كاربران آیفون ۱۶ از مصرف چشمگیر باتری در iOS 18 می‌گویند

برخی از كاربران آیفون ۱۶ از مصرف چشمگیر باتری در iOS18 شكایت دارند.

كاربران آیفون ۱۶ از مصرف چشمگیر باتری در iOS 18 می‌گویندمطالب موبایلفناوریجمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶مطالعه 2 دقیقهپیام هدایتیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتبرخی از كاربران آیفون ۱۶ از مصرف چشمگیر باتری در iOS18 شكایت دارند .

تبلیغاتبراساس پست‌های متعدد در انجمن آنلاین اپل و ردیت، عده‌ای از كاربران آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو از مصرف چشمگیر باتری در iOS 18 شكایت دارند. بیشتر گزارش‌های تخلیه‌ی باتری به كاربران آیفون ۱۶ مربوط می‌شود؛ اما ممكن است نسل‌‌های قبلی كه آپدیت iOS 18 را دریافت كردند نیز با چنین مشكلی مواجه باشند .

زمانی كه iOS 18‌ در مرحله‌ی بتا بود، گزارش‌های بسیاری از تخلیه‌ی زودهنگام باتری آیفون‌ها در انجمن مك‌رومرز مطرح شد و اكنون با انتشار رسمی iOS 18 و عرضه‌ی سری آیفون ۱۶، موج جدیدی از این گزارش‌ها ثبت شده‌اند .

طبق این شكایات، باتری آیفون ۱۶ حتی زمانی كه گوشی در حالت آماده‌به‌كار به سر می‌برد، به‌طور قابل‌توجهی كاهش می‌یابد.یكی از كاربران می‌گوید باتری آیفون ۱۶ پرو بدون اینكه استفاده‌ی چندانی از آن كند، در نصف روز از ۱۰۰ درصد به ۶۰ درصد كاهش پیدا كرده است .

او می‌گوید آیفونش نیاز به تعمیر دارد و تاكید می‌كند كه از تعویض آیفون ۱۵ پرو خود با آیفون ۱۶ پرو پشیمان است.كاربر دیگری كه آیفون ۱۵ پرو مكس خود را با آیفون ۱۶ پرو مكس تعویض كرده است، می‌گوید با وجود تغییر ندادن تنظیمات بین دو نسل از آیفون‌های پرو مكس، عملكرد آیفون جدیدش ناامیدكننده است .

در برخی موارد، هنگامی كه آیفون درحالت آماده‌به‌كار قرار گرفته، ممكن است فعالیت‌های پس‌زمینه سبب تخلیه‌ی باتری شوند؛ اما نه در حدی كه برای كاربران چندان محسوس باشد. در واقع بیشترین مصرف باتری باید هنگام استفاده از آیفون‌ها اتفاق بیفتد .

كاربر دیگری می‌گوید با بررسی آیفون ۱۶ پرو خود متوجه شده كه فعالیت‌های پس‌زمینه به طرز دیوانه‌واری درحال اجرا هستند؛ او می‌گوید در مدت ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه باتری آیفونش ۱۱ درصد كاهش یافته؛ یعنی در حالت آماده‌به‌كار از ۷۰ درصد به ۵۹ درصد رسیده است .

شكایات مشابهی در سایر انجمن‌ها ازجمله ردیت مطرح شده است و ظاهراً هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. كاربری در ردیت می‌گوید: «من آیفون خود را از ۱۲ به ۱۶ پرو ارتقاء دادم؛ تنها به این دلیل كه مشكلات باتری و اسپیكر را حل كنم .

آیفون ۱۶ باتری بهتر و شارژدهی بیشتری دارد، اما دیده‌ام كه باتری آن حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در طول شب و در حالت آماده‌به‌كار تخلیه شد.»كاربر دیگری ادعا می‌كند آزمایشی بین آیفون ۱۶ پرو و ۱۴ پرو انجام داده و از هردو به یك‌ شكل استفاده كرده است؛ در نهایت عمر باتری آیفون ۱۶ پرو ظرف ۳۶ ساعت به ۵۸ درصد كاهش یافت؛ درحالی كه آیفون ۱۴ پرو به ۸۵ درصد رسید .

مقالات مرتبطبررسی آیفون ۱۶ پرو؛ در انتظار هوشمندیاپل هزینه تعویض باتری آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مكس را افزایش داده استاپل احتمالا تعویض باتری آیفون را بسیار ساده‌تر می‌كندتشخیص مشكلات تخلیه‌ی باتری دشوار است؛ چون عادات استفاده از آیفون در افراد مختلف و در طول روز متفاوت است .

كاربران شاكی سعی كردند این مشكل را از طریق خاموش‌كردن پروموشن (حالت ۱۲۰ هرتز)، غیرفعال كردن نمایشگر همیشه‌روشن، خاموش كردن بازخوانی برنامه‌های پس‌زمینه، حذف ویجت‌ها، خاموش كردن گوشی و بازنشانی كامل آیفون حل كنند .

مشكل باتری برخی افراد با این روش‌ها حل شد؛ اما برای بسیاری از كاربران همچنان پابرجا است.طبق گزارش‌ها مشكل باتری برخی از كاربران با آپدیت به iOS 18.0.1 و نسخه‌ی بتای iOS 18.1، حل شد؛ اما آپدیت‌های جدید برای همه كارساز نبود .

منبع : https://www.zoomit.ir/mobile/428324-iphone-16-battery-drain-complaints/

مجله فن آوری

 
آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ تغییر كاربری كلید كوپایلت را امكان‌پذیر می‌كند
1403/07/27
هوش مصنوعی، سلاح جدید وزارت خزانه‌داری آمریكا برای شناسایی كلاهبرداری
1403/07/27
آپدیت One UI 7 احتمالا آیكون برخی از برنامه‌ها را در گوشی‌های سامسونگ بازطراحی می‌كند
1403/07/27
آیپد مینی ۲۰۲۴ اپل ۸ گیگابایت رم دارد
1403/07/27
كاربران آیفون ۱۶ از مصرف چشمگیر باتری در iOS 18 می‌گویند
1403/07/27
تصاویر گلكسی A36 لو رفت؛ خودنمایی طراحی جدید دوربین‌های پشتی
1403/07/27
گوشی آنر X7c با قیمت منطقی، باتری پرظرفیت و ویژگی مشابه داینامیك آیلند آیفون معرفی شد
1403/07/27
برای اولین بار دو نفر در هنگام خواب با یكدیگر ارتباط برقرار كردند
1403/07/27
فناوری كمك‌راننده تسلا با تأخیر دردسترس چینی‌ها قرار می‌گیرد
1403/07/27
احتمال تأمین تراشه برای هواوی؛ دولت آمریكا روی شركت TSMC تحقیق می‌كند
1403/07/27
آیا سامسونگ درباره پردازنده گلكسی S25 تصمیم نهایی را گرفته است؟
1403/07/27
تمامی گوشی‌های هوشمند در آمریكا با سمعك‌ها سازگار می‌شوند
1403/07/27
خودرو فرمول یك مك‌لارن به لوگوهای بیشتری از گوگل كروم مجهز شد
1403/07/27
چطور تعداد سلول‌ها با داده‌های خاص را در اكسل بشماریم؟
1403/07/27
لپ‌تاپ میان‌رده ۲۰۲۴ اینفینیكس با نمایشگر اولد و پردازنده نسل ۱۳ معرفی شد
1403/07/27
مدیر ارشد آمازون خطاب به كارمندان: به محل كار برگردید یا استعفا دهید
1403/07/27
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com