ارائه ۲۶۲۷ فرصت شغلی برای كارجویان؛ در نمایشگاه كار ایران و دانشگاه شریف چه گذشت؟

در ششمین نمایشگاه كار ایران ۷۵ هزار و ۲۰۰ و در سیزدهمین نمایشگاه شریف ۲۱ هزار رزومه میان كارجویان و كارفرمایان تبادل شد.

ارائه ۲۶۲۷ فرصت شغلی برای كارجویان؛ در نمایشگاه كار ایران و دانشگاه شریف چه گذشت؟فناوری ایرانسه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴مطالعه 9 دقیقهمریم علیپورتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتدر ششمین نمایشگاه كار ایران ۷۵ هزار و ۲۰۰ و در سیزدهمین نمایشگاه شریف ۲۱ هزار رزومه میان كارجویان و كارفرمایان تبادل شد .

تبلیغاتنخستین نشست سازمان‌ها و نمایشگاه كار با حضور ۷۰ سازمان شركت‌كننده در دوره‌های اخیر نمایشگاه كار ایران و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد تا آمار و ارقام برآمده از این رویداد بررسی و درباره نقاط ضعف و قوت آن گفت‌وگو شود .

ششمین دوره نمایشگاه كار ایران ۲۵ تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در سالن‌های نمایشگاهی برج میلاد تهران و سیزدهمین دوره نمایشگاه كار شریف از ۲۱ تا ۲۳ آبان‌ همان سال در دانشگاه صنعتی شریف توسط شركت باما كار شریف (متولی نمایشگاه كار) و با همكاری جاب‌ویژن برپا شد و در آن‌ها در مجموع ۲۶۲۷ فرصت شغلی به كارجویان معرفی شد .

در این نشست پویان دلاوری، مدیر مجموعه‌ی باماكار شریف با ارائه گزارشی درباره نتایج این نمایشگاه‌ها جزئیات گزارش نمایشگاه كار شریف و نمایشگاه كار ایران را ارائه كرد.برپایه آمار سایت جاب ویژن، در سه روز برگزاری ششمین نمایشگاه كار ایران تعداد ۷۵ هزار و ۲۴۵ رزومه كارجویان حاضر با كارفرمایان تبادل شد و تعداد ارسال رزومه در روزهای برگزاری سیزدهمین نمایشگاه كار شریف به بیش‌ از ۲۱ هزار رزومه كارجویی می‌رسید .

كپی لینكجزئیاتی از نمایشگاه كار دانشگاه شریف؛ دیجی‌كالا در رتبه برتربر اساس آمار جاب‌ویژن، سیزدهمین نمایشگاه كار دانشگاه صنعتی شریف با حضور بیش از ۱۵ هزار بازدیدكننده، بیش از ۲۱ هزار رزومه میان كارجویان و كارفرمایان تبادل شد .

در این نمایشگاه بیشتر افراد جویای كار ۲۳ تا ۲۶ ساله بودند و كمترین كارجویان سنی بیشتر از ۴۳ سال داشتند. در واقع افراد زیر ۲۶ سال در مجموع حدود ۶۷ درصد كارجویان را تشكیل می‌دادند.این آمار هم از كارجویان حاضر در نمایشگاه كار شریف نمایشگاه جالب توجه است:افراد فارغ‌التحصیل ۴۸ درصد و دانشجویان ۵۲ درصد كارجویان را تشكیل می‌دادند .

این میان كمترین سهم با ۲ درصد مربوط به دانشجویان دكترا بود.۵۳ درصد كارجویان مرد و ۴۷ درصد زن بودند.بیشتر آن‌ها (۳۰ درصد) بدون سابقه كار و كمترین آن‌ها (۸ درصد) بیشتر از ۱۰ سال سابقه كار داشتند.بیشترین كارجویان (۱۷ درصد) خواستار حقوق ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان بودند .

میزان حقوق درخواستی كارجویانسابقه كارجویانمیزان تحصیلات كارجویانسن كارجویاندر این نمایشگاه همچنین ۱۹ سازمان ۶۰ تا ۱۰۰ درصد، ۵ سازمان ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۱۵ سازمان ۰ تا ۳۰ درصد رزومه‌ها را تعیین وضعیت كردند .

این فهرست سازمان‌های شاخص در تعیین وضعیت رزومه‌ها است:از این بین دیجی‌كالا با ۲۷ استخدام در صدر فهرست سازمان‌های شاخص قرار گرفته است و در پی آن، هایپراستار با ۱۰ استخدام در رتبه دوم و اسنپ‌گروپ و همكاران سیستم هر یك با ۸ استخدام در رتبه سوم قرار گرفتند .

در مجموع ۸۶ نفر از كارجویان در طول این نمایشگاه استخدام شدند. به گفته پویان دلاوری نسبت به دور قبل برگزاری نمایشگاه كار دانشگاه شریف، آمار دور سیزدهم رشدی تقریباً دوبرابری را نشان می‌دهد.میزان استخدام در سازمان‌ها در سیزدهمین نمایشگاه كار دانشگاه شریفبر اساس نتایج نظرسنجی سیزدهمین نمایشگاه كار شریف سازمان‌های برتر از نگاه كارجویان در شاخص گفت‌وگوی مناسب به‌ترتیب این موارد هستند: دیجی‌كالا، اسنپ‌گروپ و داریا .

دیجی‌كالا، اسنپ‌گروپ و داریا در شاخص گفت‌وگوی مناسب برترین سازمان‌های سیزدهمین نمایشگاه كار معرفی شدنددر شاخص معرفی مناسب سازمان نیز بار دیگر دیجی‌كالا و اسنپ‌گروپ در رتبه‌های اول و دوم و همراه اول در رتبه سوم قرار گرفته‌اند .

اما در نظرات كارجویان انتقاداتی هم درباره وضعیت استخدام‌ها و مدل برگزاری نمایشگاه مطرح شد. از جمله این موارد:طبق توضیح دلاوری موارد زیر شاخص‌های رتبه‌بندی سازمان‌ها است:نظرسنجی از كارجویان درباره بهترین برند كارفرمایی: كدام شركت در نمایشگاه كار بهتر از بقیه خود را معرفی كرد؟ثبت موقعیت‌های شغلی نمایشگاه كار تا یك هفته پیش از نمایشگاهارائه بازخورد و تعیین وضعیت رزومه‌های دریافتی نمایشگاه كار ثبت موقعیت شغلی كارآموزی یا بدون سابقه كاراعلام نفرات استخدام‌شده از طریق نمایشگاه كار به دبیرخانه نمایشگاهسازمان‌های برتر در نمایشگاه كار دانشگاه شریفرتبه‌بندی سازمان‌ها در سیزدهمین نمایشگاه كار شریفكپی لینك آخرین نمایشگاه كار ایران؛ خانومی به بهترین شكل خود را معرفی كرددلاوری با اشاره به اینكه در ششمین نمایشگاه كار ایران ۱۸۰۰ موقعیت شغلی تعریف شده بود، این جزئیات را از گزارش جاب‌ویژن مطرح كرد:این نمایشگاه بیش از ۲۰ هزار بازدیدكننده داشت .

۷۵ هزار رزومه میان كارجویان و كارفرمایان تبادل شد.افراد ۲۶ تا ۳۰ سال بیشترین و افراد ۴۱ سال به بالا كمترین میزان مشاركت را در میان كارجویان داشتند.۵۳.۲ درصد كارجویان دارای مدرك كارشناسی و ۳.۸ درصد دارای مدرك دكترا بودند۵۵ درصد كارجویان در ششمین نمایشگاه كار ایران مرد و ۴۵ درصد زن بودند .

بیشتر كارجویان (۲۳.۸ درصد) از ۲ تا ۵ سال سابقه كاری داشتند و ۱۳.۷ درصد هیچ‌گونه سابقه‌ای در این زمینه نداشتند.بیشترین حقوق درخواستی كارجویان ۶۰ میلیون تومان و كمترین ۲ تا ۳ میلیون تومان بوده است. این میان سهم حقوق درخواستی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در میان كارجویان بیشتر بوده و كمترین میزان درخواست مربوط به حقوق ۶۰ میلیون تومان به بالا است .

میزان تحصیلات كارجویانجنسیت كارجویانسابقه كار كارجویانحقوق درخواستی كارجویانبر اساس بررسی‌های آمار ششمین نمایشگاه كار ایران، در این دوره؛- ۳۷ سازمان ۶۰ تا ۱۰۰ درصد- ۱۰ سازمان ۳۰ تا ۶۰ درصد- ۱۷ سازمان ۰ تا ۳۰ درصد رزومه‌ها را تعیین وضعیت كرده‌اند .

سازمان‌های شاخص در تعیین وضعیت رزومه‌ها نیز این موارد بوده‌اند:مؤسسه خدمات مالی تدبیر حساب، سازه سیم پویش (هلدینگ عظام)، برسا نوین رای، بانك سامان، رستافن ارتباط، گروه حمل و نقل ادمیرال، ماتریس، زرینو، فناوران اطلاعات خبره و گروه صنعتی معدنی فولاد یزد ۱۰۰ درصد رزومه‌های ارائه‌شده را تعیین وضعیت كرده‌اند .

شركت فولاد یزد در این نمایشگاه ۴۸ استخدام داشته كه آمار قابل توجهی است، شركت مهندسی رستافن ارتباط با ۱۱ استخدام و كروز با ۹ استخدام در رتبه‌های اول تا سوم سازمان‌های شاخص در استخدام قرار گرفته‌اند. در مجموع ۹۵ نفر در ششمین نمایشگاه كار ایران استخدام شدند .

- پویان دلاوری، مدیر مجموعه‌ی باماكار شریفدرباره شاخص گفت‌وگوی مناسب این سه مورد سازمان‌های برتر از نگاه كارجویان بودند:۱. كروز ۲. خانومی ۳. گلستاندر این نمایشگاه همچنین شركت‌های خانومی، كروز و نستله در شاخص معرفی مناسب خود، به‌ترتیب بهترین شركت‌ها از نگاه كارجویان بوده‌اند .

در ادامه این نشست بعضی از نظرات انتقادی كارجویان درباره ششمین نمایشگاه كار ایران مطرح شد.چهار مورد زیر شاخص‌های رتبه‌بندی سازمان‌ها در ششمین نمایشگاه كار ایران است:تعریف موقعیت‌های شغلی نمایشگاه تا حداكثر یك هفته پیش از نمایشگاه در پنل جاب‌ویژنسازمانی كه در نگاه كارجوبان خود را بهتر از بقیه معرفی كند .

ارائه بازخورد و تعیین وضعیت رزومه‌های دریافتی در نمایشگاه كاراعلام نفرات استخدام‌شده از طریق نمایشگاه كار به دبیرخانه نمایشگاهبر این اساس سازمان‌های برتر این‌ها هستند:رتبه‌ی اول: خانومی، رتبه‌ی دوم:‌ صنایع تولیدی كروز و رتبه‌ی‌ سوم: شركت صنعتی بهشهر (هلدینگ صافولا)در این بررسی شركت‌های گروه صنایع استیل البرز و هفت الماس، مهندسی و ساخت برق و كنترل مپنا (مكو)، همكاران سیستم، مؤسسه خدمات مالی تدبیر حساب، گروه كوبل، بانك سامان و گروه صنعتی معدنی فولاد یزد به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند .

خانومی، به‌عنوان سازمان برتر شركت‌كننده در ششمین نمایشگاه كار ایران برگزیده شدنمایشگاه كار، رویدادی برای تعامل مستقیم كارجو و كارفرما است و در آن سازمان‌های شركت‌كننده موقعیت‌های شغلی مختلف خود را ارائه می‌كنند و كارجو با مراجعه به نمایشگاه كار علاوه بر كسب اطلاعات درباره شركت‌ها و ارسال رزومه، با نمایندگان هر سازمان به‌طور مستقیم وارد گفت‌و‌گو می‌شود .

ارتقای برند كارفرمایی و تأمین نیرو‌ی متخصص و برای قشر كارجو پیداكردن موقعیت شغلی مناسب، یادگیری و شبكه‌سازی از نتایج برگزاری نمایشگاه كار برای سازمان‌ها است.در ماه‌های پیش رو رویدادهای مرتبط دیگری برگزار خواهد شد:پنجمین نمایشگاه كار دانشگاه الزهرا ۱۰ تا ۱۲ تیر، رویداد اچ آر كندو ۱۴ مرداد، سومین نمایشگاه كار اصفهان نیمه دوم شهریور، نمایشگاه كار شیراز نیمه اول آبان، نمایشگاه كار دانشگاه شریف نیمه دوم آبان، نمایشگاه اچ‌آر ویژن در نیمه دوم دی و هفتمین نمایشگاه كار ایران ۲۴ تا ۲۶ بهمن .

منبع : https://www.zoomit.ir/tech-iran/422426-jobfair-meeting-presentation/

مجله فن آوری

 
اپل در اقدامی بی‌سابقه قیمت آیفون را در هند كاهش داد
1403/05/06
۲۰ راه ساده برای خنك ماندن در روزهای گرم تابستان
1403/05/06
از شبكه مخابراتی T-Mobile به‌دلیل نقض ضمانت قیمت‌های مادام‌العمر شكایت شد
1403/05/06
مدیرعامل دیجی‌كالا: وضعیت اقتصادی خراب اما فضا برای فعالیت استارتاپی مساعد است
1403/05/06
اپل داوطلبانه برای قانون‌مندكردن هوش مصنوعی تلاش می‌كند
1403/05/06
مدیرعامل كوینكس از تأثیر ETF‌ اتریوم بر پذیرش گسترده رمزارزها و رشد صنعت كریپتو می‌گوید
1403/05/06
آمازون بار دیگر به‌اتهام فرار مالیاتی در میلان زیر ذره‌بین قرار گرفت
1403/05/06
بعد از هواوی و شیائومی، اكنون نوبت میزو است تا خودرو برقی رونمایی كند
1403/05/06
مشخصات فنی گوشی میان‌رده ناتینگ‌فون 2a Plus در آستانه رونمایی فاش شد
1403/05/06
پلن‌های جدید سرور ابری ایران ابر دراك
1403/05/06
تیك‌تاك ابزاری مشابه شزم برای شناسایی موسیقی معرفی كرد
1403/05/06
ال‌جی می‌خواهد با كمك هوش مصنوعی، بهره‌وری كارخانه‌هایش را وارد سطح جدیدی كند
1403/05/06
هوش مصنوعی «گراك» ایلان ماسك از روی پست‌های مردم در پلتفرم ایكس آموزش می‌بیند
1403/05/06
داستان برند اوبر؛ سفری از جاده‌های پرخطر تا موفقیت
1403/05/06
بنچمارك پردازنده احتمالی گلكسی A56 فاش شد؛ هم‌پای اسنپدراگون ۸۸۸
1403/05/06
یكی از محبوب‌ترین ابزارهای پایش عملكرد سخت‌افزار، بی‌سروصدا برای ویندوز آرم منتشر شد
1403/05/06
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com