ال‌جی می‌خواهد با كمك هوش مصنوعی، بهره‌وری كارخانه‌هایش را وارد سطح جدیدی كند

ال‌جی به‌كمك فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی و تكیه‌بر سابقه‌ی طولانی‌مدت خود در تولید، بهره‌وری كارخانه‌هایش را افزایش می‌دهد.

ال‌جی می‌خواهد با كمك هوش مصنوعی، بهره‌وری كارخانه‌هایش را وارد سطح جدیدی كندكسب و كارفناوریشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳مطالعه 4 دقیقه امیر عبدالملكیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتال‌جی به‌كمك فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی و تكیه‌بر سابقه‌ی طولانی‌مدت خود در تولید، بهره‌وری كارخانه‌هایش را افزایش می‌دهد .

تبلیغاتال‌جی می‌خواهد با ادغام هوش مصنوعی و تحول دیجیتال، با سابقه‌ی ۶۶ ساله‌ی خود در زمینه‌ی تولید، راهكارهای تجاری كارخانه‌ی هوشمند خود را پیش ببرد.اوایل سال جاری میلادی، ال‌جی رسما وارد بازار راهكارهای كارخانه‌ی هوشمند شد .

موسسه‌ی تحقیقات مهندسی تولید (PRI) در حال حاضر، مشغول گسترش تخصص خود برای ارائه‌ی سرویس به مشتریان خارجی است. خدمات ارائه شده شامل مشاوره‌ی تولید، توسعه‌ی تجهیزات و سیستم‌های عملیاتی و آموزش پرسنل می‌شود .

كسب‌وكار كارخانه‌ی هوشمند ال‌جی در نخستین سال فعالیت خود قرار دارد و PRI پیش‌بینی می‌كند كه سفارش‌هایی به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد وون (حدود ۱۴۴ میلیون دلار) را از مشتریان خارجی دریافت كند.ال‌جی در یك دهه‌ی گذشته، ۷۷۰ ترابایت داده‌ی تولیدی جمع‌آوری كرده استمشتریان عمده عبارتند از تولیدكنندگان باتری، قطعات خودرو و شركت‌های لجستیك .

ال‌جی می‌خواهد فعالیت‌های خود را در صنایعی مانند نیمه‌هادی‌ها، داروسازی، بیوتكنولوژی و مواد غذایی، گسترش دهد. ال‌جی می‌گوید كه هدفش این است كه تا سال ۲۰۳۰ كسب‌وكار راهكارهای كارخانه‌ی هوشمند را بدون احتساب درآمد حاصل از سایر كسب‌وكارهایش، به یك شركت چند تریلیون وونی توسعه دهد .

ال‌جی در دهه‌ی گذشته، ۷۷۰ ترابایت داده تولید و جمع‌آوری كرده كه معادل ذخیره‌سازی تقریبا ۱۹۷ هزار فیلمِ چهار گیگابایتی با كیفیت بالا است.ال‌جی با ثبت بیش از ۱۰۰۰ الگوی مرتبط، قصد دارد راهكار‌های كارخانه‌ای هوشمند خود را با ادغام داده‌های تولیدی و هوش مصنوعی، متمایز و از فناوری‌های تولید در سطح جهانی استفاده كند كه شامل طراحی سیستم تولید، نظارت و بهره‌برداری از طریق فناوری Digital Twin، كلان‌داده و مدیریت مولد مبتنی‌بر هوش مصنوعی، ایمنی صنعتی و تجهیزات و تهیه‌ی انواع ربات‌های صنعتی می‌شود .

راهكارهای كارخانه‌ی هوشمند، روی به حداقل رساندن تاخیرها یا خطاهای دقیقه‌ای بین فرآیندها تمركز دارد. از آنجایی كه كارایی در تولید، به طور مستقیم با سودآوری كلی كسب‌و‌كار مرتبط است، افزایش آن نیز اهمیت بالایی دارد .

مثلا، در خط تولید یخچال ال جی در چانگ‌ون، هر ۱۳ ثانیه یك یخچال تولید می‌شود. تاخیر ۱۰ دقیقه‌ای در خط تولید منجر به كسری تولید ۵۰ یخچال می‌شود. با فرض اینكه قیمت یك یخچال دو میلیون وون (حدود ۱۴۰۰ دلار) باشد، ۱۰ دقیقه تاخیر به ضرری با ارزشِ ۱۰۰ میلیون وون (حدود ۷۲ هزار دلار) منجر خواهد شد .

هوش مصنوعی فرآیند تولید در كارخانه‌های ال‌جی را متحول می‌كندبا استفاده از فناوری Digital Twin، قبل از اینكه كارخانه‌ی جدیدی ساخته شود، یك ماكت مجازی مشابه با كارخانه‌ی واقعی ایجاد می‌شود كه به مشتریان اجازه می‌دهد تا پیش‌نمایش جریان تولید و تداركات را مشاهده كنند .

این امر كارایی مطلوب را در طراحی كارخانه ممكن می‌كند.LGدر طول فاز عملیاتی، تجزیه و تحلیل بی‌درنگِ داده‌ها، به شناسایی تنگناها و نواقص در خط تولید كمك می‌كند و باعث بهبود بهره‌وری می‌شود.ربات متحرك خودكار (AMR) مجهز به دوربین، رادار و حسگرهای LiDAR برای تشخیص محیط اطراف و تامین قطعات و مواد به‌كار گرفته می‌شوند .

این ربات‌ها، در طول حركتشان در كارخانه از برخورد به كارگران و موانع اجتناب می‌كنند.LGMobile Manipulator (MM)، یك بازوی رباتیك چند مفصلی را با AMR تركیب می‌كند و می‌تواند طیف وسیعی از وظایف را به‌طور یكپارچه انجام دهد .

این ربات قادر به انجام اقدامات متنوعی مانند مونتاژ، بازرسی عیوب و حمل قطعات و مواد است و می‌تواند باتری‌های AMR مجاور را تعویض كند.حسگرهای نصب شده در سرتاسر كارخانه، سیگنال‌های غیرعادی مانند ارتعاشات و نویز ناشی از قدیمی شدن تجهیزات یا عدم روانكاری را تشخیص می‌دهند .

سپس از داده‌های بزرگ برای تعیین علت‌ها و توصیه‌ی اقدامات اصلاحی استفاده می‌شود.هوش مصنوعی برپایه‌ی مدل‌های زبانی بزرگ، امكان استفاده آسان از طریق دستورات صوتی را فراهم می‌كند. مثلا، گفتن «ارتعاش غیرعادی در تجهیزات A در ساعت ۲ بعد از ظهر» سیگنال غیرعادی را روی سرور ثبت می‌كند .

دستوری مانند «نمایش ارتعاشات غیرعادی اخیر و اقدامات اصلاحی» فهرستی از انواع نقص و اقدامات اصلاحی قبلی را به ترتیب احتمال ارائه می‌دهد.مقاله‌ی مرتبطگزارش مالی ال‌جی؛ سود و درآمد فراتر از انتظار در فصل دوم ۲۰۲۴ال‌جی سیستم تشخیص بی‌درنگ را با استفاده از هوش مصنوعی Vision به‌كار گرفته است .

این سیستم، شرایط عملیاتی عادی كارخانه را می‌آموزد و ناهنجاری‌هایی مانند نوسانات دما و عیوب را تشخیص می‌دهد و ایمنی كارخانه را با شناسایی كارگرانی كه به درستی از كلاه ایمنی یا جلیقه‌ی كار استفاده نمی‌كنند، افزایش می‌دهد .

كارخانه‌های هوشمند ال‌جی در چانگ‌ون (كره‌ی جنوبی) و تنسی (ایالات متحده)، توسط مجمع جهانی اقتصاد به عنوان كارخانه‌های Lighthouse شناخته شده‌اند. به‌ادعای ال‌جی به‌دلیل اجرای راهكارهای كارخانه‌ی هوشمند، بهره‌وری در كارخانه‌ی چانگوون ۱۷ درصد افزایش یافت، مصرف انرژی ۳۰ درصد بهبود پیدا كرد و هزینه‌های كیفیت نیز به دلیل برطرف شدن نواقص، ۷۰ درصد كمتر شد .

تأسیسات تولیدی ال‌جی در بیش از ۶۰ مكان در ۴۰ منطقه در سراسر جهان، از راهكار‌های PRI استفاده می‌كند.انتظار می‌رود رویكرد جدید ال جی به‌طور قابل‌توجهی به رشد سریع بخش B2B شركت، یكی از سه محرك رشد كلیدی در چشم‌انداز آینده‌ی ال‌جی تا سال ۲۰۳۰، كمك كند .

جونگ دائه‌هوا، مدیر بخش PRI ال‌جی می‌گوید: «ما راهكارهای كارخانه‌ای هوشمند را در هر مرحله ارائه خواهیم داد. از برنامه‌ریزی و طراحی گرفته تا ساخت و بهره‌برداری. تبدیل شدن به شریك ایدئالی كه از مشتریان خود در كل مسیر تولید پشتیبانی می‌كند، هدف ما است .

منبع : https://www.zoomit.ir/business/424480-lg-lighthouse-factory-ai-innovations/

مجله فن آوری

 
بنچمارك اسنپدراگون ایكس پلاس لو رفت؛ سریع‌تر از تراشه مك‌بوك ایر؟
1403/06/17
پایان ماموریت ناموفق استارلاینر؛ فضاپیمای بوئینگ خالی از سرنشین به زمین بازگشت
1403/06/17
قابلیت افزودن استیكر به دیدگاه‌ها اضافه شد
1403/06/17
برای اولین بار نحوه ادغام واتساپ با سایر پیام‌رسان‌ها به‌نمایش درآمد
1403/06/17
گزارش اختصاصی زومیت در قلب آلمان؛ نگاهی به غرفه ال‌جی در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۴ [تماشا كنید]
1403/06/17
فایننشال تایمز جزئیاتی ناگفته از تراشه آیفون ۱۶ فاش كرد
1403/06/17
یكی از استارتاپ‌ها انویدیا و مایكروسافت را به نقض پتنت‌ها و تشكیل كارتل متهم كرد
1403/06/17
ردمی مكس معرفی شد؛ تلویزیون ۸۵ اینچی و ۱۲۰ هرتزی شیائومی با قیمت كمتر از ۷۰۰ دلار
1403/06/17
چگونه كلیدهای اضافه روی ماوس را سفارش‌‌سازی كنیم؟
1403/06/17
جنگجویان آخر هفته؛ آیا فقط با یك یا دو روز ورزش در هفته می‌توان سالم ماند؟
1403/06/17
پروژه بزرگ واقعیت افزوده كوالكام در همكاری با سامسونگ و گوگل: عینك!
1403/06/17
گوگل دستیار هوش مصنوعی «Ask Photos» را آزمایش می‌كند كه محتوای عكس‌ها را می‌فهمد
1403/06/17
تراشه Z2 Extreme ای‌ام‌دی برای نسل بعدی كنسول‌های دستی، اوایل ۲۰۲۵ از راه می‌رسد
1403/06/17
آیفون ۲ متری و ۲۰۰ كیلویی ركورد گینس را شكست! [تماشا كنید]
1403/06/17
عملكرد تك‌هسته‌ای Core Ultra 7 265K اینتل حتی از پرچم‌دار AMD هم سریع‌تر است
1403/06/17
اپل واچ سری ۱۰ احتمالاً در برابر آب مقاوم‌تر خواهد بود؛ قابلیت نوار قلبی ارتقایافته
1403/06/17
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com