ضرب‌الأجل ۶ ماهه برای اپل؛ اروپا سخت‌گیری‌ها را بیشتر می‌كند

اروپا برای تطبیق اپل با قانون بازارهای دیجیتال، ضرب‌الأجل ۶ ماهه تعیین كرد.

ضرب‌الأجل ۶ ماهه برای اپل؛ اروپا سخت‌گیری‌ها را بیشتر می‌كندكسب و كارسیستم عاملفناوریپنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲مطالعه 2 دقیقه امیر عبدالملكیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتاروپا برای تطبیق اپل با قانون بازارهای دیجیتال، ضرب‌الأجل ۶ ماهه تعیین كرد .

تبلیغاتكمیسیون اروپا اقدامی قانونی آغاز كرده تا اطمینان حاصل كند كه اپل به‌عنوان یكی از غول‌های فناوری متعهد به قوانین، به تعهداتش عمل می‌كند. بر اساس قانون DMA، كمیسیون اروپا می‌تواند اپل را ملزم‌به انجام تغییراتی كند تا رقابت در بازار افزایش یابد .

اگر اپل ظرف ۶ ماه آینده از انجام این تغییرات خودداری كند، با جریمه‌های سنگینی روبه‌رو خواهد شد.براساس بیانیه‌ی رسمی، یكی از حوزه‌هایی كه كمیسیون اروپا بر آن تمركز خواهد كرد، سازگاری iOS با دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند، هدفون‌ و هدست‌های واقعیت مجازی است .

كمیسیون می‌گوید كه سازندگان این محصولات «به سازگاری مؤثر با گوشی‌های هوشمند و سیستم‌های عامل آن‌ها وابسته هستند.» كمیسیون اروپا می‌خواهد مشخص كند كه اپل چگونه سازگاری سیستم‌عامل آیفون با سایر دستگاه‌های غیر اپلی را فراهم خواهد كرد و روند رسیدگی اپل به درخواست‌های توسعه‌دهندگان به‌منظور سازگاری اپلیكیشن‌ها و دستگاه‌های متفرقه با iOS و iPadOS را بررسی خواهد كرد .

مارگارت وستاگر، رئیس واحد ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا در بیانیه‌ای گفت: «امروز برای اولین‌بار، مطابق مقررات بازارهای دیجیتال (DMA)، رویه‌های مشخصی را به كار می‌گیریم تا اپل را به سمت اجرای كامل تعهداتش سوق دهیم .

این كار از طریق گفت‌وگوهای سازنده انجام خواهد شد. ما بر تضمین بازارهای دیجیتالی منصفانه و باز متمركز هستیم... ما به گفت‌وگوی خود با اپل و سایر شركت‌ها ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود كه اقدامات پیشنهادی عملی می‌شوند و نیازهای كسب‌وكارها را برآورده می‌كنند .

»مقالات مرتبطپاسخ اپل به انتقادها: كاملاً با قانون DMA اروپا سازگار شده‌ایماروپا از «مشكلات جدی» اپل برای سازگاری با قوانین جدید می‌گویددر ماه ژوئن (خرداد و تیر)، كمیسیون اروپا اعلام كرد كه اپل با نقض قانون بازارهای دیجیتال، از ارائه‌ی اطلاعات به توسعه‌دهندگان اپلیكیشن درباره‌ی روش‌های پرداخت جایگزین خودداری كرده است .

بااین‌حال، اپل مدعی شد كه در ماه‌های اخیر تغییراتی برای انطباق با قوانین ایجاد كرده است.اپل برای اجتناب از جریمه در اروپا، تغییراتی اساسی در سیستم‌های عامل خود ایجاد كرده است كه شامل باز كردن درهای iOS و iPadOS به روی فروشگاه‌های اپلیكیشن متفرقه و در اختیار گذاشتن فناوری NFC برای توسعه‌دهندگان می‌شود .

منبع : https://www.zoomit.ir/business/426978-eu-gives-apple-six-months-to-make-cross-device-interoperability-easier/

مجله فن آوری

 
اعتصاب كاركنان سامسونگ هند احتمالا به‌زودی به پایان می‌رسد
1403/06/30
پیش از اختراع صابون، مردم چگونه خود را تمیز می‌كردند؟
1403/06/30
سامسونگ یادداشت‌برداری و ترجمه مبتنی‌بر هوش مصنوعی گوشی‌هایش را به‌نمایش گذاشت
1403/06/29
با ۳۲ موجود زنده عجیب در اعماق دریا آشنا شوید
1403/06/29
تلاش فیدیبو برای تبدیل شدن از یك كتابفروشی به بستری برای تعامل هوشمندانه جامعه‌ای از كتابخوانان ایران
1403/06/29
تعریف عكس از نگاه بزرگان فناوری؛ اپل و گوگل اختلاف‌نظر دارند
1403/06/29
چرا ما انسان‌ها زانوهای بهتری تكامل نداده‌ایم؟
1403/06/29
مدل خاكستری منحصربه‌فرد PS5 و PS5 Pro به‌مناسبت ۳۰ سالگی پلی‌استیشن رونمایی شد
1403/06/29
ظرفیت باتری آیفون ۱۶ سرانجام مشخص شد؛ بهبود تك‌رقمی نسبت‌به آیفون ۱۵
1403/06/29
تماشا كنید: فرار وحشتناك مارماهی ژاپنی از معده ماهی شكارچی
1403/06/29
گلكسی رینگ سامسونگ در كشورهای بیشتری عرضه می‌شود
1403/06/29
هواوی واچ D2 از راه رسید؛ طراحی مشابه اپل واچ و نمایشگر اولد
1403/06/29
آیا جنوبگان هیچ‌گاه عاری از یخ بوده است؟
1403/06/29
تاریخ‌سازی چین؛ اولین «خودرو هوش مصنوعی» دنیا رونمایی شد
1403/06/29
هواوی واچ جی‌تی ۵ و ۵ پرو رونمایی شدند؛ ساعت‌های مدرن با ویژگی‌های جذاب
1403/06/29
هجوم شیائومی به بازارهای جهانی؛ گوشی تاشو میكس فلیپ از انحصار چین خارج می‌شود
1403/06/29
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com