تعریف عكس از نگاه بزرگان فناوری؛ اپل و گوگل اختلاف‌نظر دارند

كوپرتینویی‌ها نظر متفاوتی درباره‌ی ویژگی‌های هوش مصنوعی برای ویرایش و اصلاح عكس دارند كه با فلسفه‌ی گوگل متفاوت است.

تعریف عكس از نگاه بزرگان فناوری؛ اپل و گوگل اختلاف‌نظر دارندهوش مصنوعیمطالب موبایلفناوریپنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴مطالعه 2 دقیقهمحمد دزفولیانتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتكوپرتینویی‌ها نظر متفاوتی درباره‌ی ویژگی‌های هوش مصنوعی برای ویرایش و اصلاح عكس دارند كه با فلسفه‌ی گوگل متفاوت است .

تبلیغاتیكی از مدیران ارشد اپل نظر خود را درباره‌ی اینكه عكس چیست و چرا این شركت ابزارهای ویرایش سنگین هوش مصنوعی را ارائه نمی‌دهد، به‌اشتراك گذاشته است. برخلاف گوگل كه قابلیت‌های ویرایش عكس متنوعی را در گوشی‌های اندرویدی به‌كار می‌‌گیرد، هوش اپل به ویرایش‌های ضروری بسنده می‌كند .

مراسم رونمایی از گوشی پیكسل ۹ بدون شك مملو از ویژگی‌های هوش مصنوعی برای ادیت عكس بود؛ تا جایی كه حتی یك تصویر واقعی را به چیزی كاملاً ساختگی اما واقع‌گرایانه تبدیل می‌كرد. چند هفته بعد، آیفون ۱۶ معرفی شد و در كمال تعجب، اپل هیچ قابلیت هیجان‌انگیزی برای ویرایش عكس با AI معرفی نكرد .

اكنون یكی از مدیران اپل نظر خود را درباره‌ی تعریف عكس بیان می‌كند كه تضاد واضحی را بین فلسفه‌ی اپل و گوگل نشان می‌دهد.ابزار هوش مصنوعی Magic Editor پیكسل ۹Googleگوگل به كاربران خود ابزارهای لازم برای ثبت خاطرات بیش‌از حد فانتزی را كه واقعی نیستند، ارائه می‌دهد .

می‌توانید حالت چهره‌ی خود را در تصویر عوض كنید، رنگ‌های پس‌زمینه را تغییر دهید، اشیاء را اضافه یا حذف كنید، خود را به یك عكس گروهی ملحق كنید و موارد دیگر. این ویژگی‌ها به كاربران اجازه می‌دهد تا تصاویری از آنچه كه می‌توانست در یك روز ایدئال اتفاق بیفتد، ذخیره كنند .

از سوی دیگر، اپل به مفاهیم عكاسی سنتی پایبند است و درعین‌حال از ویرایش‌هایی حمایت می‌كند كه عكس‌ها را بهبود می‌بخشند؛ اما ذات آن‌ها را تغییر نمی‌دهند. بنابراین، به‌جای اینكه به كاربران اجازه دهد بهترین حالات چهره‌ی افراد داخل عكس را ادغام كنند، به آن‌ها این امكان را می‌دهد كه از بین فریم‌های مختلفی كه توسط یك عكس زنده ثبت شده‌اند، یكی را انتخاب كنند .

ابزار جدید پاك‌سازی هوش مصنوعی اپل به كاربران كمك می‌كند تا موارد مزاحم را از عكس‌ها حذف كنند؛ بدون اینكه به پس‌زمینه‌ی عكس دست بزنند. مقالات مرتبطاپل برای افزایش فروش آیفون ۱۶ توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی خواهد داشتدر تبلیغات جدید اپل، بازیگر Last of Us درباره آیفون ۱۶ و هوش مصنوعی صحبت می‌كند [تماشا كنید]تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی پیكسل ۹جان مك‌كورمك، معاون مهندسی نرم‌افزار دوربین اپل، در بیانیه‌ای به ورج گفت: «ما دوست داریم به این شكل به عكس فكر كنیم كه یك جشن شخصی از چیزی است كه واقعاً و به‌طور تصادفی اتفاق افتاده است؛ چه یك چیز ساده مانند فنجانی قهوه با طراحی جالب باشد، یا اولین قدم‌های فرزند یا آخرین نفس‌های والدین .

این چیزی است كه نشانه‌ای در زندگی حقیقی فرد محسوب می‌شود و شایسته‌ی ثبت‌شدن. به‌همین دلیل، وقتی به‌فكر تكامل دوربین هستیم، به‌شدت به سنت پایبندیم.»برخلاف گوگل، خالق آیفون می‌خواهد لحظاتی را ثبت كند كه واقعاً اتفاق افتاده‌اند؛ نه اینكه خاطرات بی‌نقصی بسازد .

منبع : https://www.zoomit.ir/ai-articles/426987-apple-google-disagree-what-photo-is/

مجله فن آوری

 
اعتصاب كاركنان سامسونگ هند احتمالا به‌زودی به پایان می‌رسد
1403/06/30
پیش از اختراع صابون، مردم چگونه خود را تمیز می‌كردند؟
1403/06/30
سامسونگ یادداشت‌برداری و ترجمه مبتنی‌بر هوش مصنوعی گوشی‌هایش را به‌نمایش گذاشت
1403/06/29
با ۳۲ موجود زنده عجیب در اعماق دریا آشنا شوید
1403/06/29
تلاش فیدیبو برای تبدیل شدن از یك كتابفروشی به بستری برای تعامل هوشمندانه جامعه‌ای از كتابخوانان ایران
1403/06/29
تعریف عكس از نگاه بزرگان فناوری؛ اپل و گوگل اختلاف‌نظر دارند
1403/06/29
چرا ما انسان‌ها زانوهای بهتری تكامل نداده‌ایم؟
1403/06/29
مدل خاكستری منحصربه‌فرد PS5 و PS5 Pro به‌مناسبت ۳۰ سالگی پلی‌استیشن رونمایی شد
1403/06/29
ظرفیت باتری آیفون ۱۶ سرانجام مشخص شد؛ بهبود تك‌رقمی نسبت‌به آیفون ۱۵
1403/06/29
تماشا كنید: فرار وحشتناك مارماهی ژاپنی از معده ماهی شكارچی
1403/06/29
گلكسی رینگ سامسونگ در كشورهای بیشتری عرضه می‌شود
1403/06/29
هواوی واچ D2 از راه رسید؛ طراحی مشابه اپل واچ و نمایشگر اولد
1403/06/29
آیا جنوبگان هیچ‌گاه عاری از یخ بوده است؟
1403/06/29
تاریخ‌سازی چین؛ اولین «خودرو هوش مصنوعی» دنیا رونمایی شد
1403/06/29
هواوی واچ جی‌تی ۵ و ۵ پرو رونمایی شدند؛ ساعت‌های مدرن با ویژگی‌های جذاب
1403/06/29
هجوم شیائومی به بازارهای جهانی؛ گوشی تاشو میكس فلیپ از انحصار چین خارج می‌شود
1403/06/29
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com