مقاومت كند .

اسپیس ایكس همچنین یك سامانه‌ی اعمال فشار دوباره‌ی نیتروژن برای پایان‌دادن به وظایف EVA به ماموریت افزوده است. علاوه‌براین، نرده‌ها و پایه‌هایی درون فضاپیما نصب و یك رابط نردبانی در دهانه‌ی دریچه برای تسهیل خروج فضانوردان تعبیه شده است .

منبع : https://www.zoomit.ir/space/420794-spacex-polaris-dawn-eva-spacesuit-reveal/

مجله فن آوری

 
كربن دی‌اكسید ۱۰ برابر سریع‌تر از هر زمان در گذشته در جو افزایش می‌یابد
1403/02/31
گوشی ارزان جدید ناتینگ شاید نسخه تغییرنام‌یافته Phone 2a باشد
1403/02/30
رنگ آبی تیتانیومی احتمالاً از آیفون ۱۶ پرو حذف می‌شود
1403/02/30
با حضور ایلان ماسك، اینترنت استارلینك در اندونزی آغاز به‌ كار كرد
1403/02/30
چرا انسان‌تبارانی مانند ما تكامل پیدا كردند؟
1403/02/30
ایكس باكس بعدی شاید در سال ۲۰۲۶ عرضه شود
1403/02/30
ایرتگ ۲ اپل احتمالاً سال آینده از راه می‌رسد
1403/02/30
ستاره‌شناسان سرانجام راز دیرینه ستاره در حال فوران را كشف كردند
1403/02/30
بلومبرگ: مدل جدید مك استودیو و مك پرو تا اواسط ۲۰۲۵ رونمایی نمی‌شود
1403/02/30
گوشی‌های پرچمدار اندرویدی احتمالاً گران‌تر می‌شوند
1403/02/30
بازار كار مشاغل حوزه فناوری اطلاعات؛ بازاری با تقاضای جذب و متقاضی زیاد
1403/02/30
این نسخه جدید والپیپر ویندوز ۱۱ برای لپ‌تاپ‌های هوش مصنوعی است
1403/02/30
گلكسی زد فلیپ ۶ چین‌خوردگی نمایشگر نخواهد داشت؟
1403/02/30
پژوهشگران چینی بافت مغز را پس از ۱۸ ماه انجماد، احیا كردند
1403/02/30
می‌خواهید گلكسی S24 اولترا بخرید؟ دست نگه دارید! [تماشا كنید]
1403/02/30
سامسونگ اولین نمایشگر QD-LED دنیا را به‌نمایش گذاشت
1403/02/30
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com