نرم‌افزار پرحاشیه‌ای كه خطر مرگ به‌همراه دارد؛ FDA فراخوان صادر كرد

سازمان غذا و دارو آمریكا می‌گوید استفاده از t:connect برای كنترل پمپ انسولین بسیار خطرناك است.

نرم‌افزار پرحاشیه‌ای كه خطر مرگ به‌همراه دارد؛ FDA فراخوان صادر كردنرم افزار و اپلیكیشنعلمیپزشكی و سلامتپنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰مطالعه 2 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتسازمان غذا و دارو آمریكا می‌گوید استفاده از t:connect برای كنترل پمپ انسولین بسیار خطرناك است .

تبلیغاتسازمان غذا و داروی آمریكا (FDA) به‌طور اضطراری فراخوانی برای نسخه‌ی ۲٫۷ اپلیكیشن t:connect صادر كرد. این اپلیكیشن برای iOS دردسترس قرار دارد و امكان كنترل پمپ انسولین t:slim X2 را دراختیار كاربران قرار می‌دهد .

FDA فراخوان‌ها را بر اساس میزان اهمیت و خطرناك‌بودن به سه دسته تقسیم می‌كند. فراخوان‌های Class I جدی‌ترین نوع هستند و برای محصولاتی كه پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد عوارض جانبی جدی یا مرگ دارند درنظر گرفته می‌شوند .

در دیابت نوع یك كه قبلاً با عنوان دیابت وابسته‌به انسولین شناخته می‌شد، لوزالمعده‌ی بیمار، انسولین بسیار كمی تولید می‌كند یا به‌طور كلی انسولینی از آن ترشح نمی‌شود. انسولین هورمونی است كه به ورود قند خون به سلول‌ها كمك می‌كند و درصورت كمبود این هورمون، قند در خون انباشته می‌شود كه حتی می‌تواند مرگ‌بار باشد .

احتمال دارد بیماران دیابت نوع یك، به‌دلیل فراموشی نتوانند تزریق دستی انسولین را همیشه به‌موقع انجام دهند؛ به‌همین دلیل، پمپ‌های انسولین راهكاری ایدئال برای بسیاری از بیماران محسوب می‌شوند. این پمپ‌ها براساس مقدار قند خون اندازه‌گیری‌شده، میزان مشخصی از انسولین را به‌صورت خودكار و در زمان‌های مشخص و حتی هنگام خواب به شخص بیمار تزریق می‌كنند .

كپی لینكمشكل اپلیكیشن t:connect چیست؟طبق اعلام FDA، باگ نسخه‌ی ۲٫۷ اپلیكیشن t:connect باعث نقص در عملكرد و راه‌اندازی مجدد آن می‌شود. این اپلیكیشن با هر بار كرش و راه‌اندازی مجدد، اتصال بلوتوث جدیدی برقرار می‌كند كه درنهایت منجر به خالی‌شدن سریع باتری پمپ انسولین می‌شود .

مقالات مرتبط:سلبریتی‌ها مخفیانه درحال پرداخت مبالغ هنگفت برای درمان‌های ضدپیری هستنداپل واچ مجوز پزشكی مهمی را از سازمان غذا و دارو آمریكا دریافت كردتزریق انسولین با خاموش‌شدن پمپ متوقف می‌شود و درنتیجه سطح این هورمون در بدن بیمار كاهش می‌یابد .

كمبود انسولین می‌تواند افزایش قند خون و حتی وضعیتی به نام كتواسیدوز دیابتی را به‌دنبال داشته باشد. مهم‌تر از همه اینكه قند خون بالا و كمبود انسولین تهدید جدی برای حیات بیمار محسوب می‌شوند.كپی لینككاربران t:connect چه‌كاری باید انجام دهند؟باگ نسخه‌ی ۲٫۷ اپلیكیشن t:connect در به‌روزرسانی ۲٫۷٫۱ آن برطرف شده؛ بنابراین، دانلود و نصب نسخه‌ی جدید برای همه‌ی كاربران ضروری است .

منبع : https://www.zoomit.ir/software-application/420834-tconnect-ios-app-recall/

مجله فن آوری

 
سرعت شارژ گلكسی واچ ۷ تا ۵۰ درصد بهتر از واچ ۶ خواهد بود
1403/02/31
دو دانشجو مشكل عجیبی را كشف كردند كه به میلیون‌ها نفر خدمات رایگان لباس‌شویی می‌داد
1403/02/31
لپ تاپ ارزان ۲۰۲۴ آنر با ۱۶ گیگابایت رم رونمایی شد
1403/02/31
پروژه هیجا‌ن‌انگیز: مدل غول‌پیكر كنسول قدیمی گیم بوی
1403/02/31
تریدر بخت‌برگشته ۹۰ درصد از دارایی خود را برای خالق بیت‌كوین ارسال كرد
1403/02/31
هوش مصنوعی بی‌نیاز از اینترنت نقش پررنگ‌تری در اندروید پیدا می‌كند
1403/02/31
كربن دی‌اكسید ۱۰ برابر سریع‌تر از هر زمان در گذشته در جو افزایش می‌یابد
1403/02/31
گوشی ارزان جدید ناتینگ شاید نسخه تغییرنام‌یافته Phone 2a باشد
1403/02/30
رنگ آبی تیتانیومی احتمالاً از آیفون ۱۶ پرو حذف می‌شود
1403/02/30
با حضور ایلان ماسك، اینترنت استارلینك در اندونزی آغاز به‌ كار كرد
1403/02/30
چرا انسان‌تبارانی مانند ما تكامل پیدا كردند؟
1403/02/30
ایكس باكس بعدی شاید در سال ۲۰۲۶ عرضه شود
1403/02/30
ایرتگ ۲ اپل احتمالاً سال آینده از راه می‌رسد
1403/02/30
ستاره‌شناسان سرانجام راز دیرینه ستاره در حال فوران را كشف كردند
1403/02/30
بلومبرگ: مدل جدید مك استودیو و مك پرو تا اواسط ۲۰۲۵ رونمایی نمی‌شود
1403/02/30
گوشی‌های پرچمدار اندرویدی احتمالاً گران‌تر می‌شوند
1403/02/30
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com