ردیت موتور جست‌وجوی بینگ را مسدود كرده است؛ فقط نتایج گوگل به‌درستی كار می‌كند

ردیت می‌گوید تصمیم به مسدودسازی دسترسی موتورهای جستجوی جایگزین ازجمله بینگ، هیچ ارتباطی با توافق اخیر این شركت با گوگل ندارد.

ردیت موتور جست‌وجوی بینگ را مسدود كرده است؛ فقط نتایج گوگل به‌درستی كار می‌كندفناوریجمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵مطالعه 2 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتردیت می‌گوید تصمیم به مسدودسازی دسترسی موتورهای جستجوی جایگزین ازجمله بینگ، هیچ ارتباطی با توافق اخیر این شركت با گوگل ندارد .

تبلیغاتتحقیقات اخیر نشان می‌دهد موتورهای جستجوی جایگزین، دیگر قادر به نمایش نتایج ردیت نیستند. این اتفاق مدت كوتاهی پس‌از امضای توافق گوگل و ردیت رخ داد. اكنون براساس اعلام مایكروسافت، ردیت موتور جستجوی بینگ را مسدود كرده است .

سخنگوی مایكروسافت به وب‌سایت Search Engine Land گفت: «ما به استاندارد robots.txt احترام می‌گذاریم. پس‌از اعمال به‌روزرسانی فایل robots.txt ردیت در اولین روز جولای (۱۱ تیر ۱۴۰۳)، بینگ عملیات كرال وب‌سایت مذكور را متوقف كرده است .

»وب‌سایت‌ها با پروتكل robots.txt تعیین می‌كنند كه خزنده‌های وب مثل خزنده‌های موتورهای جستجو به كدام صفحات آن‌ها دسترسی داشته باشند؛ البته این پروتكل‌ها الزام‌آور نیستند و بر اساس اعتماد عمل می‌كنند. اگر وب‌سایتی با آپدیت فایل robots .

txt خود درخواست كند كه خزنده‌های وب و موتورهای جستجوی خاص به آن دسترسی نداشته باشند، از نظر فنی هیچ مانعی برای خزنده‌ها ایجاد نمی‌شود. مایكروسافت در این مورد درخواست ردیت را پذیرفت، اما اخیراً مشخص شد كه خزنده‌ی مرتبط با موتور جستجوی هوش مصنوعی Perplexity درخواست‌های یك ناشر را نادیده گرفته است .

درخواست ردیت حدود یك ماه پس‌از آن مطرح شد كه این شركت برای اولین‌بار برنامه‌های خود را برای به‌روزرسانی فایل robots.txt تأیید كرد. ردیت گفت دلیل اینكار افزایش چشمگیر موجودیت‌های تجاری آشكاری است كه اطلاعات این وب‌سایت را استخراج می‌كنند .

البته طبق توافق ردیت با گوگل، این موتور جستجو می‌تواند از محتوایی كه كاربران در ردیت تولید كرده‌اند برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده كند.مقالات مرتبط:«صفحه اول اینترنت» برای تمركز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شدتصمیم بحث‌برانگیز ردیت؛ درآمدزایی ازطریق فروش پست‌های كاربرسخنگوی ردیت می‌گوید: «مسدودسازی دسترسی موتورهای جستجوی جایگزین به ردیت به‌هیچ‌وجه با همكاری اخیر ما با گوگل ارتباط ندارد .

با چندین موتور جستجو درحال مذاكره بودیم و با همه‌ی آن‌ها به توافق نرسیدیم، زیرا برخی از شركت‌ها در‌مورد استفاده از محتوای ردیت از‌جمله استفاده برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، قادر یا مایل به ارائه‌ی وعده‌های قابل‌ اجرا نیستند .

»به‌هرحال، این سؤال جدی مطرح می‌شود كه اگر ردیت با گوگل به توافق نمی‌رسید، آیا در وهله‌ی اول همه‌ی موتورهای جستجو را مسدود می‌كرد؟ این توافق همچنین نگرانی‌هایی را درباره‌ی شیوه‌های انحصارطلبانه‌ی گوگل ایجاد كرده است .

منبع : https://www.zoomit.ir/tech/424456-microsoft-confirm-reddit-block-bing/

مجله فن آوری

 
بنچمارك اسنپدراگون ایكس پلاس لو رفت؛ سریع‌تر از تراشه مك‌بوك ایر؟
1403/06/17
پایان ماموریت ناموفق استارلاینر؛ فضاپیمای بوئینگ خالی از سرنشین به زمین بازگشت
1403/06/17
قابلیت افزودن استیكر به دیدگاه‌ها اضافه شد
1403/06/17
برای اولین بار نحوه ادغام واتساپ با سایر پیام‌رسان‌ها به‌نمایش درآمد
1403/06/17
گزارش اختصاصی زومیت در قلب آلمان؛ نگاهی به غرفه ال‌جی در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۴ [تماشا كنید]
1403/06/17
فایننشال تایمز جزئیاتی ناگفته از تراشه آیفون ۱۶ فاش كرد
1403/06/17
یكی از استارتاپ‌ها انویدیا و مایكروسافت را به نقض پتنت‌ها و تشكیل كارتل متهم كرد
1403/06/17
ردمی مكس معرفی شد؛ تلویزیون ۸۵ اینچی و ۱۲۰ هرتزی شیائومی با قیمت كمتر از ۷۰۰ دلار
1403/06/17
چگونه كلیدهای اضافه روی ماوس را سفارش‌‌سازی كنیم؟
1403/06/17
جنگجویان آخر هفته؛ آیا فقط با یك یا دو روز ورزش در هفته می‌توان سالم ماند؟
1403/06/17
پروژه بزرگ واقعیت افزوده كوالكام در همكاری با سامسونگ و گوگل: عینك!
1403/06/17
گوگل دستیار هوش مصنوعی «Ask Photos» را آزمایش می‌كند كه محتوای عكس‌ها را می‌فهمد
1403/06/17
تراشه Z2 Extreme ای‌ام‌دی برای نسل بعدی كنسول‌های دستی، اوایل ۲۰۲۵ از راه می‌رسد
1403/06/17
آیفون ۲ متری و ۲۰۰ كیلویی ركورد گینس را شكست! [تماشا كنید]
1403/06/17
عملكرد تك‌هسته‌ای Core Ultra 7 265K اینتل حتی از پرچم‌دار AMD هم سریع‌تر است
1403/06/17
اپل واچ سری ۱۰ احتمالاً در برابر آب مقاوم‌تر خواهد بود؛ قابلیت نوار قلبی ارتقایافته
1403/06/17
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com