مدیرعامل TSMC: هیچ علاقه‌ای به تصاحب كارخانه‌های اینتل نداریم

مدیرعامل TSMC می‌گوید شركت تحت مدیریتش، هیچ برنامه‌ای برای خرید كارخانه‌های اینتل ندارد.

مدیرعامل TSMC: هیچ علاقه‌ای به تصاحب كارخانه‌های اینتل نداریمكسب و كارسخت افزارمطالب پردازندهجمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵مطالعه 2 دقیقه امیر عبدالملكیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتمدیرعامل TSMC می‌گوید شركت تحت مدیریتش، هیچ برنامه‌ای برای خرید كارخانه‌های اینتل ندارد .

تبلیغاتچالش‌های اینتل در جذب مشتری برای بخش Foundry خود، تردیدهایی را در خصوص موفقیت استراتژی IDM 2.0 پت گلسینگر ایجاد و گمانه‌زنی‌هایی را مبنی‌بر احتمال فروش یا واگذاری بخش تولید تراشه‌ی اینتل تقویت كرده است .

به‌روایت تامزهاردور، با توجه به پیچیدگی و هزینه‌های بالای ساخت تراشه، تعداد شركت‌هایی كه قادر به خرید و مدیریت كارخانه‌های اینتل باشند، بسیار محدود هستند. TSMC به‌عنوان یكی از بزرگ‌ترین تولیدكنندگان جهانی تراشه، اعلام كرده كه تمایلی به خرید كارخانه‌های اینتل ندارد .

سی سی وی، مدیرعامل TSMC، در پاسخ به سؤالی درباره‌ی احتمال خرید كارخانه‌های تولید تراشه‌ی اینتل از سوی این غول تایوانی به صراحت گفت چنین اتفاقی نخواهد افتاد.خرید كارخانه‌های اینتل برای هر شركتی، معامله‌ای بزرگ محسوب می‌شود، چراكه تصاحب ظرفیت تولید اینتل از نظر مالی، فناوری، مقرراتی و شاید حتی ایدئولوژیكی چالش‌برانگیز است .

اینتل ظرفیت‌های تولید بسیار بزرگی دارد. تیم آبی می‌تواند از نظر تولید و هزینه با TSMC و سامسونگ فاندری رقابت كند. اگرچه TSMC سرمایه‌ی زیادی در اختیار دارد، اما احتمالاً برای این شركت دشوار خواهد بود كه چنین معامله‌ی بزرگی را تأمین مالی كند .

چالش دیگر در صورت خرید كارخانه‌های اینتل توسط TSMC، وجود تأسیسات تكراری و تفاوت‌های عمده خواهد بود كه منجر به افزایش هزینه‌ها و كاهش حاشیه‌ی سود برای بزرگترین تولیدكننده‌ی قراردادی تراشه‌های جهان خواهد شد .

مقالات مرتبطرئیس شورای ملی علوم تایوان: TSMC می‌خواهد واحدهای تولید تراشه بیشتری در اروپا تأسیس كندسامسونگ و TSMC به‌دنبال تولید تراشه در امارات متحده هستند؛ گزارش وال‌استریت ژورنالاینتل با تخصیص بودجه‌ی تحقیق و توسعه‌ای بالغ بر ۱۶٫۵ میلیارد دلار، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در پژوهش‌های بنیادی فراتر از محصولات و تولیدات نیمه‌رسانای كنونی خود انجام می‌دهد .

در مقابل، اگرچه شركت TSMC نیز به تحقیقات می‌پردازد، اما میزان هزینه‌هایش در پروژه‌های پژوهشی بنیادی به اندازه‌ی اینتل نیست كه نشان از تفاوت رویكرد ایدئولوژیك این دو شركت دارد. اینتل به‌طور كلی به‌دلیل اجرای پروژه‌های بزرگ و پرهزینه شناخته می‌شود، درحالی‌كه TSMC به واسطه‌ی ساختار سازمانی انعطاف‌پذیر خود مشهور است .

منبع : https://www.zoomit.ir/business/428319-tsmc-not-interested-buying-intels-fabs/

مجله فن آوری

 
تمامی گوشی‌های هوشمند در آمریكا با سمعك‌ها سازگار می‌شوند
1403/07/27
خودرو فرمول یك مك‌لارن به لوگوهای بیشتری از گوگل كروم مجهز شد
1403/07/27
چطور تعداد سلول‌ها با داده‌های خاص را در اكسل بشماریم؟
1403/07/27
لپ‌تاپ میان‌رده ۲۰۲۴ اینفینیكس با نمایشگر اولد و پردازنده نسل ۱۳ معرفی شد
1403/07/27
مدیر ارشد آمازون خطاب به كارمندان: به محل كار برگردید یا استعفا دهید
1403/07/27
رشد ۲۰ درصدی فروش آیفون‌های جدید در چین؛ گوشی‌های اپل پرقدرت ظاهر شدند
1403/07/27
مدیرعامل TSMC: هیچ علاقه‌ای به تصاحب كارخانه‌های اینتل نداریم
1403/07/27
تماشا كنید: جعبه‌گشایی گوشی ریلمی GT7 Pro در زیر آب!
1403/07/27
چطور با گوشی pdf بسازیم؟ آموزش ساخت پی دی اف با گوشی اندرویدی
1403/07/27
سرویس اپل پی ازاین‌پس در مرورگرهای متفرقه هم كار می‌كند
1403/07/27
تغییر بزرگ در تیم مدیریت گوگل؛ رئیس واحدهای جست‌و‌جو و تبلیغات تغییر می‌كند
1403/07/27
تصاویر رسمی شیائومی اسمارت بند ۹ اكتیو لو رفت
1403/07/27
پرچمدار كامپكت جدید ردمی نمایشگر ۶٫۳ اینچ و باتری پرظرفیت خواهد داشت
1403/07/27
خالق بازی خاطره‌انگیز Dead Space از احتمال ساخت نسخه جدید می‌گوید
1403/07/27
هكری كه با یك پست در ایكس قیمت بیت‌كوین را افزایش داده بود، دستگیر شد
1403/07/27
نتفلیكس: كاربران روزانه ۲ ساعت را در پلتفرم ما سپری می‌كنند
1403/07/27
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com