از ایده تا واقعیت نات كوین در كیف پول من!

اگر اهل فضای مجازی و گردش در شبكه‌های اجتماعی باشید، مطمئناً می‌دانید كه صحبت درباره قیمت و آینده نات كوین (Notcoin) به نقل محافل تبدیل شده است.

از ایده تا واقعیت نات كوین در كیف پول من!رپورتاژ آگهیسه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰مطالعه 8 دقیقهبخش تبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتاین مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرداگر اهل فضای مجازی و گردش در شبكه‌های اجتماعی باشید، مطمئناً می‌دانید كه صحبت درباره قیمت و آینده نات كوین (Notcoin) به نقل محافل تبدیل شده است .

تبلیغاتاگر اهل فضای مجازی و گردش در شبكه‌های اجتماعی باشید، مطمئناً می‌دانید كه صحبت درباره قیمت و آینده نات كوین (Notcoin) به نقل محافل تبدیل شده و كوچك و بزرگ همگی درباره آن صحبت می‌كنند؛ اگر اعترافی درباره نات كوین داشته باشیم، این اعتراف قطعاً چیزی جز این كه میم كوین تلگرام توانسته است به خوبی ذهن میلیون‌ها كاربر در سرتاسر جهان را به خود مشغول سازد، نخواهد بود .

حالا پس از لیست شدن نات كوین در بسیاری از صرافی‌های معتبر، از همان بازی ساده ضربه زدن به روی سكه در ربات تلگرامی به عنوان یك راه موثر در كسب درآمد دلاری یاد می‌شود. با ما در این مطلب همراه باشید تا با تاریخچه، وضعیت حال و چشم‌انداز آتی نات كوین بیشتر آشنا شوید .

كپی لینكنات كوین چیست؟تیم توسعه‌دهنده تلگرام سال‌ها پیش و در حوالی سال 2018 به سراغ راه‌اندازی شبكه بلاكچین لایه 1 به نام telegram open network رفت؛ همان پروژه‌ای كه این روزها از آن با نام اختصاری TON یاد می‌شود .

هرچند كه با وقوع حواشی متعدد در نهایت این پروژه به بنیاد TON سپرده شد؛ اما چه كسی است كه نداند پاول دورف پشت این شبكه قرار دارد؟! حالا و پس از تجربه موفق TON، تیم نزدیك به این بنیاد به سراغ راه‌اندازی پروژه جدیدی به نام نات كوین رفته‌اند؛ پروژه‌ای كه در نوع خود جنجال‌های زیادی را به پا كرد و در حال حاضر به الگوی پروژه‌های مشابهی همچون TapSwap، Timecoin، Hamster Kombat و موارد مشابه دیگر تبدیل شده است .

مرحله استخراج نات كوین را در واقع می‌توان در میان بازی‌های كریپتویی كسب درآمدی (Play-To-Earn) به شمار آورد كه كاربران با انجام این بازی به كسب درآمد نسبتاً خوبی دست پیدا كردند. تقریباً در اواسط نوامبر سال 2023 بود كه نسخه اولیه و بتای نات كوین بر روی تلگرام راه‌اندازی شد كه در واقع نوعی ربات تلگرامی بود و این امكان را برای كاربران فراهم می‌كرد تا با كلیك یا لمس آیكن سكه موجود در وسط این ربات، رمزارز NOT را استخراج و ماین نمایند .

در روزهای اولیه فعالیت این ربات، اعتقاد عموم بر این بود كه ربات نات كوین صرفاً تقلیدی از استخراج ارز دیجیتال بوده و صرفاً یك پول درون بازی به شمار می‌رود كه در دنیای واقعی ارزشی نخواهد داشت!عمده انتقاد فعالان دنیای كریپتو نسبت به بازی تلگرامی نات كوین بر این نكته متمركز شده بود كه نات كوین بر روی یك شبكه بلاكچین راه‌اندازی نشده و این كسب توكن‌ها به دلیل عدم ثبت در یك شبكه بلاكچینی تغییر ناپذیر، فاقد ارزش خواهد بود! با این وجود و به لطف حمایت تلگرام از نات كوین، این پروژه رمزارزی توانست به خوبی از پس این موانع بر آمده و در روزهای پایانی به تعداد كاربر 35 میلیونی دست پیدا كند كه در نوع خود رقم درخور توجهی است .

در 31 مارس و 1 روز مانده به پایان زمان استخراج نات كوین، تیم پروژه از كاربران خود خواستند تا در نظر سنجی مربوط به نرخ تبدیل سكه‌های درون بازی NOT تصمیم‌گیری نمایند كه نظر عموم كاربران تبدیل هر 1 میلیون سكه درون بازی به هزار توكن NOT بود .

عمل كردن به این نظر كاربران پس از عرضه اولیه نیز نشان از میزان اهمیت كابران و اعضای جامعه در مدیریت این رمزارز دارد.كپی لینكاعضای تیم توسعه دهنده نات كوین چه كسانی هستند؟پروژه نات كوین توسط مجموعه اوپن بیلدرز (Open Builders) راه‌اندازی شده كه شاید نام آن برای بسیاری از فعالان دنیای كریپتو آشنا باشد و تاكنون چیزهایی درباره سوابق این بنیاد شنیده باشند .

به طور كلی، تیم توسعه‌دهنده نات كوین از 10 عضو شكل گرفته كه ساشا پلاتوینوف (Sasha Plotvinov) مدیریت آن را عهده‌دار شده است. یكی از سوابق فعالیتی این مجموعه راه‌اندازی پروژه تون استارتر (Tonstarter) بود و به غیر از اطلاعات محدود، مطالب چندان زیادی در ارتباط با تیم توسعه‌دهنده منتشر نشده است .

البته پشتیبانی تمام قد TON و تلگرام از بازی نات كوین و اعطای تیك وریفای به این ربات تلگرامی اعتماد بسیاری از كاربران را به ادامه ماجرا جلب نمود و به نوعی به آن‌ها فهماند كه این لمس كردن و كلیك‌های پی‌درپی بدون نتیجه نخواهد بود! جالب است بدانید كه نات كوین سرمایه‌گذار اختصاصی نداشته و ماین آن كاملاً از سوی كاربران صورت گرفته است .

با عرضه شدن نات كوین بر روی بلاكچین TON و لیست شدن آن در بسیاری از صرافی‌ها كه در روز 27 اردیبهشت رخ داد، بسیاری از كاربران تلگرامی دیگر نسبت به فرصت از دست رفته خود افسوس خورده و حال به دنبال خرید نات كوین و كسب سود از طریق نوسانات قیمتی آتی آن هستند .

كپی لینكآیا ارتباطی بین نات كوین و مالك تلگرام وجود دارد؟!بسیاری از افرادی كه صفاتی همچون بزرگترین بازی Web3 را به نات كوین داده‌اند، محبوبیت این بازی P2E را بی‌ارتباط با تلگرام و پروژه TON نمی‌دانند؛ در واقع از همان روزهای ابتدایی راه‌اندازی نات كوین، صفحات اجتماعی متعلق به بنیاد TON و اشخاص وابسته به این بنیاد، به حمایت از این ربات تلگرامی پرداختند .

جالب است بدانید كه خود مجموعه Open Builders كه نات كوین ساخته و پرداخته ذهنی فعالان این مجموعه است، خود تحت بنیاد تون فعالیت می‌كند و به نوعی بازوی تأمین مالی و توسعه پروژه‌های جدید اكوسیستم TON به شمار می‌رود .

در طرف دیگر ماجرا نیز ارتباط مستقیم نات كوین با پیامرسان تلگرام قرار دارد. جالب است بدانید كه پاول دورف، مالك و بنیانگذار تلگرام، با استفاده از كانال تلگرامی خود در این بازی اسكواد تشكیل داده بود و حتی در بخشی از زمان استخراج نات كوین، گزینه‌ای تحت عنوان «Send Notcoins to Durov’s balance» به این معنی كه نات كوین‌ها را به حساب دورف ارسال كن، به این بازی اضافه شد و كاربران می‌توانستند با استفاده از این گزینه درصدی از موجودی نات كوین‌های خود را به حساب مالك تلگرام واریز نمایند .

به طور خلاصه، نمی‌توان منكر این واقعیت شد كه نات كوین وابستگی صد درصدی به تلگرام دارد و با هوشمندی كه تاكنون به خرج داده توانسته مانع دامپ قیمتی پس از عرضه اولیه گردد. كپی لینكآینده نات كوین به چه شكل خواهد بود؟با وجود آن كه هنوز 1 ماه از لیست شدن نات كوین در صرافی‌های رمزارزی نگذشته، این میم كوین در همین چند هفته اخیر توانسته رتبه 57 لیست برترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد و به یك بازا ر 2 .

07 میلیارد دلاری دست پیدا كند. به هنگام نگارش این مطلب، قیمت نات كوین در 24 ساعت گذشته رشد 62 درصدی داشته و ركورد جدید قیمت 0.02088 دلاری را به ثبت رسانده است. البته این رشد قیمتی صرفاً به 24 ساعت گذشته منحصر نشده و اگر نگاهی واقع‌بینانه به روند قیمتی نات كوین در هفته اخیر نیز داشته باشیم متوجه رشد خیره كننده 292 درصدی ارزش آن خواهیم شد .

به گزارش مجموعه كیف پول من، شاخص‌های مشاركت اجتماعی این رمزارز نیز رشد خوبی را به ثبت رسانده‌اند؛ به طوری كه شاخص دامیننس اجتماعی نات كوین از 40 درصد به 56 درصد و شاخص حجم اجتماعی آن نیز از 164 به 289 در 1 روز افزایش پیدا كرده است .

تمامی این آمارها نشانگر افزایش مشاركت جامعه كاربری و محبوبیت تقاضا برای خرید نات كوین است. توجه داشته باشید كه نات كوین در دسته میم كوین‌ها جای گرفته و سرمایه اصلی آن را وفادار جامعه كاربری شكل می‌دهد؛ همان طور كه این كامیونیتی قدرتمند دوج بود كه آن را به پادشاهی میم كوین‌ها در بازار رمزارزی رساند .

این اقبال عمومی و همچنین ابداعات تیم توسعه‌دهنده در استیكینگ نات كوین سبب شده تا به نظر بسیاری از افراد، نات كوین آینده قیمتی خوبی داشته باشد. هرچند كه سرمایه‌گذاری بر روی یك رمزارز بدون انجام تحلیل تكنیكال از وضعیت آن و صرفاً تحت تأثیر هیجانات بازار امكان‌پذیر نیست .

كپی لینكتحلیل تكنیكال نمودار قیمت نات كوینبراساس تحلیل‌های انجام گرفته، اعتقاد بر این است كه شاخص‌های تكنیكال خبر از تداوم روند صعودی قیمت نات كوین خبر داده است و در حالتی كه نات كوین بتواند مومنتوم را حفظ نماید با افزایش فشار خرید ممكن است به قیمت 0 .

10 دلار نیز دست پیدا كند. در اندیكاتور MACD نیز شاهد برجسته شدن یك تقاطع صعودی هستیم كه خط مكدی بالاتر از این خط سیگنال قرار دارد و به نظر می‌رسد كه این اندیكاتور نیز روند رو به رشد را تائید كرده است.از سوی دیگر، شاخص CMF در سطح 0 .

12 قرار داشته كه به معنای جریان مثبت سرمایه به نات كوین است و در حال حاضر قدرت در بازار نات كوین در دستان خریداران این رمزارز قرار دارد. البته در این میان نباید از اندیكاتور قدرت نسبی (RSI) غافل گردید، این شاخص بر روی عدد 73 قرار داشته كه به معنی این است خرید نات كوین در منطقه اشباع قرار گرفته است .

اندیكاتور متحرك ساده (SMA) نیز با نظر شاخص RSI موافق بوده و به نظر می‌رسد كه اصلاح قیمتی قریب‌الوقوع باشد.به طور كلی انتظار می‌رود در صورت تغییر احساسات حاكم بر بازار، نات كوین در قیمت 0.016 دلار تثبیت و در صورت كاهشی شدن روند قیمت آن به كانال 0 .

010 دلاری سقوط نماید.كپی لینككسب درآمد از نات كویناز تاریخ 13 فروردین 1403 استخراج نات كوین متوقف شده و این پروژه رمزارزی فاز جدیدی از رودمپ خود را شروع كرده است. البته اگر جزو آن دسته از افراد خوش شانسی هستید كه در ایام استخراج بیت كوین موفق به ماین این رمزارز شده و باز هم به دنبال كسب نات كوین رایگان هستید، استیكینگ و سپرده‌گذاری نات كوین در درون ربات می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد .

منظور از استیكینگ نات كوین، قفل شدن این رمزارز برای بازه زمانی 1 ماهه و دریافت سود از این طریق است؛ یعنی پس از گذشت 1 ماه علاوه بر نات كوین‌های اولیه خویش، نات كوین‌های بیشتری را به عنوان سود دریافت می‌كنید .

گزینه دیگر موجود برای كسب درآمد از نات كوین، ترید آن است؛ هرچند كه استخراج نات كوین تمام شده ولی خرید ارز دیجیتال در حالت فعلی كه نات كوین در صرافی‌های مختلفی لیست شده گزینه معقولی به نظر می‌رسد. با خرید نات كوین در كف قیمتی و داشتن یك استراتژی معاملاتی صحیح به راحتی می‌توانید از روندهای صعودی این رمزارز برای كسب سود بهره ببرید .

كپی لینكخرید و فروش نات كوین در ایرانهمان طور كه در مطالب فوق مشاهده كردید، نات كوین را می‌توان رمزارز آینده‌داری معرفی نمود كه سرمایه‌گذاری بر روی آن سودآور است. هرچند كه مسئله تحریم‌ها همواره مشكل‌ساز بوده و این مشكلات به دنیای كریپتوكارنسی نیز تسری یافته است؛ اما خوشبختانه با ورود صرافی‌های ایرانی معتبر همچون كیف پول من كه هم از امنیت بالایی برخوردار هستند و هم از تحریم‌های مالی علیه كاربران ایرانی تبعیت نمی‌كنند، این مشكل حل شده است و از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال در چنین صرافی‌هایی امكان كسب سودهای كلان بازار وجود دارد .

مجموعه كیف پول من با بیش از چندین سال سابقه فعالیتی در حوزه رمزارزها و پشتیبانی سریع از ارزهای دیجیتال جدید بازار بر سر زبان‌ها افتاده است. مسلماً تصور این كه بدون تحریم و با استفاده از وجه رایج كشور نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال آن هم با ارزش دلاری اقدام كنید، تصور شیرینی است و خبر خوب این كه حال با سر زدن به وب‌سایت كیف پول من متوجه خواهید شد این موضوع در حد تصور باقی نمانده و به واقعیت تبدیل شده است .

منبع : https://www.zoomit.ir/pr/422435-kifpool-me-notcoin/

مجله فن آوری

 
آیا باید رمز گوشی خود را با شریك زندگیمان به اشتراك بگذاریم؟
1403/05/05
تصاویر جدید پیكسل ۹ پرو فولد لو رفت؛ گوشی تاشدنی مورد انتظار گوگل
1403/05/05
در صورت انفجار ستاره غول‌پیكر ابط‌الجوزا، آسمان شب چقدر روشن خواهد شد؟
1403/05/05
سامسونگ و مك‌آفی برای محافظت از گوشی‌های گلكسی، همكاری‌شان را ادامه می‌دهند
1403/05/05
شگفتی دانشمندان از كشف «اكسیژن تاریك»؛‌ آیا باید درمورد منشاء حیات بازنگری كنیم؟
1403/05/05
ردیت موتور جست‌وجوی بینگ را مسدود كرده است؛ فقط نتایج گوگل به‌درستی كار می‌كند
1403/05/05
آینده نامعلوم OpenAI: احتمال ورشكستگی در كمتر از ۱۲ ماه با زیان ۵ میلیارد دلاری
1403/05/05
خریدار گلكسی واچ اولترا از مشكل عجیب این ساعت پرچمدار می‌گوید
1403/05/05
دسترسی به گوشی‌های اندروید از كامپیوتر ویندوز ۱۱ بسیار ساده و آسان می‌شود
1403/05/05
بازی فورتنایت به اپ‌استور iOS در اروپا بازمی‌گردد و از گلكسی‌استور سامسونگ خارج می‌شود
1403/05/05
آنر X60i معرفی شد؛ گوشی ارزان اندرویدی با شباهت ظاهری فراوان به آیفون
1403/05/05
مدل ویژه پوكو F6 شیائومی با طرح ددپول و ولورین رونمایی شد
1403/05/05
اتفاق تاریخی؛ آیفون در بازار موبایل چین به رتبه ششم سقوط كرد
1403/05/05
هوش مصنوعی جمینای گوگل از امروز با دسترسی به مدل Flash بسیار سریع‌تر می‌شود
1403/05/05
لوگوی گوگل به‌مناسبت آغاز المپیك ۲۰۲۴ پاریس، تغییر كرد
1403/05/05
اج ۵۰، «باریك‌ترین گوشی دنیا با استاندارد نظامی MIL-STD-810H» یازدهم مرداد از راه می‌رسد
1403/05/05
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com