سفر یك‌روزه‌ زومیت به خط تولید محصولات پاكشوما

شركت تولیدی و صنعتی پاكشوما در مراسم ۴۹ سالگی خود از طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید در صنعت لوازم‌خانگی ایران رونمایی كرد.

سفر یك‌روزه‌ زومیت به خط تولید محصولات پاكشوماگزارش زومیتفناوریویدیوجمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵مطالعه 8 دقیقهبهزاد مرعشیانتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتشركت تولیدی و صنعتی پاكشوما در مراسم ۴۹ سالگی خود از طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید در صنعت لوازم‌خانگی ایران رونمایی كرد .

تبلیغاتشركت تولیدی و صنعتی پاكشوما با هدف تولید لوازم‌خانگی بزرگ و كوچك در سال ۱۳۵۴ تأسیس شد و دو روز پیش، به مناسبت چهل و نهمین سالروز تأسیس این برند، در مراسمی با حضور خبرنگاران، از دستاوردها و برنامه‌های آینده‌ی خود گفت .

شركت پاكشوما در روز ۱۷ اردیبهشت، كه آن را به‌عنوان «روز پاكشوما» در تقویم داخلی خود ثبت كرده است، خطوط تولیدی‌ جدیدش را رسماً افتتاح كرد. بزرگترین خط تولید یخچال در ایران و خاورمیانه، خط تولید سبد ظرفشویی و بزرگ‌ترین خط رنگ لوازم‌خانگی در خاورمیانه از جمله مواردی بود كه در این مراسم به آن‌ها اشاره شد .

درحال‌حاضر كارخانه‌های این شركت در مساحتی به وسعت ۳۰۰٬۰۰۰ مترمربع مستقرند و در آن چندین خط تولید مرتبط‌با گروه محصولات ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، یخچال، فریزر و كولر گازی درحال فعالیت هستند .

در ادامه به كارخانه‌ی پاكشوما سری زدیم تا با خطوط تولید و فضای كارخانه بیشتر آشنا شویم؛ پیشنهاد می‌كنیم ویدئوی كامل آن را تماشا كنید..h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .

ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}اكنون پاكشوما بزرگ‌ترین خط تولید یخچال در خاورمیانه را داردامیرعلی ابراهیمی، مدیركل اجرایی گروه پاكشوما در این مراسم گفت: اكنون خط تولید یخچال شركت پاكشوما بزرگترین خط تولیدی یخچال در ایران و خاورمیانه است كه طول آن به یك كیلومتر می‌رسد و ظرفیت تولید نیم‌میلیون دستگاه یخچال در سال را دارد .

با راه‌اندازی خط جدید یخچال پاكشوما، به‌زودی این شركت مدل‌های متنوع‌تر و به‌روز یخچال را به بازار ایران عرضه خواهد كرد.شركت پاكشوما، اولین خط تولید سبد ظرفشویی ایران را نیز در این روز افتتاح كرد. تولید سبد ظرفشویی پیچیدگی‌های بسیاری دارد؛ چراكه تعداد قطعات به‌كار رفته در آن بسیار زیاد است و به حدود ۳۰۰ قطعه می‌رسد و همچنین حدود ۵۰۰ نقطه‌جوش و اتصال مختلف دارد؛ این امر موجب شده بود كه سبد ظرفشویی تا به امروز از طرف شركت‌های خارجی تأمین شود و حالا به گفته‌‌ی پاكشوما، باتوجه‌ به افتتاح این خط و داخلی‌‌سازی این بخش، دیگر نیازی به واردات آن نیست .

شركت پاكشوما با هدف توسعه‌ی بازارهای داخلی و صادرات به كشورهای حوزه‌ی خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا و تبدیل‌شدن به یك برند معتبر بین‌المللی در عرصه‌ی محصولات لوازم‌خانگی، در این مراسم، بزرگ‌ترین خط رنگ لوازم‌خانگی خاورمیانه را نیز افتتاح كرد .

خط رنگ جدید پاكشوما با استفاده از تكنولوژی‌های مواد نانو، به دوام و تثبیت رنگ محصولات و جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی بدنه‌ی محصولات كمك می‌كند.عكاس: كیوان هندی / زومیتمدیركل اجرایی گروه پاكشوما همچنین گفت:در بازار جهانی لوازم‌خانگی، در طول ۴۰ سال گذشته، برندهای كمی موفق شدند بی‌وقفه فعالیت كنند و درحال‌حاضر این صنعت به سمتی می‌رود كه برندهای بزرگ، تعدادی از برندهای قدیمی را خریداری می‌كنند .

ابراهیمی دلیل این مسئله را انطباق‌پذیری و سرعت تغییر كم این برندها عنوان كرد. به غیر از دو برند كره‌ای ال‌جی و سامسونگ، حدود ۵ گروه بزرگ لوازم‌خانگی درحال فعالیت هستند كه هركدام حدود ۸ تا ۱۰ زیرمجموعه دارند .

ابراهیمی افزود اینكه گروه پاكشوما توانسته ۴۹ سال فعالیت مداوم داشته باشد، نشان می‌دهد كه پاكشوما با یك برنامه‌ی مدون در حال حركت است، در شرایطی كه بسیاری از برندهای لوازم خانگی از بازار حذف شدند. او همچنین اشاره كرد در بسیاری از محصولات جایگاه خوبی در بازار لوازم‌خانگی دارند و در چند محصول ویژه، به عنوان رهبر بازار لوازم‌خانگی ایران شناخته می‌شوند .

عكاس: كیوان هندی / زومیتامیرعلی ابراهیمی به تفاوت گروه پاكشوما با سایر برندها نیز اشاره كرد و البته از افتتاح دو دفتر تحقیق و توسعه و قطعات در كشور چین نیز خبر داد. او همچنین از برنامه‌های ویژه‌ی پاكشوما برای ۵۰ سالگی خبر داد و گفت: هدف ما این است كه در ۵۰ سالگی برند پاكشوما، برای ۵۰ سال بعد برنامه‌ریزی كنیم .

می‌خواهیم اعتماد مردم را بیشتر از گذشته جلب كنیم و به‌عبارتی هر مصرف‌كننده‌ی ایرانی، حداقل تجربه‌ی یك‌بار استفاده از محصولات پاكشوما را داشته باشد.در انتهای مراسم، من و كیوان هندی به‌همراه تعدادی از خبرنگاران به كارخانه‌ی بزرگ پاكشوما رفتیم تا به خطوط تولید پاكشوما نگاهی بیندازیم و با حال‌وهوای آن آشنا شویم .

این كارخانه‌ی بسیار بزرگ در شهرك صنعتی محمود آباد، حوالی شهر قم قرار دارد و در ۴ بخش فعالیت می‌كند. در ابتدا وارد مجموعه‌ی پرس‌كاری شدیم كه ۳۴ دستگاه پرس ۴۰ تا ۶۳۰ تن دارد و درواقع كل فرایند تولیدات فلزی برای تمامی محصولات در این سالن انجام می‌شود .

در این مجموعه كه حدود ۱۰۰٫۰۰۰ متر مربع وسعت دارد، علاوه‌بر سالن پرس‌كاری،‌ سالن رنگ،‌ پیش‌مونتاژهای تمام خطوط تولید، خط تولید سبد ظرفشویی، خط رنگ جدید و خط یخچال نیز قرار دارند.عكاس: كیوان هندی / زومیتیكی دیگر از ۴ مجموعه‌ی این كارخانه ۶۰٫۰۰۰ مترمربع وسعت دارد و شامل انبارهای قطعه و دو سالن تزریق می‌شود .

این سالن‌های تزریق در مجموع ۶۷ دستگاه را شامل می‌شوند كه كل فرایند تولید قطعات پلاستیكی برای تمام محصولات در همین بخش انجام می‌شود.پاكشوما درنظر دارد تا در آینده‌ای نزدیك صادركننده‌ی لوله‌های مسی كولر گازی باشدمجموعه‌ی دیگر در این كارخانه، خط تولید كولر گازی پاكشوما را شامل می‌شود و مجموعه‌ی آخر، در آینده‌ای نزدیك، بستر تولید لوله‌های مسی خواهد بود كه نیاز تمامی محصولات این شركت را برطرف خواهد كرد و پاكشوما برنامه‌هایی برای صادرات آن‌ نیز دارد .

عكاس: كیوان هندی / زومیتدر طول بازدید از كارخانه، رباتی از برند سرشناس KUKA توجهم را جلب كرد كه در خط تولید یخچال فعالیت می‌كند. KUKA شركتی نام‌آشنا در حوزه‌ی تولید ربات‌های صنعتی‌ است كه فعالیت و كار خود را از سال ۱۸۹۸ آغاز كرده و امروزه یكی از معتبرترین و قدیمی‌ترین شركت‌های سازنده‌ی ربات‌های صنعتی است .

از ربات‌های متنوع شركت KUKA در حوزه‌های مختلفی از جمله صنعت خودروسازی و تولید لوازم‌خانگی استفاده می‌شود. این ربات‌ها در بخش‌های مختلف از جوشكاری و پرس‌كاری گرفته تا رنگ‌آمیزی و بسته‌بندی و جابه‌جایی قطعات كاربرد دارند؛ پاكشوما از این ربات برای جا‌به‌جایی صفحه‌ی خم‌‌شده به مراحل بعدی فرآیند تولید استفاده می‌كرد .

منبع : https://www.zoomit.ir/report/420783-one-day-in-pakshoma-factory/

مجله فن آوری

 
سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ رونمایی شد؛ طراحی جدید، تاچ‌پد حرفه‌ای و پردازنده آرم
1403/02/31
انسان‌های ماقبل تاریخ چگونه فلزات را استخراج می‌كردند؟
1403/02/31
مایكروسافت از «كوپایلت + پی‌سی»‌ رونمایی كرد؛ عصر جدید كامپیوترهای ویندوزی
1403/02/31
مدیر اسبق اپل: نام آیفون و آیپد باید تغییر كند
1403/02/31
اپل مخفیانه كل ظرفیت لیتوگرافی ۲ نانومتری TSMC را رزرو می‌كند؟
1403/02/31
آیا نقص كیهانی در گرانش، بزرگ‌ترین نظریه اینشتین را به چالش می‌كشد؟
1403/02/31
مردی كه خودش را خالق بیت‌كوین می‌خواند، به دروغ‌گویی و جعل سند متهم شد
1403/02/31
صدای شبیه اسكارلت جوهانسون در ChatGPT جنجال‌آفرین شد
1403/02/31
مشكل بسیار عجیبی كه لباسشویی را برای دانشجوها رایگان می‌كرد!
1403/02/31
آیا انسان برای تعقیب طعمه در مسافت‌های طولانی تكامل یافته است؟
1403/02/31
تیك‌تاك احتمالا بدون الگوریتم معروفش ۱۰۰ میلیارد دلار قیمت دارد
1403/02/31
شیائومی: پوكو F6 پرو از گلكسی S24 پلاس بهتر است
1403/02/31
پروژه جاه‌طلبانه مایكروسافت؛‌ شكست اپل با ویندوز آرم و هوش مصنوعی
1403/02/31
خرید لاستیك دولتی - رینگو
1403/02/31
موتور ۲۰۲۴ لامبورگینی قدرت سرسام‌آور دارد و ۱۰ هزار دوردردقیقه می‌چرخد
1403/02/31
پروژه بزرگ ال‌جی و متا برای رقابت با اپل ویژن پرو لغو شد؟
1403/02/31
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com