شاید باور نكنید؛ ولی كشور تایوان اسكلت صنعت هوش مصنوعی است

شركت‌های تایوانی بازار سرورهای هوش مصنوعی را قبضه كرده‌اند و حدود ۹۰ درصد از تولیدات این حوزه در تایوان انجام می‌شود.

شاید باور نكنید؛ ولی كشور تایوان اسكلت صنعت هوش مصنوعی استسخت افزاركسب و كارفناوریپنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰مطالعه 2 دقیقهمحمد دزفولیانتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتشركت‌های تایوانی بازار سرورهای هوش مصنوعی را قبضه كرده‌اند و حدود ۹۰ درصد از تولیدات این حوزه در تایوان انجام می‌شود .

تبلیغاتدولت تایوان جلسه‌ای با ۲۰ رهبر حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در یكی از پارك‌های فناوری شمال این كشور برگزار كرد. بر اساس اطلاعات منتشرشده در این جلسه، تایوان بازار سرورهای هوش مصنوعی را به تصرف خود درآورده است .

شركت‌های تایوانی توانسته‌اند ۹۰ درصد از بازار جهانی سرورهای AI را در اختیار بگیرند. گفته می‌شود تقریباً همه‌ی سرورهای هوش مصنوعی كه با برندهای آمریكایی عرضه می‌شوند، به تولیدكنندگان تایوانی وابسته هستند .

گزارش نشان می‌دهد كه هدف از دیدار دولت‌مردان تایوان با نمایندگان و صاحبان صنایع الكترونیك و ICT، بررسی وضعیت فعلی و پتانسیل‌های رشد و گسترش صنعت بوده است. از دیدگاه شركت‌كنندگان، هنوز فرصت‌های بزرگی در بازار سرورهای AI وجود دارد و تقاضا برای این محصولات رو به افزایش است .

طبق گزارش دیجی‌تایمز، اجزای كلیدی سرورهای AI نسبت‌به آنچه برای سرورهای عمومی خریداری می‌شود گران‌تر هستند؛ به‌عنوان مثال، گفته می‌شود كه زیرلایه‌ی مورد استفاده در تراشه‌ی AI تقریباً ۱۰ برابر گران‌تر از زیرلایه‌‌ای است كه برای ساخت تراشه‌ی سرور معمولی به‌كار می‌رود .

ضرایب مشابهی نیز درباره‌ی قیمت پاور های متصل به سرورهای AI، تجهیزات خنك‌‌كننده و موارد دیگر مطرح شده است.به‌نقل از وزارت اقتصاد تایوان، این كشور ۸۳ درصد از كل سرورهای جهان را تولید می‌كند. دررابطه‌با سرورهای AI، این میزان به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد و زمانی كه تأمین‌كنندگان با برند آمریكایی نیز در نظر گرفته شود، به ۱۰۰ درصد می‌رسد .

اعداد یادشده برای دولت و صاحبان صنایع تایوانی بسیار خوشایند است، اما می‌تواند برای كشورهای دیگر نگران‌كننده باشد. به‌همین دلیل آمریكا و دولت‌های اروپایی شروع به سرمایه‌گذاری عظیمی برای توسعه‌ی صنعت نیمه‌هادی بومی خود كرده‌اند تا از هرگونه شوك اقتصادی ناشی از یك جنگ نظامی احتمالی در تنگه‌ی تایوان پیشگیری كنند .

مقالات مرتبطپیشرفته‌ترین كارخانه تراشه‌سازی ژاپن را شركت تایوانی TSMC احداث می‌كندارزش بازار TSMC به‌لطف هوش مصنوعی ركوردشكنی كردپردازنده‌های یك نانومتری برای بازنویسی استانداردها از راه می‌رسندتایوان در تلاش است تا تمركز صنایع مختلف را از داخل خاك این كشور كاهش دهد، مانند آنچه اخیراً با سرمایه‌گذاری‌های TSMC در آمریكا، ژاپن و آلمان دیده‌ایم .

علاوه‌بر این، در جلسه‌ی مذكور بر ورود شركت‌های تایوانی به كشورهای مختلفی مانند آلمان، مجارستان، هند، تایلند، اندونزی، ویتنام، مالزی، آمریكا، مكزیك، و برزیل تأكید شد.آمار جالب دیگری از وزارت اقتصاد تایوان این بود كه تولیدكنندگان تایوانی ۷۸ درصد لپ‌تاپ‌ها و ۵۵ درصد كامپیوترهای جهان را تولید می‌كنند .

منبع : https://www.zoomit.ir/hardware/418787-taiwan-produces-90-world-ai-servers/

مجله فن آوری

 
عفونت كووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود كه ویروس درون او به گونه‌ای جدید تكامل یافت
1403/02/08
گوشی موردانتظار میزو نمایشگر تخت با حاشیه سفید و مشكی خواهد داشت
1403/02/08
شیائومی پاوربانك ۲۰ هزار میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۳۳ وات و قیمت ارزان رونمایی كرد
1403/02/08
تلسكوپ جیمز وب نشانه‌های قمر فراخورشیدی را در اطراف ستاره‌ای ناكام آشكار كرد
1403/02/08
مدل زرد ناتینگ فون 2a احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود
1403/02/08
پردازنده گیمینگ این كنسول دستی را هیچ كنسول دیگری ندارد
1403/02/08
این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الكتریكی با سرعت ۶ كیلومتربرساعت است
1403/02/08
گزارش‌ها از وضعیت بغرنج ویژن پرو؛ نظرسنجی اپل رسماً شروع شد
1403/02/08
شركت هوش مصنوعی ایلان ماسك سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌كند؟
1403/02/08
از تلویزیون قابل حمل تا پنل OLED شفاف؛ گزارش زومیت از نمایشگاه ال‌جی در ابوظبی [تماشا كنید]
1403/02/08
واتساپ در هند غیرفعال می‌شود؟
1403/02/08
گوشی جدید ناتینگ ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
1403/02/08
گوگل ۳ میلیارد دلار روی دیتاسنتری در آمریكا سرمایه‌گذاری می‌كند
1403/02/08
تماس با شماره‌های ذخیره‌نشده در واتساپ ساده‌تر می‌شود
1403/02/08
ابداع ماده‌ای رسانا كه هرچه به آن ضربه بزنید، سفت‌تر می‌شود
1403/02/08
رنگ‌بندی كامل هواوی واچ فیت ۳ فاش شد؛ ساعتی با طراحی آشنا
1403/02/08
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com