اینستاگرام با قابلیت‌هایی جدید از «اخاذی جنسی» جلوگیری می‌كند

اینستاگرام درحال افزودن ویژگی‌های جدیدی برای جلوگیری از اخاذی جنسی از نوجوانان است.

اینستاگرام با قابلیت‌هایی جدید از «اخاذی جنسی» جلوگیری می‌كندشبكه‌های اجتماعیاینترنت و شبكهپنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱مطالعه 2 دقیقهحمیدرضا محمدیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتاینستاگرام درحال افزودن ویژگی‌های جدیدی برای جلوگیری از اخاذی جنسی از نوجوانان است .

تبلیغاتبنابر گزارش Engadget، اینستاگرام به‌تازگی اقدامات جدیدی را برای محافظت از نوجوانان در برابر كلاهبرداری‌های جنسی آغاز كرده است. این تغییرات در پی افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی امنیت كاربران جوان و جلوگیری از سوءاستفاده از آن‌ها صورت‌ گرفته است .

یكی از ویژگی‌های جدید اینستاگرام، مسدودكردن خودكار حساب‌های مشكوك است. اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، حساب‌هایی را كه رفتارهای مشكوكی دارند شناسایی كرده و آن‌ها را مسدود می‌كند. این اقدام به جلوگیری از برقراری ارتباط حساب‌های مشكوك با نوجوانان كمك می‌كند و امنیت بیشتری را فراهم می‌سازد .

همچنین اینستاگرام ویژگی دیگری را اضافه كرده است كه از گرفتن اسكرین‌شات از تصاویر موقت جلوگیری می‌كند. این تصاویر كه به‌صورت موقت برای دیگران ارسال می‌شوند، اغلب هدف كلاهبرداری‌های جنسی قرار می‌گیرند. با این ویژگی جدید، احتمال سوءاستفاده از این تصاویر به حداقل می‌رسد .

یكی‌دیگر از اقدامات مهم اینستاگرام، ارائه‌ی هشدارهایی به نوجوانان در صورت دریافت پیام از حساب‌های مشكوك است. این هشدارها به نوجوانان كمك می‌كند تا از احتمال خطر آگاه شوند و تصمیمات مناسبی برای محافظت از خود بگیرند .

این هشدارها با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته ایجاد شده‌اند كه می‌توانند رفتارهای مشكوك را تشخیص دهند.اینستاگرام همچنین ویژگی محافظت از تصاویر برهنه را برای تمامی كاربران زیر ۱۸ سال فعال كرده است. این ویژگی به‌طور خودكار تصاویر برهنه را شناسایی كرده و از ارسال آن‌ها جلوگیری می‌كند .

این تغییرات برای رسیدگی به اخاذی‌های جنسی طراحی شده است كه در آن كلاهبردارها نوجوانان را مجبور می‌كنند تصاویر خصوصی ارسال كنند و سپس از آن‌ها برای تهدید و باج‌گیری استفاده می‌كنند. مركز ملی كودكان گمشده و مورد سوءاستفاده قرار گرفته آمریكا (NCMEC) اوایل امسال نشان داد كه اینستاگرام به‌همراه اسنپ‌چت، رایج‌ترین پلتفرم‌هایی هستند كه كلاهبردارها از آن‌ها به‌عنوان نقاط تماس اولیه برای اخاذی جنسی استفاده می‌كنند .

مقالات مرتبطتصویب قانون پرحاشیه: كودكان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبكه‌های اجتماعی فعالیت كنندمحدودیت‌های اجباری اینستاگرام برای كاربران نوجوان؛ هوش مصنوعی وارد عمل می‌شوداین كلاهبرداری‌ها توسط افراد و گروه‌هایی انجام می‌شود كه گاهی اوقات در پلتفرم‌های خود متا سازماندهی می‌شوند .

در كنار این به‌روزرسانی‌ها، متا گفت كه ۸۰۰ گروه در فیس‌بوك و ۸۲۰ حساب مرتبط با گروهی به نام Yahoo Boys را حذف كرده است. بنابر گفته‌ی متا، این گروه‌ها در تلاش بودند تا كلاه‌برداران جدیدی را برای اخاذی جنسی در فضای مجازی سازماندهی و آموزش دهند .

به‌روزرسانی‌های متا درحالی صورت می‌گیرد كه این شركت با فشاری فزاینده و شكایتی از سوی بیش از ۳۰ ایالت آمریكا برای تقویت ویژگی‌های ایمنی محور برای جوان‌ترین كاربران خود روبه‌رو است. در دادگاهی علیه متا ادعا شده است كه این شركت برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی بزرگسالان نسبت‌به نوجوانان در برنامه‌های خود، به‌ویژه اینستاگرام، تلاش كافی نكرده است .

منبع : https://www.zoomit.ir/social-network/428299-instagram-is-adding-new-features-to-prevent-teen-sextortion-scams/

مجله فن آوری

 
چت‌بات ChatGPT وارد ویندوز شد
1403/07/27
دونالد ترامپ: مدیرعامل اپل برای اعتراض به تصمیم‌های اروپا با من تماس گرفت
1403/07/26
تولید مینی پی‌سی خبرساز كوالكام متوقف شد
1403/07/26
معمای صد ساله كوهنورد گمشده در اورست سرانجام حل شد
1403/07/26
تیزر سامسونگ مدل ویژه گلكسی زد فولد ۶ را برای اولین‌بار نمایش می‌دهد [تماشا كنید]
1403/07/26
پژوهشگران دستگاهی ساخته‌اند كه امواج صوتی را فقط در یك جهت هدایت می‌كند
1403/07/26
فهرست صداپیشگان این بازی جدید توجه هر گیمری را جلب می‌كند
1403/07/26
مدل 4G گلكسی A16 رونمایی شد؛ همان مدل 5G با همان وعده ۶ سال آپدیت
1403/07/26
رابط كاربری ColorOS 15 گوشی‌های اوپو با تمركز بر هوش مصنوعی و زبان طراحی جدید معرفی شد
1403/07/26
اسپیس ایكس قصد دارد در سال ۲۰۲۵ مرحله فوقانی استارشیپ را نیز با مكازیلا مهار كند
1403/07/26
اینستاگرام با قابلیت‌هایی جدید از «اخاذی جنسی» جلوگیری می‌كند
1403/07/26
شارژ كامل آیپد مینی ۷ حدود ۲ ساعت طول می‌كشد
1403/07/26
توسعه‌دهنده بازی نشان می‌دهد كه چطور می‌توان با پورت صحیح به PC، نرخ فریم را ارتقا داد؛ از ۱۰۶ به ۳۱۴ فریم‌برثانیه
1403/07/26
عملكرد مالی درخشان TSMC، ارزش سهام این شركت تایوانی را ۷ درصد افزایش داد
1403/07/26
نرم‌افزار Blackmagic Camera حالا از گوشی‌های سونی و اوپو نیز پشتیبانی می‌كند
1403/07/26
مطالعه عجیب: نام شما روی نحوه پاسخ‌دهی ChatGPT اثر می‌گذارد
1403/07/26
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com