سریع‌ترین رشد در ۴ سال اخیر؛ درآمدزایی هواوی با وجود تحریم‌ها ادامه دارد

هواوی توانست با درآمد حاصل از كسب‌وكار مصرف‌كننده، خودروهای هوشمند و فروش برند آنر،‌ بر تحریم‌های آمریكا غلبه كند.

سریع‌ترین رشد در ۴ سال اخیر؛ درآمدزایی هواوی با وجود تحریم‌ها ادامه داردكسب و كارمالی و اقتصادیجمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵مطالعه 2 دقیقهدیبا غفاری جهانیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتهواوی توانست با درآمد حاصل از كسب‌وكار مصرف‌كننده، خودروهای هوشمند و فروش برند آنر،‌ بر تحریم‌های آمریكا غلبه كند .

تبلیغاتبراساس گزارش رویترز، هواوی در سال ۲۰۲۳ توانست با وجود تحریم‌های ایالات متحده، با افزایش مجدد درآمد بخش مصرف‌كننده و درآمد حاصل از كسب‌وكارهای جدید مانند خودرو هوشمند، سریع‌ترین رشد خود را در چهار سال اخیر تجربه كند .

درآمد هواوی با افزایش ۹٫۶۳ درصدی به ۷۰۴٫۲ میلیارد یوان (۹۷٫۴۸ میلیارد دلار) رسید. هواوی بخش عظیمی از این رشد را مدیون كسب‌وكار مصرف‌كننده است. درآمد این بخش با رشد ۱۷٫۳ درصدی به ۲۵۱٫۴۹ میلیارد یوان (۳۴٫۸ میلیارد دلار) رسید .

غول چینی صنعت فناوری هنوز اعداد دقیقی از كسب‌وكار مصرف‌كننده اعلام نكرده است. این بخش شامل كسب‌وكار گوشی‌ هواوی نیز می‌شود. سال گذشته هواوی با عرضه‌ی گوشی‌ میت ۶۰ به بازار گوشی‌های 5G حمله برد و توانست بازگشت قدرتمندانه‌ای را تجربه كند .

آمریكا از سال ۲۰۱۹ دسترسی هواوی به فناوری‌های آمریكایی را محدود كرده و این شركت را یك خطر امنیتی می‌داند. هواوی تمامی اتهامات را رد كرده است.سال گذشته، سومین سالی بود كه درآمد هواوی به‌طور متوالی رشد كرد .

در سال ۲۰۲۱ درآمد این شركت كاهش یافت و از درآمد سال ۲۰۲۰ كه به ۸۹۱٫۳ میلیارد (۱۲۳٫۴۴ میلیارد دلار) می‌رسید، كمتر بود. این اتفاق دقیقا زمانی افتاد كه هواوی مجبور شد تراشه‌هایی را كه ذخیره كرده است، به‌فروش برساند .

كن هو، رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی هواوی، می‌گوید:‌ «ما در چند سال گذشته چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم و در نهایت توانستیم بر این چالش‌ها غلبه و رشد كنیم.»منگ وانژو، مدیر مالی هواوی و دختر بنیان‌گذار این شركت، سال گذشته اعلام كرد كه هوای دیگر در وضعیت بحرانی قرار ندارد .

سود خالص هواوی در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۱۴۴٫۵ درصدی به ۸۷ میلیارد یوان (۱۲٫۰۴ میلیارد دلار) رسید و حاشیه‌ی سود خالص بیش از دو برابر شد و به ۱۲٫۳۵ درصد رسید. بخشی از این سود ناشی از فروش برند آنر توسط هواوی و درآمد حاصل از این فروش در نوامبر سال ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) است .

مقالات مرتبط۴ سال از تحریم هواوی گذشت؛ هدف بعدی آمریكا؟ شركای تجاری هواویهواوی با وجود تحریم، بیشترین اختراع‌های سال ۲۰۲۳ را ثبت كردكسب‌وكار زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات هواوی عملكرد پایداری از خود نشان داد؛ درحالی كه كسب‌وكار ابری این شركت رشد كرد و به درآمدی معادل ۵۵٫۳ میلیارد یوان (۷٫۵ میلیارد دلار) رسید .

هواوی در كسب‌وكار تولید نرم‌افزار و قطعات خودروهای هوشمندش نیز شاهد رشد چشمگیری بود. درآمد این بخش با افزایش ۱۲۸٫۱ درصدی به ۴٫۷ میلیارد یوان رسید. سال گذشته هواوی اعلام كرد كه قصد دارد كسب‌وكار خودروهای هوشمندش را در یك شركت جدید دنبال كند .

ریچارد یو، مدیرعامل گروه تجاری محصولات مصرفی هواوی و رئیس هیئت‌مدیره‌ی كسب‌و‌كار خودرو این شركت، می‌گوید كه واحد خودروهای هوشمند هواوی بعد از ازدست‌دادن میلیاردها یوان در سال گذشته، از ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) امسال به سود خواهد رسید .

منبع : https://www.zoomit.ir/business/418809-huawei-rebound-strongest-earnings-growth-2019/

مجله فن آوری

 
نگاه نزدیك زومیت به پیورا ۷۰؛ گوشی پرچمدار ۲۰۲۴ هواوی
1403/02/08
اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید
1403/02/08
هوش مصنوعی ChatGPT وارد آیفون می‌شود؟
1403/02/08
شگفتی‌آفرینی ماه‌نشین اسلیم؛ كاوشگر قمری ژاپن برای سومین بار از خواب بیدار شد
1403/02/08
نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت
1403/02/07
گوشی محبوب پوكو به HyperOS آپدیت شد
1403/02/07
تولید گلكسی S24 FE یك قدم به واقعیت نزدیك‌تر شد
1403/02/07
به لطف هوش مصنوعی، محل دفن افلاطون سرانجام كشف شد
1403/02/07
ویژگی شگفت‌آور گوشی پیكسل 8a لو رفت: ۷ سال آپدیت نرم‌افزاری!
1403/02/07
هواوی پردازنده هم‌سطح M3 اپل می‌سازد؟
1403/02/07
سیستم خودران تسلا بار دیگر زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی می‌رود
1403/02/07
ساتوشی Epic Sat با قیمت ۲٫۱۳ میلیون‌ دلار در كوینكس به‌فروش رفت
1403/02/07
مایكروسافت بینگ هر روز ۱۴۰ میلیون كاربر فعال دارد
1403/02/07
پس از A54، گوشی گلكسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت كرد
1403/02/07
شمارش معكوس برای بازگشت آیپد؛ هرآنچه از مراسم Let Loose اپل انتظار داریم
1403/02/07
جزئیات كامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
1403/02/07
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com