اپل از كارمند سابقش به‌دلیل افشای اطلاعات محرمانه شكایت كرد

كارمند سابق اپل كه در افشای اطلاعات اپلیكیشن Journal نقش داشت، حالا باید در دادگاه جواب‌گو باشد.

اپل از كارمند سابقش به‌دلیل افشای اطلاعات محرمانه شكایت كردكسب و كارفناوریپنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰مطالعه 2 دقیقهمبین احمدیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتكارمند سابق اپل كه در افشای اطلاعات اپلیكیشن Journal نقش داشت، حالا باید در دادگاه جواب‌گو باشد .

تبلیغاتاپل با تشكیل پرونده علیه كارمند سابقش به نام اندرو اود در دادگاه ایالتیِ كالیفرنیا، او را به نقض قرارداد محرمانگی و همچنین نقض قوانین كار متهم كرد. بر اساس ادعای اپل، اندرو اود اطلاعات محرمانه‌ را دردسترس رسانه‌ها و كارمندان سایر شركت‌ها قرار داده است .

خالق آیفون و مك بوك خواستار محاكمه‌ ازطریق هیئت‌منصفه و بیش از ۲۵٬۰۰۰ دلار غرامت شده است.اود زمان كوتاهی پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۱۶، به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار به تیم iOS پیوست. او روی بهینه‌سازی عملكرد باتری كار می‌كرد و به‌همین‌دلیل به ده‌ها مورد از حساس‌ترین پروژه‌های اپل دسترسی داشت .

اپل در پرونده‌ی دادگاه می‌گوید اندرو اود در یك بازه‌ی زمانی پنج ساله از آیفونِ كاری خود برای افشای اطلاعاتی درباره‌ی بیش‌از ۶ محصول و سیاست اپل استفاده كرده، ازجمله اپلیكیشن Journal و هدست واقعیت مجازی اپل یعنی ویژن پرو .

ظاهراً او اطلاعاتی درباره‌ی سیاست‌های توسعه‌ی محصول، استراتژی سازگاری با نهادهای رگولاتوری و تعداد كارمندان را نیز فاش كرده است. اپل می‌گوید اود در سال ۲۰۲۳ فهرست قابلیت‌های نهایی نرم‌افزار Journal را كه هنوز معرفی نشده بود، ازطریق تماس تلفنی در اختیار یكی از روزنامه‌نگاران وال‌استریت ژورنال قرار داد .

این وب‌سایت در همان ماه گزارشی جامع با محوریت اپلیكیشن Journal منتشر كرد.ظاهراً اود ازطریق پیام‌رسان رمزنگاری‌شده‌ی سیگنال بیش‌از ۱٬۴۰۰ پیام برای روزنامه‌نگار وال‌استریت ژورنال و همچنین بیش‌از ۱۰٬۰۰۰ پیام متنی برای روزنامه‌نگاری در سایت اینفورمیشن ارسال كرده است .

بخش دیگری از افشاگری‌های اندرو اود به ویژن پرو و سایر محصولات سخت‌افزاری ارتباط داشت. مقاله‌های مرتبطاپل كارمندان سابق خود را به سرقت اسرار تجاری تراشه‌هایش متهم كردپروژه اسرارآمیز تایتان؛ مهندس سابق اپل زندانی می‌شوداپل می‌گوید اقدامات اود «گسترده و هدفمند» بوده‌اند .

ظاهراً اود در اعترافاتش گفته هدفش از افشای اطلاعات، این بوده است كه محصولات و ویژگی‌هایی را كه با آن‌ها مخالف است،‌ از بین ببرد.به گفته‌ی اپل، اطلاعات فاش‌شده توسط اود به انتشار حداقل پنج مقاله‌ی خبری با محوریت اطلاعات محرمانه‌ كمك كردند و باعث شدند اپل نتواند با برخی از محصولات جدیدش مردم را غافل‌گیر كند .

اپل در اواخر سال ۲۰۲۳ از اقدامات خرابكارانه‌ی اندرو اود مطلع شد و سریعاً او را خراج كرد. ظاهراً اود در جلسه‌ای با مدیران اپل افشای هرگونه اطلاعات را تكذیب كرده بود. اپل می‌گوید اود در همان روز به سرویس بهداشتی رفت و مدارك پرتعدادی را از آیفون كاری‌اش حذف كرد، ازجمله اپلیكیشن سیگنال و پیام‌های موجود در آن .

منبع : https://www.zoomit.ir/business/418790-apple-sues-former-employee-leaking-journal-app/

مجله فن آوری

 
عفونت كووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود كه ویروس درون او به گونه‌ای جدید تكامل یافت
1403/02/08
گوشی موردانتظار میزو نمایشگر تخت با حاشیه سفید و مشكی خواهد داشت
1403/02/08
شیائومی پاوربانك ۲۰ هزار میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۳۳ وات و قیمت ارزان رونمایی كرد
1403/02/08
تلسكوپ جیمز وب نشانه‌های قمر فراخورشیدی را در اطراف ستاره‌ای ناكام آشكار كرد
1403/02/08
مدل زرد ناتینگ فون 2a احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود
1403/02/08
پردازنده گیمینگ این كنسول دستی را هیچ كنسول دیگری ندارد
1403/02/08
این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الكتریكی با سرعت ۶ كیلومتربرساعت است
1403/02/08
گزارش‌ها از وضعیت بغرنج ویژن پرو؛ نظرسنجی اپل رسماً شروع شد
1403/02/08
شركت هوش مصنوعی ایلان ماسك سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌كند؟
1403/02/08
از تلویزیون قابل حمل تا پنل OLED شفاف؛ گزارش زومیت از نمایشگاه ال‌جی در ابوظبی [تماشا كنید]
1403/02/08
واتساپ در هند غیرفعال می‌شود؟
1403/02/08
گوشی جدید ناتینگ ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
1403/02/08
گوگل ۳ میلیارد دلار روی دیتاسنتری در آمریكا سرمایه‌گذاری می‌كند
1403/02/08
تماس با شماره‌های ذخیره‌نشده در واتساپ ساده‌تر می‌شود
1403/02/08
ابداع ماده‌ای رسانا كه هرچه به آن ضربه بزنید، سفت‌تر می‌شود
1403/02/08
رنگ‌بندی كامل هواوی واچ فیت ۳ فاش شد؛ ساعتی با طراحی آشنا
1403/02/08
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com