هاوینگ چهارم بیت كوین انجام شد؛ حالا چه می‌شود؟

چهارمین هاوینگ بیت كوین سرانجام كامل شد. این رویداد می‌تواند تأثیر سرنوشت‌سازی بر بازار رمزارزها داشته باشد.

هاوینگ چهارم بیت كوین انجام شد؛ حالا چه می‌شود؟ارز دیجیتالشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰مطالعه 2 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتچهارمین هاوینگ بیت كوین سرانجام كامل شد. این رویداد می‌تواند تأثیر سرنوشت‌سازی بر بازار رمزارزها داشته باشد .

تبلیغاتچهارمین هاوینگ بیت كوین اتفاق افتاد؛ رویدادی كه هر چهار سال یك‌بار رخ می‌دهد و علاقه‌مندان به رمزارز برای آن هیجان زیادی دارند. با كامل‌شدن هاوینگ، پاداش استخراج هر بلاك جدید در شبكه‌ی بیت كوین از ۶٫۲۵ به ۳٫۱۲۵ واحد كاهش پیدا كرد و در نتیجه، میزان عرضه‌ی روزانه‌ی بیت كوین نیز به نصف كاهش یافته و از ۹۰۰ واحد اكنون به حدود ۴۵۰ واحد رسیده است .

روند كاهش پاداش‌ استخراج بیت كوین تا سال ۲۱۴۰، یعنی زمانی‌كه آخرین بیت كوین استخراج شود، ادامه خواهد داشت.كپی لینكهاوینگ چهارم بیت كوین تكمیل شدچهارمین هاوینگ كه در بلاك ۸۴۰,۰۰۰ بیت كوین رخ داد، به‌دلیل تأثیر این رویداد بر نوسانات قیمتی پادشاه رمزارزها اهمیت دارد .

در گذشته هربار با این اتفاق شاهد افزایش چشم‌گیر قیمت بیت كوین بوده‌ایم. درواقع با كاهش عرضه‌ی بیت كوین، ارزش توكن‌های باقی‌مانده برای استخراج افزایش می‌یابد و این موضوع باعث می‌شود بیت كوین برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر شود .

كپی لینكآثار هاوینگ بر قیمت بیت كوینبه‌نوشته‌ی Cryptopotato، افزایش علاقه به بیت كوین در آستانه‌ی هر هاوینگ، با جابه‌جایی حجم زیادی از بیت كوین‌ها به آدرس‌ هولدرهای بزرگ این رمزارز كاملاً مشهود است. هاوینگ سرعت گسترش عرضه‌ی بیت كوین را كند می‌كند و درآمد استخراج‌كنندگان بیت كوین را ۵۰ درصد كاهش می‌دهد و این اتفاق می‌تواند منجر به كاهش موقت سختی شبكه‌ی بیت كوین شود؛ زیرا ماینرهایی كه از سخت‌افزار قدیمی‌تر استفاده می‌كنند، احتمالاً اینكار را به‌دلیل بازدهی پایین درآمدزایی، متوقف خواهند كرد .

هاوینگ به‌عنوان سد دفاعی دربرابر كاهش دائمی ارزش ارزهای فیات طراحی شده است. ساتوشی ناكاموتو، خالق ناشناس بیت كوین، در بخشی از توضیحات مربوط به هاوینگ می‌گوید: «مشكل اصلی با ارزهای رایج، اعتمادی است كه برای كاركرد آن‌ها نیاز داریم .

باید به بانك مركزی اعتماد كرد كه ارزش پول را كاهش ندهد، اما تاریخچه‌ی ارزهای فیات پر از نقض این اعتماد است.»بیت كوین از زمان تولدش راه درازی را پیموده و اخیراً معرفی صندوق‌های قابل‌معامله‌ در بورس (ETF)، دسترسی به بیت كوین را برای سرمایه‌گذاران راحت‌تر كرده و جذابیت و پذیرش آن را در محافل مالی سنتی افزایش داده است .

مقاله‌های مرتبطهاوینگ بیت كوین؛ آیا قیمت پادشاه رمزارزها در مرز انفجار است؟ [تماشا كنید]باورهای غلط درباره بیت كوین و ارزهای دیجیتالاحتمال دارد با چهارمین هاوینگ بیت كوین، بزرگان این بازار برخلاف انتظار عموم نسبت‌به انباشت سودهای خود اقدام كنند و قبل‌از هرنوع حركت صعودی، شاهد اصلاح عمیق‌تر در بازار باشیم .

ازطرفی بسیاری از كارشناسان انتظار دارند تأثیر هاوینگ بر افزایش قیمت بیت كوین در درازمدت رخ دهد و این یعنی نباید انتظار افزایش سریع قیمت پادشاه رمزارزها را طی روزهای آینده داشته باشیم.این مقاله حاوی توصیه‌ی اقتصادی زومیت نیست .

منبع : https://www.zoomit.ir/cryptocurrency/419839-bitcoins-fourth-halving-completed-details/

مجله فن آوری

 
این خودرو پرقدرت گارانتی «دائمی» و طراحی دل‌فریب دارد
1403/02/14
فریب ظاهر را نخورید؛ این كیف دستی، اسپیكری كوبنده است
1403/02/14
ادامه بحران تسلا؛ مدیر منابع انسانی از این شركت جدا شد
1403/02/14
چگونه برنامه‌ها را به‌طور كامل از ویندوز پاك كنیم؟
1403/02/14
اپل رسما تأیید كرد: با فشار اروپا، اكوسیستم آیپد متحول می‌شود
1403/02/14
گوشی مورد انتظار پیكسل 8a بدنه مات خواهد داشت
1403/02/14
تلویزیون ۲۰۲۴ پیشرفته هایسنس با روشنایی چشمگیر و پنل پرسرعت معرفی شد
1403/02/14
برنامه‌های دولتی در گوگل پلی برچسب ویژه دریافت می‌كنند
1403/02/14
اپل واچ مجوز پزشكی مهمی را از سازمان غذا و دارو آمریكا دریافت كرد
1403/02/14
یكی از قابلیت‌های اسپاتیفای بی‌سروصدا پولی شد
1403/02/14
مدیرعامل اپل رجزخوانی كرد: در حوزه هوش مصنوعی «متمایز» خواهیم بود
1403/02/14
گزارش مالی اپل: درآمد آیفون، آیپد و اپل واچ به‌شدت افت كرد
1403/02/14
گوشی فوق مقاوم یولفون با باتری ۱۵٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی و اسپیكر پرقدرت از راه رسید
1403/02/13
دانشمندان چهره زن نئاندرتال كشف‌شده در غاری در كردستان عراق را بازسازی كردند
1403/02/13
سیستم ورود بدون رمز عبور به تمامی اكانت‌های مایكروسافت اضافه شد
1403/02/13
بررسی مك‌بوك ایر M3؛ دوست‌داشتنی، قدرتمند و غیراقتصادی
1403/02/13
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com