آپدیت بزرگ یوتیوب؛ هوش مصنوعی با تمام قدرت از راه رسید

هوش مصنوعی به‌تدریج وارد عرصه‌ی تولید محتوا در یوتیوب می‌شود تا از نوشتن عنوان تا ساخت تصویر كاور ویدئو به یوتیوبرها كمك كند.

آپدیت بزرگ یوتیوب؛ هوش مصنوعی با تمام قدرت از راه رسیدشبكه‌های اجتماعیاینترنت و شبكهنرم افزار و اپلیكیشنچهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷مطالعه 2 دقیقهمحمد دزفولیانتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتهوش مصنوعی به‌تدریج وارد عرصه‌ی تولید محتوا در یوتیوب می‌شود تا از نوشتن عنوان تا ساخت تصویر كاور ویدئو به یوتیوبرها كمك كند .

تبلیغاتیوتیوب در رویداد Made on YouTube مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی را معرفی كرد؛ ازجمله چند ویژگی كه ممكن است نحوه‌ی ساخت ویدئوهای سازندگان و موضوع و محتوای ویدئوهای تولیدشده را تغییر دهد .

اولین ویژگی تب جدید الهام (Inspiration) در یوتیوب استودیو است كه یوتیوب در چند ماه گذشته به‌طور محدود آن را آزمایش كرد. این تب به یوتیوبر پیشنهاد می‌دهد كه چه نوع محتوایی تولید كند و می‌تواند موضوع و عنوان و حتی تصویر كوچك (Thumbnail) را ارائه كند و طرح كلی و سناریو ویدئو را بنویسد .

یوتیوب ویژگی الهام را به‌عنوان ابزار مفیدی برای طوفان فكری معرفی می‌كند.تب جدید الهام (Inspiration) در یوتیوب استودیوYoutubeپس از اینكه الهاماتی از هوش مصنوعی دریافت كردید، به‌كمك Veo، مدل ویدئویی بسیار قدرتمند دیپ‌مایند كه اكنون در یوتیوب شورتس ادغام شده است، می‌توانید ویدئوهای خود را بسازید .

علاوه‌براین، می‌توانید ویدئوهای كاملی با وئو را بسازید؛ اما فقط كلیپ‌هایی به طول حداكثر ۶ ثانیه.وئو به‌طور مستقیم در ویرایشگر شورتس معمولی ادغام شده است. كلیپ‌ها با ابزار SynthID دیپ‌مایند واترمارك‌‌گذاری می‌شوند و علامتی كه نشان می‌دهد محتوا با هوش مصنوعی تولید شده است، روی ویدئو قرار می‌گیرد .

این ویژگی‌ها به‌آرامی در حال راه‌اندازی هستند و باید در اواخر ۲۰۲۴ یا اوایل سال آینده برای یوتیوبرها مشهود باشند. ویژگی‌های دیگری از هوش مصنوعی نیز به یوتیوب اضافه می‌شود. برای مثال، دوبله‌ی خودكار این پلتفرم كه ویدئوها را به چند زبان ترجمه می‌كند، به زبان‌های بیشتری خواهد آمد .

علاوه‌براین، یوتیوبرها خواهند توانست ازطریق ابزارهای هوش مصنوعی در بخش جدید كامیونیتی، با طرفداران خود تعامل كنند.مقالات مرتبطیوتیوبرها احتمالا به‌زودی می‌توانند برای ایده‌پردازی ویدیوهایشان از هوش مصنوعی جمینای مشورت بگیرندهوش مصنوعی بازیابی كانال‌های هك‌شده یوتیوب را ساده‌تر می‌كندهوش مصنوعی امكانات شگفت‌انگیزی برای تولید راحت‌تر محتوا دراختیار كاربران قرار می‌دهد؛ اما ممكن است به‌زودی شاهد موجی از سناریوهای نوشته‌شده و حتی ویدئوهای تولیدشده با هوش مصنوعی باشیم كه همگی به‌نوعی شبیه به یكدیگر به‌نظر می‌رسند .

بیشتر ویژگی‌های جدید می‌توانند ابزارهایی مفید یا میان‌برهایی برای تولید محتوای بی‌كیفیت باشند و هر خالق محتوا باید تصمیم بگیرد كه می‌خواهد این ابزارها چه كارایی داشته باشند. یوتیوب اطمینان دارد كه هوش مصنوعی می‌تواند كار یوتیوبرها را آسان‌تر كند و شاید آن‌ها را به تولید بیشتر وادارد .

منبع : https://www.zoomit.ir/social-network/426950-youtube-ai-videos-veo-inspiration-tab/

مجله فن آوری

 
تاریخ‌سازی چین؛ اولین «خودرو هوش مصنوعی» دنیا رونمایی شد
1403/06/29
هواوی واچ جی‌تی ۵ و ۵ پرو رونمایی شدند؛ ساعت‌های مدرن با ویژگی‌های جذاب
1403/06/29
هجوم شیائومی به بازارهای جهانی؛ گوشی تاشو میكس فلیپ از انحصار چین خارج می‌شود
1403/06/29
ضرب‌الأجل ۶ ماهه برای اپل؛ اروپا سخت‌گیری‌ها را بیشتر می‌كند
1403/06/29
تصاویر منتسب‌به قاب‌های رسمی گلكسی S24 FE فاش شدند
1403/06/29
گوشی جنجالی هواوی میت XT برای یك‌میلیونی‌شدن خیز برداشته است
1403/06/29
چرا هیچ كدام از قمرهای منظومه شمسی حلقه ندارند؟
1403/06/29
یوتیوب شورتس به Veo مجهز می‌شود؛ پلتفرمی برای تولید ویدیو با هوش مصنوعی
1403/06/29
فروشگاه‌های روسیه با آغاز پیش‌فروش آیفون ۱۶، محدودیت‌های صادراتی اپل را دور زدند
1403/06/29
قیمت گوشی تاشو سه‌تكه هواوی در بازار سیاه به عدد چشمگیر ۱۰ هزار دلار رسید!
1403/06/29
مایكروسافت قیمت برخی از بازی‌های اكتیویژن را به‌شدت كاهش داد
1403/06/29
شایعه‌های جدید آیفون ۱۷ و آیفون ۱۸؛ پردازنده‌ ۲ نانومتری در راه گوشی‌های اپل است
1403/06/29
شیائومی عرضه سری ردمی نوت ۱۴ را رسما تأیید كرد
1403/06/29
لندتك GSMPay در نیمه اول امسال بیش‌از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به كاربران ارائه كرد
1403/06/29
گوشی G100 با نمایشگر غول‌پیكر ۶٫۹ اینچ و باتری ۶ هزار میلی‌آمپرساعتی معرفی شد
1403/06/29
GTA V وارد فهرست بازی‌های «پشتیبانی‌نشده» استیم دك شد!
1403/06/29
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com