یكی از استارتاپ‌ها انویدیا و مایكروسافت را به نقض پتنت‌ها و تشكیل كارتل متهم كرد

ادعا شده است كه انویدیا و مایكروسافت پتنت‌های مربوط به تراشه هوش مصنوعی یكی از استارتاپ‌ها را نقض كرده‌اند.

یكی از استارتاپ‌ها انویدیا و مایكروسافت را به نقض پتنت‌ها و تشكیل كارتل متهم كردكسب و كارفناوریهوش مصنوعیشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵مطالعه 2 دقیقهمحمد دزفولیانتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتادعا شده است كه انویدیا و مایكروسافت پتنت‌های مربوط به تراشه هوش مصنوعی یكی از استارتاپ‌ها را نقض كرده‌اند .

تبلیغاتاستارتاپی كه یكی از بنیان‌گذاران یاهو و مدیر ارشد فناوری اینتل آن را تأمین مالی كرده است، از انویدیا و مایكروسافت به‌دلیل نقض پتنت خود با موضوع «نوآوری مهم در تراشه‌های هوش مصنوعی» شكایت كرده و مدعی است كه این شركت‌ها با تشكیل كارتل خرید، به‌دنبال كاهش ساختگی قیمت‌ پردازنده بوده‌اند .

Xockets، استارتاپ مستقر در تگزاس، می‌گوید كه انویدیا حق مالكیت فناوری واحد پردازش داده (DPU) او را نقض كرده است. تراشه‌ی مذكور به بهبود كارایی زیرساخت‌های ابری با شتاب‌دهی به پردازش‌های داده‌محور كمك می‌كند .

به‌نقل از ورج، Xockets ادعا می‌كند پس از اینكه فناوری DPU خود را در سال ۲۰۱۵ به‌طور عمومی به‌نمایش گذاشت، شركتی موسوم‌ به Mellanox پتنت آن‌ را نقض كرد و تیم سبز با تصاحب این شركت در سال ۲۰۲۰، این نقض پتنت را به‌ارث برد .

ادعای دیگر تیم Xockets این است كه سه مدل DPU انویدیا با نام‌های BlueField و ConnectX و NVLink Switch براساس فناوری پتنت‌شده‌ی آن‌ها ساخته شده‌اند. این استارتاپ مایكروسافت را به نقض پتنت‌های خود نیز متهم و ادعا می‌كند كه غول فناوری ردموندی‌ به‌عنوان مشتری انویدیا، به سرورهای هوش مصنوعی ساخت این شركت كه از DPU‌های مذكور استفاده می‌كنند، دسترسی ویژه دارد .

افزون‌براین، Xockets انویدیا را به انحصار بازار سرورهای هوش مصنوعی متهم كرده است و ادعا می‌كند كه این شركت به‌همراه مایكروسافت، در كارتل خرید از‌طریق سازمانی به نام RPX شركت كرده است؛ شركتی كه به‌گفته‌ی Xockets، «به درخواست غول‌های بزرگ فناوری برای ایجاد و تسهیل كارتل‌های خریداران برای مالكیت معنوی تشكیل شده است .

» مقالات مرتبطتغییر استراتژی انویدیا ممكن است عرضه گرافیك‌های RTX 50 را به تأخیر بیندازدانویدیا احتمالاً تا دهه آینده ۵۰ تریلیون دلاری می‌شودطبق ادعای Xockets، سازمان RPX به اعضایی مانند انویدیا و مایكروسافت اجازه می‌دهد تا به‌طور مشترك نوآوری‌هایی مانند آنچه Xockets انجام داده است، تحریم كنند تا قیمت‌ها را ارزان‌تر از مقدار پیشنهادی به هر شركت نگه دارند .

ازطریق این كارتل ادعایی، مایكروسافت و انویدیا می‌توانند برای انحصار پلتفرم‌های سخت‌افزاری لازم برای هوش مصنوعی مولد اقدام كنند.پارین دلال، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ Xockets، در‌حال‌حاضر مهندس ارشد یادگیری ماشین و هوش مصنوعی گوگل است .

منبع : https://www.zoomit.ir/business/426391-xockets-accuses-nvidia-microsoft-patent-infringement/

مجله فن آوری

 
امواج سونامی عظیمی در گرینلند به مدت ۹ روز زمین را لرزاند
1403/06/26
نبرد تراشه‌‌ای گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۲۴؛ برنده كدام است؟
1403/06/26
اینتل چگونه قرارداد پول‌ساز سونی برای پلی‌استیشن ۶ را به AMD باخت؟
1403/06/26
جعبه‌گشایی و نگاه نزدیك به سرفیس‌لپ‌تاپ ۷ با تراشه اسنپدراگون ایكس الیت
1403/06/26
كوپایلت Pages معرفی شد؛ زمین بازی هوش مصنوعی مایكروسافت برای كسب‌وكارها
1403/06/26
واحد تولید تراشه سامسونگ در تگزاس ظاهراً با مشكلات بزرگی رو‌به‌رو است
1403/06/26
هواوی تیزری برای عرضه جهانی میت‌پد پرو ۱۲٫۲ اینچی با پنل Tandem OLED منتشر كرد
1403/06/26
مایكروسافت برنامه‌هایش برای تغییر رابط كاربری اج را كنار گذاشت
1403/06/26
سامسونگ در سال ۲۰۲۵ نخستین گوشی رول‌شدنی خود را با نمایشگری غول‌پیكر عرضه می‌كند
1403/06/26
مانیتور گیمینگ جدید ایسوس از نسل سوم پنل‌های QD-OLED سامسونگ استفاده می‌كند
1403/06/26
تغییر در طراحی اپل‌واچ سری ۱۰ ارائه قابلیت اندازه‌گیری فشار خون را به‌تأخیر انداخت؛ گزارش مارك گرمن
1403/06/26
سامسونگ و شیائومی به تبانی با آمازون هند متهم شدند
1403/06/26
چطور مكالمات را در آیفون ضبط كنیم؟
1403/06/26
معاون وزیر صمت: وزارت صمت موافق گشایش در موضوع واردات آیفون است
1403/06/26
تكامل بی‌هدف؛ چرا نرمه گوش داریم؟
1403/06/26
پزشكیان: حذف چارچوب‌های فیلترینگ در دستور كار است
1403/06/26
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com