كارشناسان چه نظری درباره آیفون ۱۶ پرو دارند؟

رسانه‌های منتخب و كانال‌های یوتیوب اولین بررسی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مكس را منتشر كردند.

كارشناسان چه نظری درباره آیفون ۱۶ پرو دارند؟مطالب موبایلفناوریچهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶مطالعه 6 دقیقهمهدی بازیار تبلیغاتتبلیغاتتبلیغاترسانه‌های منتخب و كانال‌های یوتیوب اولین بررسی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مكس را منتشر كردند .

تبلیغاتپیش از عرضه‌ی عمومی سری آیفون ۱۶ در روز جمعه، تعدادی از رسانه‌های فناوری و كانال‌های یوتیوبی بررسی‌ها و نگاه نزدیك خود از آیفون ۱۶ پرو و پرو مكس را منتشر كرده‌اند كه در این مطلب نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت .

مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و پرو مكس به صفحه‌نمایش‌های ۶٫۳ و ۶٫۹ اینچی مجهزند كه در‌مقایسه‌با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مكس با صفحه‌نمایش‌های ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی بزرگ‌تر شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های جدید می‌توان به دكمه‌ی كمرا كنترل (Camera Control)، تراشه‌ی A18 Pro بهینه‌شده برای «هوش اپل» (Apple Intelligence)‌، دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیكسلی، پشتیبانی از ضبط ویدئو با وضوح 4K و نرخ ۱۲۰ فریم‌در‌ثانیه، عمر باتری بیشتر، شارژ سریع‌تر از‌طریق مگ‌سیف و بهبود میكروفون‌ها اشاره كرد .

كپی لینكبررسی‌های متنینیلای پاتل از خبرگزاری ورج درباره‌ی دكمه‌ی جدید كمرا كنترل گوشی اپل نوشته است:«این خیلی جالب است كه گوشی را به پهلو بچرخانید و با فشردن دكمه، مثل دوربین معمولی عكاسی كنید؛ هرچند دكمه‌ی كمی سفت است .

چند نفر از كاركنان ورج متوجه شدند كه هنگام فشار‌دادن كامل دكمه برای گرفتن عكس، باید كمی گوشی را جا‌به‌جا كنند؛ ولی به نظر من مشكلی نداشت.»Appleوی افزود:«چون چپ‌دست هستم و دكمه در جایی قرار دارد كه انگشتانم روی آن استراحت می‌كنند، در ابتدا زیاد اتفاق می‌افتاد كه دوربین را به‌صورت تصادفی باز كنم؛ اما با تنظیم روی دوبار‌كلیك این مشكل برطرف شد .

همچنین، می‌توان دكمه را برای باز‌كردن اپلیكیشن‌های دوربین شخص ثالث تنظیم كرد. ویژگی مذكور با نسخه‌ی جدید Halide كه برای این قابلیت به‌روز شده، به‌خوبی كار می‌كند.»او در آخر نتیجه گرفته است كه دكمه‌ی كمرا كنترل تغییر بزرگی نیست:«به‌طور كلی، داشتن این دكمه مفید است؛ اما همین و بس .

در وضعیت فعلی، این دكمه تفاوت چشمگیری با عكاسی با سایر آیفون‌ها ایجاد نمی‌كند.»پاتل معتقد است با‌توجه‌به اینكه قابلیت‌های بیشتری از هوش اپل و كمرا كنترل در ادامه‌ی سال عرضه می‌شوند، آیفون ۱۶ پرو در زمان عرضه فقط به‌روزرسانی تدریجی درمقایسه‌با مدل قبلی است:«در‌حال‌حاضر، این به‌روزرسانی تدریجی درمقایسه‌با آیفون ۱۵ پرو است .

به‌سختی می‌توان دلایلی برای ارتقا از مدل سال گذشته پیدا كرد. من اصلاً مطمئن نیستم كه ارتقا به ۱۶ پرو از مدل‌های پرو قدیمی‌تر هم ارزشش را داشته باشد. كمرا كنترل و دكمه‌ی اكشن (Action Button) كاربردی هستند؛ اما انقلابی نیستند و جز اینكه واقعاً به Photographic Styles و كنترل تون (Tone) جدید علاقه‌مند باشید، ممكن است عكس‌های روشن‌تر و صاف‌تر را گامی به عقب در پردازش عكس‌ها تلقی كنید .

»The Vergeآیفون ۱۶ پرو كوچك‌تر در آزمایش عمر باتری مارك اسپونائور از Tom's Guide موفق عمل كرده است:«در آزمایش عمر باتری Tom's Guide كه شامل مرور مداوم وب با روشنایی ۱۵۰ نیت است، آیفون ۱۶ پرو جدید ۱۴ ساعت و ۷ دقیقه دوام آورد كه افزایش چشمگیری درمقایسه‌با ۱۰ ساعت و ۵۳ دقیقه آیفون ۱۵ پرو داشت .

همین كافی بود تا [این گوشی] به فهرست گوشی‌های با بهترین عمر باتری ما وارد شود.»با اینكه تصور می‌شد آیفون ۱۶ پرو از شارژ سیمی تا ۴۵ وات پشتیبانی می‌كند، اسپونائور در آزمایش‌های خود بهبودی مشاهده نكرد.فلورنس آیُن از Gizmodo درباره‌ی عملكرد باتری آیفون ۱۶ پرو در استفاده‌ی عادی می‌گوید:«فعلاً می‌توانم بگویم كه آیفون ۱۶ پرو با باتری كوچك‌تر خود، در گشت‌وگذاری درون‌شهری عملكرد رضایت‌بخشی داشت .

در پایان سفری ۶ ساعته با استفاده از ایرپاد ۴ و ANC فعال، هنگام برگشت به خودرو هنوز ۲۰ درصد از باتری باقی مانده بود. همچنین، روز را با ۸۳ درصد باتری شروع كردم و درنهایت پس از ۷ ساعت نصب نرم‌افزار، عكاسی، مكالمه، گوش‌دادن به پادكست و كمی بازی با اپل آركید، باتری به ۲۴ درصد رسید .

»نتایج بنچمارك گیك‌بنچ نشان داده است كه طبق ادعای اپل، تراشه‌ی A18 Pro تا ۱۵ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی A17 Pro است. مدل‌های آیفون ۱۶ پرو همچنان سریع‌ترین سی‌پی‌یو را در بین گوشی‌های هوشمند دارند.جولیان چوكاتو از WIRED درباره‌ی عملكرد دو پرچم‌دار اپل گفت:«این گوشی‌ها از چیپست A18 Pro استفاده می‌كنند كه براساس بنچمارك‌های من، به‌وضوح قدرتمندترین پردازنده‌ی گوشی‌های هوشمند است و به‌راحتی بسیاری از رقبا را در دنیای اندروید كنار می‌زند .

این تراشه یك هسته‌ی گرافیكی بیشتر از A18 در آیفون ۱۶ دارد؛ اما اندازه‌ی كش‌ سی‌پی‌یو نیز بزرگ‌تر است. این یعنی A18 Pro به‌طور كلی سریع‌تر از A18 است.»Appleكریس نیكولز از PetaPixel در بررسی تخصصی خود، درباره‌ی دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیكسلی جدید آیفون ۱۶ پرو صحبت كرد:«دوربین فوق‌عریض نیز با سنسور جدید ۴۸ مگاپیكسلی با قابلیت فوكوس خودكار بهبود پیدا كرده است كه می‌تواند قابلیت‌های ماكرو پذیرفتنی و با جزئیات بیشتر از قبل ارائه دهد .

دیافراگم درست مثل قبل f/2.2 است. من اكنون از داشتن گزینه‌ی فایل‌های ۴۸ مگاپیكسلی RAW خوشحالم؛ هرچند در موقعیت‌های واقعی، وضوح [این فایل‌ها] باسنسور بایر (Bayer) استاندارد ۴۸ مگاپیكسلی همخوانی ندارد. جالب این است كه اپل آپشن فایل HEIF بیست‌وچهار مگاپیكسلی كه در دوربین اصلی وجود دارد، در اینجا پیاده‌سازی نكرده است .

مگاپیكسل‌های اضافه برای استفاده در شبكه‌های اجتماعی غیرضروری هستند؛ اما عكاسان منظره و ماكرو می‌توانند جزئیات بیشتری از فایل‌های RAW خود استخراج كنند.»Appleاو درباره‌ی ضبط ویدئو با وضوح ۴K و نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه نیز گفت:«درزمینه‌ی ویدئو، اضافه‌شدن امكان ضبط با وضوح ۴K و ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه با كیفیت مناسب، به‌لطف ProRes Log ویژگی چشمگیری است .

همچنین، می‌توانید سرعت ویدئو‌های ۱۲۰ فریم‌برثانیه را به یك‌پنجم و ۲۴ فریم‌برثانیه كاهش دهید و حین رندرشدن روی گوشی، آن را مشاهده كنید. افزایش سرعت ویدئوها هم در همان رابط كاربری صورت می‌گیرد و ساخت صحنه‌ آهسته‌‌‌ی دراماتیك را فراهم می‌كند .

»شرلین لو از Engadget درباره‌ی میكروفون‌های جدید با كیفیت استودیویی گفته است:«به‌طور كلی، در تغییر از حالت Standard به حالت Cinematic یا Studio، كاهش درخورتوجهی در نویز محیطی مشاهده می‌شود. حالت دلخواه من Studio است كه به‌نظر می‌رسد وضوح صدا‌ی افراد را نیز بهبود می‌بخشد؛ به‌طوری‌كه باعث می‌شود صدای افراد به‌گونه‌ای باشد كه انگار در حال ضبط پادكست هستند .

منبع : https://www.zoomit.ir/mobile/426948-iphone-16-pro-media-reaction/

مجله فن آوری

 
هواوی واچ جی‌تی ۵ و ۵ پرو رونمایی شدند؛ ساعت‌های مدرن با ویژگی‌های جذاب
1403/06/29
هجوم شیائومی به بازارهای جهانی؛ گوشی تاشو میكس فلیپ از انحصار چین خارج می‌شود
1403/06/29
ضرب‌الأجل ۶ ماهه برای اپل؛ اروپا سخت‌گیری‌ها را بیشتر می‌كند
1403/06/29
تصاویر منتسب‌به قاب‌های رسمی گلكسی S24 FE فاش شدند
1403/06/29
گوشی جنجالی هواوی میت XT برای یك‌میلیونی‌شدن خیز برداشته است
1403/06/29
چرا هیچ كدام از قمرهای منظومه شمسی حلقه ندارند؟
1403/06/29
یوتیوب شورتس به Veo مجهز می‌شود؛ پلتفرمی برای تولید ویدیو با هوش مصنوعی
1403/06/29
فروشگاه‌های روسیه با آغاز پیش‌فروش آیفون ۱۶، محدودیت‌های صادراتی اپل را دور زدند
1403/06/29
قیمت گوشی تاشو سه‌تكه هواوی در بازار سیاه به عدد چشمگیر ۱۰ هزار دلار رسید!
1403/06/29
مایكروسافت قیمت برخی از بازی‌های اكتیویژن را به‌شدت كاهش داد
1403/06/29
شایعه‌های جدید آیفون ۱۷ و آیفون ۱۸؛ پردازنده‌ ۲ نانومتری در راه گوشی‌های اپل است
1403/06/29
شیائومی عرضه سری ردمی نوت ۱۴ را رسما تأیید كرد
1403/06/29
لندتك GSMPay در نیمه اول امسال بیش‌از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به كاربران ارائه كرد
1403/06/29
گوشی G100 با نمایشگر غول‌پیكر ۶٫۹ اینچ و باتری ۶ هزار میلی‌آمپرساعتی معرفی شد
1403/06/29
GTA V وارد فهرست بازی‌های «پشتیبانی‌نشده» استیم دك شد!
1403/06/29
چطور به یك مهندس برق ماهر تبدیل شویم؟
1403/06/29
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com