معاون وزیر صمت: وزارت صمت موافق گشایش در موضوع واردات آیفون است

برادران درباره تصمیم‌گیری برای واردات آیفون اعلام كرد وزارت صمت با انحصار داخلی و خارجی همراه است و نمی‌توان مردم از خرید موبایل‌های خاصی محروم كرد.

معاون وزیر صمت: وزارت صمت موافق گشایش در موضوع واردات آیفون استفناوری ایرانمطالب موبایلفناوریدوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵مطالعه 2 دقیقههانیه كلهرتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتبرادران درباره تصمیم‌گیری برای واردات آیفون اعلام كرد وزارت صمت با انحصار داخلی و خارجی همراه است و نمی‌توان مردم از خرید موبایل‌های خاصی محروم كرد .

تبلیغاتمراسم افتتاحیه دومین كنگره موبایل ایران، امروز ۲۶ شهریور ماه، در حالی برگزار شد كه این روزها با رونمایی آیفون‌های جدید و تغییر دولت موضوع رفع ممنوعیت واردات و رجیستری سه نسل آخر گوشی‌های شركت اپل داغ‌تر از همیشه شده است .

همین موضوع باعث شد بخشی از صحبت‌های معاون وزیر صمت در این مراسم و در جمع خبرنگاران به واردات آیفون مربوط شود.محمدمهدی برادران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه كنگره موبایل ایران درباره رویكرد وزارت صمت در مساله ممنوعیت واردات آیفون اعلام كرد «نمی‌توانیم مردم را از خرید موبایل‌های خاصی محروم كنیم .

ما با هیچ انحصار داخلی و بیرونی همراهی نكرده‌ایم و نمی‌كنیم.»او هم‌چنین توضیح داد كه «تامین منافع ملی به معنای كاهش ارزبری و افزایش عمر موبایل‌ها است. علاوه بر این، باید برای این كه فعالان حوزه تجارت موبایل بتوانند به‌صورت حرفه‌ای فعالیت كنند و بهترین خدمات و كیفیت را به مشتریان ارائه دهند، تلاش كنیم .

»معاون وزیر صمت در حاشیه این مراسم نیز به موضع همیشگی وزارت صمت در خصوص واردات آیفون اشاره كرد و گفت:حوزه معاونت صنایع عمومی موافق گشایش در این موضوع است و ما در اردیبهشت ماه امسال هم برای آخرین بار درخواست‌مان را همراه با برنامه مكتوب مشخصی ارسال كردیم اما من تعیین‌كننده در این حوزه نیستم و مراجع دیگری باید تصمیم‌گیری كنند .

- محمدمهدی برادران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارتبرادران به خبرنگار جی‌اس‌ام گفت دلیل اصلی ممنوعیت واردات آیفون ارزبری این گوشی‌ها بوده اما وزارت صمت در درخواستی كه به مراجع ذی‌صلاح ارسال كرده برای این موضوع هم نكاتی را در نظر گرفته است:«در اردیبهشت ماه، بعد از چند ماه كه این موضوع را به‌صورت شفاهی پیگیری می‌كردیم، به‌صورت مكتوب نظر خودم و معاونت ذی‌ربط را در مورد آیفون و این كه در این حوزه گشایش شود به مراجع ذی‌صلاح گفتیم .

اگر این گشایش صورت بگیرد می‌توانیم با برخی روش‌ها كمك كنیم دغدغه بانك مركزی و حوزه‌های ذی‌صلاح در حوزه تجارت بین‌الملل كاهش پیدا كند.»هانیه كلهررئیس انجمن تلفن همراه: اگر آیفون رجیستر شود، تعرفه واردات ۴۰ تا ۵۰ درصدی خواهد داشتمطالعه '6او با تاكید دوباره بر این كه «حوزه معاونت صنایع عمومی وزارت صمت موافق گشایش در این موضوع است» این را هم یادآوری می‌كند كه این حوزه و شخص او در این موضوع تعیین‌كننده نیستند و مراجع دیگری باید تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهند .

معاون وزیر صمت هم‌چنین گفت:پیشنهاد ما این است كه در موضوعی كه مردم به آن توجه دارند محدودیت‌ها را به گونه دیگری دنبال كنیم. شاید منفعت‌های بیشتری بتوانیم از رفع این محدودیت حاصل كنیم. من جزو افرادی هستم كه معتقدند استفاده از تكنولوژی‌های برتر جهان به نفع اقتصاد ملی است .

- محمدمهدی برادران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارتدر روزهای اخیر اخبار مختلفی درباره قطعی شدن برداشته شدن ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون منتشر شده اما معاون وزیر صمت این اظهارنظرها را تكذیب كرد« صحبت‌های مطرح‌شده در این حوزه شایعه است .

منبع : https://www.zoomit.ir/tech-iran/426826-mimt-agreement-about-iphone-import/

مجله فن آوری

 
مایكروسافت برای رفع شلوغی در تنظیمات اج از گوگل كروم الهام می‌گیرد
1403/06/29
محرومیت از خواب: چالشی مرگبار كه سلامت جسم و روان را تهدید می‌كند
1403/06/28
آپدیت بزرگ یوتیوب؛ هوش مصنوعی با تمام قدرت از راه رسید
1403/06/28
هندزفری جدید بوز یكی از رقبای جدی ایرپاد ۴ اپل است
1403/06/28
كارشناسان چه نظری درباره آیفون ۱۶ پرو دارند؟
1403/06/28
تكامل با چه سرعتی رخ می‌دهد؟
1403/06/28
تاریخ انتشار آپدیت بزرگ ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱ رسماً اعلام شد
1403/06/28
ویژگی YouTube Communities معرفی شد؛ تلاشی برای نگه‌داشتن كاربران در پلتفرم
1403/06/28
یك سال با گلكسی S23 FE؛ شبه‌پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۴ چه عملكردی دارد؟ [تماشا كنید]
1403/06/28
اخترشناسان برای اولین‌بار از سطح جوشان ستاره‌ای دور فیلم‌برداری كردند
1403/06/28
سامسونگ هند برای گلكسی S23 تخفیف چشمگیر ۵۰ درصدی در نظر گرفت
1403/06/28
انتشار آپدیت One UI 6.1.1 برای گلكسی S23 اولترا متوقف شد
1403/06/28
راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ [شهریور ۱۴۰۳]
1403/06/28
اكنون كارخانه TSMC در آریزونا تراشه A16 اپل را تولید می‌كند؛ احتمالاً برای آیفون SE 2024
1403/06/28
هوش مصنوعی اپل سال آینده وارد ۷ كشور جدید می‌شود
1403/06/28
گوگل در پرونده ضدانحصار اتحادیه اروپا پیروز شد و از جریمه ۱٫۷ میلیارددلاری رهایی یافت
1403/06/28
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com