زارع‌پور: امسال سال طلایی پروژه فیبر نوری است

وزیر ارتباطات در اولین جلسه بررسی پروژه فیبر نوری در سال ۱۴۰۳ در خصوص برنامه‌های وزارتخانه برای پیش بردن این پروژه در سال جاری توضیحاتی را ارائه كرد.

زارع‌پور: امسال سال طلایی پروژه فیبر نوری استفناوری ایراناینترنت و شبكهسه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳مطالعه 2 دقیقههانیه كلهرتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتوزیر ارتباطات در اولین جلسه بررسی پروژه فیبر نوری در سال ۱۴۰۳ در خصوص برنامه‌های وزارتخانه برای پیش بردن این پروژه در سال جاری توضیحاتی را ارائه كرد .

تبلیغاتاین جلسه با حضور جمعی از معاونان وزیر ارتباطات، مدیران كل ارتباطات و فناوری اطلاعات كشور و مدیران اپراتورهای ارتباطی برگزار شد و در آن به وضعیت فعلی پروژه‌ی فیبر نوری و برنامه‌هایی برای افزایش دو برابری میزان پوشش این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ پرداخته شد .

به اعتقاد وزیر ارتباطات، پروژه‌ی فیبر نوری منازل و كسب‌وكارها در حال حاضر در نقطه‌ی مطلوبی قرار دارد و در سال ۱۴۰۳ نیز قرار است پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. او در خصوص وضعیت كنونی این پروژه گفت:تاكنون برای تحقق اهداف تعیین‌شده در این پروژه، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته‌ایم كه خوشبختانه با پیگیری و همراهی همه‌جانبه مسائل و مشكلات یكی پس از دیگری حل شده، به طوری كه اكنون می‌توانیم بگوییم كه این پروژه به نقطه‌ی مطلوبی رسیده است .

- عیسی زارع‌پور ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتبه گفته‌ی زارع‌پور، پیشرفت پروژه‌ی فیبر نوری تا امروز كار بسیار بزرگی بوده است كه می‌تواند مسئله ارتباطات كشور را به شكلی اساسی و ریشه‌ای تا چند دهه آینده حل كند .

نوید مهریچطور برای دریافت اینترنت فیبر نوری درخواست بدهیم؟مطالعه '7وزیر ارتباطات با بیان اینكه امسال سال طلایی برای پروژه فیبر نوری است،‌ اظهار كرد: «عمده‌ی سختی‌ها و ناهمواری‌ها پشت سر گذاشته شده و مسیر پیش روی این پروژه اكنون هموار شده است .

آخرین آن مصوبات خوبی است كه در حمایت از پروژه فیبر نوری در قانون بودجه كشور وضع شده است. مهم‌ترین مصوبه نیز الزام قانونی به صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات توسط شهرداری‌ها و ادارات كل راهداری ظرف ۱۵ روز برای اپراتورهای مورد تأیید وزارت ارتباطات است .

»رسیدن به پوشش ۱۴ میلیونی و تحقق ۳ میلیون اتصال فیبر نوری، انتظار وزارت ارتباطات از این پروژه برای سال ۱۴۰۳ است:«انتظار داریم تمامی اپراتورها و مدیران استانی تمام‌قد و تمام‌وقت پای كار بیایند تا پوشش فعلی در سال جاری حداقل به دو برابر یعنی ۱۴ میلیون برسد و هم بتوانیم به اهداف تعیین‌شده برای دست‌كم ۳ میلیون اتصال فیبر نوری برسیم كه این یعنی شش برابر شدن مشتركین فیبرنوری كه این امر نیازمند بازنگری در طراحی و مدل اجرایی پروژه است .

»- عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتاو همچنین از اپراتورها خواست كه اگر منطقه‌ای در نقشه سامانه iranfttx.ir سبز شد، اپراتور مربوطه در كمترین زمان ممكن و حداكثر ظرف یك ماه، سرویس فیبرنوری را برای متقاضی راه‌اندازی كند .

وزیر ارتباطات با تأكید بر اینكه برای افزایش آمار اتصال كاربران به فیبر نوری نیز باید پوشش از ۳۰۰ متر به ۱۰۰ متر كاهش پیدا كند، گفت: «اپراتورها توجه داشته باشند كه باید امكان ارائه سرویس اینترنت با سرعت تا هزار مگابیت‌برثانیه (یك گیگابیت برثانیه) را برای مشتركین فراهم كنند .

»امیر لاجوردی، قائم‌مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این جلسه آمارهایی درباره وضعیت فعلی این پروژه ارائه كرد:«تعداد شهرهایی كه در آن پروژه‌ی فیبرنوری منازل و كسب‌وكارها آغاز یا نهایی شده به ۴۳۰ شهر و میزان حفاری به بیش از ۷ هزار كیلومتر رسیده و همچنین میزان پوشش از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار در ابتدای سال گذشته به بیش از ۷ میلیون پوشش در ابتدای سال ۱۴۰۳ رسیده است .

منبع : https://www.zoomit.ir/tech-iran/419657-plans-for-fttx-project-in-1403/

مجله فن آوری

 
نسخه وب وان‌درایو حالا به‌صورت آفلاین هم دردسترس است؛ اما نه برای همه
1403/02/10
هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناك PlugX در حال نفوذ به كامپیوترها است
1403/02/10
تأیید شد: بازی فورتنایت به آیپد می‌آید
1403/02/10
بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
1403/02/10
فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در چین به‌شدت افت كرد
1403/02/10
اگر این گوشی سامسونگ را دارید، اندروید ۱۴ را نصب نكنید
1403/02/10
آیپد پرو ۲۰۲۴ احتمالاً به «بهترین پنل اولد بازار تبلت» مجهز می‌شود
1403/02/10
از چه سنی پیر محسوب می‌شویم؟
1403/02/10
مدل جدید اپل ویژن پرو احتمالاً تا اواخر ۲۰۲۶ از راه نمی‌رسد
1403/02/10
ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا نمایشگر بزرگ و دوربین ۱۰۸ مگاپیكسلی خواهد داشت
1403/02/10
ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد پیداشده تاكنون برای سیاره نهم را كشف كردند
1403/02/10
مشخصات سرفیس لپ تاپ ۶ در آستانه رونمایی لو رفت؛ لپ تاپ پرقدرت مایكروسافت
1403/02/10
اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
1403/02/10
طراحی كوپه، قدرت پیكاپ؛ یكی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد
1403/02/10
وزیر ارتباطات: مودم‌های تولید داخل سرعت بالایی ندارند
1403/02/10
وب‌سایت GSMArena از دسترس بسیاری از كاربران ایرانی خارج شده است
1403/02/10
بعدیانتها


با توجه به نیاز همیشگی شهروندان به اطلاعات و تلفن های تجاری و دولتی اقدام به تولید و راه اندازی سامانه 118 نوین بعنوان بزرگترین پایگاه اطلاعات مشاغل در کشور نمودیم .هدف ما در دسترس قرار دادن اطلاعات و مشخصات مریوط به مشاغل خصوصی و دولتی به عموم شهروندان و کاربران می باشد.


مشهد میدان راهنمایی روبروی دستغیب 3 پلاک 18
تلفن : 38472159 - 051 (10 خط)
ایمیل : info@118ovin.com