آیا باید رمز گوشی خود را با شریك زندگیمان به اشتراك بگذاریم؟

آیا باید رمز گوشی خود را با شریك زندگیمان به اشتراك بگذاریم؟پزشكی و سلامتعلمیجمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰مطالعه 2 دقیقهمریم صفدریتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتتلفن‌های هوشمند حاوی برخی از محرمانه‌ترین داده‌های ما هستند، اما آیا مایلید رمز گوشی خود را در اختیار شریك زندگی خود بگذارید؟تبلیغاتآیا رمز گوشی خود را در اختیار شریك زندگی خود قرار می‌دهید؟ پریوینكل دورفلر در دانشگاه نیویورك و همكارانش پس از بررسی عادات و ادراك مردم از به اشتراك گذاشتن رمز گوشی با شریك زندگی، دریافتند اتفاق‌نظر كلی دراین‌باره وجود ندارد كه بهترین استراتژی حفظ حریم خصوصی یا شفافیت است .

بیش از نیمی از افراد شركت‌كننده در نظرسنجی معتقد بودند به اشتراك گذاشتن رمز گوشی بخشی عادی و سالم از روابط مدرن است. تعداد كمتری از آن‌ها سایر به اشتراك‌گذاری‌های دیجیتال مانند تاریخچه جستجوی اینترنت یا داده‌های مكان را تایید می‌كردند .

 ۵۳۱ نفر از سراسر جهان در نظرسنجی شركت كردند كه ۳۷۸ نفر آن‌ها شریك زندگی داشتند. آن‌ها دریافتند كه ۵۱ درصد از افراد دارای شریك زندگی، رمز گوشی خود را در اختیار شریك زندگی خود قرار می‌دادند.پژوهشگران برای كسب دانش بیشتر درمورد ادراك از افراد از نحوه استفاده دیگران از تلفن‌هایشان، داده‌های آن‌ها را با داده‌های نظرسنجی سال ۲۰۱۹ تركیب كردند كه برای شركت نرم‌افزاری نورتون انجام شده بود و ۲۰۵۰ نفر در آن شركت كرده بودند .

از شركت‌كنندگان در نظرسنجی تركیبی، ۵۹ درصد فكر می‌كردند به اشتراك گذاشتن رمز گوشی با شریك زندگی خود امری عادی است و ۵۷ درصد این عمل را سالم می‌دانستند.اشتراك‌گذاری ورود به سیستم بیومتریك، مانند ثبت اثر انگشت شریك زندگی در گوشی همراه، توسط ۳۹ درصد افراد عادی و توسط ۴۹ درصد سالم در نظر گرفته می‌شد .

حتی اگر افراد نگرش مثبت كمتری نسبت به شیوه‌های مداخله‌آمیزتر داشتند، این شیوه‌ها همچنان رایج درنظر گرفته می‌شد. نظارت بر سابقه جستجوی اینترنت  شریك زندگی یا پیام‌های متنی به ترتیب توسط ۴۳ و ۴۶ درصد افراد رایج درنظر گرفته می‌شد، اما همچنین ۸۵ و ۸۷ درصد پاسخ‌دهندگان آن را عادت تاكسیك (سمی) درنظر می‌گرفتند .

یكی از منفی‌ترین رفتارها، ردیابی مكان شریك زندگی بود، به‌طوری‌كه ۷۴ درصد از افراد آن را حتی با رضایت شریك زندگی عملی سمی می‌دانستند و ۹۵ درصد معتقد بودند اگر بدون رضایت آن‌ها انجام شود، سمی است. با‌این‌حال، برخی افراد همچنان ردیابی مكان را رایج می‌دانستند: ۲۵ درصد افراد فكر می‌كردند این كار با رضایت شریك زندگی رایج است و ۱۴ درصد فكر می‌كردند ردیابی مكان بدون رضایت شریك زندگی كاری رایج است .

دورفلر با اشاره به این موضوع كه برخی افراد می‌گویند اعتماد همراه شفافیت است و گروه دیگر می‌گویند اعتماد به معنای احترام‌گذاشتن به حریم خصوصی است، می‌گوید نمی‌دانم كدام یك درست یا غلط است، اما به هر پاسخی كه رسیدید باید دوطرفه و توافقی باشد .

بیشتر بخوانیدهرگز رمز گوشی خود را در برابر غریبه‌ها وارد نكنید30 آذر 02مطالعه '3كارشناسان امنیت سایبری همیشه به افراد توصیه می‌كنند رمزهای عبور ایمن انتخاب كنند و آن‌ها را به اشتراك نگذارند، اما به‌گفته‌ی دورفلر، این توصیه شامل دیدگاه واقع‌بینانه‌ای درباره نحوه استفاده از این دستگاه‌ها در روابط نیست .

او معتقد است شركت‌های فناوری باید ویژگی‌هایی را در نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند ایجاد كنند كه بتوانند مجوزهای پیچیده‌ای برای شریك زندگی تنظیم كنند و فقط دسترسی به برخی از ویژگی‌ها و برنامه‌ها را بدهند.دورفلر می‌گوید شاید اگر بتوانید از تلفن به شكل كامپیوتر استفاده كنید، بهتر باشد:  «زمانی كه بچه بودم، كامپیوتری در خانه داشتیم، اما والدینم حساب كاربری دیگری نسبت به من داشتند و من نسبت به آن‌ها به چیزهای متفاوتی دسترسی داشتم .

منبع : https://www.zoomit.ir/health-medical/424451-is-sharing-smartphone-pin-healthy-relationship/

مجله فن آوری

 
چت‌بات ChatGPT وارد ویندوز شد
1403/07/27
دونالد ترامپ: مدیرعامل اپل برای اعتراض به تصمیم‌های اروپا با من تماس گرفت
1403/07/26
تولید مینی پی‌سی خبرساز كوالكام متوقف شد
1403/07/26
معمای صد ساله كوهنورد گمشده در اورست سرانجام حل شد
1403/07/26
تیزر سامسونگ مدل ویژه گلكسی زد فولد ۶ را برای اولین‌بار نمایش می‌دهد [تماشا كنید]
1403/07/26
پژوهشگران دستگاهی ساخته‌اند كه امواج صوتی را فقط در یك جهت هدایت می‌كند
1403/07/26
فهرست صداپیشگان این بازی جدید توجه هر گیمری را جلب می‌كند
1403/07/26
مدل 4G گلكسی A16 رونمایی شد؛ همان مدل 5G با همان وعده ۶ سال آپدیت
1403/07/26
رابط كاربری ColorOS 15 گوشی‌های اوپو با تمركز بر هوش مصنوعی و زبان طراحی جدید معرفی شد
1403/07/26
اسپیس ایكس قصد دارد در سال ۲۰۲۵ مرحله فوقانی استارشیپ را نیز با مكازیلا مهار كند
1403/07/26
اینستاگرام با قابلیت‌هایی جدید از «اخاذی جنسی» جلوگیری می‌كند
1403/07/26
شارژ كامل آیپد مینی ۷ حدود ۲ ساعت طول می‌كشد
1403/07/26
توسعه‌دهنده بازی نشان می‌دهد كه چطور می‌توان با پورت صحیح به PC، نرخ فریم را ارتقا داد؛ از ۱۰۶ به ۳۱۴ فریم‌برثانیه
1403/07/26
عملكرد مالی درخشان TSMC، ارزش سهام این شركت تایوانی را ۷ درصد افزایش داد
1403/07/26
نرم‌افزار Blackmagic Camera حالا از گوشی‌های سونی و اوپو نیز پشتیبانی می‌كند
1403/07/26
مطالعه عجیب: نام شما روی نحوه پاسخ‌دهی ChatGPT اثر می‌گذارد
1403/07/26
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com