قابلیت Modes and Routines در گوشی سامسونگ چیست؟ معرفی و آشنایی با روتین‌های كاربردی

قابلیت Modes and Routines در گوشی سامسونگ چیست؟ معرفی و آشنایی با روتین‌های كاربردیآموزش گوشی هوشمند و تبلتآموزشپنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰مطالعه 12 دقیقهمصطفی اصلاحیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتقابلیت Modes و Routines در گوشی سامسونگ طبق برنامه‌ای مشخص به اِعمال خودكار تنظیمات و بازگردانی آن‌ها به‌حالت قبل می‌پردازد؛ اما چگونه؟تبلیغاتهمه‌ی ما طبق برنامه‌ای خاص بسیاری از كارهای روزانه خود را با گوشی انجام می‌دهیم، مثلاً گوش كردن به موسیقی یا پادكست حین كار یا ورزش، وب‌گردی در مسیر رفت‌وآمد، چت‌كردن بعداز كلاس یا بعداز كار، بازی كردن در زمان استراحت و بسیاری موارد دیگر .

قابلیت‌ Modes and Routines در رابط كاربری ONE UI برای نخستین‌بار با نسخه ONE UI 5.1 معرفی شد و پس‌از مدتی با به‌روزرسانی سایر نسخه‌های رابط كاربری سامسونگ دردسترس كاربران قرار گرفت. این ویژگی اكنون به یكی از مهم‌ترین ابزار كاربردی‌ در ONE UI تبدیل شده است و امكان اجرای خودكار یا از راه‌دور بخشی از عملكردهای سیستمی در شرایط مختلف را فراهم می‌كند .

اما دقیقاً منظور از ویژگی‌های سیستمی چیست و چه تفاوتی بین Modes و Routines وجود دارد؟مصطفی اصلاحیبرنامه Shortcuts آیفون؛ تجربه شخصی‌سازی آزادانه با طعم اپلمطالعه '8كپی لینكقابلیت Modes and Routinesقابلیت Modes and Routines سامسونگ، ادامه‌ی توسعه‌ی ویژگی Bixby Routines در دستیار صوتی سامسونگ است كه پیش‌تر در دسترس كاربران قرار داشت، بااین تفاوت كه Modes and Routines اكنون جدای از بیكسبی كار می‌كند و امكان شخصی‌سازی دارد .

یكی از مشكلات بزرگ كاربران در مواجه با قابلیت Modes and Routines در گوشی سامسونگ نامفهوم بودن تفاوت این دو است. بخش Modes را می‌توان به‌عبارتی شاخه‌ای از قابلیت Digital Wellbeing سامسونگ درنظر گرفت. در Modes می‌توان حالتی را تنظیم كرد كه با راه‌اندازی آن مجموعه‌ای از تنظیمات فعال شوند و بعداز غیرفعال‌كردن آن تنظیمات به وضعیت قبلی برگردند .

بخش Routines نیز امكان خودكارسازی (Automation) پیكربندی و تنظیمات مختلف را براساس شرایطی كه كاربر تعریف می‌كند، دردسترس قرار می‌دهد. این بخش طیف وسیعی از انواع شروط و عملكردهای مختلف را شامل می‌شود و كاربر می‌تواند با طراحی آیكون، دسترسی سریع‌ به آن‌ها داشته باشد .

كپی لینكبخش Modesبخش Modes امكان تغییر تنظیمات كلی دستگاه و تغییر شكل ظاهری گوشی را فراهم می‌كند. این قابلیت می‌تواند با توجه به برنامه‌های زمانی و مكانی مختلف به‌صورت خودكار فعال یا غیرفعال شود یا خود كاربر به‌صورت دستی تنها با روشن‌خاموش كردن یك گزینه چند تغییر در وضعیت گوشی ایجاد كند .

Mode فعال و غیرفعال شدن تنظیمات انتخابی را فقط با یك اشاره ممكن می‌كندبرای مثال، با راه‌اندازی حالت Sleep در Modes می‌توان مشخص كرد تنظیمات بی‌صدا، Dark Mode و Power Saving و Do Not Disturb گوشی در بین ساعات مشخصی بدون اعمال دستی فعال شوند و با پایان بازه زمانی دوباره به حالت قبلی برگردند .

یا برای حالت Work، تنظیماتی را مشخص كرد كه با راه‌اندازی آن تمام برنامه‌هایی كه احتمال پرت‌كردن حواس كاربر را دارند، مسدود شوند.با Mode لازم نیست قبل‌از خواب یكی‌یكی این تنظیمات را اعمال كنید و صبح روز بعد مجدداً برای غیرفعال‌كردن آن‌ها وقت بگذارید .

درواقع، این امكان وجود دارد كه تنظیمات و شخصی‌سازی‌ها به صورت خودكار یا دستی با روشن‌كردن یك گزینه انجام شوند و بهره‌وری شما از گوشی افزایش یابد.كپی لینكآموزش راه‌اندازی Modes در گوشی سامسونگحالت‌های پیش‌فرض Modes شامل، Sleep ،Work ،Driving ،Excercise می‌شود كه می‌توانید آن‌ها را با توجه به برنامه‌‌ی زمانی و تنظیمات دلخواه خود راه‌اندازی كنید تا در زمان مقرّر فعال شوند و بعداز مدتی غیرفعال‌ شوند .

در ادامه حالت Sleep را در Modes مرحله‌به‌مرحله فعال می‌كنیم.عكس (۱)عكس (۲)عكس (۳)۱- وارد تنظیمات شوید و روی گزینه Modes and Routines بزنید.۲- اكنون برای فعال‌سازی حالت Sleep آن را انتخاب كنید. سامسونگ چند حالت دیگر نیز به‌صورت پیش‌فرض قرار داده است؛ اما اگر می‌خواهید حالتی را خودتان اضافه كنید باید روی آخرین گزینه یعنی Add mode بزنید .

۳- در این بخش می‌توانید تنظیمات و شرایط دلخواه خود را تعریف كنید.در بالای صفحه با لمس دكمه Turn on امكان فعال‌سازی دستی وجود دارد. در ردیف شماره (۱) می‌توانید مشخص كنید وقتی حالتی به طور دستی فعال شد تا چه زمانی فعال بماند .

در ردیف شماره (۲) امكان فعال‌سازی خودكار وجود دارد كه در ادامه به آن می‌پردازیم، در ردیف شماره (۳) و (۴) تنظیماتی مثل نور صفحه، صدای زنگ تماس و دریافت نوتیفیكیشن و... را می‌توان تنظیم كرد.برای افزودن فعال‌سازی خودكار مطابق با برنامه زمانی مشخص، روی ردیف شماره (۲) طبق تصاویر بالا بزنید و مراحل زیر را طی كنید .

عكس (۴)عكس (۵)عكس (۶)عكس (۷)۱- طبق فلش تصویر روی گزینه + بزنید تا به صفحه‌ی بعدی منتقل شوید. كادر بالای آن برنامه‌ی زمانی قبلی را نشان می دهد كه می‌توانید با خاموش كردن آن، مثلاً حین سفر، زمان‌بندی دیگری را برای اجرای خودكار حالت Sleep تعریف كنید .

۲- در این بخش با انتخاب بازه‌ی زمانی معیّن در بالا در قسمت نشان‌داده‌شده با كادر قرمز می‌توانید روزهای فعال هفته را به‌دلخواه مشخص كنید و روی دكمه Save در پایین صفحه بزنید.۳- اكنون به صفحه‌ی اول هدایت می‌شود و باید برای تعیین شروط روی Add condition بزنید و طبق عكس (۶) شروط دلخواه را فعال كنید .

این شروط می‌توانند براساس موقعیت مكانی و زمانی و اتصال به دستگاهی خاص فعال شوند.۴- درنهایت می‌توانید تصویر پس‌زمینه لاك‌اسكرین و هوم‌اسكرین را نیز تغییر دهید.كپی لینكبخش Routinesبخش Routines امكان شخصی‌سازی بیشتری دارد و براساس شرایط مختلف به‌صورت خودكار اجرا می‌شود .

بدین ترتیب، كاربران با مشخص كردن شرط‌ها (If) انتظار دارند كه عملیات مشخص‌شده در بخش نتیجه (Then) اجرا شوند. برای مثال، زمانی كه برنامه پخش موسیقی یا ویدئو (مثلاً برنامه یوتیوب) اجرا می‌شود، Dolby Atmos روشن شود .

كپی لینكآموزش راه‌اندازی Routines در گوشی سامسونگفعال‌سازی روتین‌ها به صورت خودكار یا دستی امكان پذیر است. درادامه آموزش راه‌اندازی یك روتین برای فعال‌شدن خودكار دالبی اتموس در زمان بازكردن برنامه‌ی یوتیوب را آموزش می‌دهیم .

عكس (۱)عكس (۲)عكس (۳)عكس (۴)۱- در تنظیمات وارد Modes and Routines شوید و از پایین صفحه روی Routines بزنید.۲- در بالای صفحه روی + بزنید.۳- در ردیف If شرط فعال‌شدن روتین را مشخص می‌كنید. آن را لمس كنید و از بین گزینه‌های موجود در صفحه بعد (عكس ۳) یك مورد را انتخاب كنید .

می‌توانید در نوار جست‌وجوی بالا مثلاً نام یك برنامه را جستجو كنید.برای آموزش فعال شدن خودكار دالبی اتموس با بازكردن برنامه‌ی یوتیوب باید از بین شروط Event وارد بخش Media is being played بشوید و برنامه یا برنامه‌های مدنظرتان را انتخاب كنید در اینجا ما YouTube را انتخاب كردیم و روی دكمه‌ی Done زدیم .

عكس (۵)عكس (۶)عكس (۷)عكس (۸)۴- اكنون در ردیف Then باید عملیات مدنظر را اضافه كنید، پس روی + بزنید.۵- سپس روی Sounds and Vibration بزنید.۶- گزینه Dolby Atmos را پیدا كنید و روی آن بزنید.۷- از پنجره‌ی بازشده به‌دلخواه تنظیمات را انتخاب كنید .

با انتخاب حالت Auto وضعیت دالبی اتموس براساس فایل درحال پخش به صورت خودكار تغییر می‌كند. درنهایت روی Done در پایین صفحه بزنید.عكس (۹)عكس (۱۰)۸- اكنون می‌توانید برای ذخیره روی دكمه Save بزنید یا درصورت لزوم شرایط و عملیات دیگری را نیز به‌هر بخش اضافه كنید تا روتین اختصاصی‌تر اجرا شود .

۹- با لمس Save به صفحه‌ی آخر منتقل می‌شوید كه در آن امكان تغییر نام و تعیین آیكون خاص وجود دارد. دقت كنید كه اگر در تعریف شروط در بخش If، فعال‌سازی روتین روی حالت دستی قرار بگیرد در پایان با پنجره‌ای مواجه می‌شوید كه پیشنهاد می‌كند آیكون روتین را روی صفحه در بین سایر ویجت‌ها و برنامه‌های گوشی نمایش دهد .

كپی لینكتفاوت و شباهت Modes و Routines هردو قابلیت Modes و Routines امكان فعال‌سازی خودكار و دستی را دارند؛ اما اجرای فقط یك حالت از Modes امكان‌پذیر است، درحالی كه می‌توان چندین Routines را به‌طور هم‌زمان فعال كرد .

بخش Modes سناریوهای كلی را آماده می‌كند درحالی كه Routines عملیات‌های مجزا و جزئی را دربر می‌گیرد.مثلاً مشخص كنید زمانی كه به بلوتوث دو خودرو X و Y وصل می‌شوید، Driving Mode فعال شود؛ اما با تعریف یك Routines مشخص كنید فقط وقتی به بلوتوث خودرو X وصل شدید، قفل گوشی همیشه باز باشد .

در بخش Routines اگر در قسمت شروط (If) چندین معیار تعریف شود باید تمام شروط فراهم باشند تا روتین فعال شود. علاوه‌بر این، می‌توان در قسمت فرایندهای اجرایی روتین یكی از حالت‌های Mode را انتخاب كرد؛ اما انتخاب روتین در تنظیم Mode ممكن نیست .

كپی لینككاربردی ترین روتین هااگر هنوز كاربردهای Modes & Routines برایتان شفاف نیست، با معرفی تعدادی از روتین‌های كارآمد با مزایای فوق‌العاده، به اهمیت وجود آن در گوشی سامسونگ پی‌ببرید. ۱- روتین Stolen Phone: برای پیدا كردن گوشی گم شده یا سرقتی كاربرد دارد .

شرط تعریف‌شده دریافت پیام است كه طبق تصویر می‌توانید مشخص كنید اگر با شماره‌ای خاص یا با هر شماره‌ای كلیدواژه‌ی خاصی به گوشی ارسال شد، آهنگ پخش شود و تمام ابزارهای ارتباطی روشن گردد. علاوه‌بر این‌ها امكان روشن‌كردن چراغ‌قوه نیز وجود دارد .

۲- روتین Work: با ورود به موقعیت مكانی خاصی فعال می‌شود و علاوه‌بر روشن شدن وای‌فای، تمام تنظیمات صدا (از نوتیفیكیشن تا پخش مدیا) را روی بی‌صدا قرار می‌دهد. ۳- روتین Rotation: برای فعال‌شدن چرخش خودكار صفحه نمایش در برنامه‌های دلخواه، مثل گالری .

۴- فعال‌شدن Power Saving در زمان شارژشدن گوشی: خواب‌بودن كاربر را با استفاده از ساعت هوشمند یا گوشی تشخیص می‌دهد و شارژ سریع، وای‌فای و دیتا را خاموش می‌كند و درنهایت بعداز پایان‌یافتن روتین به تنظیمات قبلی باز می‌گرداند .

۵- فعال‌شدن Power Saving وقتی گوشی درحال شارژ نباشد: وقتی گوشی درحال شارژشدن نیست، حالت Power Saving را برای ذخیره‌ی انرژی گوشی و حفظ شارژ باتری، فعال خواهد كرد.۶- روتین Home: با تعیین شرط موقعیت مكانی و اتصال به وای‌فای خانه، حالت شبكه‌ی موبایل روی 2G تنظیم می‌شود .

منبع : https://www.zoomit.ir/mobile-learning/419717-what-is-modes-and-routines-samsung/

مجله فن آوری

 
بیوگرافی جیم سایمنز؛ سرمایه‌داری كه با ریاضی معمای بازار را حل كرد
1403/02/31
هواوی احتمالاً گوشی تاشدنی جدید میت X6 را امسال عرضه می‌كند
1403/02/31
هوش مصنوعی iOS 18 احتمالاً اعلان‌ها را خلاصه‌سازی خواهد كرد
1403/02/31
این فلش عجیب ۲۰۰ سال اطلاعات را ذخیره می‌كند
1403/02/31
چگونه Activity Status را در اینستاگرام غیرفعال كنیم؟
1403/02/31
بهترین آل‌این‌وان‌های بازار [اردیبهشت ۱۴۰۳]
1403/02/31
بخش File Explorer ویندوز ۱۱ بازطراحی می‌شود
1403/02/31
سرعت شارژ گلكسی واچ ۷ تا ۵۰ درصد بهتر از واچ ۶ خواهد بود
1403/02/31
دو دانشجو مشكل عجیبی را كشف كردند كه به میلیون‌ها نفر خدمات رایگان لباس‌شویی می‌داد
1403/02/31
لپ تاپ ارزان ۲۰۲۴ آنر با ۱۶ گیگابایت رم رونمایی شد
1403/02/31
پروژه هیجا‌ن‌انگیز: مدل غول‌پیكر كنسول قدیمی گیم بوی
1403/02/31
تریدر بخت‌برگشته ۹۰ درصد از دارایی خود را برای خالق بیت‌كوین ارسال كرد
1403/02/31
هوش مصنوعی بی‌نیاز از اینترنت نقش پررنگ‌تری در اندروید پیدا می‌كند
1403/02/31
كربن دی‌اكسید ۱۰ برابر سریع‌تر از هر زمان در گذشته در جو افزایش می‌یابد
1403/02/31
گوشی ارزان جدید ناتینگ شاید نسخه تغییرنام‌یافته Phone 2a باشد
1403/02/30
رنگ آبی تیتانیومی احتمالاً از آیفون ۱۶ پرو حذف می‌شود
1403/02/30
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com