وب سرویس چیست؟

در این مقاله با تعریف وب سرویس و قابلیت‌های آن، با ما همراه باشید.

وب سرویس چیست؟رپورتاژ آگهیچهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰مطالعه 2 دقیقهبخش تبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتاین مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرددر این مقاله با تعریف وب سرویس و قابلیت‌های آن، با ما همراه باشید .

تبلیغاتوب سرویس یك نوع رابط برنامه‌نویسی است كه بر بستر وب پیاده‌سازی می‌شود. این رابط‌ها با استفاده از پروتكل‌های استاندارد مانندHTTP، توابع و مكانیزم‌های مختلفی در اختیار قرار می‌دهند تا بتوان به تبادل اطلاعات در بین سیستم‌های مختلف پرداخت .

به عبارتی دیگر این رابط‌ها ارتباط میان نرم‌افزار با نرم‌افزار و كلاینت با نرم‌افزار را امكان‌پذیر می‌كند.كپی لینكوب سرویس تدبیر چیست؟نرم‌افزار وب سرویس تدبیر توسط شركت پردازش موازی سامان، ارائه‌دهنده سیستم‌های جامع مالی و اداری تدبیر ارائه شده است .

نرم‌افزار وب سرویس تدبیر این امكان را ایجاد می‌كند كه سایر نرم‌افزارها بتوانند با نرم‌افزار تدبیر ارتباط برقرار كنند. وب سرویس تدبیر، یك نرم‌افزار بر پایه سرویس‌ Rest می‌باشد كه با كمك پروتكل HTTP ارتباط بین سرویس‌دهنده (نرم‌افزار تدبیر) و سرویس‌‌گیرنده (نرم‌افزار كاربر) را در محیط وب فراهم می‌سازد .

در پروتكل HTTP می‌توان با كمك دستورات وب مانند Put, Post, Get و Delete وب سرویس را فراخوانی كرد. بسیاری از نرم‌افزارهای تحت وب مانند مرورگرها، نرم‌افزارهای اندروید، نرم‌افزار آفیس و ... قابلیت استفاده از وب سرویس را دارند .

كپی لینكقابلیت‌های وب سرویس تدبیرامكاناتی كه وب سرویس تدبیر در اختیار كاربران قرار می دهد شامل موارد زیر است :رابط كاربری تحت وبامكان قرار دادن دستورات SQL در برنامه به‌جای استفاده از Store Procedureامكان ایجاد ارتباط‌ با چندین پایگاه‌داده و فراخوانی آن‌ها با استفاده از نام‌های تعریف شده توسط كاربرامكان ایجاد پارامتر برای درخواست‌هاامكان ایجاد پارامتر در سطح سرویس و ارتباط با پارامترهای SQLاعتبارسنجی پارامترهاامكان تبدیل كدپیج تدبیرامكان تست توابع ایجاد شدهگزارش‌‌گیری رویدادهاامكان ورود و خروج اطلاعات برنامهامكان انتقال اطلاعات برنامه از نسخه قدیمی به نسخه‌های جدیدامكان ایجاد پلاگین برای امكاناتی كه قابل پیاده‌سازی در سرویس نمی‌باشداستفاده از setup برای نسخه‌های مختلف برنامه‌ و نصب آسان برنامهاستفاده از راهنمای آنلاین و ارتباط برنامه با راهنماكنترل License (این امكان را برای فراهم می‌كند تا از استفاده‌های غیر‌مجاز اطلاعات ایجاد شده توسط كاربر برنامه جلوگیری شود)مدیریت آدرس‌ها (URL)امكان استفاده از انواع داده‌های قابل انتقال در محیط وبمدیریت كاربرانامكان استفاده از توكن امنیتیامكان ارسال پارامترهای برنامه مانند نام كاربری و .

.. به پرس‌وجوهاامكان تست پلاگین‌هاامكان بازیابی رمز‌عبورامكان تعریف متادیتای سرویس در فایل پلاگینكپی لینكدر پایانوب سرویس مجموعه‌ای از پروتكل‌ها و استانداردهای باز است كه به طور گسترده برای تبادل داده‌ها بین سیستم‌ها یا برنامه‌ها استفاده می‌شود .

منبع : https://www.zoomit.ir/pr/419699-web-service-sppcco/

مجله فن آوری

 
این لپ‌تاپ ۱۹۲ گیگابایت رم، پردازنده پرچمدار اینتل و گرافیك RTX 4090 دارد
1403/02/11
تیك‌تاك شاید پس از آمریكا در اروپا هم مسدود شود
1403/02/11
فوری: بنیان‌گذار صرافی بایننس به ۴ ماه زندان محكوم شد
1403/02/11
چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شكننده‌تر می‌شوند؟
1403/02/11
زنگ هشدار آیفون برای برخی از كاربران غیرفعال شده است
1403/02/11
اسپیس ایكس در زمینه سوخت‌گیری فضایی با استارشیپ درحال پیشرفت است
1403/02/11
بازی پرطرفدار و جدید یوبی‌سافت رسماً برای آیفون منتشر می‌شود
1403/02/11
گوشی پیكسل 8a در ۵ رنگ جذاب رؤیت شد
1403/02/11
میانبر هوش مصنوعی جمنای به گوگل كروم آمد
1403/02/11
«پاك‌كن وب» ویژگی جنجالی iOS 18 برای حذف تبلیغات از وب‌سایت‌ها خواهد بود
1403/02/11
مرورگر هوش مصنوعی آرك وارد ویندوز ۱۱ شد؛ رقیب كروم و اج
1403/02/11
نازك‌ترین ورق طلای جهان فقط یك اتم ضخامت دارد
1403/02/11
هدفون‌های جدید اپل با شارژدهی چشمگیر و طراحی جذاب رونمایی شدند
1403/02/11
موبایل آرژانتینی؛ مدل جام جهانی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس رونمایی شد
1403/02/11
تغییر بزرگ اینستاگرام: الگوریتم ریلز بازسازی می‌شود
1403/02/11
باردیگر تأیید شد: سامسونگ حالا برترین برند صنعت موبایل است
1403/02/11
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com