رییس رگولاتوری: پایش عملكرد اپراتورهای همراه در سامانه نت‌سنج امكان‌پذیر است

كاربران می‌توانند در سامانه نت‌سنج پلاس عملكرد دو اپراتور همراه ایرانسل و همراه اول را بر اساس شاخص‌های عملكردی رصد كنند.

رییس رگولاتوری: پایش عملكرد اپراتورهای همراه در سامانه نت‌سنج امكان‌پذیر استفناوری ایراناینترنت و شبكهچهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴مطالعه 3 دقیقههانیه كلهرتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتكاربران می‌توانند در سامانه نت‌سنج پلاس عملكرد دو اپراتور همراه ایرانسل و همراه اول را بر اساس شاخص‌های عملكردی رصد كنند .

تبلیغاتدی ماه ۱۴۰۲ كه اینترنت همراه ۳۴ درصد گران شد، وزارت ارتباطات افزایش تعرفه اینترنت را منوط به افزایش كیفیت اینترنت اعلام كرد. رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیش از اعمال افزایش قیمت روی بسته‌های اینترنتی اعلام كرد:«هرگونه تغییر تعرفه‌ای مشروط بر این است كه بدانیم اپراتور این افزایش درآمد را چگونه قرار است هزینه كند .

بنابراین از اپراتورها برنامه توسعه‌ای خواسته‌ایم و شاخص‌های ارتقای كیفیت شبكه را به آن‌ها اعلام كردیم.»بیشتر بخوانیدرئیس رگولاتوری: هر گونه افزایش تعرفه منوط به افزایش كیفیت است5 دی 02مطالعه '2پس از گران شدن ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت نیز وزیر ارتباطات و سایر مسئولان مربوطه اعلام كرده بودند كه عملكرد اپراتورها در راستای ارتقای كیفیت شبكه را رصد می‌كنند و اخیرا هم عیسی زارع‌پور وعده داده است كه سرعت اینترنت تا پایان سال ۵۰ درصد بیشتر از سرعت اینترنت در دی ماه ۱۴۰۲ (پیش از افزایش تعرفه‌ها) شود .

وزیر ارتباطات در این خصوص این طور توضیح داده است:با افزایش تعرفه‌ها از اپراتورها تعهد گرفته‌ایم كه تا خرداد سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد و تا پایان سال، ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.- عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق تعهد اپراتورها و در نتیجه آن، تحقق وعده وزارت ارتباطات هنوز بیش از یك ماه زمان باقی است .

با این حال، سازمان تنظیم مقررات در راستای تحقق هدف افزایش كیفیت اینترنت امكان سنجش و پایش شاخص‌های عملكرد اپراتورها را در سامانه نت‎‌سنج را راه‌اندازی كرده است. در نسخه آزمایشی این سامانه عملكرد دو اپراتور همراه كشور، یعنی همراه اول و ایرانسل، در قالب سه شاخص عملكردی نشان داده می‌شود .

این شاخص‌ها عبارتند از: برآیند سرعت دسترسی كاربران به اینترنت نسل ۳، ۴ و ۵؛ پوشش جمعیت شهری 4G (برحسب درصد) و تعداد سایت‌های فعال 5G. نمودارهای نمایش‌دهنده این شاخص‌ها عملكرد اپراتورها را از بازه زمانی نیمه دوم آذر ۱۴۰۲ تا زمان حاضر هستند .

البته آن طور كه رییس سازمان رگولاتوری اعلام كرده است این سایت در حال تكمیل است و احتمالا در ادامه بخش‌ها یا سنجه‌های دیگری هم به سامانه نت‌سنج اضافه خواهد شد.صفحه شاخص‌های عملكردی اپراتورها در نسخه آزمایشی سامانه نت‌سنجزومیتامیر محمدزاده لاجوردی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در صفحه ویراستی خود درباره سامانه نت‌سنج نوشت: «پایش پیشرفت تعهدات اپراتورهای سیار در راستای افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت در سال گذشته، به صورت شفاف از طریق پیوند زیر امكان‌پذیر است .

به مرور سایت تكمیل خواهد شد.»وزیر ارتباطات هم با بازنشر پست رییس رگولاتوری در صفحه شخصی خود، توضیح داده است: «افزایش پوشش نسل چهارم و پنجم و افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا پایان خرداد و ۵۰ درصدی تا پایان امسال(نسبت به دی ماه گذشته) از مهم‌ترین تعهدات اخذشده از اپراتورهای همراه است كه تحقق آن‌ها به صورت مستمر توسط سازمان تنظیم مقررات مورد پایش و مطالبه قرار می‌گیرد و نتیجه از پیوند معرفی شده قابل مشاهده است .

»پست رییس رگولاتوری درباره راه‌اندازی سامانه نت‌سنجپست وزیر ارتباطات درباره راه‌اندازی سامانه نت‌سنجسامانه نت‌سنج در حال حاضر با آدرس www.netsanjplus.ir در دسترس كاربران قرار دارد. برای اطلاع از شاخص‌های عملكردی اپراتورها به نشانی www .

منبع : https://www.zoomit.ir/tech-iran/421138-internet-speed-monitoring-website/

مجله فن آوری

 
جدال حقوقی هواوی و مدیاتك؛ پرونده وارد مرحله‌ای جدید شد
1403/05/06
مایكروسافت در پی فاجعه CrowdStrike به‌دنبال اعمال تغییراتی در ویندوز است
1403/05/06
ظاهراً آسیب خبرساز پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل دائمی است؛ هیچ راه‌حلی وجود ندارد
1403/05/06
نخست‌وزیر فرانسه: حمله سایبری به المپیك پاریس اجتناب‌ناپذیر است
1403/05/06
كولر گازی جدید شیائومی كم‌مصرف‌تر، سریع‌تر و بهینه‌تر از گذشته است و فقط ۴۰۰ دلار قیمت دارد
1403/05/06
فاجعه CrowdStrike تا حد زیادی به پایان رسیده است
1403/05/06
آیا باید رمز گوشی خود را با شریك زندگیمان به اشتراك بگذاریم؟
1403/05/05
تصاویر جدید پیكسل ۹ پرو فولد لو رفت؛ گوشی تاشدنی مورد انتظار گوگل
1403/05/05
در صورت انفجار ستاره غول‌پیكر ابط‌الجوزا، آسمان شب چقدر روشن خواهد شد؟
1403/05/05
سامسونگ و مك‌آفی برای محافظت از گوشی‌های گلكسی، همكاری‌شان را ادامه می‌دهند
1403/05/05
شگفتی دانشمندان از كشف «اكسیژن تاریك»؛‌ آیا باید درمورد منشاء حیات بازنگری كنیم؟
1403/05/05
ردیت موتور جست‌وجوی بینگ را مسدود كرده است؛ فقط نتایج گوگل به‌درستی كار می‌كند
1403/05/05
آینده نامعلوم OpenAI: احتمال ورشكستگی در كمتر از ۱۲ ماه با زیان ۵ میلیارد دلاری
1403/05/05
خریدار گلكسی واچ اولترا از مشكل عجیب این ساعت پرچمدار می‌گوید
1403/05/05
دسترسی به گوشی‌های اندروید از كامپیوتر ویندوز ۱۱ بسیار ساده و آسان می‌شود
1403/05/05
بازی فورتنایت به اپ‌استور iOS در اروپا بازمی‌گردد و از گلكسی‌استور سامسونگ خارج می‌شود
1403/05/05
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com