مدیرعامل «اُفود»: صنعت سفارش آنلاین غذا نیاز به انحصارزدایی، نوآوری و خدمات باكیفیت‌تر دارد

امین سلامی می‌گوید اُفود می‌تواند صنعت سفارش آنلاین غذا را به چالش بكشد و با كمك گرفتن از نوآوری باعث بهبود خدمات این حوزه شود.

مدیرعامل «اُفود»: صنعت سفارش آنلاین غذا نیاز به انحصارزدایی، نوآوری و خدمات باكیفیت‌تر داردفناوری ایرانكسب و كارپنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷مطالعه 6 دقیقههانیه كلهرتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتامین سلامی می‌گوید اُفود می‌تواند صنعت سفارش آنلاین غذا را به چالش بكشد و با كمك گرفتن از نوآوری باعث بهبود خدمات این حوزه شود .

تبلیغاتدی‌ماه امسال بود كه «اُفود» به‌عنوان جدیدترین پلتفرم سفارش آنلاین غذا خود را معرفی كرد. گروه صنعتی گلرنگ كه در چند ماه اخیر حضور پررنگی در اكوسیستم استارتاپی كشور پیدا كرده و جدی‌تر از پیش در حال نقش‌آفرینی در صنعت اقتصاد دیجیتال شده و با مالكیت و راه‌اندازی اُفود به حوزه سفارش آنلاین غذا هم وارد شده است .

حالا بازاری كه سال‌ها وضعیتی تقریبا انحصاری داشته بازیگر جدیدی به خود دیده است.ورود به بازاری كه رقابت در آن كمرنگ بوده چالش‌های فراوانی دارد. نقش‌آفرینی در این بازار ریسك‌پذیری بالا می‌خواهد و جا افتادن در آن نیازمند تلاش بسیار است .

امین سلامی پرگو، مدیرعامل اُفود، در گفت‌وگو با زومیت می‌گوید كه هرچند «نفوذ به بازاری كه سال‌ها تحت سلطه بوده، مجموعه‌ای از موانع را برایمان به همراه داشته و دارد» اما «پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و نوآوری در این بازار وجود دارد كه از طریق تكنولوژی و فرهنگِ در حال رشد در این صنعت» می‌توان به آن‌ها غلبه كرد .

در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی زومیت با امین سلامی پرگو، مدیرعامل اُفود، را می‌خوانید:چه شد كه در میان حوزه‌های مختلف اقتصاد دیجیتال به فكر ورود به بازار سفارش آنلاین غذا افتادید؟قاعده بازی فرق كرده است. دیگر این اقتصاد دیجیتال است كه آینده جهان را خواهد ساخت .

اقتصاد دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۳۰ درصد از تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص خواهد داد و ۳۰ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد كرد. كشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست. گروه صنعتی گلرنگ با علم بر همین موضوع، وارد این حوزه شده و از مدت‌ها پیش، برای آن برنامه‌ریزی‌های كلان و هدفمندی كرده است .

تحقیقات گروه صنعتی نشان داد كه یكی از فرصت‌های بزرگ ورود به حوزه اقتصاد دیجیتال و انحصارزدایی از آن در ایران، بازار سفارش آنلاین غذا به شمار می‌رود كه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های كلان است. علاوه بر این، باید در نظر گرفته می‌شد كه حوزه‌ی ارسال غذا می‌تواند در كنار سایر سرویس‌های اینترنتی به عنوان عاملی كلیدی در رشد و توسعه نقش‌آفرین باشد .

ما در گروه صنعتی گلرنگ، تقاضای رو به رشد بازار را می‌شناختیم و نیاز به نوآوری در این حوزه را حس می‌كردیم. از سوی دیگر بر این باور بودیم كه مردم ایران شایسته دریافت خدمات با كیفیت‌تری در این حوزه هستند. اما این بازار یك بازار تقریبا انحصاری است كه شاید ریسك حضور در آن بیشتر از عرصه‌های دیگر باشد .

ببینید ما به این نتیجه رسیدیم كه اگر بتوانیم در سرویس‌دهی آنلاین غذا و سایر سرویس‌های مرتبط سرمایه‌گذاری كنیم، می‌توانیم در اقتصاد دیجیتال، سهمی قابل توجه‌ كسب كنیم. راستش را بخواهید اُفود انگیزه و اشتیاق بسیاری برای قدم گذاشتن در این بازار انحصاری داشت و دارد .

دلمان می‌خواهد برای تغییر چشم‌انداز این صنعت، كار ِمعناداری كنیم. همان‌طور كه اشاره كردید این بازار سال‌هاست كه در انحصار است، اما ورود اُفود می‌تواند به ایجاد فضای رقابتی در این بازار كمك كند؛ تغییری كه هم به سود اقتصاد ایران است، هم مصرف‌كننده، هم فروشنده و هم حتی بازیگران این صنعت .

حضور اُفود می‌تواند همه ابعاد وضعیت موجود را به چالش بكشد و بخش‌های مختلف درگیر را نیز به سمت نوآوری و بهبود خدمات سوق دهد. می‌دانم كه از آغاز فعالیت‌تان تا امروز كارتان را در چند مرحله پیش برده‌اید. در مراحلی كه پشت سر گذاشته‌اید، این بازار را چطور دیده‌اید؟ با چه مسائلی مواجه شده‌اید؟بله، اُفود در تیرماه مقدمات حضورش را در بازار شروع كرد، در سه ماهه‌ی فصل پاییز محصول اولیه را آماده كرد، در دی‌ماه این محصول را در مرحله‌ی تست قرار داد و از هفته‌ی دوم بهمن‌ماه به طور رسمی در مشهد سرویس‌دهی را آغاز كرد .

از زمان شروع به كار تا امروز، شاهد فرصت‌ها و چالش‌های ذاتی این بازار بوده‌ایم. از یك طرف، پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و نوآوری در این بازار وجود دارد كه كه از طریق تكنولوژی و فرهنگِ در حال رشد در این صنعت تقویت می‌شود .

از سوی دیگر، نفوذ به بازاری كه سال‌ها تحت سلطه بوده، مجموعه‌ای از موانع را برایمان به همراه داشته و دارد. غلبه بر این موانع، ایجاد اعتماد كاربران و مجموعه‌ها به عنوان شركای تجاری و متمایز كردن خودمان از رقبا برخی از چالش‌های كلیدی است كه با آن مواجه بوده و هستیم .

با این حال، ما با علم بر این موضوعات پا در این حوزه گذاشته‌ایم و بنا داریم با پشتكار و برنامه‌ریزی استراتژیك، بر این مشكلات و چالش‌ها غلبه كنیم؛ یعنی غلبه خواهیم كرد.حالا برای همین غلبه كردن بر موانع و برای رقابت كردن و ماندن در این بازار سخت چه برنامه‌هایی دارید؟رقابت در بازاری كه برای مدتی طولانی به شكل انحصاری اداره شده، بسیار چالش برانگیز است، اما از طرف دیگر همین شرایط است كه می‌تواند به ما، فرصتی ویژه دهد .

فرصتی كه در آن بتوانیم توانایی‌ها و تعهدمان به ارزش‌آفرینی را بهبود ببخشیم و نشان دهیم. واقعیت این است كه برای رقابت سالم و پیشرفت در این بازار، ما یك رویكرد چند وجهی اتخاذ كرده‌ایم.در مرحله اول، بنا داریم كه رضایت مشتری را از طریق سرویس‌دهی بهتر از گذشته (با تحویل به موقع و تنوع گسترده‌ای از رستوران‌ها برای انتخاب غذا‌ و سایر سرویس‌ها) در اولویت قرار دهیم .

در مرحله بعدی، ما در مجموعه اُفود، از تكنولوژی‌های جدید برای افزایش‌ كارایی و ساده‌سازی عملیات‌مان استفاده می‌كنیم و در نتیجه تجربه یكپارچه را هم برای مشتریان و هم برای رستوران‌ها و سایر شركای تجاری‌مان تضمین می‌كنیم .

در مرحله سوم، بر مشاركت‌ها و همكاری‌های استراتژیك در صنعت تمركز می‌كنیم تا موقعیت خود را تقویت كرده و دامنه فعالیت‌های خودمان را گسترش دهیم.درباره لزوم ایجاد تمایز میان خودتان و رقبا گفتید. برای این كه اُفود را متمایز كنید چه برنامه‌هایی دارید؟اصلی‌ترین وظیفه‌ی كسب‌و‌كار تحویل سریع، ارائه‌ی‌ تنوع برای انتخاب مجموعه‌های نزدیك به مشتریان و كیفیت سرویس‌دهی برای رفع نیاز آن‌ها است .

ما انتظاری را برای آن‌ها ایجاد می‌كنیم و در كنار آن واقعیت‌های عملیاتی نیز وجود دارد و هرچه این دو به هم نزدیك‌تر شوند سطح سرویس‌دهی بالا و در نتیجه رضایت مشتری از نحوه‌ی ارائه‌ی خدمت را خواهیم داشت.با این توضیح محصول امروز اُفود باید یك محصول اولیه می‌بود تا با امكانات ضروری، كه این مدل از كسب‌و‌كار باید داشته باشد، به ما كمك كند كه سریع‌تر رشد كنیم، در كنار این كه محصول را نیز به‌خوبی تست و آماده رشد اصلی كرده‌ایم .

در ادامه با گسترش سرویس‌دهی به جهت بهینه‌‌سازی عملیاتی و ایجاد تمایز ویژگی‌هایی را در هر دو سمت عرضه و تقاضا اضافه خواهیم كرد كه بتوانیم تمایزی كه در بازار نیاز داریم را ایجاد كنیم. چالش اصلی نحوه‌ی گسترش همه‌جانبه‌ی كسب‌و‌كار در همه‌ی سطوح است كه باید در هر قسمت با اولویت‌های برنامه‌ریزی‌شده اتفاق بیافتد .

اُفود در حال حاضر فقط در مشهد فعال شده است. چه شد كه این شهر را انتخاب كردید و چه زمانی قرار است در شهرهای دیگر، از جمله تهران، فعالیت خود را آغاز كنید؟سرویس‌دهی اُفود از مشهد شروع شد و ما در حال حاضر حضور موفقی در این شهر داریم .

مشهد برای ما چند ویژگی عمده داشت؛ شهری با ویژگی جغرافیایی وسیع برای تست‌های عملیاتی و حضور رستوران‌ها و مجموعه‌های بسیار برای اثبات مدل قراردادی اُفود در كنار مردمی كه تفریح، غذا و استفاده از سرویس‌های آنلاین برای آن‌ها بسیار جذابیت دارد و كمك می‌كند تا هزینه‌های ماركتینگ ما به جهت جذب مشتری باعث تست فرآیندها و هم‌چنین آگاهی از نقاط ضعف و قوت كسب‌و‌كار شود .

البته رشد و توسعه‌ی اُفود تنها به این شهر ختم نخواهد شد و قصد داریم در سال ۱۴۰۳ در ۹ شهر ایران حضور فعال و جدی داشته باشیم و قطعا حضور در تهران نیز یكی از شهرها خواهد بود.اگر همه این مراحل مطابق انتظارتان پیش برود و به‌عنوان یك بازیگر جدید در این صنعت تثبیت شوید، فكر می‌كنید فعالیت‌تان چه تاثیراتی در زمینه سفارش آنلاین غذا خواهد داشت؟از نظر ما به چالش كشیدن بازار، بازی دو سر بردی است كه همه بازیگران این حوزه را تشویق می‌كند تا خودشان را ارتقا بدهند .

استمرار این روند، منجر به تنوع بیشتر، خلق نوآوری و بهبود كلی بازار سفارش آنلاین غذا برای همه افراد خواهد شد. فعالیت اُفود در این فضا بدون شك به توسعه بازار كمك خواهد كرد و استراتژی‌ها و نوآوری‌های ما، برای رقبا و مصرف‌كنندگان به طور یكسان تأثیرگذار خواهد بود .

برگردیم به گروه صنعتی گلرنگ كه مالك اُفود است؛ گلرنگ اخیرا در اكوسیستم استارتاپی كشور فعال‌تر شده و سرمایه‌گذاری‌های مختلفی انجام داده‌ است؛ رویكرد گروه صنعتی گلرنگ را چطور ارزیابی می‌كنید؟همان‌طور كه پیش‌تر هم گفتم، اُفود یكی از شركت‌های زیرمجموعه هلدینگ نوآوران توسعه و تجارت هستی است و حضور گلرنگ در صنعت دیجیتال و كسب‌وكارهای آنلاین در موفقیت‌های اُفود تاثیر بسیار مهمی خواهد گذاشت .

تخصص، منابع و شبكه‌ای كه گروه صنعتی گلرنگ در اختیار دارد، پشتیبان ارزشمندی برای تیم اُفود است. سرمایه‌گذاری‌ها و راهنمایی‌های استراتژیك گروه گلرنگ به ما این امكان را داده است كه رشد خود را تسریع كنیم، عملیات خود را گسترش دهیم و به طور موثر در بازار رقابت كنیم .

حضور گروه گلرنگ به‌عنوان مالك اُفود در كنارمان یك همكاری دوجانبه سودمند بوده و هست كه ادامه‌ی موفقیت ما را تضمین می‌كند.در همین شروع فعالیت، هدف و چشم‌انداز پیش روی اُفود را چطور ترسیم می‌كنید؟ما در اُفود با اشتیاق زیادی دور هم جمع شده‌ایم و رویاهای بزرگی در سر داریم .

خوشبختانه، سرمایه‌های ارزشمند زیادی این روزها در اختیار اُفود است. چشم‌انداز ما این است كه تجربه سفارش آنلاین غذا و سایر سرویس‌های دیگر در ایران را متحول كنیم. برای دستیابی به این چشم‌انداز، اهداف و نقاط عطف خاصی را تعیین كرده‌ایم كه با تمركز بر ایجاد زیرساخت‌های قوی، ایجاد مشاركت‌های استراتژیك و ارائه خدمات استثنایی به مشتریان علی‌رغم چالش‌ها و عدم قطعیت‌ها ما را در هر مرحله از راهی كه پیش‌رو داریم هدایت كرده و به سمت موفقیت سوق بدهد .

منبع : https://www.zoomit.ir/tech-iran/418724-ofood-plans-in-online-food-delivery-service/

مجله فن آوری

 
یكی از ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۴ به‌زودی با نمایشگر ۱۴۴ هرتز عرضه می‌شود
1403/02/08
گلكسی واچ ۷ احتمالاً با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود
1403/02/08
اولین واكسن mRNA برای سرطان پوست وارد كارآزمایی مرحله سوم شد
1403/02/08
معاون علمی رییس‌جمهور: به جای بستن استارتاپ‌ها به جریان‌های اصیل و انقلابی فرصت رقابت بدهیم
1403/02/08
تصویر ماژول دوربین اكسپریا ۱ مارك ۶ و اكسپریا ۱۰ مارك ۶ لو رفت
1403/02/08
پای پیام‌رسان سیگنال به پرونده پرحاشیه آمازون باز شد
1403/02/08
گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود!
1403/02/08
سامسونگ و گوگل روی قابلیت‌های بیشتر بر پایه هوش مصنوعی كار می‌كنند
1403/02/08
نسخه اندروید جیمیل به‌زودی ایمیل‌ها را خلاصه می‌كند
1403/02/08
طلسم آیفون ۶۰ هرتز؛ اپل چه زمانی دست از لج‌بازی برمی‌دارد؟
1403/02/08
كامپیوترهای هوش مصنوعی تا ۳ سال دیگر نبض بازار را در اختیار می‌گیرند
1403/02/08
اعلام نتایج طرح سفرهای درمانی رایگان اسنپ برای كودكان مناطق كم‌برخوردار
1403/02/08
تصویر گوشی ارزان تك‌دوربینه ۲۰۲۴ سونی لو رفت
1403/02/08
چطور عبارت‌های توهین‌آمیز را در تردز به‌طور خودكار فیلتر كنیم؟
1403/02/08
با انتشار گزارش مالی اینتل، ارزش سهام شركت افت كرد
1403/02/08
ون تمام‌برقی Exeed 08 در نمایشگاه پكن رونمایی شد
1403/02/08
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com