فناوری كمك‌راننده تسلا با تأخیر دردسترس چینی‌ها قرار می‌گیرد

مشكلات مربوط‌به امنیت دیتای خودروهای تسلا در چین، عرضه‌ی فناوری كمك‌راننده‌ی این شركت را با تأخیر همراه كرده است.

فناوری كمك‌راننده تسلا با تأخیر دردسترس چینی‌ها قرار می‌گیردخودروفناوریجمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲مطالعه 2 دقیقهحمیدرضا محمدیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتمشكلات مربوط‌به امنیت دیتای خودروهای تسلا در چین، عرضه‌ی فناوری كمك‌راننده‌ی این شركت را با تأخیر همراه كرده است .

تبلیغاتبنابر گزارش China Daily، شركت تسلا در اجرای برنامه‌ی بلندپروازانه‌ی خود برای عرضه‌ی فناوری رانندگی كاملاً خودران (FSD) در چین با موانعی روبه‌رو شده است. درحالی‌كه این شركت پیش‌بینی می‌كرد این فناوری در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ در چین عرضه شود، گزارش‌های اخیر حاكی از آن است كه موانع قانونی ممكن است باعث تأخیر در عرضه‌ی این سیستم شود .

فناوری FSD مجموعه‌ای از ویژگی‌هاست كه برای افزایش خودكارسازی رانندگی طراحی شده و به خودروهای شركت تسلا اجازه می‌دهد تا با كمترین میزان دخالت راننده در بزرگراه‌ها، خیابان‌های شهری و پاركینگ‌ها حركت كنند .

اگرچه این فناوری كاملاً خودمختار نیست، گامی بزرگ در جهت تحقق هدف نهایی تسلا یعنی تولید خودروهای كاملاً خودران محسوب می‌شود.امنیت داده‌ها برای همه‌ی كشورها از اهمیت بالایی برخوردار است و دولت چین نیز از این قاعده مستثنی نیست .

برای عملكرد مؤثر فناوری FSD ، تسلا نیاز به حجم عظیمی از داده‌های رانندگی از جمله تصاویر و ویدئوهای رانندگی مالكان خودروهای خود دارد. این امر باعث شده است كه مقامات چینی فرایند ارزیابی دقیقی را روی شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های تسلا انجام دهند تا مطمئن شوند كه با قوانین و مقررات محلی مطابقت دارد .

ایلان ماسك، مدیرعامل تسلا، به مقامات چینی اجازه‌ی دسترسی مستقیم به داده‌های ویدئویی غیر‌حساس جمع‌آوری شده توسط خودروهای تسلا  را داده و همچنین پیشنهاد تشكیل یك تیم دولتی ویژه برای ارزیابی این داده‌ها و اطمینان از امنیت آن‌ها را ارائه كرده است .

به‌نظر می‌رسد مقامات چینی هنوز به این پیشنهادها پاسخ نداده‌اند كه خود نشان‌دهنده‌ی یك مانع بالقوه در برنامه‌های عرضه‌ی FSD تسلا است.مقالات مرتبطون رباتیك ایلان ماسك معرفی شد؛ بدون نیاز به راننده با طراحی مشابه قطارهای سریع‌السیرهمه‌چیز درباره سایبركب‌ و روبو ون؛ تاكسی‌های رباتیك ایلان ماسكباوجود چالش‌ها، تسلا همچنان به عرضه‌ی FSD در چین متعهد است .

این شركت به‌طور فعال با مقامات چینی در تعامل بوده و گام‌هایی برای رعایت مقررات محلی داده‌ها برداشته است. از سال ۲۰۲۱، تمام داده‌های جمع‌آوری شده توسط خودروهای تسلا در چین، در داخل این كشور ذخیره شده است و این شركت با شركت‌های فناوری چینی مثل بیدو، برای پشتیبانی از سیستم‌های كمك‌راننده‌ی خود همكاری می‌كند .

در‌حال‌حاضر، تمام خودروهای تسلا در چین به نرم‌افزار اتوپایلت پایه مجهز هستند كه ویژگی‌هایی مانند كروز كنترل تطبیقی و حفظ خودرو در خط را ارائه می‌دهد. اگرچه FSD هنوز به‌طور رسمی دردسترس نیست، اما مشتریان چینی می‌توانند آن را برای خودرو تسلای خود خریداری كنند .

منبع : https://www.zoomit.ir/car/428331-teslas-full-selfdriving-faces-delays-in-china/

مجله فن آوری

 
آیپد مینی ۲۰۲۴ اپل ۸ گیگابایت رم دارد
1403/07/27
كاربران آیفون ۱۶ از مصرف چشمگیر باتری در iOS 18 می‌گویند
1403/07/27
تصاویر گلكسی A36 لو رفت؛ خودنمایی طراحی جدید دوربین‌های پشتی
1403/07/27
گوشی آنر X7c با قیمت منطقی، باتری پرظرفیت و ویژگی مشابه داینامیك آیلند آیفون معرفی شد
1403/07/27
برای اولین بار دو نفر در هنگام خواب با یكدیگر ارتباط برقرار كردند
1403/07/27
فناوری كمك‌راننده تسلا با تأخیر دردسترس چینی‌ها قرار می‌گیرد
1403/07/27
احتمال تأمین تراشه برای هواوی؛ دولت آمریكا روی شركت TSMC تحقیق می‌كند
1403/07/27
آیا سامسونگ درباره پردازنده گلكسی S25 تصمیم نهایی را گرفته است؟
1403/07/27
تمامی گوشی‌های هوشمند در آمریكا با سمعك‌ها سازگار می‌شوند
1403/07/27
خودرو فرمول یك مك‌لارن به لوگوهای بیشتری از گوگل كروم مجهز شد
1403/07/27
چطور تعداد سلول‌ها با داده‌های خاص را در اكسل بشماریم؟
1403/07/27
لپ‌تاپ میان‌رده ۲۰۲۴ اینفینیكس با نمایشگر اولد و پردازنده نسل ۱۳ معرفی شد
1403/07/27
مدیر ارشد آمازون خطاب به كارمندان: به محل كار برگردید یا استعفا دهید
1403/07/27
رشد ۲۰ درصدی فروش آیفون‌های جدید در چین؛ گوشی‌های اپل پرقدرت ظاهر شدند
1403/07/27
مدیرعامل TSMC: هیچ علاقه‌ای به تصاحب كارخانه‌های اینتل نداریم
1403/07/27
تماشا كنید: جعبه‌گشایی گوشی ریلمی GT7 Pro در زیر آب!
1403/07/27
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com