مرورگر بلاك چین چیست و چه كاربردی دارد؟

مرورگر بلاك‌چین ابزاری برای جست‌وجو در بلاك‌چین و پیگیری تراكنش‌ها است و به كمك آن می‌توان موجودی یك آدرس را بررسی كرد.

مرورگر بلاك چین چیست و چه كاربردی دارد؟ارز دیجیتالآموزشسه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰مطالعه 5 دقیقهشاهو فریورتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتمرورگر بلاك‌چین ابزاری برای جست‌وجو در بلاك‌چین و پیگیری تراكنش‌ها است و به كمك آن می‌توان موجودی یك آدرس را بررسی كرد .

تبلیغاتمرورگر بلاك چین یا بلاك چین اكسپلورر، همانند مرورگرهای اینترنتی است. كاربر می‌تواند با این مرورگر در مورد تراكنش‌ها، آدرس‌ها، بلوك‌ها و كارمزدها اطلاعات جمع كند. در این مقاله با مرورگر بلاك‌چین آشنا می‌شویم و با مثالی از مرورگر بلاك‌چین بیت كوین، دانش خود را افزایش می‌دهیم .

كپی لینكمرورگر بلاك چین: پنجره‌ای به دنیای بلاك چینشهرت فناوری بلاك چین اغلب به‌خاطر شفافیت آن است و مرورگرهای بلاك‌چین بخشی كلیدی از این ویژگی ذاتی هستند.این مرورگرها ابزارهای آنلاینی هستند كه امكان جست‌وجوی اطلاعات لحظه‌ای و تاریخی در بلاك‌چین را امكان‌پذیر می‌كنند كه شامل داده‌های مرتبط با بلوك‌ها، تراكنش‌ها و آدرس‌ها است .

هر مرورگر بلاك‌چین برای بلاك‌چین خاصی به كار می‌رود، برای مثال نمی‌توان از مرورگر بلاك‌چین بیت كوین برای اتریوم استفاده كرد.كپی لینككاربرد مرورگر بلاك‌چین چیست؟مرورگر بلاك‌چین دارای كاربردهای متنوعی برای تریدرها، ماینرها، تأیید‌كنندگان بلوك، مشاغل و مشتاقان ارز دیجیتال است .

با استفاده از این مرورگر می‌توان وضعیت تراكنش یك رمزارز را در لحظه مشاهده كرد.از طرف دیگر، استخراج‌كنندگان با استفاده از این ابزار بررسی می‌كنند كه آیا بلوكی با موفقیت استخراج شده است یا خیر. مشاغل نیز می‌توانند از تحلیل داده‌های تراكنش در پروژه‌های خود بهره ببرند .

همه می‌توانند از مرورگرهای بلاك برای رصد فعالیت‌های نهنگ‌ها و افراد با آدرس‌های شناخته‌شده استفاده كنند. برای مثال می‌توان با مشاهده‌ی آدرس ساتوشی ناكاموتو، سوابق تراكنش آن را بررسی كرد.افرادی كه به دنیای بلاك‌چین علاقه‌مند هستند می‌توانند اطلاعاتی فنی را درباره‌ی سازوكار درونی بلاك‌چین مانند تراكنش‌ها و بلوك‌های اخیر، سختی استخراج، هش ریت، اندازه‌ی بلوك، كارمزد تراكنش و حجم تراكنش به‌دست بیاورند .

همچنین از مرورگر بلاك‌چین می‌تواند اطلاعاتی را در مورد موجودی در گردش، حداكثر موجودی و ارزش بازار ارزی دیجیتال پیدا كرد.اثبات كار و اثبات سهام چیست؟PoW در مقابل PoS؛ مكانیزم اجماع‌ در بلاك چین چیست و چند نوع داردباید توجه داشت كه اطلاعات به‌دست‌آمده از بلاك چین اكسپلورر به معماری آن بلاك‌چین بستگی دارد .

برای مثال مرورگر بلاك‌چین اثبات كار (PoW)، اطلاعاتی درباره‌ی ماینرها نمایش می‌دهد اما مرورگر بلاك‌چین اثبات سهام تفویض‌شده (DPoS)، اطلاعات فرایند بلوك و انتخابات را ارائه می‌كند.كپی لینكمعرفی تعدادی از مرورگرهای بلاك‌چین معروفمرورگرهای بلاك‌چین برای بیت‌كوین و آلت كوین‌ها وجود دارند .

همانطور كه گفته شد برای جست‌وجوی تراكنش كوین خاصی، كاربر نیاز دارد از مرورگر مخصوص به آن بلاك‌چین استفاده كند. در ادامه تعدادی از بلاكچین اكسپلوررهای معروف را معرفی می‌كنیم.برای یافتن مرورگر برای یك بلاكچین خاص در سایت btc .

com از بخش explorer استفاده كنید.كپی لینكمرورگر بلاك‌چین بیت كوینمعروف‌ترین مرورگرهای بلاك‌چین بیت‌كوین شامل موارد زیر هستند:btc.comblockchain.comblockexplorer.comblockcypher.com كپی لینكمرورگر بلاك‌چین اتریوممعروف‌ترین مرورگرهای بلاك‌چین اتریوم شامل موارد زیر هستند:etherscan .

ioethplorer.ioblockchair.com/ethereumكپی لینكشیوه‌ استفاده از مرورگر بلاك چیندر ادامه تعدادی از موارد كاربردی مرورگر بلاك‌چین را در مرورگر btc.com برای رمزارز بیت‌كوین توضیح می‌دهیم. كپی لینكیافتن آخرین تراكنش‌ها و تراكنش‌های تأییدنشدهیكی از رایج‌ترین اطلاعات جست‌وجوشده روی مرورگر بلاك‌چین، «بلوك‌های اخیر و تراكنش‌ها» است .

زمانی كه یك ماینر، بلوكی را تأیید می‌كند، این بلوك به زنجیره‌ی بلوك‌های افزوده می‌شود، سپس مرورگرهای بلاك اطلاعات خود را به‌روزرسانی می‌كنند. در صفحه‌ مربوط به بیت كوین در وب‌سایت btc.com آخرین بلوك‌ها و تراكنش‌ها نشان داده می‌شود .

مشاهده‌ی آخرین تراكنش‌ها و بلوك‌ها در مرورگر بلاك‌چینكپی لینكیافتن بلوك‌ها و مشاهده‌ تمامی تراكنش‌هابا كلیك روی هر تراكنش یا بلوك، اطلاعات آن نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توان در قسمت جست‌وجوی مرورگر ورودی مورد نظر مانند شماره‌ی بلوك، آدرس و TxHash را وارد كرد .

اطلاعات یك بلوك در بلاكچین اكسپلورردر كنار موارد گفته‌شده، می‌توان به تمامی تراكنش‌هایی كه به‌صورت لحظه‌ای در شبكه‌ی بیت‌كوین اتفاق می‌افتد، نگاه كرد. كافی است روی یك تراكنش خاص كلیك كنید تا به آی دی تراكنش (TXID)، آدرس فرستنده و گیرنده و مقدار تراكنش پی ببرید .

برای مثال تراكنش بیت‌كوین انجام داده‌اید و می‌خواهید وضعیت تأیید شدن در شبكه و رسیدن رمزارز به كیف پول مقصد را نگاه كنید. كافی است هش تراكنش را جست‌وجو كنید تا بتوانید به آخرین وضعیت آن پی ببرید.مشاهده‌ی وضعیت تراكنش بیت‌كوین در مرورگر بلاك‌چینكپی لینكاستفاده از بلاك‌چین اكسپلورر برای یافتن اطلاعات بیشتردر صفحه‌ی اصلی مرورگر اشاره‌شده می‌توان اطلاعات دیگری مانند هش ریت كنونی، سختی شبكه، زمان تقریبی هاوینگ بعدی و هش ریت استخرهای بیت‌كوین را پیدا كرد .

مرورگر بلاك‌چین btc.comكپی لینكآدرس كیف پول ساتوشی ناكاموتوبا وارد كردن آدرس كیف پول، می‌توانید تمامی تراكنش‌های آن را پیدا كنید. برای مثال با وارد كردن آدرس زیر كه مربوط یكی از كیف پول‌های بیت كوین ساتوشی ناكاموتو است، می‌توانید تمامی تراكنش‌های این كیف پول را مشاهده كنید .

ساتوشی در این آدرس ۵۰ بیت‌كوین دریافت كرده كه حاصل استخراج اولین بلوك شبكه‌ی بیت‌كوین با نام بلوك جنسیس است:1A1zP1eP5QGefi2DMPTfTL5SLmv7DivfNaاولین تراكنش ساتوشی ناكاموتودر مجموع می‌توان گفت كه مرورگر بلاك چین (Blockchain Explorer) یكی از عناصر كلیدی بلاك‌چین به‌حساب می‌آید و نمایانگر غیرمتمركز بودن این فناوری است .

منبع : https://www.zoomit.ir/cryptocurrency/418648-what-is-blockchain-explorer/

مجله فن آوری

 
گوشی موردانتظار میزو با چینش دوربین مشابه آیفون رؤیت شد
1403/02/10
نسخه وب وان‌درایو حالا به‌صورت آفلاین هم دردسترس است؛ اما نه برای همه
1403/02/10
هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناك PlugX در حال نفوذ به كامپیوترها است
1403/02/10
تأیید شد: بازی فورتنایت به آیپد می‌آید
1403/02/10
بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
1403/02/10
فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در چین به‌شدت افت كرد
1403/02/10
اگر این گوشی سامسونگ را دارید، اندروید ۱۴ را نصب نكنید
1403/02/10
آیپد پرو ۲۰۲۴ احتمالاً به «بهترین پنل اولد بازار تبلت» مجهز می‌شود
1403/02/10
از چه سنی پیر محسوب می‌شویم؟
1403/02/10
مدل جدید اپل ویژن پرو احتمالاً تا اواخر ۲۰۲۶ از راه نمی‌رسد
1403/02/10
ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا نمایشگر بزرگ و دوربین ۱۰۸ مگاپیكسلی خواهد داشت
1403/02/10
ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد پیداشده تاكنون برای سیاره نهم را كشف كردند
1403/02/10
مشخصات سرفیس لپ تاپ ۶ در آستانه رونمایی لو رفت؛ لپ تاپ پرقدرت مایكروسافت
1403/02/10
اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
1403/02/10
طراحی كوپه، قدرت پیكاپ؛ یكی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد
1403/02/10
وزیر ارتباطات: مودم‌های تولید داخل سرعت بالایی ندارند
1403/02/10
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com